Budget Test Audi A3 Sportsback 1.8TSI 240Ps

Budget Test Audi A3 Sportsback 1.8TSI 240Ps

Για τον Γιάννη τα πράγματα ήταν πλέον εύκολα, έχοντας αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες με το 14άρι Leon που είχε πριν στην κατοχή του (και είχαμε δοκιμάσει σε προηγούμενο τεύχος), αφού αποφάσισε να ανέβει κατηγορία για να πιάσει τους στόχους του. Ένα από τα πράγματα, που γούσταρε στο Leon του, ήταν το DSG και δεν υπήρχε περίπτωση το επόμενό του αυτοκίνητο να μην εξοπλίζεται με αυτό το κιβώτιο. Οπότε τα κριτήρια της επιλογής ήταν κινητήρας που να μπορεί να βγάλει με ευκολία 250-300Ps και το DSG κιβώτιο. Οι 2.0TSI και TFSI ανεβάζουν το κόστος συντήρησης και αγοράς αρκετά, οπότε η γεφύρωση μεταξύ του 1.4TSI και του δίλιτρου είναι ο 1.8TSI. Το επόμενο, λοιπόν, βήμα ήταν να βρει ένα αυτοκίνητο που να συνδυάζει όλα τα παραπάνω. Αυτά τα  βρήκε στο Audi A3 Sportsback, ταυτόχρονα δε επηρεάστηκε και από προσωπικά κριτήρια, μιας και από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο μοντέλο του άρεσε ιδιαίτερα.

Αλήτης, με γραβάτα

Όταν το αγόρασε, είχε στο νου του να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που να τραβάει τα βλέμματα και το Α3, στην εργοστασιακή του μορφή, δεν το λες και επιβλητικό. Γι’ αυτό και αποφάσισε να αλλάξει αρκετά πράγματα στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο πήγε στον Δημήτρη Καραφουλάκη και τοποθετήθηκε ένα bodykit που περιλαμβάνει εμπρός προφυλακτήρα και πλαϊνά spoiler από S3, πίσω προφυλακτήρα και αεροτομή από S-Line. Όλα τα παραπάνω, μαζί με αγορά, τοποθέτηση και βάψιμο του κόστισαν €1.000. Το bodykit δεν ταίριαζε με τις εργοστασιακές ζάντες του Α3 Sportsback, αφού θα ήταν σαν κάτι φουσκωτούς στο γυμναστήριο που δεν κάνουν «πόδια». Επόμενο βήμα, μία επίσκεψη στην Anastasiadis Wheels. Εκεί απέκτησε ζάντες replicaRS6, λάστιχαPirelliPZero 225/40 και ρυθμιζόμενη ανάρτηση KW Variant II που κόστισε €1.400. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Α3, στην κεντρική κονσόλα θα συναντήσουμε μία οθόνη αφής που κοστίζει €300 και χρησιμοποιεί λογισμικό Android, το οποίο επιτρέπει τη χρήση προγραμμάτων, όπως το Torque, ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα επίβλεψης παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα. Παρόλο που το πρόγραμμα καλύπτει και την ένδειξη πίεσης του turbo, ο Γιάννης τοποθέτησε και ένα μπαρόμετρο της GReddy, αξίας €130.

Πρώτο στάδιο και κάτι

Για την ώρα, το Α3 διαθέτει βελτίωση πρώτου σταδίου από την R-TMG, που περιλαμβάνει τη νέα εισαγωγή direct carbon intake, που κοστίζει €330, η οποία εξασφαλίζει χαμηλές θερμοκρασίες εισερχόμενου αέρα, αφού είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα. Η εισαγωγή αυτή είναι bolt-on και τοποθετείται απευθείας στη μετώπη του αυτοκινήτου, χωρίς τη χρήση επιπλέον κολάρων. Επόμενο aftermarket είναι η σκάστρα V3 κλειστού τύπου, αξίας €240, η οποία είναι κατασκευασμένη από billet αλουμίνιο, με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και προσφέρει αύξηση πίεσης σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο Γιάννης κατήργησε τη βαλβίδα PCV και την αντικατέστησε με το kit της R-TMG, αξίας €290, ενώ ταυτόχρονα τοποθέτησε και ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, κατασκευασμένο από billet αλουμίνιο, το οποίο κοστίζει €155. Στη συνέχεια, η GP Exhaust ανέλαβε να κατασκευάσει μία εξάτμιση των 76mm, που χρησιμοποιεί καταλύτη των 100cpsi και το kit front-mount intercooler μαζί με τις σωληνώσεις, για τα οποία ο Γιάννης πλήρωσε €850 και €450 αντίστοιχα. Όπως φυσικά γνωρίζετε, η R-TMG καλύπτει απαιτήσεις τόσο σε hardware όσο και σε software. Για τον κινητήρα επιλέχθηκε το stage 2 από τη γκάμα τους που κοστίζει €400, ενώ για το κιβώτιο το stage 1, αξίας €250. Με τα παραπάνω, το αυτοκίνητο υπολογίζεται στα 240Ps, με 1,5bar πίεση overboost. Είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας να υπάρχει ελληνική εταιρεία που να μπορεί να καλύψει τις παραπάνω ανάγκες για τη βελτίωση του αυτοκινήτου. Ο Γιάννης, σε συνεργασία με τον Πέτρο Ταξόπουλο, έχουν ήδη προγραμματίσει το επόμενο στάδιο του αυτοκινήτου, με ένα υβριδικό turbo από τη γκάμα τους, ώστε πετύχει το σκοπό του και να φτάσει τα 300Ps με στοκ κινητήρα.

Μετρώντας!

Σκοπός βελτίωσης του αυτοκινήτου για τον Γιάννη δεν ήταν οι ευθείες. Στόχος ήταν ένα αξιόπιστο σύνολο που δεν θα χάσει τον καθημερινό του χαρακτήρα και δεν θα χάνει το τιμόνι μέσα σε μία στροφή από την υπερβολική ροπή (γι’ αυτό και το σχετικά χαμηλό overboost του 1,5bar), πράγμα που αντιλήφθηκα αμέσως στη φωτογράφιση, οδηγώντας το αυτοκίνητο στο στριφτερό κομμάτι που βρισκόμασταν. Στις μετρήσεις, το Α3 έγραψε από στάση 15,23sec, με 157km/h έξοδο στα 400m. Με 2,99sec για τα πρώτα 18 μέτρα, σίγουρα μπορεί και καλύτερα. Με 2η σχέση στο κιβώτιο έγραψε για το 60-200km/h 23,09sec και αναλυτικότερα για το 60-160km/h 11,78sec και για το 100-200km/h 19,61sec, με το S-Tronic να λειτουργεί υποδειγματικά σε όλη τη διάρκεια των μετρήσεων.

Έχει ακόμα να πάρει

Οι επιδόσεις του A3 φυσικά και δεν σοκάρουν. Βέβαια, το setup, όπως είπαμε, έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την αξιόπιστη και καθημερινή χρήση, εξού και η σχετικά χαμηλή πίεση στο turbo. Ο Γιάννης ήδη περιμένει μεγαλύτερο turbo για να τελειώσει το project του, όπως το έχει προγραμματίσει στο μυαλό του. Το τωρινό στάδιο είναι μεταβατικό και αναγκαστικό για να τεστάρει τα όρια του κινητήρα και του κιβωτίου και τότε θα είναι η ώρα που η R-TMG θα τερματίσει τα όρια του κινητήρα με τα εργοστασιακά σωθικά.

BUDGET

GP Exhaust ολόσωμο σύστημα εξάτμισης 76mm με 100cpsi καταλύτη: €850

GP Exhaust intercooler: €450

R-TMG direct carbon intake: €330

R-TMG PCV delete kit: €290

R-TMG δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού: €155

RTMG v3 σκάστρα κλειστού τύπου: €240

R-TMG ECU remapping Stage 2: €400

R-TMG DSG remapping Stage 1: €250

GReddy μπαρόμετρο: €130

LOOK S3 εμπρός προφυλακτήρας και πλαϊνά σπόιλερ, πίσω προφυλακτήρας S-line: €1.000

RS6 ζάντες replica με ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4: €1.200

KW Variant 2 coilover kit: €1.400

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.368cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  72 × 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

GP Exhaust intercooler

GP Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm, 100cpsi καταλύτης

R-TMG direct carbon intake

R-TMG PCV

R-TMG δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

RTMG v3 σκάστρα κλειστού τύπου

R-TMG ECU remapping Stage 2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

GReddy μπαρόμετρο

LOOK S3 εμπρός προφυλακτήρας και πλαϊνά σπόιλερ

S-line πίσω προφυλακτήρας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

KW Variant 2 coilover kit €1.200

Brembo Z17

ΤΡΟΧΟΙ

RS6 replica 7Jx18in ζάντες

Pirelli P Zero PZ4 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,96

0-80                 5,29    

0-100               7,16

0-120               9,32    

0-140               12,21

0-160               15,69

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,99     @        46,07

60        5,47     @        82,42

100      7,06     @        98,95

200      10,22   @        127,13
400      15,23   @        157,63

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,74

80-110             3,18


Rollμε 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             5,75

60-160             11,78
60-200             23,09

100-200           19,61

TUNED BY:

R-TMG Performance

Πεύκων 60,

Μεταμόρφωση

Τηλ.: 215 50 13 939

 

Αρθρογράφος

 

Ford E-Tourneo Courier: Κορυφαίοι χώροι, πρακτικότητα και στυλ

Ford E-Tourneo Courier: Κορυφαίοι χώροι, πρακτικότητα και στυλ

Το ηλεκτρικό E-Tourneo Courier  είναι ένα συμπαγές και φιλικό για χρήση στην πόλη πενταθέσιο όχημα, με χαρακτηριστική εμφάνιση εμπνευσμένη από τα SUV.