Audi S3 R30 1.200Whp

Audi S3 R30 1.200Whp

Ιστορικό!

Όχι με την κανονική έννοια, της αντίκας, αλλά με την άλλη. Αυτή που συνοδεύει κάτι που ξέρεις ότι θα μείνει στην ιστορία και θα το συζητάνε για πάρα πολλά χρόνια, ίσως και επόμενες γενιές. «Θυμάσαι, ρε φίλε, εκείνο το S3 του Τάκη;». Τέτοιου είδους ιστορικό θα γίνει αυτό το αυτοκίνητο, που εδώ και πολλά χρόνια γράφει ιστορία στους δρόμους, στα dragstrips, στο youtube και στα περιοδικά αυτοκινήτου, κυρίως στο δικό μας. Το έχουμε φιλοξενήσει μετά χαράς σχεδόν σε όλες του τις μορφές και σε όλα τα στάδια εξέλιξης και το βίντεο που του είχαμε κάνει πριν χρόνια έγινε viral στο youtube, με εκατομμύρια views και άπειρα σχόλια θαυμασμού για το αυτοκίνητο, αλλά και για τον οδηγό του. Χαρακτηρίζεται εύκολα και άξια το διασημότερο Audi S3 στον κόσμο και είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζουν ακόμα και στο νησί του Πάσχα. Είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα ανεξαρτήτως κατηγορίας, ένα από τα 5 ταχύτερα τετρακίνητα στην Ευρώπη και το γρηγορότερο του VWGroup στον κόσμο!!! Με λίγα λόγια, είναι ο μπαμπάς του Group και είναι ελληνικό. Είναι μοντέλο του 2001, αλλά αγοράστηκε από τον Τάκη το 2005. Μέχρι το 2009 διατηρούσε τον εργοστασιακό κινητήρα του, τον 20VT, με αρκετές φυσικά και τότε βελτιώσεις και μετά φόρεσε τον VR6 του R32 που έχει και τώρα, αλλά σε κανονική εγκάρσια θέση, με τον οποίο έφτασε να κάνει 8,5sec στο τετρακοσάρι. Σε αυτή τη μορφή είναι και στο γνωστό βίντεο στην κρυφή, όπου είναι ακόμα πολιτικό, με πινακίδες κυκλοφορίας, full σαλόνι και εργοστασιακό look. Πριν ενάμιση, όμως, χρόνο ο Τάκης ήθελε να το δυναμώσει και άλλο και ο μόνος τρόπος να βρεθεί μετάδοση που να αντέξει ήταν να γυρίσει το μοτέρ στο διαμήκη άξονα και να αποκτήσει μία «κανονική» τετρακίνηση, αυτήν με τα τρία διαφορικά. Μάλιστα, να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο είναι ακόμα σε εξελικτικό στάδιο και περιμένουμε ακόμα καλύτερους χρόνους στο άμεσο μέλλον.

Project Winner

Αυτά τα ολίγα που προανέφερα είναι μια μικρή ιστορική αναδρομή για το πώς έφτασε το αυτοκίνητο στη μορφή που είναι σήμερα, για τους νεότερους φίλους μας που μπορεί να μην το γνωρίζουν από το ένδοξο παρελθόν του. Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως πραγματικά είναι το πώς είναι τώρα και αυτό το πώς είναι το εντυπωσιακότερο που έχει υπάρξει. Ο κινητήρας του δεν άλλαξε μόνο θέση, αλλά και setup, στο οποίο πλέον πρωταγωνιστεί μία ρουλεμανάτη PrecisionPT8685 Gen 2, ικανή για 1.500Ps, μαζί με πολλά ακόμα καλούδια που θα αναλύσουμε όσο μας επιτρέπει ο χώρος φυσικά, γιατί, αν ξεκινήσω να γράψω κανονικά τι κάνει το κάθε τι πάνω σε αυτό το τέρας, θα εκδώσουμε τόμο αντί για τεύχος. Ας το πάρουμε όμως με τη σειρά για να μην χαθεί η μπάλα. Αρχικά πρόκειται για ένα μοτέρ VR6 3,2lt, όπου ο Τάκης έχει τοποθετήσει στρόφαλο από αντίστοιχο VR6 2,8lt, που έχει μικρότερη διαδρομή για χάρη του στροφαρίσματος. Τα οφέλη από αυτό τα είχαμε εξηγήσει στο test του EVO της Extreme Tuners, οπότε μπορείτε να τα βρείτε εκεί. Δεν πιστεύω να μην έχετε το #20 στη βιβλιοθήκη σας?!!! Το τελικό αποτέλεσμα σε κυβισμό κατέληξε στη μέση κι έτσι το μοτέρ έχει χωρητικότητα ακριβώς 3,0lt και -με το κατάλληλο μήκος μπιελών- η συμπίεση ανέρχεται σε 10:1. Μιας και τις ανέφερα, και αυτές και τα έμβολα είναι σφυρήλατα της Ελληνικής DPEngineParts. Το κάρτερ είναι αλουμινένιο custom από το συνεργάτη της 0-400, την FA.S.T (FantasticSpecialTuning) και βρίσκεται στον Πειραιά. Είναι σχεδιασμένο με διαφράγματα και μαγνήτες για τη συγκομιδή ρινισμάτων μετάλλου -σε περίπτωση που χρειαστεί- και της ίδιας εταιρείας κατασκευή είναι και το δοχείο που συλλέγει το λάδι. Η αντλία λαδιού είναι μία Barnes 4stage, που σημαίνει ότι μαζεύει ανεξάρτητα λάδι από τέσσερα σημεία του κάρτερ και το επανακυκλοφορεί από δύο. Είναι ολόκληρη κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου αεροπορικού τύπου και μέσα είναι σαν συμπιεστής Roots, με δύο άξονες που έχουν τρία lobes και περιστρέφονται σπρώχνοντας τεράστιες ποσότητες λαδιού. Αν δείτε τη διάμετρο από τους σωλήνες που μαζεύουν το λάδι από το κάρτερ, θα καταλάβετε. Πολλή δουλειά όμως έχει πέσει και στο καπάκι, όπου, εκτός από τις βαλβίδες και τα ελατήρια της Supertech, έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη και φοράει εκκεντροφόρους με custom προφίλ (επτασφράγιστο μυστικό) της 0-400, οι οποίοι μάλιστα διατηρούν τον εργοστασιακό μεταβλητό χρονισμό. Η τουρμπίνα τροφοδοτείται μέσω ενός χειροποίητου χταποδιού τηςPPMExhaust, που είναι βιδωμένο στην κεφαλή με δύο πλακάκια, έργα τέχνης. Η υπόλοιπη εξάτμιση είναι γύρω στους 10-15 πόντους, ίσα-ίσα για να οδηγεί τα καυσαέρια έξω από το καπό. Το πραγματικό, όμως, έργο τέχνης, που κλέβει την παράσταση με το που ανοίγεις το καπό, είναι η billet πολλαπλή εισαγωγής. Είναι ένα αλουμινένιο γλυπτό, με ανάγλυφο το logo0-400, σίγουρα το πιο όμορφο plenum που έχω δει στη ζωή μου και φυσικά δεν είναι εκεί για την ομορφιά. Έχει τεράστια χωρητικότητα και τροφοδοτεί τους κυλίνδρους με την απαραίτητη ποσότητα αέρος, χωρίς πρόβλημα, όπως και η πεταλούδα των 100mm που προέρχεται από το ατμοσφαιρικό AudiRS4 V8.  Στο ίδιο μοτίβο και τοintercooler, με πάχος κυψέλης 150mm, είναι φαρδύ για να μην δημιουργεί περιορισμό στη ροή των κυβικών μέτρων αέρα που καταναλώνει το εξακύλινδρο αδηφάγο τέρας. Δεν τον τρώει κοπανιστό, όμως, του ρίχνει και βενζινούλα, με έξι μπεκ FuelInjectorClinic των 1.600cc/min, ζωή να έχει. Μάλιστα για να σιγουρευτεί ότι θα του φτάσουν έχει και μηχανική τρόμπα βενζίνης, αλλά και ρυθμιστή της Aeromotive. Η αντλία νερού είναι ηλεκτρική και τώρα δώστε λίγο βάση, γιατί τα επόμενα δεν τα συναντάμε κάθε μέρα. Στο χταπόδι, εκτός από τους δύο αισθητήρες λ και τα έξι πυρόμετρα (ένα σε κάθε πλοκάμι), που όλοι ξέρουμε τι κάνουν, υπάρχει και ένας αισθητήρας πίεσης καυσαερίων, για τον οποίο, όταν μου μίλησε ο Τάκης, βραχυκύκλωσα.

-Τι τον θέλεις τον αισθητήρα πίεσης καυσαερίων;

-Δεν τον θέλω εγώ, ο εγκέφαλος τον θέλει!

-Τι εγκέφαλος είναι αυτός;

-ΑΕΜ Infinityseries 7.

-Και τι κάνει με αυτόν τον αισθητήρα;

-Τον χρησιμοποιεί, όπως και τους υπόλοιπους, για να ρυθμίζει το μείγμα και να κρατάει στοιχεία.

Δεν ρώτησα, άλλα... ντράπηκα. Είπα θα πάω σπίτι και θα ψάξω. Και έψαξα. Και βρήκα. Και καράφλιασα! Λοιπόν, τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα έχουν ξεφύγει.  Αυτός ο ΑΕΜ Series 7, με επεξεργαστή 200MHz και ικανότητα επεξεργασίας 400MIPS (400 εκατομμύρια υπολογισμούς το δευτερόλεπτο), υπολογίζει την ογκομετρική απόδοση (Volumetric Efficiency) του κινητήρα και φτιάχνει χάρτη με την τεχνική του Reverse Engineering, δηλαδή αντί να ψεκάσει να ανάψει το μπουζί και να δει τι έγινε, βλέπει τι γίνεται και ανάλογα πράττει. Δίνει στον προγραμματιστή τη δυνατότητα να προγραμματίσει τον κινητήρα και να βελτιστοποιήσει την απόδοση βάση του αποτελέσματος. Επίσης, αυτός ο εγκέφαλος δίνοντάς του όλα τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και τις λοιπές παραμέτρους κατασκευάζει ένα βασικό χάρτη, με τον οποίο το αμάξι, όχι απλά παίρνει μπροστά, αλλά είναι κατά 80-90% σωστός. Μετά από μερικά πατήματα στο δυναμόμετρο είναι εντελώς προγραμματισμένο και χρειάζεται μονάχα μικροδιορθώσεις ή, αν θέλετε, fine-tuning. Το τεράστιο πλεονέκτημα αυτής της εφαρμογής είναι ότι και να αλλάξει μία παράμετρος, όπως για παράδειγμα να βάλεις άλλους εκκεντροφόρους, μπεκ, ή ακόμα και άλλο καύσιμο, ο εγκέφαλος θα το αναγνωρίσει αυτόματα βάσει του αποτελέσματος που θα δει από τους αισθητήρες και θα προσαρμόσει το πρόγραμμα σύμφωνα με την νέα ογκομετρική απόδοση που βλέπει. Κουφό; Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πειραματισμούς με καινούρια εξαρτήματα και setup, χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να αλλάζεις το πρόγραμμα!!!  Υποστηρίζει φυσικά launch control, flat-gera shift, boost control ανά km/h και σχέση κιβωτίου και όλα αυτά που κάνει ένας κορυφαίος after market εγκέφαλος. Το fine tunning και τις ρυθμίσεις των παραμέτρων τα έχει κάνει ο Σπύρος Φλωράτος  από την Β16Workshop, ενώ τις διάφορες πλεξούδες και τα λοιπά ηλεκτρικά του αυτοκινήτου τα έχει επιμεληθεί η Delectronics.

Το καρότσι

Το καρότσι, που λένε και μερικοί αντί για αμάξωμα, είναι ο πιο τυχερός αριθμός πλαισίου S3 που βγήκε από το Ingolstadt. Πού να το ήξερε όταν έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής με τα ταπεινά 210Ps ότι θα γνωρίσει τέτοιες δόξες και ότι τελικά θα απαλλαγεί από το συνεκτικό συμπλέκτη και θα αποκτήσει και αυτό transfer, όπως τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Και τι transfer, από NissanSkylineR32 παρακαλώ. Τα διαφορικά είναι της Quaife και οι κεντρικοί άξονες είναι ανθρακονημάτινοι custom από την 0-400. Το κιβώτιο είναι Libertyprostock πεντατάχυτο, ισογράναζο, με κέλυφος από μαγνήσιο και οι αλλαγές γίνονται πνευματικά (όχι με τη σκέψη, το άλλο με το CΟ2).Oσυμπλέκτης είναι φυγοκεντρικός, πολύδισκος prostockκαι επιτρέπει ένα σταδιακό κλείδωμα όταν ανεβαίνουν οι στροφές με την χρήση ειδικών εμβόλων που λειτουργούν με CΟ2, περιορίζοντας το σπινιάρισμα και προσφέροντας καλύτερες εκκινήσεις, όπως είναι και οι συμπλέκτες των Top Fuel dragsters. Όπως καταλαβαίνετε, δεν υπάρχει περίπτωση να την παλέψει σε τέτοια αυτοκίνητα ένας κανονικός συμπλέκτης. Για να τοποθετηθούν και να ταιριάξουν όλα αυτά τα διαφορετικά πράγματα, αλλά και για να γυρίσει το μοτέρ σε διαμήκη θέση, έχει κατασκευαστεί καινούρια σωληνωτή γέφυρα και ψαλίδια εμπρός από την FA.S.Τ. Το rollcage είναι κατασκευής Γιαννόπουλου στην Τρίπολη και για τη μείωση του βάρους, οι πόρτες και ο ουρανός είναι από ανθρακόνημα, ενώ τα τζάμια είναι όλα από Lexan. Toκάθισμα είναι αλουμινίου της Kiarkey και η πεταλιέρα της Comp. Αυτό που κλέβει όμως την παράσταση με το που κοιτάζεις μέσα στο S3 είναι το πολυόργανο της AIM, το οποίο είναι όμορφο ακόμα και σβηστό. Είναι έγχρωμο, CanBus για ταχύτερη επικοινωνία και λιγότερα καλώδια και ουσιαστικά είναι από μόνο του ένας εγκέφαλος. Μαζί με την απεικόνιση των παραμέτρων του κινητήρα, έχει κανονική επικοινωνία με όλους τους άλλους εγκεφάλους, έχει ρυθμιζόμενα προειδοποιητικά λαμπάκια για όλες τις λειτουργίες, με μέγιστη και ελάχιστη τιμή, αναλογικές και ψηφιακές εισόδους και εξόδους για την διαχείριση αισθητήρων, βλέπει τους αισθητήρες του ABS και δείχνει την ταχύτητα, συνδέεται με wifi για να πάρεις τα δεδομένα, κάνει data logging, ψήνει καφέδες, πάει μόνο του στο περίπτερο για τσιγάρα, κτλ. Ένα αυτό και ένα ο AEM που αυτοπρογραμματίζεται, με ξέκαναν. Ας ασχοληθούμε και λίγο με κάτι πιο βατό, όπως τα ζαντολάστιχα, που είναι διαιρούμενες Belak 15in, με MickeyThompsonμπαλόνια, για να συνέλθουμε. Για τις πίσω Belak, μάλιστα, ο Τάκης χρειάστηκε να φτιάξει σε CNC καινούρια κέντρα, γιατί το καρέ που είχαν δεν ταίριαζε στο καρέ της Nissan που έχει στον πίσω άξονα. Θα το βλέπατε, αν δεν σας το έλεγα; Ποτέ. Ούτε τα φρένα της Wilwood φαίνονται, αλλά είναι τετραπίστονα με δίσκους 290mm εμπρός και 280mm πίσω ή μήπως ανάποδα; Μπα... αποκλείεται. 

Χρόνος και χρήμα

Όπως καταλάβατε, ένα αυτοκίνητο για να φτάσει σε αυτό το σημείο, την κορυφή δηλαδή παγκοσμίως, δεν γίνεται ούτε από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε με φραγκοδίφραγκα. Το συγκεκριμένο, για παράδειγμα, λύνεται και δένεται, αλλάζει και βελτιώνεται εδώ και 13 χρόνια ασταμάτητα. Δοκιμές επί δοκιμών, ζημιές, συμπεράσματα, μαθήματα και γνώσεις που δεν αποκτώνται ούτε από τη θεωρία, ούτε από την πράξη, δωρεάν. Μόνο και μόνο όπως είναι σήμερα, χωρίς το κόστος της εξέλιξης και χωρίς τα ενδιάμεσα στάδια, αν δηλαδή πάει κάποιος στην 0-400 με ένα S3 και ζητήσει να του το φτιάξουν ολόιδιο, θα του κοστίσει περισσότερα από 100.000 ευρώ. Μόνο τα αλουμινένια ρακόρ και οι σωλήνες του ξηρού κάρτερ έχουν 100-150 ευρώ το τεμάχιο, ακόμα και τα λάδια του κάνουν 300 ευρώ τα 7lt. Γενικά, όλα τα πράγματα επάνω του είναι πανάκριβα και δεν θα μπορούσαν να μην είναι, γιατί ό,τι υπάρχει σε αυτό το αυτοκίνητο, εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό, που είναι το κυνήγι του απόλυτου χρόνου στο τετρακοσάρι, άρα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο γερό γίνεται και όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ γίνεται, ένας συνδυασμός που ποτέ δεν ήταν φτηνός. Η μόνη πολυτέλεια βάρους, που έχει επιτρέψει ο Τάκης στον εαυτό του, είναι το υποβοηθούμενο τιμόνι, αλλά αν δείτε τα εμπρός λάστιχα, θα δείξετε κατανόηση. Κατά τα άλλα, έχει κηρύξει πόλεμο ακόμα και στο τελευταίο γραμμάριο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να ζυγίζει περίπου 1.050kg. Όπως είπα και προηγουμένως, το έργο δεν έχει τελειώσει ακόμα. Υπάρχουν μερικά κιλά από εδώ και εκεί που μπορούν να φύγουν, όπως φυσικά υπάρχουν και πολλά ακόμα άλογα που μπορούν να έρθουν. Για την ακρίβεια, δεν είναι και πολύ μακριά, να εδώ έξω από την πόρτα είναι, γιατί η δυναμομέτρηση, που έδειξε 1.200Whp, έγινε με 2,87bar, ενώ το μοτέρ μπορεί να λειτουργήσει μέχρι 3,5bar, αλλά και ο χρόνος που έκανε με μόλις 5 περάσματα δεν έγινε με την κανονική πίεση, γιατί ακόμα γίνονται δοκιμές στη μετάδοση και στα υπόλοιπα συστήματα. Στο 7,544sec που σημείωσε στον 6ο γύρο του πρωταθλήματος Dragster, δούλεψε με 2,0bar για τις τρεις πρώτες ταχύτητες και με 2,6bar στην τετάρτη και πέμπτη. Πολύ κάτω δηλαδή από τα 1.200Whp για τα πρώτα μέτρα της διαδρομής που είναι και τα πιο καθοριστικά. Γι’ αυτό σας λέω ότι έχουμε να δούμε πολλά ακόμα από αυτό το αυτοκίνητο και πού ξέρεις, τόσες φορές το έχουμε βάλει στο περιοδικό, γιατί όχι και άλλη μία, το πιο γρήγορο αμάξι στην Ελλάδα είναι, βρε αδερφέ. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: VR6, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 3.001

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 84x90,3

Συμπίεση: 10:1

Μπλοκ VW 3,2lt VR6

Στρόφαλος VW 2,8lt VR6

Σφυρήλατα έμβολα DP

Σφυρήλατες μπιέλες DP

Βαλβίδες – ελατήρια Supertech

Ροϊκή εξέλιξη 0-400

Εκκεντροφόροι custom profile 0-400

Χταπόδι με CNC πλακάκια PPM exhausts

Turbo Precision 86/85

External Wastegate Turbosmart 50mm

Plenum billet CNC 0-400

Πεταλούδα από Audi RS4 100mm

Intercooler custom 0-400 πάχους 150mm

Ψυγείο νερού Mishimoto

Μπεκ της FIC 1.600cc

Μηχανική τρόμπα βενζίνης Aeromotive

Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης Aeromotive

Αντλία λαδιού Barnes 4 stage

FA.S.T ξηρό κάρτερ

Ηλεκτρική αντλία νερού

Αισθητήρας πίεσης καυσαερίων + 2 λ sensors

6 πυρόμετρα

Σκάστρα Tial

AEM infinity εγκέφαλος

Πρόγραμμα Σπύρος Φλωράτος Β16

Custom πλεξούδες Delectronics

 

 

TUNED BY:

0-400 Tune 2 Race

Λ. Φυλής 19, Καματερό 134 51

Τηλ: 210 26 39 990

https://www.0-400.info/

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Σασμάν Liberty pro stock

Custom carbon άξονες 0-400

Ημιαξόνια Nissan Skyline R32

Transfer Nissan Skyline R32

Διαφορικά Quaife

Αλουμινένιο billet βολάν 0-400

Φυγοκεντρικός συμπλέκτης pro stock

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Αμορτισέρ KW custom

Εμπρός γέφυρα και ψαλίδια FA.S.T

Φρένα Wilwood 4pot με δίσκους 290mm εμπρός  280mm πίσω

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες Belak custom 9j x 15in εμπρός, 11j x 15in πίσω

Ελαστικά Mickey Thompson 9in εμπρός, 11,5in πίσω

 

 

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Roll cage Γιαννόπουλος

Πεταλιέρα Comp

Carbon πόρτες και ουρανός

Τζάμια Lexan

Custom φτερά

Κάθισμα αλουμινίου Kiarkey

Πολυόργανο can bus AIM

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport

Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 1200/8.500

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 118/7.000

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 570%

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        1,148   @      

100      3,166   @        233,31

200      4,843   @        268,25

400      7,544   @        287,31

 

Αρθρογράφος

 

Η καρδιά των Alfa χτυπάει στις Σέρρες!

Η καρδιά των Alfa χτυπάει στις Σέρρες!

13o 3ήμερο Διεθνές Trackday Alfisti.gr Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών 27,28 και 29 Μαρτίου 2020