BMW M3 E92 Supercharger 595Ps

BMW M3 E92 Supercharger 595Ps

196 BMW M3 E92 Supercharger 595Ps 1Η συγκεκριμένη λευκή κυρία, που βλέπετε στις σελίδες μας, είχε κάνει ξανά την εμφάνισή της στο Power πριν αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα στο τεύχος #127, όταν βρισκόταν στα χέρια του προηγούμενου ιδιοκτήτη της και είχε, μάλιστα, ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων με την τελείως extreme φωτογραφία σε μία στροφή της Βαρυμπόμπης, με τον πίσω δεξή τροχό να γλύφει το χαντάκι στην άκρη του δρόμου πάνω σε ένα εντυπωσιακό driftάρισμα. Τότε η Μ3 άνηκε στον Νίκο Αλωνιστιώτη, ιδιοκτήτη της Speed & Style και είχε βελτιώσεις πρώτου σταδίου, δηλαδή εισαγωγή, εξάτμιση της Akrapovic και πρόγραμμα στην ECU. Από τότε, όμως, πέραν του ότι άλλαξε ιδιοκτήτη και πλέον την χαίρεται ο Απόστολος, απέκτησε και ένα supercharger και διάφορες άλλες κομψές πινελιές στην εμφάνισή της και αποδίδει 580Ps.

Always fast

Ο Απόστολος ασχολείται με το εμπόριο και έχει ένα αρκετά δυναμικό παρελθόν όσον αφορά τα γρήγορα και βελτιωμένα αυτοκίνητα. Το 2003, μάλιστα, είχε λάβει μέρος στο πρώτο PowerCar με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SubaruImpreza εκείνης της εποχής και είχε λάβει την δεύτερη θέση στην extreme κατηγορία. Ένα χρόνο αργότερα το συγκεκριμένο Subaru κόσμησε το εξώφυλλο του τεύχους #57, με αποτέλεσμα ο Απόστολος να εθιστεί ακόμα περισσότερο στην βελτίωση των αυτοκινήτων, αναζητώντας πάντα το μέγιστο δυνατό από αυτά. Με την πάροδο των ετών, πέρασαν διάφορα εργαλεία από τα χέρια του Απόστολου τετράτροχα και δίτροχα, μέχρι που καταστάλαξε σε μία BMW Μ3 Ε46, την οποία βελτίωνε η Speed & Style. Σε μία τυχαία τηλεφωνική τους επικοινωνία, ο Νίκος του είπε ότι σκόπευε να πουλήσει την λευκή Μ3 Ε92 του, αλλά σε κάποιον, που να αναγνώριζε τις ιδιαιτερότητες, που έφερε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όπως καταλαβαίνετε, ο Απόστολος δεν έχασε την ευκαιρία και αγόρασε την Μ3, που βλέπετε εδώ.

Putάνα και κυρία!

196 BMW M3 E92 Supercharger 595Ps 2Είναι οι δύο λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό για να χαρακτηρίσω πλήρως μία Μ3 Ε92. Την μία στιγμή είσαι καθισμένος στα ακριβά καθίσματα της MPerformance, περικυκλωμένος από δέρμα και alcantara και απλά σε μεταφέρει με άνεση και την αμέσως επόμενη στιγμή, μεταμορφώνεται σε ένα τέρας έτοιμο να καταπιεί την άσφαλτο. Πέρα από τις αισθητικές βελτιώσεις, που είναι αρκετές και θα τις αναφέρω παρακάτω, αυτές που δίνουν δύναμη και κάνουν την Μ3 του Απόστολου να ξεχωρίζει στο δρόμο με τέρμα γκάζι, βρίσκονται κάτω από το καπό. Οκ, και κάτω από το αμάξωμα. Πριν τοποθετηθεί ο κομπρέσορας της ESS Tuning, είχε αλλαχθεί το εργοστασιακό φιλτροκούτι με ένα custom, το οποίο, όμως, μπήκε στην άκρη μιας και το supercharger kit, με κωδικό VT2 595 του κομπρέσορα περιλαμβάνει τον κομπρέσορα Vortech V3 Si-trim, αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής, intercooler, κολάρα σιλικόνης, 8 μεγαλύτερα μπεκ της Bosch, φίλτρο ελευθέρας ροής της K&N και αναπρογραμματισμό της ECU. Φυσικά, ο αναπρογραμματισμός της ECU περιλαμβάνει την αφαίρεση του κόφτη τελικής ταχύτητας, αλλαγή στον χρονισμό του VANOS και γρηγορότερη απόκριση από τις πεταλούδες γκαζιού. Με το kit αυτό, ο κινητήρας της Μ3 αποδίδει 595Ps και 54,6kgm ροπής, με πίεση στα 0,4bar. Με άλλα λόγια ο κινητήρας αποδίδει 180Ps παραπάνω από την εργοστασιακή του μορφή, την ώρα που ο Vortech μπορεί να αποδώσει μέχρι και 775Ps, για να γίνει, φυσικά, κάτι τέτοιο θα χρειαστούν αλλαγές στα σωθικά του κινητήρα. Στην εξαγωγή του κινητήρα συναντάμε το ολοκληρωμένο και άκρως ποιοτικό σύστημα της Akrapovic, το οποίο, εκτός από την τρομερή του απόδοση, φημίζεται για την ηχητική πανδαισία, που δημιουργεί. Ειδικά με τέρμα γκάζι και υψηλές rpm. Ο καλύτερος ηχητικός συνδυασμός με έναν πολύστροφο V8http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm. Το σύστημα της Akrapovic είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, καταργεί τους προκαταλύτες, ενώ αντικαθιστά τους κύριους καταλύτες, που έχουν 350cpsi, σε 100cpsi και καταλήγει σε δύο τελικά καζανάκια με διπλές απολήξεις. Σημαντικό πλεονέκτημα, πέρα από την ιπποδύναμη, είναι και η μείωση του βάρους κατά 23kg σε σχέση με το εργοστασιακό σύστημα εξαγωγής.

Ντύνοντας μία κυρία…

196 BMW M3 E92 Supercharger 595Ps 3Όπως έγραψα και παραπάνω, εκτός από τις μηχανικές βελτιώσεις, η Μ3 του Απόστολου έχει και αρκετές βελτιώσεις, που αφορούν την εμφάνισή της. Στο εμπρός μέρος του αμαξώματος ξεχωρίζει ο μπροστά προφυλακτήρας της ARKYM, το καπό, το οποίο προέρχεται από το faceliftμοντέλο, καθώς και τα φανάρια που διαθέτουν led. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα diffuser από carbon, η θύρα του πορτ - μπαγκάζ έχει αλλαχθεί με μία carbon σε σχέδιο που θυμίζει Μ3 CSL και όλο το αμάξωμα έχει ντυθεί με car wrapping σε απόχρωση white pearl satin metallic. Την τελική εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες των 19in της BBS, πίσω από τις οποίες βρίσκονται οι εξαπίστονες δαγκάνες της AP Racing με πλευστούς χαρακτούς δίσκους των 380mm. Στις αναρτήσεις έχουν αλλαχθεί τα ελατήρια με τα αντίστοιχα της M Performance, που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 1cm, ενώ έχουν τοποθετηθεί οι αντιστρεπτικές της H&R, καθώς και τα αντίστοιχα σινεμπλόκ. Τα αμορτισέρ αλλάχθηκαν και στη θέση τους μπήκε το coilover kit της KW, Variant 3. Στο εσωτερικό της έχουν τοποθετηθεί τα ανακλινόμενα bucket καθίσματα της M Performance, ενώ όλο το εσωτερικό είναι ντυμένο με alcantara και carbon, από την MPerformance. Η αλλαγή αυτή είναι κάτι μοναδικό στον κόσμο και έγινε χάρη στην επιμονή του Νίκου Αλωνιστιώτη, που είναι και ο επίσημος αντιπρόσωπος της M Performance στην Ελλάδα. Τέλος, αλλάχθηκε η ένδειξη στο κοντέρ και η τελική από τα 330km/h, που έγραφε, πλέον έφτασε στα 360km/h, με το ανάλογο, φυσικά, καλιμπράρισμα. Πλέον, τη συντήρηση και την περαιτέρω εξέλιξη του αυτοκινήτου έχει αναλάβει ο Πάνος Φραγκίδης της Kakimoto Developments. Επόμενο βήμα τους θα είναι η αύξηση της ιπποδύναμης, αν και στο μέλλον ο Απόστολος έχει σκοπό να αποκτήσει μία 911 997 turbo και να της αυξήσει λίγο την δύναμη. Περίπου στα 800 άλογα.

Σκίζοντας μία κυρία…

Οκ, εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο, που απαιτεί σεβασμό. Η δύναμη και η ροπή, που φτάνει στους πίσω τροχούς, μπορεί να σε τρομάξει και, αν δεν έχεις το νου σου, να σε στείλει αδιάβαστο. Την πρώτη φορά που μετρήσαμε την Μ3, στο τεύχος 127 δηλαδή, είχαμε χρειαστεί 4,46sec για τα πρώτα 100km/h, τώρα μας έφτασαν 4,31sec. Για τα 400 μέτρα είχαμε κάνει 12,56sec, με ταχύτητα εξόδου 184,45km/h και για τα 1.000 μέτρα 22,64sec, με 236,91km/h. Οι τιμές, πλέον, έχουν κατέβει αρκετά, 11,99sec με 206,04km/h για τα 400 μέτρα και 20,99sec και 266,31km/h για τα 1.000 μέτρα! Εκεί που σου κόβεται η ανάσα, όμως, είναι στις ρεπρίζ. Με 3η σχέση χρειαστήκαμε 2,07sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και μόλις 1,93sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, όταν δηλαδή ο κινητήρας βρίσκεται στο φάσμα μέγιστης απόδοσης. Επίσης, συγκρατήστε τα 8,34sec, που χρειαστήκαμε για να επιταχύνουμε από τα 100km/h στα 200km/h.

Μας έσκισε η κυρία…

Ότι και να πούμε για αυτό το θηρίο είναι πραγματικά λίγο και μπορεί να αγγίξει με άνεση τα όρια της υπερβολής. Πρόκειται για ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που κυριολεκτικά κάνει τα πάντα. Σε μεταφέρει χαλαρά για καφέ με την ίδια ευκολία που σε κολλάει στο ντυμένο με alcantara bucket κάθισμα, όταν πατάς τέρμα γκάζι και με την ίδια ευκολία που καταπίνει στροφές κάθε είδους. Το θέμα είναι ότι με όσα χιλιόμετρα και να πηγαίνεις και με ότι ρυθμό και να οδηγείς, κατεβαίνεις πραγματικά ατσαλάκωτος Είναι τρομακτική η ευκολία με την οποία μπορεί να μεταμορφωθεί η συγκεκριμένη M3 από κυρία των σαλονιών σε αλήτισσα του δρόμου…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.999cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  92mm x 75,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 12:1

Tuned by

Speed and Style

Αγίας Βαρβάρας 27

Παλαιό Φάληρο

Τηλ. 210-9850450

 

KakimotoDevelopments

Προέκταση Μενάνδρου

Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

Τηλ. 2314 002 394

Κινητό: 6947 00 33 01

TUNING SPECS

  • ESS Tuning M3 VT2 595 intercooled supercharged system
  • Akrapovic σύστημα εξαγωγής

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • KW Variant 3 coilover kit
  • M Performance ελατήρια χαμηλώματος
  • H&R αντιστρεπτικές δοκοί
  • H&R σινεμπλόκ αντιστρεπτικών δοκών

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • M Performance bucket καθίσματα
  • M Performance alcantara interior
  • Awron DGA Gauge
  • CSL style carbon trunk
  • Μ3 facelift καπό
  • M3 facelift εμπρός φώτα
  • Carbon diffuser
  • Car wrapping white pearl satin metallic
  • ARKYM εμπρός προφυλακτήρας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: AP Racing εξαπίστονες δαγκάνες, πλευστοί χαρακωτοί δίσκοι 380x28mm σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

BBS Black Satin 9Jx19in εμπρός 10Jx19in πίσω ζάντες
Pirelli Pzero corsa 255/35 εμπρός 265/30 πίσω ελαστικά

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,51

0-80                 3,46

0-100               4,31

0-120               5,52

0-140               6,66

0-160               7,96

0-180               9,56

0-200               11,33

0-220               13,56

0-240               16,19

0-260               19,98

0-280               25,51

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,07
80-110             1,93
100-140           2,48

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,33     @        55,60

60        4,29     @        99,59

100      5,59     @        121,39

200      8,11     @        161,99
400      11,99   @        206,04

1000    20,99   @        266,31

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             3,13
60-160             5,96
60-200             10,15
100-200           8,34

 

Αρθρογράφος

 

Τραυματίστηκε παρουσιαστής του Top Gear

Τραυματίστηκε παρουσιαστής του Top Gear

Το BBC επιβεβαίωσε την είδηση πως ένας από τους τρεις παρουσιαστές της εκπομπής Top Gear τραυματίστηκε κατά την διάρκεια των γυρισμάτων.