Audi S3 2.0 TFSi 434PS

Audi S3 2.0 TFSi 434PS

Τι μου θύμισες...

«Το βράδυ έχει πατήματα στα Σκοτάδια. Πάμε μια βόλτα?» με ρώτησε ένας κολλητός. Πω, πω, αλήθεια, πόσο καιρό είχα να πάω σε νυχτερινή μάζωξη! Πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα μου λένε να πάω στο τάδε στέκι, στη δείνα ευθεία, στην παραπάνω γέφυρα. Τις περισσότερες φορές, απλά μαζεύονται φίλοι και γνωστοί και κουβεντιάζουν για τα αυτοκίνητά τους και σπάνια γίνεται και καμιά «δοκιμή». Αν και φαντάστηκα ότι πάλι τσάμπα θα ξενυχτήσω, είπα να δώσω μια ευκαιρία. Πήγαμε λοιπόν στα... «Σκοτάδια». Εκεί η γέφυρα φιλοξενούσε δεκάδες 2.0 TFSi κάθε λογής: Golf, S3, TT και άλλα. Μεταξύ αυτών και ένα λευκό Golf 4 WDDSG, το οποίο σε πρόσφατο drag event έγραψε 10,8sec για το 400άρι. Του «Μάμμου» είναι, μου λένε. Μάμμο έλεγαν παλιά έναν γνωστό με τον οποίο είχαμε κοινές παρέες, τότε που ήμουν πιτσιρικάς και -έλεγα ότι- έκανα BMX. Μπα, σιγά μην είναι αυτός, σκέφτηκα. Δεν πέρασε πολλή ώρα μέχρι να βρεθούμε στο ίδιο πηγαδάκι και να αρχίσουμε να κουβεντιάζουμε... Ε, δεν το πιστεύω! Αυτός είναι! Παλικάρι από τα λίγα, που είχε αφήσει εποχή για τα ατυχήματά του με το BMX. Τα έχει παρατήσει αυτά και πλέον τρέχει με την επιχείρησή του, την Auto Technica Racing στην Αγία Παρασκευή. Η αλήθεια είναι ότι είχα δει πολλά αυτοκίνητα με αυτοκόλλητά του, αλλά δεν γνώριζα λεπτομέρειες. Εκτός από το δικό του τετρακίνητο και πολύ ενδιαφέρον Golf (θα το δείτε σύντομα στις σελίδες μας), είχαν έρθει και δύο φιλαράκια του με τα αυτοκίνητά τους. Το ένα ήταν Audi A3 3.2 τετρακίνητο με νορμάλ μοτέρ και big turbo και το άλλο ήταν ένα γκρι S3 2.0 TFSi με full βελτιωμένο κινητήρα αλλά με εργοστασιακή Κ04 τουρμπίνα!

Δηλαδή, πόσο σκασμένο?

Extreme επιλογή το ροζ χρώμα! Το μηχανοστάσιο δεν έχει και πολλά να πει, μιας και οι αλλαγές σε περιφερειακά είναι ελάχιστεςΑυτό το αυτοκίνητο έχει περάσει από πολλά στάδια, με πρόσφατο ένα big turbo setup. Το μοτέρ είναι αλεξίσφαιρο και φοράει όλα τα καλά (θα αναλύσω πιο κάτω) αλλά ένα βράδυ, το aftermarket turbo αποφάσισε να σκορπίσει -πιο συγκεκριμένα, η φτερωτή του στροβίλου να φύγει από τη θέση της και να πάρει μαζί ό,τι βρήκε μπροστά της. Shit happens, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν κόλλησε. Ξανά πάνω μία εργοστασιακή K04 μέχρι να αποφασίσει σε ποιο turbo θα καταλήξει. Οπότε, αφού τα περιφερειακά ήταν έτοιμα να δεχτούν τα πολλά άλογα μιας μεγάλης τουρμπίνας, όλα ήταν έτοιμα για ένα full βελτιωμένο S3 με εργοστασιακό turbo. Θυμάμαι που κάποτε έλεγαν ότι αυτά τα turbo αποδίδουν μέχρι 350-360 άλογα... Πλέον έχουμε φτάσει στα 430+, αναλόγως το δυναμόμετρο, τις συνθήκες και το καύσιμο. Αν δεν είναι αυτό βελτίωση, τότε τι είναι?

Ασφαλέστατο

Ας τα πάρουμε από την αρχή... Αυτό το S3 ανήκε στο στόλο ασφαλείας/συνοδείας γνωστού επιχειρηματία. Μέσω κοινών γνωστών, όταν έφτασε η ώρα να πουληθεί, έφτασε στα χέρια του Εμμανουήλ. Δεν άργησε να το βελτιώσει με aftermarket εισαγωγή και πρόγραμμα, αλλά στο μυαλό του είχε από την αρχή να προχωρήσει άμεσα σε big turbo kit. Το έκανε λοιπόν, έβγαλε περίπου 600 παρά άλογα και τα αποτελέσματα ήταν πως η Borg Warner EFR που είχε φορέσει, τα τίναξε, όπως είπαμε και λίγο παραπάνω. Έτσι, η K04 064 πήρε και πάλι τη θέση της, με τον ιδιοκτήτη να μην τη συμπαθεί ιδιαίτερα, καθώς νόμιζε ότι ψηλά ψοφάει και πως γενικότερα «δεν του κάνει». Οι επιδόσεις με το VBOX έδειξαν άλλα πράγματα όμως...

Στο μπλοκ λοιπόν, έχουν τοποθετηθεί πιστόνια CP στη στάνταρ διάμετρο των 82,5mm, τα οποία διαθέτουν 20mm πείρο. Οι μπιέλες αντικαταστάθηκαν από νέες της ZRP και έσφιξαν πάνω στο στρόφαλο με βίδες της ARP. Τριμεταλλικά μέταλλα τοποθετήθηκαν στο στρόφαλο, από ποια άλλη, από την ACL. Της ARP είναι και τα μπουζόνια της κυλινδροκεφαλής. Οι εκκεντροφόροι 3ης γενιάς έχουν γίνει reprofile στην Boubis Cams και συνεργάζονται με ελατήρια και retainers της Supertech. Με όλα αυτά, το μπλοκ είναι σίγουρα ανθεκτικό, και έτσι πρέπει, μιας και η Κ04 καταφέρνει να σηκώσει μπόλικη πίεση από πολύ χαμηλές στροφές, εκεί ακριβώς που οι εργοστασιακές μπιέλες δεν αντέχουν τη μεγάλη πίεση από το turbo. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το δίμπαρο είναι νούμερο που βλέπεις για πλάκα...

RS4

Custom σωλήνα εισαγωγής με φιλτροχοάνη της PipercrossΆλλος ένας κακός χαμός που γίνεται με τα TFSi αφορά τα μπεκ τους. Τα εργοστασιακά, σε γενικές γραμμές, φτάνουν για αρκετά άλογα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκούν για ένα μοτέρ που έχει σκοπό να φτάσει την Κ04 στα όριά της. Γι’ αυτό αντικαταστάθηκαν από μία τετράδα που προέρχεται από RS4. Δεν είναι η ιδανική επιλογή, λόγω του τρόπου με τον οποίο ψεκάζουν το καύσιμο μέσα στο θάλαμο καύσης, αλλά είναι αποτελεσματικά. Σε μερικά έχουμε ακούσει κάτι σκασίματα σε χαλαρές βόλτες, στο άφημα του γκαζιού, αλλά οι περισσότεροι έχουν μάθει να ζουν με αυτό. No big deal. Αναβαθμισμένη είναι και η αντλία υψηλής πίεσης καυσίμου. Η Supercharged ανέλαβε να κατασκευάσει τις σωληνώσεις από το turbo έως την πεταλούδα, καθώς και το front mount intercooler, τα οποία είναι υπεραρκετά ακόμα και για 700 ίππους. Η Supercharged κατασκεύασε και την εξάτμιση με διάμετρο 76mm από downpipe έως πίσω. Στην εργοστασιακή wastegate του turbo έχει επέμβει η Turbo Technology και την έχει ενισχύσει, καθώς μετά από ζόρικη χρήση, η εργοστασιακή τα τινάζει και φυσικά, δεν διατηρεί σωστή πίεση.

Γερές βάσεις

Ένα σημείο στο οποίο ελάχιστοι δίνουν σημασία στο βελτιωμένο τους αυτοκίνητο είναι οι βάσεις του κινητήρα. Στα απότομα πάτα-άσε καθώς και στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, ο κινητήρας πάει βόλτα. Κινείται τόσο πολύ και έντονα, που αυτό δημιουργεί προβήματα στο κούμπωμα των σχέσεων του σασμάν. Στην περίπτωσή μας η κόντρα βάση του σασμάν, που τρώει και το περισσότερο ζόρι, προέρχεται από την πασίγνωστη Powerflex. Η Auto Technica Racing έχει μεταποιήσει και τα άκρα στις ντίζες του σασμάν, με αποτέλεσμα να μη νιώθεις τζόγο όταν κουμπώνεις δυνατά τις σχέσεις. Αν και με την Κ04 δεν υπήρχε λόγος να ξεπεράσουμε τις 7.000rpm, στο παλιότερο setup, στο οποίο ο κινητήρας ξεπερνούσε τις 8.000rpm, οι ταχύτητες κούμπωναν άριστα, όπως μας ενημερώνει ο Εμμανουήλ. Ο λόγος είναι ότι ο «Mammos» έχει εξελίξει ένα δικό του set συμπλέκτη με εξάφτερο δίσκο και custom βολάν, τα οποία λειτουργούν άψογα. Με την Κ04, πάντως, στις μετρήσεις όντως δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα.

Τα νερά!

Οι αναθυμιάσεις φεύγουν από τον κινητήρα και φτάνουν στο δοχείο της D1Σιγά μη δεν είχε! Φυσικά και υπάρχει τοποθετημένο water/methanol injection σύστημα. Της AEM συγκεκριμένα. Επίσης, πάντοτε έχει μαζί του απιονισμένο νερό (που είναι αναγκαίο για το κύκλωμα) καθώς και μεθανόλη. Να φανταστείτε, στα «Σκοτάδια» εκείνο το βράδυ, κάποιος ξέμεινε και ο Εμμανουήλ αμέσως άνοιξε το πορτ μπαγκάζ και κέρασε τον κόσμο! Δεν το ’χα ξαναδεί αυτό! Τον προγραμματισμό της ECU έχει αναλάβει η E-Tuners, μια εταιρεία που έχει ρυθμίσει την ECU σε αμέτρητα TFSi projects ανά την Ελλάδα. Στην περίπτωσή μας, όλα δούλεψαν ρολόι. Μηδέν κομπιάσματα, ωραία λειτουργία, εύκολη εκκίνηση κινητήρα, σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια των μετρήσεων. Είχα τσεκάρει ότι ένα ελληνικό Audi S3 TFSi DSG με εργοστασιακή K04 τουρμπίνα, έχει γράψει 400άρι σε 11,743sec, χρόνος που θεωρείται ο καλύτερος στον κόσμο για stock turbo. Το «δικό μας» S3 πρέπει να είναι κοντά σε κάτι τέτοιο, σκέφτομαι. Ο Εμμανουήλ φαίνεται καλός οδηγός. Why not…

Δώσε!

Ο καιρός μας ταλαιπώρησε λιγάκι, αλλά ευτυχώς βρήκαμε κενό χωρίς βροχή. Ιδανική θερμοκρασία, αλλά με έντονο αέρα. Ο Εμμανουήλ κάνει επίσης surf, οπότε έβλεπε τον αέρα και ήθελε να βρίσκεται στη θάλασσα, αλλά όταν του δείξαμε το VBOX III άλλαξε άποψη. Κάνουμε ορισμένα πατήματα ώστε να δούμε ότι «μεθανόλες» και πίεση είναι ΟΚ και ξεκινάμε να ρολάρουμε με 2η και 60, ώστε να πάρουμε μία μέτρηση 100-200km/h για να ξέρουμε πού βρισκόμαστε. Α, να ξεκαθαρίσω δύο πράγματα: στο ντεπόζιτο είχαμε 100άρα πρατηρίου, χωρίς κανένα πρόσθετο και το μόνο που έλειπε από το αυτοκίνητο ήταν η πλάτη των πίσω καθισμάτων και, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, το κάθισμα του οδηγού, το οποίο έχει αντικατασταθεί με ελαφρύτερο της Recaro. Αυτά! Με 2α δεν είναι ιδανικά τα πράγματα, καθώς αλλάξαμε σε 3η στα 97km/h. Έτσι, γράψαμε 100-200 σε 9,32sec. Κόβουμε, κρυώνουμε το μοτέρ και ορμάμε ξανά, αλλά με 3η αυτήν τη φορά. Τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά με την Κ04 πρέπει να αλλάζεις συχνά σχέσεις. Οπότε, πρέπει να τις αλλάζεις ταχύτατα, πράγμα που στην περίπτωσή μας συνέβαινε με το παραπάνω. Με την 3η βολεύτηκε καλύτερα και ο χρόνος έπεσε οριακά κάτω από τα 9sec, συγκεκριμένα, 8,98sec! Καλά πάμε! Θα γράψει χρόνο το S3.

Αχ αυτό το launch

Δεν το συμπαθώ αυτό το πράγμα. Και ειδικά όταν δεν είναι καν launch control και είναι απλά ένας κόφτης σε συγκεκριμένες στροφές. Το να έχεις launch control το οποίο σου επιτρέπει να «φύγεις» με πίεση στο turbo, μάλιστα. Όπως και να έχει, η άσφαλτος στην ευθεία μετρήσεων είχε πλυθεί από τις βροχές και ήταν σε τέλεια κατάσταση. Όμως μπορούσαμε να σηκώσουμε με τέρμα γκάζι, μέχρι 4.000rpm. Αποτέλεσμα? Ναι μεν το S3 έφευγε δυνατά, αλλά όχι ιδανικά. Αν είχαμε τη δυνατότητα να φύγουμε με 4.500rpm το 18μετρο θα ήταν ακόμη καλύτερο. Ευτυχώς το παλικάρι το ’χει και φύγαμε δυνατά. Βλέπω 0-100km/h σε 3,99sec! Πάμε για χρόνο σοβαρό... Για το τετρακοσάρι χρειαζόμαστε και 5η. Βγαίνουμε με ταχύτητα εξόδου 190,81km/h! Το S3 είναι πύραλος! Χρόνος? 11,94sec. Βάλτε τα κάτω μόνοι σας. Εγώ μαζί με το VBOX ζυγίζουμε 75 κιλά. Θέλαμε ακόμα 500rpm για να φύγουμε ιδανικά από στάση, στο ντεπόζιτο είχαμε απλά 100άρα βενζίνη. Ναι, θέλω να δω αυτό το S3 σε ένα drag event με καλά λάστιχα. Και με τον οδηγό του να μη βαριέται να οδηγήσει, όπως έκανε τότε ο Εμμανουήλ, που έγραψε 12,6sec... Αν δεν κυνηγάτε τα μεγάλα νούμερα ιπποδύναμης, η εργοστασιακή Κ04 είναι η καλύτερη value for money λύση. Spoolάρει άμεσα και μέχρι τις 7.000rpm είναι αποδοτική. Go for it...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.984
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82,5x92,8
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ:           9,8:1

TUNED BY

Auto Technica Racing
Επαμεινώνδα 53, Αγία Παρασκευή
Τηλ. 210 600 00 19
facebook.com/AutoTechnicaRacing

TUNING SPECS

  • CP σφυρήλατα πιστόνια
  • ZRP μπιέλες
  • ACL Race μέταλλα στροφάλου/μπιελών
  • ARP μπιελόβιδες
  • ARP μπουζόνια κεφαλής
  • Boubis Cams reprofile εκκεντροφόρων
  • Supertech retainers
  • Supertech ελατήρια βαλβίδων
  • Supercharged χταπόδι
  • Supercharged turbo back εξάτμιση 76mm
  • Supercharged front mount intercooler kit
  • K04 064 stock turbo
  • Turbo Technology αναβαθμισμένη wastegate
  • Αναβαθμισμένη αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης
  • Custom kit εισαγωγής με φιλτροχοάνη Pipercross
  • AEM water/methanol injection kit
  • E-Tuners ECU remap

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Powerflex ενισχυμένη βάση κιβωτίου
  • Seibon carbon καπό                                     

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Auto Technica Racing custom set συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein PSS10 coilover kit

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες 7,5Jx 18in εμπρός και πίσω
  • Ελαστικά Michelin Pilot Sport 3 225/40 R18 εμπρός και πίσω
  • ΦΡΕΝΑ
    Εργοστασιακά φρένα εμπρός και πίσω
  • Ferodo DS2500 τακάκια

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο DynoDynamics δυναμόμετρο της PowerLogic

  • Ισχύς: 434Ps @ 5.800rpm
  • Ροπή: 65,2kg.m @ 4.100rpm

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   
0-60                 1,98
0-80                 2,81
0-100               3,99
0-120               5,16
0-140               6,77
0-160               8,43
0-180               10,66
0-200               13,16

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC
50-80               1,88
80-110             1,57


ΚΜ/Η             SEC
80-110             1,98
100-140           2,78

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC@ΚΜ/Η
18        1,96@59,28  
60        3,83@96,94
100      5,16@119,91
200      7,79@152,65
400      11,94@190,81

 

ROLL-ON με 2η από 60km/h

SEC
60-120             3,26
60-160             6,49
60-200             11,39
100-200           9,32

ROLL-ON με 3η από 100km/h

SEC
100-200           8,98

 

Αρθρογράφος

 

Mazda: Mazda2 Hybrid

Mazda: Mazda2 Hybrid

Η Mazda παρουσιάζει το πρώτο της πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι διαθέσιμο για παραγγελία με τιμή που ξεκινάει από τα €18.692.