BMW X3 M50 xDrive 398Ps

Sport Activity Monster
Πέρυσι συμπληρώθηκαν δύο δεκαετίες από τότε που η BMW αποκάλυψε για πρώτη φορά την X3, απευθυνόμενοι σε όσους ήθελαν ένα πιο compact premium SUV από την Χ5. Σήμερα, η τέταρτη γενιά της BMW X3 είναι πλέον μεγαλύτερη και βαρύτερη από την πρώτη X5, αλλά έτσι είναι η ζωή... όλα τα μοντέλα μεγαλώνουν γενιά με την γενιά, λες και οι άνθρωποι ψηλώνουν μέχρι να πεθάνουν… Παλιότερα, το όνομα M50 συνδεόταν αποκλειστικά με εκδόσεις που φορούσαν V8 μοτέρ, όμως η BMW έκρινε πως οι δυνατότητες της νέας Χ3 δικαιολογούν την απομάκρυνση από την ονομασία “40i”. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της νέας X3, έτσι και η Μ50 xDrive χαρακτηρίζεται από έναν πιο ώριμο και σοφιστικέ σχεδιασμό, με εμφανή στοιχεία που θυμίζουν την X5. Αν και έχει αυξηθεί σε μήκος (+3,4cm) και πλάτος (+2,9cm) σε σχέση με τον προκάτοχό της, το ύψος της έχει μειωθεί κατά ενάμισι πόντο, ενώ η επιβλητική κάθετη εμπρός όψη και το φωτιζόμενο περίγραμμα της μάσκας ενισχύουν την παρουσία της στον δρόμο. Η έκδοση M50 ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες παραλλαγές της X3 μέσω πιο δυναμικών σχεδιαστικών επεμβάσεων. Οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης και οι μαύρες ενθέσεις στο μπροστά και πίσω μέρος προσδίδουν στο μοντέλο μία ιδιαίτερα επιβλητική παρουσία. Η γκάμα της νέας X3 διαθέτει πολλές επιλογές κινητήρων βενζίνης, diesel και plug-in hybrid, όμως εδώ θα εστιάσουμε στην κορυφαία έκδοση, την Μ50 xDrive, που είναι εξοπλισμένη με τον εξακύλινδρο κινητήρα B58, τον οποίο θεωρώ ως έναν από τους καλύτερους κινητήρες αυτήν την στιγμή στην αγορά. Δεν μιλάμε για το πιο δυνατό, ούτε το πιο οικονομικό, ούτε το πιο αθόρυβο, ούτε το πιο οικολογικό μοτέρ. Μιλάμε όμως για αυτό που έχει τον καλύτερο συνδυασμό όλων αυτών, την χρυσή τομή. Δεν χρειάζεται περισσότερο σε τίποτα και δεν υστερεί πουθενά. Έχει τον τέλειο συνδυασμό απόδοσης, (κανένας σώφρων άνθρωπος δεν θα ζητήσει περισσότερη δύναμη σε πολιτικό αυτοκίνητο), απόλυτα συγκρατημένης κατανάλωσης καυσίμου και μια καταπληκτική καμπύλη ροπής που έχει δύναμη από πολύ χαμηλά και δεν κρεμάει ποτέ, ούτε ακόμα και όταν φτάσει στον κόφτη. Είναι απλά τέλειο. Γενικότερα η νέα Χ3 φέρνει ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, προβάλλοντας έναν πιο σπορ χαρακτήρα, πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και αποδοτική mild hybrid τεχνολογία 48V με άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου.
Πλούσιος εσωτερικός κόσμος
Το εσωτερικό της νέας X3 ακολουθεί την γενικότερα ανανεωμένη αισθητική της BMW. Το σαλόνι αποπνέει μια πιο μοντέρνα και premium αίσθηση, με ιδιαίτερα τριγωνικά μοτίβα, ενώ στις πόρτες έχουν ενσωματωθεί οι αεραγωγοί του κλιματισμού, με τα φωτιζόμενα διακοσμητικά να συγχρονίζονται με τον ambient φωτισμό του ταμπλό. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό τη νύχτα, ωστόσο τη μέρα, τα ανακυκλωμένα υλικά που είναι αναγκασμένοι οι κατασκευαστές πλέον να χρησιμοποιήσουν για να μην τους στοχοποιήσουν οι «οικολόγοι» δείχνουν λιγότερο ποιοτικά. Υπάρχουν αρκετά σκληρά πλαστικά σε περιοχές όπως οι χειρολαβές, το πάνω μέρος του ταμπλό και τα χαμηλά τμήματα της κεντρικής κονσόλας που αφαιρούν πόντους από την premium αίσθηση που μας έχει συνηθίσει η Βαυαρική φίρμα. Δεν φαντάζομαι να πιστεύει κανείς πως σε αυτοκίνητα των 100.000 ευρώ (€97.900 κοστολογείται χωρίς φυσικά τα extra), τσιγκουνεύτηκε ξαφνικά η BMW και οι υπόλοιποι premium κατασκευαστές να βάλουν στο ταμπλό δέρμα. Απλά ξέρουν πως θα βγουν όλοι οι υποτιθέμενοι «οικολόγοι» με τα κοντά πορτοκαλί μαλλιά και τα 35 σκουλαρίκια και θα τους σταυρώσουν σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Το ψηφιοποιημένο περιβάλλον γενικότερα κυριαρχεί, με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, περιορισμένους στην κεντρική κονσόλα και τις δύο κυρτές οθόνες του BMW Curved Display που συνδυάζει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in και μια οθόνη infotainment 14,9in, αμφότερες υψηλής ανάλυσης και εξαιρετικής απόκρισης. Σε συνδυασμό με το flat-bottom τιμόνι διαμορφώνουν ένα σαφώς οδηγοκεντρικό και σπορτίφ κόκπιτ. Το σύστημα πολυμέσων βασίζεται σε αναβαθμισμένο λογισμικό BMW Operating System 9, προσφέροντας όμορφα και ευκρινή γραφικά και διευρυμένες λειτουργίες, ενώ συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο ανέσεων, όπως θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, πανοραμική σταθερή ηλιοροφή, ηχοσύστημα Harman Kardon Surround, ασύρματη φόρτιση smartphones και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και οι λύσεις παθητικής ασφάλειας οι οποίες είναι υπερπλήρεις, στα πρότυπα των υπόλοιπων up-market μοντέλων της φίρμας. Η έκδοση M50 διαφοροποιείται από τις «απλές» Χ3 μέσω των γυαλιστερών διακοσμητικών piano black, που αντικαθιστούν το απλό ματ φινίρισμα των βασικών εκδόσεων. Η πρακτικότητα είναι επίσης ένα από τα δυνατά σημεία, με αρκετές έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, ενώ οι πίσω θέσεις προσφέρουν άνεση ακόμα και σε 3 ψηλούς επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 570 λίτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 1.700lt όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Mild Hybrid...
Και τώρα στο ζουμί... Το σύστημα κίνησης της Μ50 αποδίδει 398Ps και 57kgm ροπής, μεταφέροντας την ισχύ στους τέσσερις τροχούς μέσω του εξελιγμένου xDrive και του κορυφαίου οχτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic Sport. Ο θερμικός εξακύλινδρος κινητήρας των 3lt αποδίδει 381Ps στις 5.200rpm και 55kgm ροπής στις 1.900rpm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που ενσωματώνεται στο κιβώτιο συνεισφέρει επιπλέον 18Ps και 2kgm ροπής. Η συμβολή της υβριδικής υποβοήθησης είναι τόσο αρμονική που περνάει σχεδόν απαρατήρητη, ενώ συστήματα, όπως το σβήσιμο του κινητήρα σε ταξίδι με χαμηλές ταχύτητες, συμβάλλουν στη βελτίωση της κατανάλωσης. Ωστόσο, ακόμη και στο πιο «πράσινο» πρόγραμμα οδήγησης Efficient, η Μ50 xDrive καταναλώνει περίπου 11-11,5lt ανά 100 χιλιόμετρα. Αν, όμως, ο οδηγός αποφασίσει να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της, η κατανάλωση μπορεί να ανέβει στα πραγματικά επίπεδα (15-17lt/100km) που ορίζουν τα 400 άλογα και οι 2,1 τόνοι της. Η BMW αναβάθμισε και το πλαίσιο της κορυφαίας έκδοσης της Χ3, ώστε να μπορεί να χειριστεί με άνεση την αυξημένη ισχύ του Β58. Το μοντέλο εξοπλίζεται στάνταρ με ανάρτηση M Sport, ενώ η extra προσαρμοζόμενη ανάρτηση M κρίνεται αναγκαία (ιδιαίτερα όταν κοστίζει μόλις 740 ευρώ…) για όσους αναζητούν υψηλότερο επίπεδο άνεσης. Το πακέτο M50 ολοκληρώνεται με σπορ σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού λόγου, φρένα M Sport με μεγάλες τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα. Όσον αφορά το οχτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, μπορεί να μην προσφέρει το επίπεδο αμεσότητας στις αλλαγές των διπλοσύμπλεκτων, αλλά η συνολική λειτουργία του είναι άψογη, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά του ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Ένα κορυφαίο SUV
Η οδική συμπεριφορά είναι το πεδίο όπου η X3 M50 ξεχωρίζει από όλα τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας. Ούτε αυτά της Audi, ούτε τα Mercedes-Benz ούτε καν η καταπληκτική Alfa Romeo Stelvio (η μόνη που έρχεται κοντά) μπορούν να την ακολουθήσουν σε αυτόν τον τομέα. Η BMW είναι η μοναδική φίρμα που σου επιτρέπει ακόμα να διασκεδάσεις πραγματικά με το αυτοκίνητό σου, ανεξάρτητα από την κατηγορία, το βάρος και το είδος του, γι' αυτόν τον λόγο όλοι εμείς οι petrolheads την έχουμε μέσα στην καρδιά μας. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αναμφίβολα σφιχτή, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές χωρίς να θυσιάζει όμως την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Αν δεν είχε και τους -extra- τροχούς των 21in, πιστεύω πως ο συνδυασμός άνεσης και οδηγικής απόλαυσης θα ήταν απλά τέλειος. Σε κάθε στροφή, η Χ3 Μ50 αποδεικνύει πως το όριό της βρίσκεται πολύ ψηλότερα από όσο θα περίμενε κανείς, διατηρώντας ουδέτερη συμπεριφορά και απορροφώντας με χαρακτηριστική άνεση τις μεταφορές βάρους. Η τετρακίνηση δουλεύει υποδειγματικά και δίνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα, ενώ η άφθονη δύναμη του Β58 σε όλο το εύρος στροφών, η λειτουργία του σασμάν, η απόδοση των φρένων, το κορυφαίο πλαίσιο και το κοφτερό τιμόνι συνθέτουν ένα σύνολο, που αν μου έκλειναν τα μάτια για να μην δω σε τι αμάξι με έχουν βάλει, θα έλεγα πως είναι κάποιο σύγχρονο ψηλό Subaru Impreza STi με εξακύλινδρο BMW (δεν τον μπερδεύεις με άλλο μοτέρ…έχει τον τέλειο εξακύλινδρο ήχο). Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις επιδόσεις της, όπου η BMW δίνει 4,6sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, αλλά εμείς καταγράψαμε ακόμα λιγότερο με 4,28sec (μόνο με οδηγό), ενώ για το τετρακοσάρι χρειάστηκε 12,49sec με ταχύτητα εξόδου 180,86km/h, νούμερα «σοβαρού» σπορ αυτοκινήτου. Όχι απλά δεν χρειάζεται παραπάνω ένα SUV... αλλά και μισό δευτερόλεπτο πιο αργό να ήταν, δεν θα πείραζε κανέναν. Πραγματικά εκπληκτικό αυτοκίνητο, που μπορεί να τα κάνει όλα με εξαιρετική αποτελεσματικότατά, αλλά και απόλαυση για τον οδηγό, ένα αυτοκίνητο από αυτά που μόνο η BMW βγάζει πλέον δυστυχώς.
+
Απόδοση κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Συγκρατημένη κατανάλωση
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Εξοπλισμός
Χώροι
-
Τιμή
Ποιότητα υλικών
Τιμή βασικής έκδοσης X3 M50 xDrive €97.900
Τιμή έκδοσης X3 M50 xDrive €103.365
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
@ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Εξακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Θέση: Εμπρός στον διαμήκη άξονα
Κυβισμός: 2.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm
Σχέση συμπίεσης: 11,1:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων, mild hybrid σύστημα
@ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα ΜacPherson, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός
@ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Διαφορικά: Ελεύθερο εμπρός, μπλοκέ πίσω
@ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.755
Ύψος (mm): 1.660
Πλάτος (mm): 1.920
Μεταξόνιο (mm): 2.865
Βάρος (kg): 2.055
Χώρος αποσκευών (lt): 570 / 1.700
@ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
@ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 9J x 21in – 10,5J x 21in
Ελαστικά: GoodYear Eagle F1 Assymetric SUV 255/45 – 285/40
@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 398/5.200-6.250
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 57/ 1.900-4.800
0-100km/h (sec): 4,6
Τελική ταχύτητα (km/h): 250
@ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 177
@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 7,8
Δοκιμής (lt/100km): 11,0
@ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC
0-60: 1,99
0-80: 3,14
0-100: 4,28
0-120: 5,82
0-140: 7,60
0-160: 9,86
0-180: 12,38
0-200: 15,48
@ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 1,99: 59,97
60: 3,93: 94,98
100: 5,31: 104,01
200: 8,08: 144,34
400: 12,49: 180,86
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η εμπορική επιτυχία του Citroen C3 αποδεικνύει την τεράστια απήχηση και αποδοχή που έχει τόσο στους ιδιώτες όσο και στους επαγγελματίες.