Advertisement

 

Audi TT QS 1.8 20VT 506Ps

Audi TT QS 1.8 20VT 506Ps

Το είδα πρώτη φορά στις Σέρρες, στο Tetrakossari. Η μόνη έκδοση του TT με τον 20VT που μου αρέσει εξωτερικά. Αυτό το σχήμα «αυγού» ποτέ δε μου άρεσε, η έκδοση Quattro Sport, όμως απ’την άλλη, είναι αλλού, με το όχημα να είναι αρκετά πιο επιθετικό με διαφορετικούς προφυλακτήρες, φανάρια και ζάντες 18in. Όταν το συνάντησα στο 2o Dynoday της Autospeed, δεν υπήρχε περίπτωση να τον αφήσω ήσυχο. Να πω την αλήθεια, με χάλασε όταν έμαθα ότι δεν πρόκειται για αυθεντικό QS, η άποψή μου όμως άλλαξε αμέσως, όταν μου είπε ότι το έχει φτιάξει εξ’ ολοκλήρου μόνος του! Άντε βγάλε το πρόγραμμα, όλα τα άλλα όμως είναι δικές του δουλειές και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.

505,9 εξημερωμένα άλογα

Όπως είπα παραπάνω, δεν είναι αυθεντικό QS, πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση με τον γνωστό 1.8T κινητήρα, με τα 225Ps και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Μέχρι που ο Ανέστης έβαλε το χέρι του και ξεκίνησε να το σκαλίζει. Πλέον τα 500Ps σε 20VTμας ακούγονται απόλυτα φυσιολογικά, ακόμα και για καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Για στοκ μοτέρ, όμως, τα 500Ps είναι πολλά. Το μοτέρ έγινε σφυρήλατο, με τα πιστόνια εργοστασιακών διαστάσεων της Mahle και τις ατσάλινες μπιέλες της Arrow. Τα μέταλλα βάσεως και μπιελών είναι της ACL, το γρανάζι στροφάλου είναι της Bar-Tek Motorsport, ενώ το μοτέρσφραγίστηκε με τις βίδες της ARP. Το καπάκι έχει εκκεντροφόρους από το ατμοσφαιρικό 1.8 20V, με βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων και retainers να προέρχονται από την Supertech. O κυβισμός όπως είπαμε, παρέμεινε στα 1.781cc και η σχέση συμπίεσης είναι στο 9.5:1. To setup περιλαμβάνει μία Garrett GTX3071πρώτης γενιάς, με TiAL turbine housing και λόγο A/R 0.63, που πατάει πάνω στη χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής από την Harris Custom Exhaust. Η σκάστρα είναι της TiAL, με έμβολο 50mm και πατάει πάνω στις aftermarket 63mm σωληνώσεις του χειροποίητου intercooler, διαστάσεων 550x300x100mm. Η εξάτμιση είναι custom της Rousopoulos Exhaust, με 90mm downpipe, ενώ μέχρι το τελικό, η διατομή είναι 76mm. Για εισαγωγή αέρα, ο Ανέστης επέλεξε το carbon φιλτροκούτι της Mishimoto, με κολάρα από την Samco. Οι πολλαπλασιαστές είναι από R8 και χρησιμοποιεί μπουζί της Bosch, με κωδικό F5DPOR. Τις ανάγκες για καύσιμο καλύπτουν τα Siemens Deka, με παροχή 870cc/min, με μία εξωτερική αντλία Bosch 044 που λειτουργεί μαζί με την εργοστασιακή εμβαπτιζόμενη αντλία. Τέλος, το δοχείο αναθυμιάσεων είναι από τη Forge και το μηχανοστάσιο το κοιτάς και χαζεύεις, «εργοστάσιο» και λαμποκοπάει!

57,1kgm ροπής, χαλαρά

Σε νορμάλ ρυθμούς το ασημί TT σε ξεγελάει, σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι light tuned…Stage 1 στο περίπου… Λίγο το ότι έχουμε συνηθίσει σε φασαριόζικες εξατμίσεις, λίγο η έλλειψη extrernal westgate και δεν το περιμένεις ότι το συγκεκριμένο ηχεί σε πολιτισμένα επίπεδα db. Έκπληξη όμως μου προκάλεσε η μετάδοση. Ο Ανέστης επέλεξε τον εξάφτερο δίσκο της Sachs Performance, χωρίς ελατήρια παρακαλώ, μαζί με το βολάν επίσης της Sachs Performance και το αλουμινένιο βολάν της Unorthodox Racing μονής μάζας. Όταν άκουσα για δίσκο χωρίς ελατήρια, περίμενα κάτι άγαρμπο, δύστροπο. Ο Ανέστης το έχει ψάξει αρκετά για να καταλήξει σε αυτό το συνδυασμό. Σε χαλαρούς ρυθμούς, ναι, είναι άνετο, καθόλου άγαρμπο ωφείλω να ομολογήσω. Σε ρυθμούς, όμως, κόντρας τα πράγματα αλλάζουν, μετά από κάθε αλλαγή τρως φάπα από το κάθισμα, αφού εκεί ο δίσκος χαλάει τη συνταγή. Βέβαια, με το ζόρι να είχε διανύσει 500km με το συγκεκριμένο δίσκο, άστρωτο το λιώναμε.

Ένα μόνο Μάστορα, να ξέρεις ποιον πρέπει κατηγορήσεις

Ο τίτλος εν μέρει ισχύει, όχι όμως για τα 20VT και πόσο μάλλον αν το επιβλέπει η Autospeed. O Λεωνίδας παρέα με την E-tuners Motorsport έχουν, εδώ και χρόνια, αναλάβει το αυτοκίνητο του Ανέστη όσον αφορά τον προγραμματισμό. Στις μετρήσεις, δυστυχώς, λόγω του καινούργιου δίσκου δεν δοκιμάσαμε flat αλλαγές, ακόμα κι έτσι όμως τα κουνάει τα πόδια του. Ο τρόπος που βγάζει τη δύναμη στο δρόμο είναι γραμμικός, γι’ αυτό και η μέγιστη ισχύς βγαίνει μόλις 600rpm πριν τον κόφτη. Με 3η , για το 80-100km/h χρειάστηκε 1,91sec και από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h ο χρόνος ήταν 2,48sec και σκεφτείτε ότι με δύο άτομα το ΤΤ ξεπερνάει τα 1.500kg για πλάκα. Πάμε στο ζουμί, roll με 2α με 60-120km/h σε 4,57sec και 60-160km/h σε 7,23Sec, ναι μεν δεν σπινιάρει, αλλά πρέπει να ανεβάσει χιλιόμετρα για να βρει ρυθμό. Στο 100-200km/h έγραψε 8,65secκαι συνολικά για το 60-200km/h, το P-BOX έγραψε 12,18Sec. Παρόλες τις προσπάθειες να το βάλει σε πρόγραμμα αδυνατίσματος, τα κιλά είναι πολλά και πάει «κόπια» με τα πιο ελαφριά 20VT Polo και Ibiza με 400Ps. Για τον Ανέστη, όμως, οι κόντρες στο δρόμο δεν είναι απο τα αγαπημένα του hobby, προτιμάει την πίστα. Καλύτερος του χρόνος σε αγώνα, για την ιστορία, ήταν τα 11,978sec, με 192km/h εξόδου, με 1,878sec για τα πρώτα 18m και 7,869sec για τα 200m. Φυσικά και δέχεται την ανάλογη «περιποίηση» από τον Λεωνίδα πριν από κάθε αγώνα, αλλά και ο ίδιος βάζει το χέρι του όπου χρειάζεται.

AudiTTGGS

Πάμε στην εμφάνιση τώρα και ξεκινάμε με το εσωτερικό. Για τον οδηγό, ο Ανέστης διάλεξε το Pole Position από την Recaro, που ζυγίζει μόλις 7kg και μαζί με τις χειροποίητες, αλουμινένιες βάσεις, που έφτιαξε, το συνολικό βάρος είναι 8,1kg. Κάθισμα για τον συνοδηγό δεν έχει, τη θέση του έχει πάρει ένας πυροσβεστήρας, μην ρωτήσετε που κάθισα κατά τη διάρκεια των μετρήσεων. Πίσω, όπως και η Quattro Sport έκδοση, δεν έχει καθίσματα, παρά μόνο τη μπάρα, ενώ το πάτωμα έχει ντυθεί με αυτοκόλλητη μοκέτα. Για την ενημέρωση του οδηγού υπάρχουν δύο όργανα της Defi, μπαρόμετρο και όργανο θερμοκρασίας λαδιού. Εξωτερικά, είναι όλο look Quattro Sport, με εμπρός προφυλακτήρα απο την PPI, ενώ στον πίσω προφυλακτήρα ο διαχύτης είναι χειροποίητος, κατασκευασμένος από τον Ανέστη. Οι 18άρες ζάντες είναι οι εργοστασιακές του Quattro Sport, με Bridgestone Potenza RE002 ελαστικά, σε 235/40 διαστάσεις για όλους τους τροχούς. Η εργοστασιακή ανάρτηση έχει αντικατασταθεί με την Variant 2 της KW. Η κόντρα-βάση του κινητήρα είναι της Powerflex, ενώ από την ίδια εταιρεία είναι και τα σινεμπλόκ των αλουμινένιων ψαλιδιών. Αν φρενάρει? Alcon θηριώδεις, τετραπίστονες, εμπρός δαγκάνες, με 323x28mm χαρακτούς, δίσκους και λειτουργούν σαν άγκυρες. Το πετάλι του φρένου είναι τόσο άμεσο που χρειάζεται συνήθεια, πολύ σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge.

Μοναδικό!

Ο Ανέστης σχεδόν παντού έχει προσθέσει μικρές λεπτομέρειες, τόσο στην εμφάνιση όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο, που καθιστούν το TT του μοναδικό. Το γεγονός ότι το έχει αναλάβει σχεδόν εξ’ ολοκλήρου μόνος του, του έχει επιτρέψει να το φέρει ακριβώς στα μέτρα του και να έχει ένα μοναδικό και όμορφο αυτοκίνητο για να κάνει τις βόλτες του, τα ταξίδια του και τους αγώνες του!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
Mahle πιστόνια

Arrow μπιέλες

ACL μέταλλα στροφάλου

Bar-Tek Motorsport γρανάζι στροφάλου

1.8lt εκκεντροφόροι

Supertech βαλβίδες

Supertech ελατήρια βαλβίδων

Supertech retainers

Garrett GTX3071R turbo

Turbonetics external wastegate 38mm

TiAL σκάστρα 50mm

Harris Custom Exhausts πολλαπλή εξαγωγής

Rousopoulos Exhaust downpipe 90mm

Rousopoulos Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm

Mishimoto carbon φιλτροκούτι 100mm

Audi R8 πολλαπλασιαστές

Bosch F5DPOR μπουζί

Deca μπεκ καυσίμου 870ccmin

Bosch 044 αντλία καυσίμου

Forge δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Custom intercooler 550x300x100mm

Custom σωληνώσεις intercooler 63mm

Samco Sport κολάρα σιλικόνης

Unorthodox Racing αλουμινένιο βολάν

Autospeed ECU remapping

Powerflex κόντρα βάση κινητήρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance πλατό

Sachs Performance εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη

Haldex Performance ECU πίσω διαφορικού

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Recaro Pole Position κάθισμα

Recaro αλουμινένιες βάσεις καθίσματος

Defi BF series μπαρόμετρο

Defi BF series θερμοκρασία λαδιού

PPI εμπρός προφυλακτήρας

Custom πίσω διαχύτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

KW Variant 2 coilover kit

Powerflex σινεμπλόκ ψαλιδιών

Αλουμινένια πίσω ψαλίδια

Alcon 4πίστονες δαγκάνες εμπρός

Alcon 323x28mm αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι εμπρός

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Audi TT QS 8Jx18” εμπρός 8,5Jx18” πίσω ζάντες

Bridgestone Potenza RE002 235/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

80-110             1,91

100-140           2,48


Rollμε 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             4,57

60-160             7,23
60-200             12,18

100-200           8,65

 

Αρθρογράφος