BMW E46 M3 Αudi 2.2 5Cyl Turbo Swap

BMW E46 M3 Αudi 2.2 5Cyl Turbo Swap

Ploumistos -BMW- Drift

6 BMW Audi 5cyl Swap 1Τον γνωρίζουν μέχρι και οι πέτρες, όλοι όσοι έχουν, αλλά ακόμα και αυτοί, που δεν έχουν BMW, στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Από αυτόν θα μάθεις και σε αυτόν θα βρεις οτιδήποτε θελήσεις για τη μπέμπα σου, καθώς αυτός εξελίσσει και βελτιώνει BMW με την ίδια ευκολία, που εσύ φτιάχνεις τον πρωϊνό σου καφέ! Γνωρίζει τα Βαυαρικά πισωκίνητα με «κλειστά τα μάτια», ενώ έχει ανάγει σε επάγγελμα το strength testing τους. Οδηγεί παρανοϊκά μόλις βρεθεί σε πίστα, δίχως οίκτο στα μέταλλα και τον ανταγωνισμό, είναι μέγας σιδεροφάγος, οπότε, αν κάτι αντέξει στα χέρια του, στα δικά σου δεν θα σπάσει ποτέ, μικρό, ανίδεο, driftό-γατάκι! Επειδή, όμως, τα χρόνια περνάνε και τα καλά τροπέτα BMW Μ λιγοστεύουν και ακριβαίνουν, μήπως να ψαχτούμε για κανένα άλλο «γαϊδουρομοτέρ»? Μην τυχόν και πείτε στον Πλουμιστό για Toyota 1-2JZ και Nissan RB25-26, αν είναι να αποτανθούμε για βοήθεια, θα την πάρουμε από Γερμανό, αυτοί είναι φίλοι μας άλλωστε, έτσι δεν είναι? Αν μάλιστα το νέο μας μοτέρ τυχαίνει να έχει έναν κύλινδρο λιγότερο, είναι από το εργοστάσιο υπερτροφοδοτούμενο και έχει και κάμποσα χρόνια αγωνιστικής εξέλιξης στην πλάτη του, ακόμα καλύτερα! Ναι, μωρέ, αυτοί οι τύποι της Audi, έφτιαχναν ένα τέτοιο…       

From BMW’s S54 to Audi’s AAN/ABY

6 BMW Audi 5cyl Swap 2Ήρθε, λοιπόν, η στιγμή ο 6κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, S54B32 των 3.246cc, απόδοσης 343Ps, με τη σχέση συμπίεσης 11,5:1 και το ανατριχιαστικό στροφάρισμα στις 8.000rpm, να παραδώσει σκυτάλη στον πληθωρικό 5κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο της Audi, με κωδική ονομασία ΑΑΝ/ABY, χωρητικότητας 2.226cc, απόδοσης 220Ps, με σχέση συμπίεσης 9,3:1. Ουσιαστικά, πρόκειται για τον κινητήρα, που μετέπειτα ανέλαβε να εξελίξει η Porsche για λογαριασμό της Audi, ώστε να τοποθετηθεί στο RS2 Avant, το πρώτο μοντέλο της φίρμας με τα διακριτικά RS! Η Porsche «έριξε» τη σχέση συμπίεσης στο 9:1, αντικατέστησε το ΚΚΚ turbo με ένα μεγαλύτερο, τοποθέτησε ένα heavy-duty intercooler, μεγαλύτερης παροχής μπέκ, έναν ανασχεδιασμένο εκκεντροφόρο, μια πιο αποδοτική εισαγωγή, ένα νέο σύστημα εξαγωγής και την αναπρογραμματισμένη URS4/URS6 ECU της Bosch, ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 315Ps! Ο τελευταίος, εξαιτίας του μαντεμένιου μπλόκ και των περιφερειακών της υπερτροφοδότησης, ζυγίζει στην εργοστασιακή του μορφή +10kg (159kg) έναντι του 6κύλινδρου της Μ3 Ε46 με το αλουμινένιο μπλόκ, παρόλα αυτά έρχεται πιο κοντά στον καθρέπτη, συγκεντρώνοντας τη μάζα περισσότερο προς το κέντρο, σημαντικό και επιθυμητό σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, πόσο δε μάλλον αν πρόκειται και για drift. Από τη στιγμή, βέβαια, που ο 5κύλινδρος πέρασε το κατώφλι της Ploumistos Performance, πολλά άλλαξαν. Στη μετώπη του Ε46 τοποθετήθηκε ένα intercooler με διαστάσεις κυψελών 60cmx28cm, παρέα με custom σωληνώσεις διαμέτρου 60mm-70mm σε εξαγωγή-εισαγωγή, καθώς και κολάρα σιλικόνης. Το εγχείρημα με τη μεγαλύτερη ίσως δυσκολία ήταν η σχεδίαση και κατασκευή του νέου κάρτερ, ώστε ο κινητήρας να τοποθετηθεί εκεί που έπρεπε, χωρίς να πειραχτεί κάτι στην εμπρός γέφυρα ή το αμάξωμα. Έτσι και έγινε, με μία επιπλέον βοήθεια από τις custom βάσεις στήριξης. Στον κινητήρα τοποθετήθηκαν καινούρια ΟΕΜ μέταλλα στροφάλου και μπιελών, ενώ οι ενισχυμένες μπιέλες συνδυάζονται με τα ΟΕΜ πιστόνια. Εργοστασιακή παραμένει και η μεταλλική φλάντζα της κυλινδροκεφαλής, χωρίς μεταβολές στο λόγο συμπίεσης, ενώ το «καπάκι» έχει δεχθεί ροϊκή εξέλιξη, «φορώντας» πλέον reprofiled εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής. Στην custom, Ploumistos Performance, πολλαπλή εξαγωγής «πατάει» ένα σύγχρονο, ρουλεμανάτο, turbo της Garrett, το GTX3582R, ικανό για παροχή έως 750Ps. Στο «αναγνωριστικό» 1,4bar, ο Δημήτρης έχει δει 440Ps και 54kgm, +100Ps, δηλαδή, και σχεδόν +15kgm πλέον της ιπποδύναμης του S54 και μάλιστα αβίαστα για την υποδομή του κινητήρα. Η NS Racing έχει κατασκευάσει το downpipe και την straight cut εξάτμιση των 76mm, ενώ έχει διατηρηθεί το εργοστασιακό external τιτανίου (!), παρέα με μία σκάστρα της HKS. Τη διαχείριση του κινητήρα έχει αναλάβει ο άγραφος εγκέφαλος Ultratech Pro EMS, σεταρισμένος από την Geartech Engineering, ενώ η παροχή καυσίμου γίνεται πλέον από μία θηριώδη Holley αντλία βενζίνης με παροχή 500lt/h σε συνεργασία με τον Α1000 ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της Aeromotive. Μέχρι να μας τελειώσουν και αυτά, ένα 5άρι BMW κιβώτιο από Μ3 Ε36 έχει ταιριάξει -με πλάκα προσαρμογής- στη χελώνα του 5κύλινδρου. Η χρήση των εργοστασιακών βάσεων στήριξης του κιβωτίου, καθώς και η διατήρηση του λεβιέ ταχυτήτων στην εργοστασιακή του θέση, μαρτυρά για ακόμα μία φορά την όλη μελέτη τοποθέτησης κινητήρα-μετάδοσης στα μέτρα του Ε46. Μικρή τροποποίηση έχει δεχθεί ο κεντρικός άξονας μετάδοσης, ώστε να φτάσει την πίσω γέφυρα και το ΟΕΜ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του Μ3 Ε46. Τόσο αυτό, όσο και τα ημιαξόνια, είναι τα εργοστασιακά.   

Built 2 Drift…

6 BMW Audi 5cyl Swap 3Το ασημί κάποτε, πολιτικό Μ3 Ε46, έγινε πορτοκαλί και σταδιακά έχασε 300+kg! Τώρα συναντάς μόνο όσα χρειάζονται, προβλέπονται και απαιτούνται από τους αγωνιστικούς κανονισμούς, ήτοι τα όργανα εποπτείας του κινητήρα, ένα bucket κάθισμα με ζώνες 4 σημείων, ένα Sparco roll cage και ένα custom ρεζερβουάρ καυσίμου με χωρητικότητα μόλις 15lt! Εξωτερικά, όλα τα τζάμια, πλην του παρμπρίζ, είναι πολυκαρβονικά, το καπό είναι carbon από την Seibon, οι πόρτες και το «α λα CSL» πόρτμπαγκάζ, πολυεστερικά. Η ανάρτηση αποτελείται από ένα ρυθμιζόμενο Bilstein PSS9 coilover kit μπροστά, ένα ζευγάρι κίτρινα Bilstein και ελατήρια χαμηλώματος της Apex πίσω. Πρόσφατα, τοποθετήθηκε το πλήρες μπροστινό σύστημα Wisefab Lock Kit, εξασφαλίζοντας πλέον γωνία τιμονιού 60+ο! Αντίστοιχα, πίσω, τοποθετήθηκαν τα Wisefab ρυθμιζόμενα ψαλίδια, προσφέροντας πλέον στον Δημήτρη τη δυνατότητα επιπλέον ρυθμίσεων. Η πρώτη, αναγνωριστική επαφή στο καρτόδρομο, αποκάλυψε ένα εντελώς διαφορετικό σε συμπεριφορά αυτοκίνητο, ικανό πλέον να ανεβάσει ρυθμό, να πετύχει μεγαλύτερες γωνίες εισόδου, καλύτερο και πιο αποδοτικό control. Όσοι τον γνωρίζετε, μπορείτε να φανταστείτε πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στα χέρια του Πλουμιστού…

 

Love or Hate

-Audi μοτέρ σε BMW και μάλιστα στου Πλουμιστού, ακούγεται κάπως, έτσι δεν είναι?

-Κοίταξε να δεις, οι αντιδράσεις είναι 50%-50%... Κάποιοι, σκληροπυρηνικοί BMWδάκιδες με κράξανε, κάποιοι άλλοι γουστάρουν το διαφορετικό και το βλέπουν ως πρόκληση, όπως και εγώ. Αυτό, που εμένα με ενδιαφέρει, είναι το αμάξι να δουλεύει, να αποδίδει, να είναι αξιόπιστο και ανταγωνιστικό και να βρίσκω πράγματα να το φτιάχνω. Επιπλέον, δεδομένων των συνθηκών της αγοράς, πρέπει να δοκιμάζω και να εξελίσσω πράγματα, ώστε να μπορώ να προτείνω εναλλακτικές στον πελάτη μου…». Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι μία γρήγορη βόλτα με το παρόν set-up του BMW, αρκεί ώστε να αναθεωρήσει και ο πλέον δύσπιστος και προκατειλημμένος…

Ισχύει, θα προσθέσω εγώ… 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Κυβισμός: 2.226cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

 

Tuned by:

Ploumistos Performance, Ευστρατίου Πίσσα 10, Ν.Κόσμος τηλ.: 2109223235

 

TUNING SPECS:

Reprofiled εκκεντροφόροι εισαγωγής-εξαγωγής

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

ΟΕΜ μεταλλική φλάντζα

ΟΕΜ πιστόνια

Σφυρήλατες μπιέλες

ΟΕΜ μέταλλα στροφάλου-μπιελών

ΟΕΜ αντλία λαδιού 8bar

Ploumistos Performance custom κάρτερ

Ploumistos Performance custom βάσεις κινητήρα

Ploumistos Performance custom πολλαπλή εξαγωγής

Garrett GTX 3582R

NS Racing downpipe & εξάτμιση 76mm

HKS σκάστρα

ΟΕΜ external

Aeromotive Α1000 ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Intercooler 60cm x 28cm, custom σωληνώσεις 60mm/70mm

ΟΕΜ BMW M3 ψηγείο νερού

Ultra-Tech ECU, προγραμματισμός Geartech Engineering

Holley τρόμπα βενζίνης 500lt/hr

Ploumistos Performance custom ρεζερβουάρ 15lt

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Μπροστά: Bilstein PSS9 coilover kit, Wisefab BMW E46 Lock Kit

Πίσω: Bilstein αμορτισέρ, Apex ελατήρια, Wisefab BMW E46 Rear Arms

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

OEM BMW M3 E36 5τάχυτο κιβώτιο, Ploumistos Performance custom πλάκα προσαρμογής, Ploumistos Performance custom άξονας μετάδοσης BMW M3 E46, OEM BMW M3 E46 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

ΑΜΑΞΩΜΑ:

Sparco Roll Cage

Seibon carbon καπό

Πολυεστερικές πόρτες & CSL look πορτμπαγκάζ

Πολυκαρβονικά πλαϊνά και πίσω τζάμια

ΦΡΕΝΑ:

Μπροστά: ΟΕΜ BMW M3 E46

Πίσω: ΟΕΜ BMW M3 E46

 

 

ΤΡΟΧΟΙ:

7Jx17in, ελαστικά 215/45/17 μπροστά, 225/45/17 πίσω

 

 

Αρθρογράφος

 

Ποια είναι η καλύτερη AMG;

Ποια είναι η καλύτερη AMG;

Ο Matt Watson παρουσιάζει τις 15 καλύτερες Mercedes-Benz AMG όλων των εποχών.