Budget Test: Ford Fiesta 1.0EcoBoost 157PS

Budget Test: Ford Fiesta 1.0EcoBoost 157PS

Για καθημερινό το θέλω!

Ο Χρήστος έψαχνε ένα αυτοκίνητο για την καθημερινή του μετακίνηση, όντας όμως χρόνια στο τιμόνι και σαν επαγγελματίας, δεν ήθελε να κάνει ούτε τον βενζινά συνεταίρο, αλλά ούτε και το συνεργείο. Ήθελε ένα σβέλτο αυτοκίνητο με χαμηλά πάγια έξοδα για την καθημερινή του μετακίνηση και τις οικογενειακές του εξορμήσεις. Ό,τι πέρασε από τα χέρια του δεν έμεινε εργοστασιακό. Πλέον όμως ήθελε να ηρεμήσει και να βρει κάτι πρακτικό και οικονομικό, δεν είπε ποτέ όμως ότι δεν θα το βελτίωνε. Τα «χιλιάρια» Fiesta έχουν εδώ και χρόνια το στέμμα στην κατηγορία των οικονομικών supermini, με κινητήρα EcoBoost, ο οποίος με τρεις κυλίνδρους, ελαφρά κινούμενα μέρη, ελάχιστες τριβές, άμεσο ψεκασμό, turbo, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πολλά άλλα, έκανε τη διαφορά μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά το 2014. Εκτός όμως από οικονομικός είναι και σχετικά βελτιώσιμος και αυτά τα δύο είναι οι βασικοί λόγοι που κυκλοφορούν τόσα πολλά όμορφα Fiestάκια EcoBoost.

Θα το πάμε safe

Το setup ξεκίνησε με τη χειροποίητη εξάτμιση από την Maxmout Exhaust, με 60mm downpipe, 55mm σωλήνα μέχρι την πίσω γέφυρα και από εκεί και πέρα 50mm με ένα τελικό, χωρίς καταλύτη και κόστισε €600. Σειρά είχε η εισαγωγή αέρα, από την ίδια εταιρεία, όπου κατασκευάστηκε μία σωλήνα με διατομή 63mm που φιλοξενεί τη φιλτροχοάνη της RamAir. Το κόστος του κιτ ανέρχεται στα €180, ενώ στη τιμή πρέπει να προστεθούν επιπλέον €75 για το κολάρο σιλικόνης της Pumaspeed για την αφαίρεση του εργοστασιακού πνίχτη και τέλος έχουμε το hardpipe από την R-SPEC,  κόστους €59. Μαζί με αυτά τοποθετήθηκε και η σκάστρα της Turbosmart που κόστισε €135 και το δοχείο αναθυμιάσεων της D1 Spec με €25 κόστος. Για να ολοκληρωθεί η βελτίωση πρώτου σταδίου σειρά έχει το «πρόγραμμα». Το Fiesta έδειξε στο δυναμόμετρο της Microchips Tuning 157Ps στις 5.800rpm με 25kgm ροπής στις 3.300rpm μετά από τον επαναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU από τον Γιώργο Κούτση, με 170.000km στο οδόμετρο, παρακαλώ, και ο Χρήστος το ξεζουμίζει καθημερινά. Έχουμε δει και δυνατότερα χιλιάρια EcoBoost και ο Χρήστος ξέρει πού πονάει το Fiesta του. Αρχικά, η εξάτμιση στενεύει πολύ στο τέλος, με αποτέλεσμα να πνίγεται και είναι στα άμεσα σχέδιά του να αντικαταστήσει το πίσω κομμάτι με ένα μεγαλύτερης διατομής. Επιπλέον, ο Γιώργος Κούτσης θα μπορούσε  να δώσει στο Fiesta μερικά άλογα ακόμα, αλλά δεδομένου ότι το αυτοκίνητο έχει ακόμα το εργοστασιακό intercooler και καθώς το μοτέρ είναι φορτωμένο με μπόλικα χιλιόμετρα στην πλάτη του, αποφάσισαν από κοινού να μην το τσιτώσουν. Εξωτερικά, ευτυχώς κυκλοφορούν αρκετά ανταλλακτικά για να μπορέσεις να μετατρέψεις το Fiesta σου ακόμα και σε πιστό αντίγραφο WRC έκδοσης. Το Fiesta του Χρήστου φορούσε ήδη τις 16in Alutec Poison ζάντες και τα αμορτισέρ B4 της Bilstein με τα ελατήρια της Eibach και πιο συγκεκριμένα το κιτ Pro Series, που χαμηλώνει την καρότσα κατά 3,5mm. Ο Χρήστος πρόσθεσε τη μάσκα από το Fiesta ST που κόστισε €159 μαζί με το logo από το ST και τα OEM προβολάκια ομίχλης που κόστισαν €95, όλα αγοράστηκαν από τη Ford Αγγέλης. Στο εσωτερικό του πρόσθεσε το μπαρόμετρο της Turbosmart στον αεραγωγό και για να το πετύχει αγόρασε πλαίσιο της Vudu, που κόστισαν και τα δύο μαζί €70. Όχι τίποτα too much από βελτιώσεις, τις εντυπώσεις κλέβει όμως το χρώμα, κάτι μεταξύ καφέ-χρυσό που δεν βλέπεις συχνά, όπως καταλήξαμε μετά από αρκετή ώρα συζήτησης με το φωτογράφο και τον ιδιοκτήτη μέχρι να βρούμε τη «σωστή» απόχρωση.

Άλλο σβέλτο, άλλο γρήγορο

Στο δρόμο είναι σβέλτο, η εργοστασιακή μετάδοση έχει πολύ μακριές σχέσεις, σχεδόν 200αρίζει με 4η και το τούρμπο σπουλάρει από χαμηλά, αυτά βέβαια είναι ατού του αυτοκινήτου στην καθημερινή μετακίνηση και στα ταξίδια που χρησιμοποιείς τη δύναμη από χαμηλά για ένα προσπέρασμα ή ένα γρήγορο ελιγμό. Στις μετρήσεις, οι μακριές σχέσεις σε συνδυασμό με το μικρό turbo, το «χαντακώνουν». Χρειάστηκε 16,5sec για το 60-160km/h και 28sec για το 100-200km/h, όμως όταν αρχίζει και απλώνει την κάθε σχέση, το εργοστασιακό τούρμπο ζορίζεται και μετά θυμήθηκα τη στενή εξάτμιση και το εργοστασιακό intercooler. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, είναι μόλις 998cc, η διαφορά που είδες με τα 57Ps που πήρε το Leon Cupra σου, με μόνο ένα πρόγραμμα, διαφέρει με το Fiesta λόγο της μεγάλης διαφοράς στη χωρητικότητα του κινητήρα. Η δύναμή του φαίνεται χαμηλά με και κάτω από τα 50km/h αρπάζει αμέσως, αφού χρειάστηκε μόλις 3,76sec για το 80-110km/h, φάσμα που θα χρησιμοποιήσεις σε μία προσπέραση. Κάποτε τα χιλιάρια δεν διακοσάριζαν ούτε σε γκρεμό, με το ζόρι έφταναν τα 150-160km/h, πλέον όμως κάνουν ταξίδια σε αυτά τα χιλιόμετρα, «χαλαρά» και αρκετά οικονομικά.

Έρχεται νέο setup

Αφού είδε ότι αντέχει και έχει βγάλει τα λεφτά του (κατά κάποιο τρόπο), είπε να δει μέχρι πού μπορεί να φτάσει το μοτέρ. Το όριο του εργοστασιακού τούρμπο είναι στα 160-165Ps, αλλά o Χρήστος ετοιμάζεται να πάει ένα βήμα παραπέρα και να το κάνει υβρίδιο, το τούρμπο έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί ένα service σύντομα, παρέα θα αλλαχτεί και η εξάτμιση με νέα, με τις κατάλληλες διαστάσεις διατομής για το νέο setup. Με το νέο τούρμπο που θα έχει δύναμη ψηλά, η συνεργασία με το κιβώτιο θα είναι πολύ καλύτερη, ταυτόχρονα θα μπει και μεγαλύτερο intercooler και μετά πρόγραμμα ξανά για την τελειοποίηση. Το ραντεβού έχει ήδη κλειστεί, ώστε μόλις το ολοκληρώσει, να συγκρίνουμε διαφορές στο δρόμο και να δούμε πόσο κόστισε το νέο setup.

BUDGET:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Microchips ECU remapping: €400

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής: €600

R-Sport hardpipe: €59

Pumaspeed κολάρο εισαγωγής: €75

Maxmout Exhaust κιτ εισαγωγής με RamAir φιλτροχοάνη: €180

Turbosmart σκάστρα: €135

D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού: €25

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ:

Dark Ice Designs short-shift: €35

Turbosmart μπαρόμετρο με θήκη Vudu: €70

Προβολείς ομίχλης ΟΕΜ: €95

Μάσκα Fiesta ST OEM: €122

Λογότυπο ST: €37

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  71,9mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,1:1

Microchips ECU remapping

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής

R-Sport hardpipe

Pumaspeed κολάρο εισαγωγής

Maxmout Exhaust κιτ εισαγωγής με RamAir φιλτροχοάνη

Turbosmart σκάστρα

D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B4 αμορτισέρ

Eibach Pro Series kit 3.5cm ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Προβολείς ομίχλης ΟΕΜ

Μάσκα ST OEM

Λογότυπο ST

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Alutec Poison 7Jx16in ζάντες

Toyo Transpath MP4 195/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Microchips Tuning

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 157,0/5.800

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 25,0/3.300

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,72

0-80                 6,55

0-100               9,13

0-120               12,54  

0-140               15,44

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,11     @        46,24

60        5,70     @        70,96

100      7,49     @        89,48

200      11,10   @        109,69

300      14.10   @        131.62

378      16.10   @        142.88

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,91

80-110             3,76

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             7,59

60-160             16,47

60-200             32,34

100-200           28,36

 

Αρθρογράφος

 

Ford Ranger Plug-in Hybrid: Το πρώτο υβριδικό pick-up

Ford Ranger Plug-in Hybrid: Το πρώτο υβριδικό pick-up

Η Ford κάνει μεγαλύτερη την παγκόσμια οικογένεια των ημιφορτηγών της με το πρώτο στην ιστορία Ranger Plug-in Hybrid.