BMW 135i 585wHP

BMW 135i 585wHP

Μου αρέσει να παρακολουθώ την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου που έχω δοκιμάσει στο παρελθόν και  ο Θάνος ήξερα ότι ετοίμαζε κάτι καλό για την BMW του από κάτι μισόλογα που του είχαν ξεφύγει. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν να κάνω λίγο υπομονή και να περιμένω να έρθει η κατάλληλη ώρα. Η αναμονή άξιζε πάντως, όπως θα δείτε και από τους χρόνους που πετύχαμε στις μετρήσεις. Το αυτοκίνητο απλά σκοτώνει! Πέρα από αυτά όμως και παρά την αρκετή δύναμη του κινητήρα, η 135 του Θάνου μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά ως daily. Και αυτό είναι κάτι που το έχω δει να συμβαίνει, αφού όσες φορές έχω δει τον Θάνο, πάντα με την BMW του είναι. Από το εσωτερικό δεν λείπει απλά τίποτα, έχει ό,τι μπορεί να έχει μία 135 στην εργοστασιακή της μορφή, χωρίς ελαφρώματα, κοψίματα κτλ. Ωραίος συνδυασμός, έχεις έναν πληρωμένο δολοφόνο ντυμένο με ένα ακριβό κοστούμι.

Smoke generator!

Πριν καν ξεκινήσουμε τις μετρήσεις ο Θάνος ήταν αρκετά επιφυλακτικός για τις επιδόσεις από στάση, γιατί, όπως μου είπε, το αυτοκίνητο θέλει λάστιχα drag radial για να βρει πρόσφυση. Κάτι λίγο η επιμονή μου όμως, κάτι λίγο και ο κάρφος που κρύβει μέσα του ο Θάνος, κάναμε 1-2 πατήματα και από στάση, έτσι για να πάρω μια ιδέα. Έχει πάντως αρκετό ενδιαφέρον η σύγκριση των επιδόσεων, όταν είχαμε κάνει τη δοκιμή τον Απρίλιο του 2016. Τότε είχε 448 άλογα στους τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο. Από τότε βέβαια έχει αλλάξει αρκετά πράγματα που θα τα δούμε αναλυτικά παρακάτω. Απλά σημειώστε ότι πλέον έχει 110 άλογα παραπάνω στους τροχούς και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οκ; Με το παλιό setup από στάση είχαμε χρειαστεί 2,42sec για τα πρώτα 18 μέτρα, ενώ τώρα και παρά το γεγονός ότι τα λάστιχα ήταν κούτα και μάλιστα τα Yokohama Advan AD08R που μόνο κακά δεν μπορείς να τα πεις, ο αντίστοιχος χρόνος ήταν στα 2,78sec! Η 135 «έγραφε» όλη την και την και στα μισά της 3ης βρήκε τελικά πρόσφυση, με την ουρά παράλληλα να ψαρεύει ελαφρά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κάνουμε 4,97sec για το 0-100km/h, ενώ πριν είχε κάνει 4,67sec, αλλά για το 400άρι χρειαστήκαμε 12,31sec, με 212,81km/h έξοδο, όταν με το παλιό setup είχαμε κάνει 12,74sec, με 193,37km/h έξοδο. Όπως μαρτυράει η διαφορά στην ταχύτητα εξόδου, που αγγίζει τα 20km/h, έχουμε σημαντικά περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα που φαίνεται περισσότερο από τα 150km/h και πάνω. Μόνο που πλέον διαπιστώσαμε και επίσημα ότι μόνο με drag-radial λάστιχα μπορεί να περάσει σωστά η δύναμη κάτω. Στις ρεπρίζ πάντως οι διαφορές είναι χαοτικές. Παλιά είχαμε χρειαστεί 6,58sec για το 60-160km/h, ενώ τώρα 5,03sec, ενώ για το 100-200km/h τα 9,19sec έγιναν μόλις 6,16sec! Ένα βράδυ μάλιστα, είχαμε πετύχει τον Θάνο στο δρόμο να κάνει μόνος του δοκιμές και σε μια πεταχτή κουβέντα που είχαμε μας είπε ότι είδε στο Dragy για το 100-200km/h χρόνο στα 5,7sec! Ο Θάνος, τον Μάρτιο του 2016 που είχε τρέξει σε Dragster στη Θήβα, είχε σημειώσει 11,630sec, με 190,57km/h ταχύτητα εξόδου για τα 402m, έχοντας χρειαστεί 1,709sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Με το καινούριο setup, έτσι και στηθεί σε dragstrip, μπαίνει στα 10άρια για πλάκα…

Αναβάθμιση!

Ο Θάνος μου είχε πει την πρώτη φορά που κάναμε τη δοκιμή ότι επόμενο βήμα θα ήταν να κάνει single-turbo την 135 του και μάλιστα είχε διαλέξει και την Precision ΡΤ6466 γι’ αυτή τη δουλειά. Στην πορεία όμως άλλαξε γνώμη και αποφάσισε να φτιάξει το πιο δυνατό twin turbo setup με κλειστό μοτέρ. Ήδη ο Ν54Β30 έχει ενισχυμένα πιστόνια και σφυρήλατες μπιέλες από την μάνα του, ενώ και ο στρόφαλος αντέχει αρκετό ξύλο και μεγάλες πιέσεις. Ο κινητήρας στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει εξαιρετικά στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές, αλλά μετά τις 5.500rpm κρεμάει αισθητά και σε αυτό φταίνε τα μόλις 55mm της εργοστασιακής εξάτμισης. Την πρώτη φορά η εξάτμιση είχε αναβαθμιστεί με μια πιο ελεύθερη των 80mm, τώρα όμως τοποθετήθηκαν τα δύο de-cat downpipes της VR Speed Factory, τα οποία έχουν 76mm διάμετρο και στη συνέχεια ακολούθησε το σύστημα εξαγωγής που κατασκεύασε η Mavroidakos Exahust που περιλαμβάνει ένα μεσαίο, ένα τελικό καζανάκι και σωληνώσεις των 90mm. Στην πλευρά της εισαγωγής τώρα, τοποθετήθηκε το κιτ της MMP που περιλαμβάνει δύο σιλικονούχους σωλήνες, που στη μία τους άκρη έχουν μπει οι φλιτροχοάνες της Aeroflow και καταλήγουν στις εισαγωγές των turbo. Οι σωλήνες αυτοί μπορούν να υποστηρίξουν παροχή αέρα για τα turbo μέχρι και ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 700Ps.

Τα δύο εργοστασιακά turbo της Mitsubishi αντικαταστάθηκαν με δύο κατασκευασμένα από την Pure Turbos, με την ονομασία N54 Pure Stage 2, τα οποία έχουν μεγαλύτερες billet φτερωτές συμπιεστή, πατάνε επάνω σε μια καινούργια πολλαπλή εξαγωγής που παρέχεται μαζί με τα turbo και μόνο με την τοποθέτησή τους και με απλή βενζίνη (98RON) αποδίδουν 497wHp. Εδώ βέβαια αποδίδουν αρκετά παραπάνω, αφού δεν έχουμε τελειώσει με τα περιφερειακά του N54. Ο Θάνος άλλαξε και το εργοστασιακό charge pipe με το αντίστοιχο της BMS, τα οποίο πλέον είναι αλουμινένιο, ενώ το εργοστασιακό ήταν πλαστικό και με μεγάλες πιέσεις είτε ραγίζει είτε σπάει (περισσότερα στο Tune it…). Πάνω στο charge pipe μπήκε και η σκάστρα της TiAL. Ο Θάνος στη συνέχεια τοποθέτησε το Competition intercooler της VRSF, με 7,5in πάχος, που έχει ψυκτική ικανότητα μέχρι 1.000 άλογα. Τα μπεκ παρέμειναν τα εργοστασιακά, αλλά αλλάχθηκε η αντλία χαμηλής πίεσης βενζίνης με το Stage 3 της Fuel it, που περιλαμβάνει δύο Walbro με παροχή στα 450lt/h. Τέλος, δύο μπεκ μεθανόλης από το κιτ V2 της ΑΕΜ τοποθετήθηκαν και το μόνο που είχε μείνει ήταν το remapping της ECU. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, αφού ο κινητήρας απέδωσε στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport 585,2wHp, κρατηθείτε, 83,3kgm ροπής στις 4.350rpm! Με τέτοιο αριθμό για τη ροπή, τα ενισχυμένα δισκάκια Sportsman’s Plus της Dodson Motorsport, που μπήκαν στο DCT κιβώτιο που πλέον φοράει η 135, ήταν κάτι παραπάνω από απαραίτητα. Το ίδιο απαραίτητο ήταν και η αντικατάσταση του βολάν, το οποίο είναι μονής μάζας και κατασκευασμένο από τον Θάνο. Τέλος, αντικατέστησε την PSS9 που φόραγε πριν με μία νέα Bilstein B16, ενώ φυσικά διατήρησε τα φρένα της M Performance που είχε και πριν.

Τυχερός ο επόμενος!

Και όταν λέω επόμενος, εννοώ ο επόμενος ιδιοκτήτης, γιατί θα βρεθεί με ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, που, αν απλά του βάλει ένα καλό σετ από drag-radial, θα μπει στην πίστα και θα κάνει 10άρια για πλάκα. Με άλλα λόγια, ο τυχερός επόμενος ιδιοκτήτης θα αποκτήσει ένα πιστόλι που δεν θα χρειάζεται και άδεια οπλοφορίας! Όσο για τον Θάνο, έχει κάτι αρκετά καλό στο μυαλό του που μέχρι το τέλος της χρονιάς θα είναι έτοιμο. Όταν είδα τι ετοιμάζει, μπριζώθηκα άσχημα. Το μόνο που θα σας πω είναι ότι θα στενάξουν τα βουνά!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.979cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  84mm x 89,6mm

Σχέση συμπίεσης: 10,2:1

Ν54 Pure Stage 2+ turbo x2

Custom intercooler 7,5in

TiAL σκάστρα

BMS charge pipe

Fuel it Stage 3 αντλία καυσίμου

MMP εισαγωγή αέρα

Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής 90mm

VR Speed Factory catless downpipes

Aeroflow φιλτροχοάνη x2

AEM Stage V2 water/methanol κιτ

ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

DCT κιβώτιο ταχυτήτων

Dodson Motorsport Sportsman Plus δισκάκια

Custom βολάν μονής μάζας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B16 coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

BMW M Performance κιτ φρένων με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΟΖ SuperLeggera 9,5Jx18in ζάντες

Yokohama AD08R 225/40 εμπρός, 255/35 πίσω ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,15

0-80                 4,02

0-100               4,97

0-120               5,91    

0-140               6,90

0-160               8,09

0-180               9,47

0-200               11,13

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,78     @        52,51

60        4,80     @        96,99

100      6,11     @        124,22

200      8,55     @        166,94

400      12,31   @        212,81

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,83

60-160             5,03

60-200             8,20

100-200           6,16

Tuned by

Moschos Bros Service

Συντ/χου Φαβιέρου 73

Χαϊδάρι

Τηλ.: 210 58 15 075

Email: info@moschos-service.gr

www.moschos-service.gr

 

Αρθρογράφος

 

Νέο λογισμικό για τα VW ID

Νέο λογισμικό για τα VW ID

Το νέο λογισμικό “Software 3.0” βασίζεται στο cloud και με χρήση σμήνους δεδομένων (swarm data) απογειώνει την χρηστικότητα των ID. μοντέλων με νέες δ...