BMW i3 94ah

BMW i3 94ah

Το μέλλον
Σαν πιτσιρικάς, φανταζόμουν ότι τα αυτοκίνητα στο μακρινό μέλλον θα πετάνε. Πίστευα μάλιστα ότι, όταν θα έφτανα εγώ στην ηλικία να οδηγήσω, τότε η φαντασία μου θα γινόταν πραγματικότητα. Φαίνεται όλα αυτά τα cartoon με τους σούπερ ήρωες και οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας με είχαν επηρεάσει, αφού, όταν άρχισα να οδηγώ, υπήρχαν στους δρόμους μας ακόμα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ. Τα έφερε έτσι η ζωή και βρισκόμαστε στο σήμερα, όπου κρατώ τα κλειδιά ενός αυτοκινήτου, που μοιάζει να έχει έρθει από την παιδική μου φαντασία. Δεν πετάει όμως. 

State-of-the-art
Κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά, όπως carbon και αλουμίνιο, αμιγώς ηλεκτρικό, με οριακά ανεκτή αυτονομία για το 2013, οπότε και παρουσιάστηκε, με ένα εσωτερικό που θυμίζει όντως αυτοκίνητο από το μέλλον. Ναι, είχε σοκάρει τότε όλους μας στο χώρο του αυτοκινήτου. Δεν άργησαν να αντεπιτεθούν άλλες εταιρείες, οι οποίες παρουσίασαν μοντέλα με μεγαλύτερη αυτονομία, οπότε η BMW δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Έτσι, πλέον, το i3 με τις νέες μπαταρίες ενεργειακής πυκνότητας 94ah, υπόσχεται αυτονομία 300km, σύμφωνα με τον κύκλο οδήγησης NEDC, άρα σύμφωνα με μία όχι και τόσο ρεαλιστική βάση, αφού οι υπολογισμοί στο NEDC γίνονται με κλειστό το σύστημα κλιματισμού. Οπότε, τα 230km που καταφέραμε να βγάλουμε, τα θεωρούμε ως επιτυχία. Αυτά τα 230km τα πετύχαμε με προσπάθεια και εδώ μπορούμε να τονίσουμε ότι ένα 100% πραγματικό νούμερο είναι τα 190-210km αυτονομίας, αφού σίγουρα θα χρειαστείς τον κλιματισμό, σίγουρα θα προσπεράσεις, σίγουρα θα προκύψει να βιαστείς, πολύ πιθανό να χρειαστεί να οδηγήσεις σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο, όπου εκεί η μπαταρίες ξελιγώνονται.

Πάμε καλά!
Ναι, πάμε καλά στην Ελλάδα σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πάμε καλά, διότι ακόμα αυτά είναι ακριβά, το κράτος δείχνει να μην τα συμπαθεί και να προσπαθεί να «τιμωρήσει» όσους θέλουν ή έχουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και τέλος, δεν υπάρχει σοβαρό δίκτυο φόρτισης τέτοιων αυτοκινήτων. Οπότε τα περισσότερα από 100 BMW i3, που έχουν πουληθεί στην Ελλάδα, είναι πολύ αισιόδοξος αριθμός. Σκεφτείτε μάλιστα ότι η τιμή του παίζει ελάχιστα κάτω από τις 40 χιλιάδες ευρώ. Στην καθημερινή ζωή τώρα, με το i3 αυτό, που συμβαίνει στο δρόμο, έχει πλάκα. Όταν είναι παρκαρισμένο, το βγάζουν φωτογραφίες, φαίνεται ότι ο κόσμος το κοιτά με θαυμασμό και οδηγώντας το, νιώθεις τα βλέμματα να πέφτουν πάνω σου.  Χαζεύοντας το εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για μία κατασκευή που σκοπό έχει την ηρεμία του οδηγού. Ανοιχτά χρώματα, οθόνες που μοιάζουν να αιωρούνται, πλαστικά από ανακυκλωμένα αλλά ποιοτικά υλικά και πάνω απ’ όλα, μία απίστευτη ησυχία, αφού ο κινητήρας στην ουσία «δεν λειτουργεί». Δεν υπάρχει ρελαντί, δεν υπάρχουν κραδασμοί, δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, παρά μόνο μία σχέση. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170Ps και η BMW υπόσχεται 0-100 σε 7,3sec, ενώ εμείς είδαμε με μία φορά, που δοκιμάσαμε ξερό 7άρι. Στην πραγματικότητα, νομίζεις ότι ο χρόνος αυτός είναι πιο χαμηλός, αφού η δύναμη του κινητήρα σε κολλά στο κάθισμα έως τα 150Km/h, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά η τελική του ταχύτητα. Εκεί, που δεν πιάνεται, είναι στις ρεπρίζ, όπου κάνει πλάκα σε γρήγορα sportscars, αφού το ηλεκτρικό μοντέλο της BMW είναι σε ορισμένες ρεπρίζ πιο γρήγορο από M3 E92! Μάλιστα, όταν βρέχει, βλέπεις το ESP να αναβοσβήνει συνεχώς, αφού τα στενά ελαστικά του δύσκολα περνούν τη δύναμη στο δρόμο. Δεν είναι, όμως, μόνο στο τέρμα γκάζι που σου θυμίζει sport αυτοκίνητο. Το πάτημά του σε ξεσηκώνει, το αμάξωμα ακούει άριστα τις εντολές σου και γενικώς, θυμίζει BMW και όχι κάποιο concept. Παράλληλα, μέσα στην καμπίνα, δεν ακούς τίποτα, όλα είναι ήσυχα και ήρεμα. Κατάσταση ζεν δηλαδή.

Στην πρίζα

Αν το σπίτι σου βρίσκεται στα κοντινά προάστια από το κέντρο και η δουλειά σου στο κέντρο, σχεδόν δεν χρειάζεται να φορτίσεις το i3 όλη την εβδομάδα. Αυτό, διότι στο i3, όταν αφήσεις το γκάζι, αυτό φρενάρει και παράλληλα φορτίζει τις μπαταρίες. Μόλις το συνηθίσεις, σχεδόν δεν πατάς καθόλου φρένο μέσα στην πόλη, αφού ρυθμίζεις την απόσταση φρεναρίσματος με το πεντάλ του γκαζιού. Κάπου εκεί, πρέπει ο υποψήφιος αγοραστής να δει αν θέλει το απλό i3 ή αυτό με το Range Extender (REX), το οποίο έχει κινητήρα 647cc (από το BMW C650 GT scooter), ο οποίος μπαίνει σε λειτουργία, όταν οι μπαταρίες είναι σχεδόν άδειες. Με το REX, η αυτονομία μπορεί να φτάσει και τα 320km και να φύγει το «άγχος» όσων γράφουν μπόλικα χιλιόμετρα στην καθημερινότητά τους. Το ελληνικό κράτος, όμως, έχει τοποθετήσει το i3 με REX στα υβριδικά αυτοκίνητα και όχι στα ηλεκτρικά, όπως το απλό i3, με αποτέλεσμα να φορολογείται με Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 5.000 ευρώ περισσότερα απ’ όσα θα έπρεπε. Εδώ, να τονίσουμε ότι υβριδικά θεωρούνται όσα κινούνται από μπαταρίες και από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην περίπτωση του i3 με REX, ο κινητήρας απλά φορτίζει τις μπαταρίες και δεν κινεί το αυτοκίνητο. Παραλογισμός του Ελληνικού Κράτους ονομάζεται όλο το παραπάνω. Έτσι, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: i3 με μπαταρία 60Ah 37.320 ευρώ, με REX 47.290 ευρώ. Το i3 με 94Ah ξεκινά από τα 38.610 ευρώ και με το REX ξεκινά από τα 48.750 ευρώ. Ναι, τα χρήματα δεν είναι λίγα, όμως τώρα δείτε το εξής: για μία πλήρη φόρτιση, υπολογίστε ότι χρειάζεστε κάτι λιγότερα από 2 ευρώ. Αν μάλιστα εκμεταλλευτείτε το βραδινό χαμηλό τιμολόγιο της ΔΕΗ, η τιμή είναι αρκετά πιο χαμηλή. Πάμε όμως με δεδομένο τα 2 ευρώ, άρα 1ευρώ/100km για πραγματικές συνθήκες. Ένα συμβατικό diesel αυτοκίνητο ας πούμε ότι καίει 6lt/100km, άρα περίπου 8,5 ευρώ/100km. Τα 20.000Km ετησίως κοστίζουν 1.700 ευρώ σε καύσιμα, ενώ με ένα i3, το κόστος είναι 200 ευρώ σε ρεύμα. Σε βάθος πενταετίας, τα νούμερα είναι 8.500 ευρώ και 1.000 αντίστοιχα. Παράλληλα, το i3 δεν χρειάζεται service, αφού δεν έχει κινούμενα μέρη, δεν χαλάει καμία «αντλία πετρελαίου». Επίσης, η BMW δίνει εγγύηση μπαταρίας για 8 χρόνια ή 100.000km, εγγύηση μηχανικών μερών για 2 χρόνια και δωρεάν οδική βοήθεια για 5 χρόνια. Ναι, είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο, για λίγους που, όμως, αν το αγοράσουν για πρακτικούς λόγους, θα «σωθούν» οικονομικά. Παράδειγμα: σκεφτείτε ένα «δικηγόρο», ο οποίος μένει 30km έξω από το κέντρο της πόλης, άρα χρειάζεται 60km κάθε μέρα μέσα στην κίνηση. Αυτός ο άνθρωπος πρέπει να επενδύσει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθότι θα βγει σίγουρα κερδισμένος. Το σίγουρο είναι ότι σύντομα το κόστος αυτών των αυτοκινήτων θα πέσει, αφού η τεχνολογία προχωρά με αλματώδεις ρυθμούς, όπως και ο ανταγωνισμός. Προς όφελος του αγοραστικού κοινού, εκτιμούμε ότι σύντομα η ηλεκτροκίνηση θα είναι προσιτή σε όλους όσοι θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Το i3 της BMW πάντως αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις για ένα καθημερινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMWi3 94Ah

 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3 94Ah: €38.610

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi3 94AhREX: €48.750

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

ΤΥΠΟΣ           Ηλεκτροκινητήρας

ΘΕΣΗ              Πίσω
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Μπαταρίες ενεργειακής πυκνότητας 94ah 

ΒΑΡΟΣkg                  1.250

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο 1 σχέσης

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

ΖΑΝΤΕΣ                     7,5Jx20in εμπρός, 8,5Jx20in πίσω 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                155/70 R19 εμπρός, 175/55 R20 πίσω

 

ΦΡΕΝΑ

 

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps)      170

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm)   25,4


0 - 100km/h    7,3sec

 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  150

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       0

 

Μέση κατανάλωση

(lt/100km)  Ονομαστική 12,6 kWh/100

(lt/100km)  Δοκιμής 13,5 kWh/100

 

Αρθρογράφος

 

Νέο νομοσχέδιο προς κατάθεση, με στόχο την Οδική ασφάλεια

Νέο νομοσχέδιο προς κατάθεση, με στόχο την Οδική ασφάλεια

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται, μεταξύ άλλων, η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκ...