Budget Test: Ford Focus RS MK1 253Ps

Budget Test: Ford Focus RS MK1 253Ps

Το Ford Focus RS Mk I είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που όλοι το γνωρίζουμε καλά. Ένας από τους ανθρώπους που το ξέρει καλά και το ήθελε πάντα είναι ο Φώτης. Από μικρό παιδί είχε κολλήσει το μικρόβιο της αυτοκίνησης και όταν παρουσιάστηκε το Focus RS πρώτης γενιάς, ήθελε να το αποκτήσει. Τον είχε κερδίσει ο στριφτερός -σχεδόν πιστάδικος- χαρακτήρας του και η μοναδικότητά του ως μοντέλο. Το δικό του είναι το 3.675 από τα 4.501 που συνολικά παρήχθησαν. Αφού, λοιπόν, το αγόρασε, θέλησε να βελτιώσει κάποια σημεία του αυτοκινήτου. Εκτός από το τυπικό πρώτο στάδιο, άλλαξε επιπλέον και κάποια περιφερειακά για να αυξήσει την αξιοπιστία, αλλά και για να ελέγχει τη λειτουργία του κινητήρα.

 

Ιδιοτροπίες!

Οι κινητήρες των Focus RS MK1 έχουν μία ιδιοτροπία. Το ψυκτικό υγρό τους ψύχει μαζί και το chargecooler, ενώ η θερμοκρασία, κατά την οποία ανοίγει ο θερμοστάτης του κυκλώματος ψύξης, είναι στους 102ο C. Γενικά, αυτοί οι κινητήρες θέλουν προσοχή στο σύστημα ψύξης, αφού είναι ευπαθές και συχνά εμφανίζει προβλήματα. Ο Φάνης ξεκίνησε με το θερμοστάτη αντικατάστασης της Ford, ο οποίος κοστίζει μόλις €15 και ανοίγει στους 88ο C. Ο θερμοστάτης τοποθετήθηκε σε ένα νέο καβούκι από Billet αλουμίνιο της DPC Performance Parts (€330), αφού το εργοστασιακό πλαστικό housing είναι επιρρεπές σε ραγίσματα. Πριν κάνει όμως όλα τα παραπάνω, είχε ήδη ασχοληθεί με το σύστημα εξαγωγής. Σε πρώτη φάση αγόρασε το σύστημα εξαγωγής της Millteksport, το οποίο κόστισε €1.200 και το συνδύασε με το downpipe των 76mm της IS Racing με κόστος €200. Το επόμενο βήμα ήταν να απελευθερώσει την εισαγωγή με ένα ελεύθερο φίλτρο τύπου panel της Κ&Ν και μετά άλλαξε τα εργοστασιακά μπουζοκαλώδια με τα Magnecor KV85, που κοστίζουν €80 και τα συνδύασε με έναν ενισχυμένο πολλαπλασιαστή της MSD, που κοστίζει €120. Στη συνέχεια πήγε μέχρι την OvalBlue, τους expert στα μοντέλα της Ford, όπου και του άλλαξαν όλα τα κολάρα του chargecooler και του κυκλώματος ψύξης με τα αντίστοιχα σιλικονούχα της Roose Motorsport, τα οποία κόστισαν συνολικά €400. Ο κινητήρας τώρα πλέον χρειαζόταν επέμβαση στην εργοστασιακή ECU, πράγμα που ανέλαβε ο Λεωνίδας Τσιούτσιας της Autospeed, με αποτέλεσμα το Focus να έχει πλέον 252,8Ps στις 5.431rpm και 37,1kgm ροπής, στις 4.188rpm.

 

Stock look σχεδόν!

Ο Φώτης δεν ήθελε να επέμβει στην εξωτερική εμφάνιση του Focus RS, μιας και ήθελε να διατηρήσει όσο το δυνατό περισσότερο την εργοστασιακή του μορφή. Γι’ αυτό το λόγο διατήρησε τις εργοστασιακές 18άρες ζάντες της OZ Racing και δεν πείραξε σχεδόν τίποτα. Εκτός μόνο από ένα διακριτικό lip-spoiler της Phoenix στο μπροστινό προφυλακτήρα που κόστισε €130 και ήταν κάτι που τοποθέτησε μόνος του, στο γκαράζ του σπιτιού του. Στα Focus RS ΜΚ1 απουσιάζει το όργανο θερμοκρασίας του κινητήρα. Σαν ένδειξη υπάρχει, αρκεί να κάνεις ένα συνδυασμό πλήκτρων στο ταμπλό και θα στην εμφανίσει στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Ο Φώτης αποφάσισε να γίνει λίγο πιο πρακτικός και να έχει παράλληλα και άλλες ενδείξεις ταυτόχρονα μπροστά του κι έτσι αγόρασε το πολυόργανο της PLEX Tuning DM-100, που του κόστισε €300 και ένα μέρος από τον προσωπικό του χρόνο για να το τοποθετήσει. Την οθόνη την τοποθέτησε σε μία custom θήκη στο ταμπλό, που κατασκεύασε μόνος του. Τελευταία πινελιά ήταν η αντικατάσταση των εργοστασιακών αμορτισέρ και ελατηρίων με το ρυθμιζόμενο coilover kit B16 της Bilstein, το οποίο κόστισε €1.400. Για να βελτιώσει το Focus του, ο Φώτης δεν αντιμετώπισε κάποια δυσκολία, είναι ένα αυτοκίνητο που υπάρχει αρκετά χρόνια. Το μόνο, ας το πούμε, πρόβλημα ήταν η εύρεση των aftermarket, μιας και τα περισσότερα είναι από την Αγγλία και χρειάζεται κάποιος χρόνος για να έρθουν στην Ελλάδα. Ο Φώτης επίσης είναι μέλος του Focus RS & ST Greek Owners club και εκεί βρήκε πολύ σημαντική βοήθεια για οποιαδήποτε δυσκολία ή μικροβλάβη αντιμετώπισε.

 

Ευθεία ή στροφές?

Στις επιδόσεις από στάση, το Focus RS πάει όπως ένα Type R EP3 πρώτου σταδίου. Χρειάστηκε 2,73sec για τα πρώτα 18 μέτρα και 14,63sec με 160,81km/h ταχύτητα εξόδου στα 400 μέτρα, όταν ένας τυπικός χρόνος για EP3 Type R στα 250 άλογα είναι  περίπου 14,5sec. Σίγουρα θα μπορούσε και καλύτερους χρόνους, αλλά το σπινιάρισμα στην εκκίνηση ήταν έντονο και μας στέρησε πολύτιμα δέκατα. Οι αρετές του όμως είναι αλλού, όχι στην ευθεία. Το Focus RS είναι ένα αυτοκίνητο γεννημένο για τις στροφές και τις πίστες. Είναι απόλυτο, γρήγορο, με τρομερό σε αίσθηση και ακρίβεια στο τιμόνι και σε παρακαλάει να το στρίψεις. Τα παραπάνω άλογα που έχει το αυτοκίνητο του Φώτη είναι ένας καλός σύμμαχος για να κινηθείς ακόμα πιο γρήγορα και σε εντατικούς ρυθμούς, ενώ οι βελτιώσεις που έχει κάνει στην ψύξη του κινητήρα τον βοηθάνε να αποδίδει συνεχώς τα μέγιστα. Το Focus RS είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για κάποιον συνειδητοποιημένο, όπως είναι ο Φώτης, που ξέρει τι θέλει από αυτό. Αν το προσέξεις και το συντηρήσεις σωστά και του βελτιώσεις ορισμένα πράγματα, όπως στην προκειμένη περίπτωση, το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει με το παραπάνω!

BUDGET:

Κ&Ν φίλτρο πάνελ: €50

IS Racing downpipe 76mm: €200

Milltek Sport σύστημα εξαγωγής: €1.200

ECU remapping by Autospeed: €500

Roose Motorsport κολάρα σιλικόνης: €400

Ford θερμοστάτης 88ο C: €15

DPC Performance Parts καβούκι: €330

MSD πολλαπλασιαστής: €120

Magnecor μπουζοκαλώδια: €80

Custom δοχείο νερού: €150

Οθόνη PLX DM-100: €300

Phoenix splitter: €130

Bilstein B16 Coilovers: €1.400

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 84.8×88mm

Σχέση Συμπίεσης: 8:1

IS Racing downpipe 76mm

Milltek Sport σύστημα εξαγωγής

Κ&Ν φίλτρο πάνελ

Ford θερμοστάτης 88ο C

DPC Performance Parts καβούκι

MSD πολλαπλασιαστής

Magnecor μπουζοκαλώδια

Custom δοχείο νερού

Roose Motorsport κολάρα σιλικόνης

Autospeed ECU remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
PLX DM 100

Phoenix νυχάκι μπροστά

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Bilstein B16 Coilover kit

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 8Jx18in ζάντες

Pirelli P Zero Nero 225/40 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNO TEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynorace της Autospeed.

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 252,8/5.431

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 37,1/4.188

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1+

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 18%

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,36

0-80                 4,83    

0-100               6,37

0-120               8,64    

0-140               11,02

0-160               14,51

0-180               18,39

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        48,22

60        5,02     @        82,73

100      6,57     @        102,24

200      9,69     @        129,70
400      14,63   @        160,81

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,09

80-110             2,74

100-140           4,55


Roll με 2α
ΚΜ/Η             SEC
60-120             5,25

60-160             10,87
60-200             22,38

100-200           19,27

 

TUNED BY:

AUTOSPEED

3ο χιλιόμετρο Λάρισας-Βόλου

Τηλ: 2410 556 276

 

Αρθρογράφος

 

Από το Peugeot 301 στο νέο 308

Από το Peugeot 301 στο νέο 308

Οι δέκα γενιές μιας από τις πιο ολοκληρωμένες σειρές μοντέλων στην ιστορία της Peugeot.