Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

The tip of the iceberg

Είναι άδικο, ρε φίλε! Όχι αλήθεια είναι άδικο! Άδικο για εμάς τους 40άρηδες (σίγουρα χειρότερο για τους 50άρηδες και 60άρηδες που ζήσαν και με καρμπυρατεράτα…) να βλέπεις πόσα άλογα παίρνουν τα σύγχρονα μοτέρ! Ειδικά τα τελευταία 5-6 χρόνια τα «καλά» τουρμπάτα μοτέρ τείνουν να σε κάνουν περίγελο, κυρίως σε παρέες που γνωρίζουν λίγα από αυτοκίνητα και βελτίωση. Άντε να πεις τώρα σε τύπο «μυρωδιά» (ξέρετε αυτούς που ξέρουν ελάχιστα, αλλά το παίζουν ότι είναι μοτερίστες στο Nascar…) ότι έβαλα πρόγραμμα, εξάτμιση, εισαγωγή και intercooler στο αμάξι μου και πήρε 250 άλογα!!! 190 άλογα στους τροχούς πήρε αν θέλουμε να είμαστε πιο ακριβείς, αλλά ο μυρωδιάς δεν ξέρει τι σημαίνει άλογα στο στρόφαλο, στον τροχό, απώλειες μετάδοσης κ.λπ… αυτά είναι επιστημονική φαντασία για τέτοια παλικάρια… «Ναι και εγώ έβαλα στο Micra εξάτμιση από Formula 1 και πήρε 350 άλογα, τώρα κάνω κόντρες με διαστημόπλοια της NASA»… Άντε τώρα να του πεις αυτουνού του ανθρώπου για ΕΑ825 V8 twin-turbo με σχεδίαση hot V… Θα νομίζει ότι του μιλάς για μπλουζάκι να κυκλοφορεί το καλοκαίρι για να φαίνεται η αποτρίχωση που έκανε στο ινστιτούτο αισθητικής…

Ο 4λιτρος TFSI είναι σοβαρά overengineered, όχι μόνο επειδή θα έπρεπε να κινεί τα κορυφαία μοντέλα της Audi, αλλά επειδή στην εξέλιξή του μπλέχτηκαν και οι μηχανικοί της Porsche (για να φορεθεί στα Cayenne Turbo και Panamera Turbo) που βρήκαν αρκετά περιθώρια βελτίωσης από τον EA824 της προηγούμενης γενιάς. Καταρχήν το μπλοκ δεν είναι split-type με ξεχωριστό bedplate ενίσχυσης στον στροφαλοθάλαμο, αλλά αποτελεί ένα ενιαίο αλουμινένιο τμήμα με 5 μεγάλα καβαλέτα που ενισχύουν το μπλοκ, ενώ τα χιτώνια των κυλίνδρων έχουν δεχθεί ειδική επίστρωση πλάσματος APS (Atmospheric Plasma Spray), μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια που δημιουργεί μια σιδερένια επίστρωση πάχους 100 µικροµέτρων. Τα ενισχυμένα πιστόνια έχουν offset τοποθέτηση κατά 0,5mm, ενώ το σύστημα ψύξης είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με τον EA824, καταργώντας τις εξωτερικές αντλίες και τα chargecoolers. Ο ΕΑ825 διαθέτει δύο -σεβαστών διαστάσεων- side-mount intercoolers αέρος-αέρος, ενώ οι μηχανικοί της Porsche πρέπει να έπαθαν σοκ όταν είδαν τον τρόπο κίνησης των εκκεντροφόρων του EA824 με τις 4 καδένες. Ο νέος κινητήρας διαθέτει σημαντικά απλοποιημένο σύστημα κίνησης εκκεντροφόρων-βαλβίδων με 2 καδένες, μία για κάθε bank κυλίνδρων. Σημαντικά αναβαθμισμένο όμως είναι και το σύστημα τροφοδοσίας με διαφορετική τοποθέτηση των μπεκ 7 οπών και τις αντλίες υψηλής πίεσης να φτάνουν τα 250bar. Δεν έχει νόημα να κάνουμε πλήρη τεχνική ανάλυση του μοτέρ, το θέμα είναι ποιος είχε αυτοκίνητο που αποδίδει ΜΑΜΑ 600 άλογα και 81,5kgm ροπής και δεν του φτάνουν;;;!!!

 Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

Hard to satisfy

Όταν έχεις ένα από τα ταχύτερα βολτάδικα της χώρας που αποδίδει πάνω από 1.400 άλογα στους τροχούς, που επιταχύνει από τα 100 στα 200km/h σε κάτω από 3sec, ΝΑΙ, τότε τα 600 άλογα δεν σου λένε τίποτα ιδιαίτερο. Μιλάμε για τον Θανάση, με το μαύρο Nissan GT-R, που είχαμε όλοι την ευκαιρία να θαυμάσουμε στο τεύχος 90. Μου είχε πει τότε ο Θανάσης:

-Αν θέλετε να κάνουμε κάποια στιγμή και το καθημερινό μου, ένα RS Q8».

-RS Q8 φτιαγμένο;;;!!!

-Ναι μωρέ μην φανταστείς, ένα stage 2 είναι, αλλά πάει πολύ ωραία, έχει βγάλει λίγο πάνω από 700 άλογα στους τροχούς στο δυναμόμετρο!!!

Το διάγραμμα στο DynoJet είναι σοκαριστικό… Στις 3.000rpm ο V8 έχει ήδη 400 άλογα και περίπου 95kgm ροπής στους τροχούς! 500rpm μετά έχει πιάσει ήδη τη μέγιστη ροπή του στα 103wkgm η οποία «κρατάει» πάνω από 75wkgm ακόμα και λίγο πριν τον κόφτη! Και από άλογα, ψιλοπράματα μωρέ, από τις 4.000rpm που έχει πιάσει τα 550wHp, ανεβαίνει κάθε 500rpm κατά 50-60wHp χωρίς να λαχανιάζει ακόμα και μετά τις 6.000rpm. Τα 724,85wHp τα βγάζει η αρκούδα στις 6.600rpm! Πώς όμως βγήκε τόση δύναμη απ’ τον EA825; Εδώ γελάμε και συνεχίζω να λέω ότι είναι άδικο, αφού χρειάστηκαν μόνο μερικές -σωστά επιλεγμένες- περιφερειακές αλλαγές.

 Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

Project Factory Motorsport

Ο Θανάσης εμπιστεύεται όλα του τα αυτοκίνητα στην Project Factory Motorsport αφού έχει δεθεί με τον Μάνο και τα παιδιά της ομάδας του, καθώς όλοι μοιράζονται την ίδια αγάπη για το αυτοκίνητο και την βελτίωση, ενώ τα project που έχει φέρει εις πέρας η ομάδα της Ν. Φιλαδέλφειας είναι από τα κορυφαία που έχουμε δει στην Ελλάδα. Ο Μάνος ήξερε ότι δεν χρειάζονται πολλά πράγματα για να ξεκλειδώσει το potential του V8. Η αρχή έγινε με το σύστημα εισαγωγής της Power Division. Μιλάμε για ένα πολύ μελετημένο σύστημα με carbon plenum 35% μεγαλύτερο από το εργοστασιακό, ένα τεράστιο φίλτρο της BMC και μεγαλύτερες σωληνώσεις και turbo inlet pipes κατά 40%. Συνέχεια είχε το Intercooler Upgrade Kit της ίδιας εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει 2 intercooler που τοποθετούνται στις εργοστασιακές θέσεις χωρίς καμία τροποποίηση, διαθέτουν όμως μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια κατά 90% σε σχέση με τα εργοστασιακά (που είπαμε ότι μόνο μικρά δεν είναι..), ενώ διαθέτουν και ειδικά σχεδιασμένα carbon air-ducts για να καθοδηγούν τον αέρα ακριβώς πάνω στα ψυγεία. Το kit αυτό όπως και η εισαγωγή είναι δοκιμασμένα σε εφαρμογές έως 1.200Ps, οπότε ο Θανάσης αν αποφασίσει στο μέλλον ότι θα είχε χαβαλέ να ρίξει 2 μεγαλύτερα turbo στο “daily” του -απλά και μόνο για να δει την αντίδραση της γυναίκας του όταν θα πατήσει για πρώτη φορά τέρμα γκάζι- δεν χρειάζονται αναβάθμιση...

Το σύστημα εξαγωγής της Power Division είναι επίσης δοκιμασμένο μέχρι 1.200 άλογα και αποτελείται από catless downpipes με ειδική θερμομόνωση, ενώ τα front-pipes που καταλήγουν μέχρι τη μέση έχουν ελεύθερους 100άρηδες καταλύτες, επειδή είπαμε, το αυτοκίνητο είναι daily! Από τη μέση, την κατάσταση αναλαμβάνει η Akrapovic με την σειρά Evolution-Line που ο Θανάσης λατρεύει όχι γιατί είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο (μειώνοντας το βάρος κατά 12,2kg), ούτε επειδή αυξάνει την ισχύ κατά 6,5Ps, αλλά επειδή με ανοιχτά κλαπέτα χαλάει τον κόσμο, ενώ με κλειστά ακούγεται ελάχιστα, σχεδόν στα επίπεδα του εργοστασιακού setup. Τώρα θα μου πεις αξίζει ένα catback 10k ευρώπουλα; Σε αμάξι «του λαού» σίγουρα όχι, αλλά σε ένα στολίδι, όπως το RS Q8, παίζει να αξίζει. Ως τελική πινελιά έχουμε το πρόγραμμα της Project Factory για την θηριώδη ECU της Bosch (MG1CS011) και την TCU για το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF προκειμένου να μπορεί να διαχειριστεί την οροσειρά ροπής, αλλά και για να αλλάζει σχέσεις ταχύτερα.

 Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

RS Mode!

Άδειο το RS Q8 ζυγίζει 2.315kg. Με 2 άτομα που είμασταν στις μετρήσεις έχουμε φτάσει αισίως τους 2,5 τόνους. «Δεν πιστεύω να νιώσει με επιπλέον 105kg και να του χαλάσω τους χρόνους» λέω στο Θανάση όταν τελειώσαμε τη φωτογράφιση. «Θα πάει από 7sec στο 100-200km/h στο 7,5s περίπου. Από στάση θέλω να δω τι θα κάνει που δεν το έχω μετρήσει ποτέ»…

Ενεργοποιούμε το RS Mode, το RS Q8 κατεβάζει την ανάρτηση κατά 40mm, το κιβώτιο μπαίνει φυσικά στην Sport λειτουργία και χωρίς να βάλουμε Launch Control, ο Θανάσης πατάει τέρμα το γκάζι και αφήνει το φρένο με το γκάζι πατημένο. Με μια μικρή καθυστέρηση στα πρώτα μέτρα, προφανώς για να προστατεύσει την μετάδοση, η αρκούδα πετάγεται στα 18m σε 2,30sec με 62,38km/h! Τα 100km/h τα έχει πιάσει πριν τα 60m σε μόλις 3,81sec, ενώ από το 200μετρο βγαίνει με 159,28km/h και 7,51s. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, η εξάτμιση χαλάει τον τόπο, ενώ το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις πολύ γρήγορα χωρίς το χαρακτηριστικό πατινάρισμα των DSG. Τα 400m ήταν υπόθεση 11,86sec και το θωρηκτό τα πέρασε με 202,42km/h! Η τρομακτική ροπή του V8 φαίνεται φυσικά ακόμα περισσότερο στις ρεπρίζ όπου χρειάζεται μόλις 2,63s και 5,34s για να επιταχύνει από τα 60km/h στα 120 και 160km/h αντίστοιχα. Ο Θανάσης έπεσε πολύ κοντά στο 100-200km/h αφού το RS Q8 έγραψε 7,71sec! «Τα S3 γύρω στα 500 άλογα τα έχω εύκολα!». Σκεφτείτε δηλαδή ότι το υπερωκεάνειο κάνει παρόμοια νούμερα με 500 άλογα S3, εδώ όμως το θωρηκτό τραβάει 2,3 τόνους (+2 άτομα) και όχι ενάμισι τόνο και κάτι ψιλά… Δεν είναι όμως μόνο εντυπωσιακός ο τρόπος που επιταχύνει, αλλά και ο τρόπος που ρίχνει τα χιλιόμετρα κοντά στο 0! Τα κεραμικά φρένα με τους τεράστιους δίσκους 420mm μπροστά και 370mm πίσω επιβραδύνουν το βαρύ SUV το ίδιο εντυπωσιακά όσο το μοτέρ ανεβάζει χιλιόμετρα και παραδόξως δεν ακούγεται στην καμπίνα το παραμικρό, ούτε βουητό, ούτε μεταλλικά στριγκλίσματα, τίποτα! Πραγματικό θωρηκτό το εργαλείο. Και όταν πατήσεις ένα κουμπάκι στο MMI και το βάλεις στο Comfort, το RS Q8 θυμίζει Audi Q5, με παραπλήσια ποιότητα κύλισης ακόμα και αν φοράει τεράστιους τροχούς 23in. Δεν ξέρω αν προτιμώ αυτό ή ένα X5 M (αφού και εκεί το tuning potential είναι επίσης εξωφρενικό!), το μόνο σίγουρο είναι ότι το βελτιωμένο RS Q8 δεν έχει χάσει τίποτα από τον άνετο και πολυτελή του χαρακτήρα του, με τις περιφερειακές βελτιώσεις να του έχουν δώσει επιδόσεις σοβαρού σπορ αυτοκινήτου! Άντε Θανάση, πότε είπαμε ότι αλλάζεις τουρμπίνες;;;

 Audi RS Q8 4.0TFSI 725wHp

TUNED BY:

Project Factory Motorsport

Αλ. Παπαναστασίου 1, Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής

Τηλ: 215 55 16 939

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Οκτακύλινδρος σε διάταξη V με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 3.996cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Συμπίεση: 9,7:1

Carbon εισαγωγή αέρα της Power Division

Intercooler upgrade kit με carbon αεραγωγούς της Power Division

Turbo Inlets της Power Division

Decat downpipes της Power Division

Front-pipes με καταλύτες 100cpsi της Power Division

Cat-back εξάτμιση τιτανίου Evolution Line της Akrapovic

Αναπρογραματισμός ECU stage 2 από την Project Factory Motorsport


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό 8άρι κιβώτιο ZF με μετατροπέα ροπής

Αναπρογραματισμός TCU από την Project Factory Motorsport


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά φρένα carbon-ceramic με δίσκους 420mm μπροστά και 370mm πίσω

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 10,5Jx23in μπροστά και 11,5Jx23in πίσω

Ελαστικά Continental SportContact7 διαστάσεων 295/35

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Δυναμόμετρο DynoJet της Stratis Autosport

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 724,85/6.447

Μέγιστη ροπή (wkgm/rpm): 102,80/3.570

Stage 2

+39%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,23

0-80                 2,95

0-100               3,81

0-120               4,86

0-140               6,77

0-160               7,57

0-180               9,50

0-200              11,52

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-120 2,63

60-160 5,34

100-200 7,71

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,30     @        62,38

60        4,06     @        104,96

100      5,31     @        125,24

200      7,51     @        159,38

400      11,84   @        202,42

 

Αρθρογράφος

 

Ανανεωμένη Mercedes-Benz GLB

Ανανεωμένη Mercedes-Benz GLB

Νέα εμφάνιση και ανανεωμένος εξοπλισμός για το ευρύχωρο compact SUV της Mercedes-Benz.