BMW E46 316 8v Turbo 280Ps

BMW E46 316 8v Turbo 280Ps

Η BMW E46 είναι η αγαπημένη μου σειρά. Έχει μοντέρνα και όμορφη γραμμή, χωρίς την υπερβολικά πρησμένη εμφάνιση της Ε92 και στην έκδοση Μ εξοπλίζεται με τον εξακύλινδρο εξαπετάλουδο κινητήρα διαμάντι. Εδώ όμως δεν έχουμε κάποια Μ3, αλλά μια ταπεινή και απλή 3άρα, με τον αναιμικό 1.6lt 8v, που υπάρχει απλά για να την κινεί. Οριακά. Εκτός και αν περιμένετε επιδόσεις από τα 102 άλογα του Μ43 Β16 και τα 1.300kg του αμαξώματος. Εδώ όμως έχουμε αρκετά παραπάνω, σχεδόν 280Ps και ο κινητήρας το οφείλει στην PrountzosPerformance. Η Ε46 φόρεσε αυτόν τον κινητήρα και τον κυκλοφόρησε σε μικρές αγορές, όπως η Ελλάδα, που υπήρχε θέμα με τη φορολογία των κυβικών των αυτοκινήτων. Στις υπόλοιπες χώρες η 316i στη βασική της έκδοση είχε κινητήρα των 1,8lt, που απέδιδε 112Ps.

Για τον Νίκο…

Ο Τάσος Προύντζος, ο βελτιωτής της BMW και ιδιοκτήτης της PrountzosPerformance, είχε έναν ξάδερφο, τον Νίκο Πιτερό. Ο Νίκος είχε διαθέσει πολλά χρήματα και χρόνο σε αυτό το project, δηλαδή να αποκτήσει δύναμη η BWM 316i. Ο Νίκος, δυστυχώς, έφυγε από τη ζωή εν ώρα υπηρεσίας στις 27 Ιουλίου του 2012, όταν ενεπλάκη σε ατύχημα με την υπηρεσιακή μηχανή της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. όπου και υπηρετούσε πιστά. Ο αδερφός του Δημήτρης ανέλαβε από τότε τη συγκεκριμένη BMW, που ήταν και το προσωπικό αυτοκίνητο του Νίκου, θέλοντας να τιμήσει με αυτό, τον τρόπο τον αδερφό του.

Τα χαμένα άλογα!

Σίγουρα υστερεί λίγο σε εμφάνιση, όμως είναι αξιόπιστος και αποδοτικόςΌπως έγραψα και παραπάνω, ο κινητήρας αυτός με τα 102 άλογα, μόνο να μετακινήσει μπορούσε το βαρύ αμάξωμα της Ε46, οπότε η λύση turbo ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική. Για αυτό τον λόγο επιλέχθηκε από τον Τάσο η Garrett GT28R. Εννοείται πως ο κινητήρας έπρεπε να προετοιμαστεί για να αντέξει το 1,8bar που σηκώνει στο βαρύ πρόγραμμα και το 1,2bar που χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση ο ξάδερφός του, ο Δημήτρης. Με αυτό το set-up η 3άρα BMW έχει κάνει ήδη 26.000km χωρίς κανένα πρόβλημα και με πάρα πολύ καλά αποτελέσματα! Η ενίσχυση του κινητήρα ξεκίνησε με την τοποθέτηση των πιστονιών της Wossner, τα οποία διατηρούν την εργοστασιακή διάμετρο και στη συνέχεια με την τοποθέτηση των ενισχυμένων μπιελών της ελληνικής εταιρείας DP. Τα μέταλλα του στροφάλου αλλάχθηκαν με τριμεταλλικά της ACL και δέθηκαν μπιέλες και στρόφαλος με βίδες της ARP. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, από την Prountzos Performance. Ο εκκεντροφόρος δέχθηκε reprofile από τη Hourdakis Sport Cams και πλέον κυλινδροκεφαλή και κορμός παντρεύτηκαν και δέθηκαν με βίδες ARP, ενώ ενδιάμεσά τους τοποθετήθηκε μια φλάντζα κεφαλής της Cometic. Στην εισαγωγή συναντάμε μια custom εισαγωγή αέρα από την Droulias Engineering, και στην άλλη πλευρά της κυλινδροκεφαλής, μια customπολλαπλή εξαγωγής.

Καιρό είχαμε να δούμε σκάστρα της Bailey πάνω σε αυτοκίνητο!Η παροχή σε καύσιμο δέχθηκε και αυτή τις αντίστοιχες επεμβάσεις, με μια αντλία βενζίνης της Sard που έχει παροχή στα 250lt/hr και τροφοδοτεί με τη σειρά της τα μεγαλύτερα μπεκ καυσίμου της RC Fuel injection που έχουν παροχή στα 650cc/min. Τα ρεύματα ενισχύθηκαν με έναν πολλαπλασιαστή που προέρχεται από FiatPuntoGT και τη διαχείριση του κινητήρα την κάνει πλέον η ECU της Motec M400, η οποία προγραμματίστηκε από τον Γιάννο Μότη.

Στο κύκλωμα λίπανσης του turbo τοποθετήθηκε ένα extra φίλτρο λαδιού, ενώ στο κύκλωμα ψύξης του, τοποθετήθηκε το intercooler της GReddy, το οποίο βρίσκεται μπροστά ακριβώς από το ψυγείο νερού. Τέλος, την αποβολή των καυσαερίων την έχει αναλάβει μια custom εξάτμιση με διάμετρο στα 70mm, η οποία καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι.

Final touch

Η υπόλοιπη εμφάνιση του αυτοκινήτου κρατήθηκε σε τελείως διακριτικά επίπεδα. Εξωτερικά το μόνο που παρατηρεί κανείς είναι οι ζάντες των 18in, καθώς και το τελικό της εξάτμισης και τίποτα άλλο. Ο πιο παρατηρητικός θα προσέξει τα φρένα της Μ3 στους μπροστινούς τροχούς, τα οποία έχουν αναλάβει να ακινητοποιούν το βαρύ αμάξωμα. Στο εσωτερικό, συναντάμε ένα πυρόμετρο της Blitz στην αριστερή πλευρά του ταμπλό, τη μονάδα του boost controller της GReddy στην κεντρική κονσόλα και ένα κουμπάκι στο τιμόνι για την αλλαγή της πίεσης. Το υπόλοιπο εσωτερικό διατηρεί την πολυτέλεια της BMW και προσφέρει άνεση στα ταξίδια, αλλά και στις καθημερινές μετακινήσεις. Τελευταία πινελιά, τα αμορτισέρ της Koni και τα ελατήρια της Eibach, που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Everyday car!

Ένα τελικό και στο βάθος ένα μεσαίο καζανάκι φροντίζουν ώστε να ταξιδεύουν με ησυχία οι επιβάτες!Μπορώ να σας πω με σιγουριά πως στο δρόμο η BMW 316 turbo πηγαίνει πολύ καλά. Δεν της λείπει η δύναμη, ενώ παράλληλα δεν στερείται τίποτα από την άνεση και την πολυτέλεια που έχει ένα αυτοκίνητο της BMW. Στρίβει, πηγαίνει γρήγορα, πηγαίνει βόλτα, κάνει τα πάντα! Ακόμα και ταξίδι μπορεί να κάνει, μιας και έχει και cruise control, αλλά και anti-spin αν αποφασίσει ο οδηγός να κινηθεί σε χαλαρούς ρυθμούς. Η παραπάνω δύναμη περνάει πολύ ομαλά στο δρόμο και οι επιδόσεις της είναι πάρα πολύ καλές, δεδομένου του βάρους της. Χάρη στο launch control ξεκινάει πάρα πολύ καλά, πράγμα που διαπιστώσαμε και στις μετρήσεις, όπου χρειαστήκαμε 2,47sec για τα πρώτα 18 μέτρα και 6,62sec για τα πρώτα 100km/h. Τα 400 μέτρα τα περάσαμε σε 14,81sec, με ταχύτητα εξόδου στα 157,16km/h. Αν σκεφτείτε πως το αμάξωμα ζυγίζει περίπου 1.300 κιλά και πως οδηγός και συνοδηγός έφταναν τα 170 κιλά περίπου, τότε μπορείτε να καταλάβετε πως η 316 τα πηγαίνει πολύ καλά. Άλλωστε δεν είναι αυτοκίνητο για να λιώνεις στα φανάρια, αλλά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει λίγο από όλα. Κόντρες, στρίψιμο, ταξίδι, βόλτα και όλα τα παραπάνω χωρίς κανένα πρόβλημα!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.596cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 72mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

Tunedby

Prountzos Performance

Άγιος Δημήτριος, Ασκληπιείο ΤΚ 21052 Ναύπλιο

Τηλ. 27530 61493

TUNINGSPECS

  • Turbo Garrett GT28R
  • Custom εισαγωγή αέρα by Δρούλιας Engineering
  • Custom πολλαπλή εξαγωγής by Prountzos Performance
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής by Prountzos Performance
  • Πιστόνια Wossner
  • Μπιέλες DP Engineering
  • Μέταλλα μπιελών ACL
  • Μπεκ καυσίμου RC Fuel Injection 650cc/min
  • Αντλία βενζίνης Sard 250lt/hr
  • Reprofile εκκεντροφόρου Hourdakis
  • Πολλαπλασιαστής Fiat Punto GT
  • ECU Motec M400
  • Extra φίλτρο λαδιού για το turbo
  • Custom εξάτμιση 70mm με ένα τελικό καζανάκι
  • Intercooler GReddy
  • Φλάντζα κεφαλής Cometic
  • Βίδες κεφαλής ARP
  • Βίδες στροφάλου ARP
  • Σκάστρα Bailey Motorsport
  • Φίλτρο αέρα BMC
  • Ελάφρωμα βολάν

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Αμορτισέρ Koni κίτρινα
  • Ελατήρια Eibach

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Δίσκος συμπλέκτη Sachs Racing
  • Διαφορικό BMW 328
  • Ημιαξόνια BMW 328

ΑΜΑΞΩΜΑ

-

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι και δαγκάνες από BMW E46 M3
  • Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • Stock ζάντες 8Jx18in
  • Velox Sport PT7 225/40 R18

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,83

0-80                 5,07

0-100               6,62

0-120               9,47

0-140               12,05

0-160               15,93

0-180               20,33

0-200               25,96

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               6,72

80-110             3,63

100-140           4,95

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,47     @        52,02

60        4,77     @        75,76

100      6,42     @        97,77

200      9,70     @        121,92

400      14,81   @        157,16

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             5,73

60-160             11,90

60-200             22,85

100-200           19,82

 

Αρθρογράφος

 

Οδηγούμε το νέο Honda e

Οδηγούμε το νέο Honda e

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Honda είναι ακαταμάχητα χαριτωμένο, ευρηματικά σχεδιασμένο και άκρως ευχάριστο οδηγικά, φέρνοντας μία νέα πνοή σ...