Budget Test: Fiat Bravo 1.4 T-JET 245Ps

Budget Test: Fiat Bravo 1.4 T-JET 245Ps

Ο Λάμπρος ασπάστηκε την ιταλική σχολή από μικρός. Τα πρώτα του οδηγικά βήματα τα έκανε μέσα στο Fiat Punto GT2 που είχε ο πατέρας του, οπότε ήταν λογικό μετά να καταλήξει σε «Ιταλό». Το αυτοκίνητο που επέλεξε ήταν το Fiat Bravo, με τον κινητήρα 1.4Τ-Jet,  ένα μοτεράκι που εδώ στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί κατά κόρον. Γενικότερα έχουμε δει και δοκιμάσει διάφορα setup για το συγκεκριμένο κινητήρα, το πιο διαδεδομένο όμως είναι αυτό με την τουρμπίνα TD04-13T της Mitsubishi. Ο λόγος που οι περισσότεροι καταλήγουν σε αυτή τη λύση είναι διότι το συγκεκριμένο τούρμπο, σε αυτόν τον κινητήρα, λειτουργεί σχεδόν σαν εργοστασιακό, αφού ξεκινάει να φουσκώνει από τις 2.000rpm και έχει τέρμα πίεση στις 3-3.300rpm. Επίσης η τιμή μίας TD04 είναι πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με οποιοδήποτε παρεμφερές turbo άλλης εταιρίας, βλέπε Garrett. Σε αυτό το setup καταστάλαξε και ο Λάμπρος, αφού τερμάτισε το stock turbo VL36.

Βγάλτε όλοι μία κολλά χαρτί

Ξεκινάμε με το τούρμπο, το οποίο κόστισε στο Λάμπρο €340, αγοράστηκε μαζί με τη φλάντζα του, οι τιμές παίζουν από €80 μεταχειρισμένη μέχρι και €150 καινούργια. Για να μπει χρειάζεται νέα πολλαπλή εξαγωγής, στην προκειμένη περίπτωση η Maxmout Exhaust κατασκεύασε ένα χταπόδι για να μπει πάνω το νέο turbo. Σειρά είχε η εξάτμιση, πάλι δια χειρός Maxmout Exhaust, αυτή που είχε από το προηγούμενο setup πλέον ήταν μικρή και επίσης δεν κουμπώνει με το πάτημα που έχει το νέο τουρμπο, έτσι προχώρησε στην κατασκευή ενός νέου συστήματος εξαγωγής. Η νέα ολόσωμη εξάτμιση έχει διατομή 63,5mm και το κόστος της ανήλθε στα €550. Με τις χωροταξικές αλλαγές που έγιναν στο engine bay έφτιαξε μία χειροποίητη «αγελάδα», με €70 και ένα νέο σύστημα εισαγωγής αέρα με φιλτροχοάνη της Ramair, υπολογίστε άλλα €40. Φυσικά και το εργοστασιακό wastegate δεν συνεργάζεται με το νέο turbo και η λύση δόθηκε από τη Mamba με κόστος, μαζί με μεταφορικά, στα €110. Για να καλύψει τις extra ανάγκες του setup αγόρασε ένα νέο intercooler από την SRP, που μαζί με τις σωληνώσεις του η τιμή του ανέρχεται στα €200. Τέλος για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά το αυτοκίνητο, πλέον είχε ανάγκη από μεγαλύτερα μπεκ. Ο Λάμπρος επέλεξε αυτά της Bosch, με κωδικό EV14, με παροχή 390cc/min, που κόστισαν €120. Για την τοποθέτηση όλων των παραπάνω, ο Λάμπρος εμπιστεύθηκε το αυτοκίνητό του στη Gruppo Servizio, με το κόστος της εργασίας να φτάνει συνολικά τα €500. Σειρά είχε ο επαναπρογραμματισμός, που ανέλαβε η TH-tuning και το Bravo απέδωσε 260Ps που θεωρείται «οριακή» ιπποδύναμη για stock block κινητήρα.

Big Turbo με €3.000;

Κάποτε κυκλοφορούσε ένα βίντεο που «κορόιδευε» ανάλογες περιπτώσεις. Πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει και τέτοια setup είναι εφικτά, αν δε κάνεις λάθη στη πορεία. Ευτυχώς ο Λάμπρος είχε δίπλα του άτομα που τον βοήθησαν αρκετά. Μιλάμε για μηχανικό και προγραμματιστή και ακόμα πιο σημαντική βοήθεια είναι αυτή του T-JET & Multiair Tuning Club. Τα παιδιά εκεί βοήθησαν αρκετά τον Λάμπρο, ώστε να αποφύγει τις κακοτοπιές και τα περιττά έξοδα, δυστυχώς κάποιοι έπαθαν για να μάθουν τα όρια του συγκεκριμένου μοτέρ και setup και ευτυχώς δεν τα κρατάνε για την «πάρτη» τους, αλλά κοιτάνε να βοηθήσουν τους υπολοίπους που ψάχνονται να κάνουν το ίδιο.

Στο δρόμο τι κάνει;

Έχοντας σαν δεδομένο ότι το Bravo είναι το οικογενειακό αυτοκίνητο του Λάμπρου, πράγμα που σημαίνει ότι από το αυτοκίνητο δεν λείπει τίποτα, άρα μιλάμε για κανονικό βάρος (1.280kg), με πλήρες σαλόνι, γεμάτο χώρο αποσκευών με ψιλοπράγματα κ.λπ. Ξεκινάμε από στάση και ο Λάμπρος σπίνιαρε αρκετά, με τα πρώτα 18 μέτρα να καλύπτονται σε 2,85sec. Λογικό ήταν το 0-100km/h να γίνει σε 7,37sec και τα 400 μέτρα σε 15,17sec, με 158,85km/h έξοδο. Πριν από αρκετό καιρό είχαμε μετρήσει ξανά ένα Bravo με παρόμοιο setup, που είχε κάνει και αυτό σχεδόν τους ίδιους χρόνους. Δηλαδή, 0-100km/h σε 7,15sec και 400άρι σε 15,14sec, με 158,07km/h έξοδο. Του Λάμπρου, πάντως, είναι γρηγορότερο από ρεπρίζ, αφού για το 60-160km/h θέλει 11,38sec, ενώ το παλιότερο Bravo 12,14sec. Με ταχύτητα, το παλιό Bravo θέλει 3,96sec από τα 50km/h στα 80km/h, ενώ ο Λάμπρος 3,97sec, αλλά το 80-110km/h του Λάμπρου είναι καλύτερο, με 2,69sec, όταν το άλλο ήθελε 2,74sec. Οπότε οι χρόνοι του μια χαρά συμβαδίζουν με τα άλογά του και το βάρος του!

Καθημερινό πιστόλι!

Ο Λάμπρος ήταν τυχερός, γιατί, όταν αγόρασε το Bravo του, το 2015, είχε ελάχιστα χιλιόμετρα, μόλις 19.000km! Ξεκίνησε με μία αλλαγή εξάτμισης και τώρα πλέον έχει φτάσει σε big turbo setup, με αξιοπιστία. Μου άρεσε που το αυτοκίνητο δεν έχει χάσει καθόλου τον καθημερινό του χαρακτήρα, αφού μπορεί να οδηγηθεί παντού, ακόμα και σε μποτιλιάρισμα. Οπότε ναι, ο Λάμπρος πέτυχε τον σκοπό του. Να έχει ένα σωστά βελτιωμένο και γρήγορο αυτοκίνητο, που να μπορεί να το χρησιμοποιεί κάθε μέρα, χωρίς άγχος και προβλήματα. Τέτοιες βελτιώσεις μου αρέσουν πολύ, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι το καθημερινό μας μέσο μεταφοράς. Την έχω πατήσει και εγώ και ξέρω!

Budget:

TD04L-13T turbo: €340

Mamba wastegate: €110

Bosch EV14 μπεκ καυσίμου: €120

Maxmout Exhaust σύστημα εξάτμισης: €550

Maxmout Exhaust πολλαπλή εξαγωγής: €300

Custom «αγελάδα» 70mm: €70

Ramair φιλτροχοάνη 70mm: €40

Turbosmart σκάστρα: €70

PRD 500 Boost controller: €250

SRP intercooler: €150

SRP σωληνώσεις intercooler: €50

Εργασία μηχανικού: €500

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.368cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

 TD04L-13T turbo

Mamba wastegate actuator

Bosch EV14 μπεκ καυσίμου 390cc/min

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής με 70mm downpipe και cat-back 63,5mm

Custom «αγελάδα» 70mm

Ramair φιλτροχοάνη 70mm

Turbosmart σκάστρα

PRD 500 Boost controller

SRP intercooler 550x180x65mm

SRP σωληνώσεις intercooler

ΤΗ-Tuning ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Powerflex σινεμπλόκ μπροστά

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

 

ΦΡΕΝΑ

M-Tec δίσκοι εμπρός

Ferodo DS2000 τακάκια

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx17in ζάντες

Goodyear Asymetric 2 225/45

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,01

0-80                 5,22

0-100               7,37

0-120               9,32    

0-140               12,34

0-160               15,39

0-180               19,24

0-200               25,42

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,85     @        46,52

60        5,28     @        80,89

100      6,91     @        94,81

200      10,12   @        127,17

400      15,17   @        158,85

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

KM/H             SEC

50-80               3,97

80-110             2,69

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,31

60-160             11,38

60-200             21,41

100-200           18,05

 

Tuned by

Gruppo Servizio

Παπαδιαμαντοπούλου 109 – Αθήνα

210 77 99 310

 

Αρθρογράφος

 

Αυτό είναι το νέο Subaru Impreza

Αυτό είναι το νέο Subaru Impreza

Η έκτη γενιά του Subaru Impreza, θα έχει μόνο hatchback αμάξωμα και αυτόματο κιβώτιο. Κορυφαία έκδοση θα είναι η RS με 185 ίππους.