Budget Test: Mitsubishi Colt CZT 200Ps

Budget Test: Mitsubishi Colt CZT 200Ps

Αφαιρώντας τα πίσω καθίσματα, το βάρος του χωρίς οδηγό πλησιάζει τα 1.000kg, δεν είναι τυχαίο που κοιτάζουν κατάματα αυτοκίνητα υψηλότερη ιπποδύναμη. Το mini-EVO της Mitsubishi δεν πέρασε απαρατήρητο από τους βελτιωτικούς οίκους, οπότε διαθέτει μεγάλη γκάμα επιλογών για βελτίωση, ενώ στην Ελλάδα έχουμε δει πολλά setup με τον 1.5lt ή τον 1.468cc, για να είμαστε πιο ακριβείς, να φτάνει και τα 600Ps και φυσικά υπάρχουν και οι μετατροπές με τετρακίνητα σύνολα και διάφορα άλλα. Το συγκεκριμένο Colt θα φέρει στο μυαλό πολλών αναμνήσεις, αφού πριν από έξι χρόνια είχε ταράξει τα στέκια της Αθήνας. Τότε, πίσω από το τιμόνι του ήταν ο Ορέστης ή AyrtonCZT και το συγκεκριμένο Colt ήταν το πιο δυνατό με εργοστασιακό κινητήρα. Πλέον ανήκει στον Χρήστο, ο οποίος το παρέλαβε και έχει αναλάβει να συνεχίσει την ιστορία του Colt.

Daysofglory!

Το Colt του Ορέστηδεν ήταν τότε απλά γνωστό στα κοντράδικα στέκια, κρατούσε το στέμμα. Είχε κάνει πατήματα και δοκιμές με όλα τα γνωστά κοντράδικα της εποχής και είχε τιμωρήσει πολλά από αυτά, ε Μιχάλη? Ήταν γνωστό ως το γρηγορότερο Colt με στοκ κινητήρα και υβριδικό turbo, το οποίο είχε φτιάξει ο Κλάδης και δυστυχώς δεν μάθαμε τα specs απο το turbo αυτό. Τότε, το Colt έβγαζε 250Ps στους τροχούς και, σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος, το αποτέλεσμα ήταν θανατηφόρο! Τώρα, πλέον, διατηρεί το στοκ μοτέρ, αλλά και το εργοστασιακό turbo. Ο Χρήστος είναι φίλος του Ορέστη και έχει σκοπό να το κάνει ξανά στο ίδιο set-up με πριν και να συνεχίσει την «ένδοξη» ιστορία του Colt.

 

Colt με πόσα?

Το κόστος βελτίωσης για ένα πρώτο στάδιο σε Mitsubishi Colt CZT δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό, αρκεί να ξέρεις τι θα φτιάξεις και να έχεις και τους κατάλληλους ανθρώπους για να συνεργαστείς. Εννοείται ότι θα αναλύσουμε το πόσο κόστισε το Colt με τη μορφή που το δοκιμάσαμε και όχι ως υβρίδιο που ήταν παλιότερα γιατί τότε το μοτέρ του είχε περάσει από διάφορες παραλλαγές του setup. Ξεκινάμε, λοιπόν, από την εισαγωγή, όπου συναντάμε την must φιλτροχοάνη της Blitz, με το kit της εταιρείας να έχει βρεθεί στα περισσότερα μηχανοστάσια CZT και όχι χωρίς λόγο αφού αποδίδει εξαιρετικά. Εδώ όμως έχουμε τη φιλτροχοάνη της Blitz, η οποία πατάει πάνω σε έναν χειροποίητο σωλήνα που έφτιαξε η Maxmut Exhaust έναντι €100, ενώ χρησιμοποιήθηκαν κολάρα σιλικόνης Samco Sport αξίας €100. Στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν τα εργοστασιακά μπεκ, που έχουν παροχή 275cc/min, με μπεκ από Subaru Impreza STI, τα οποία είναι στα 540cc/min και επαρκούν για περίπου 360Ps και τα οποία κοστίζουν €150. Επίσης, αντικαταστάθηκε η εργοστασιακή αντλία βενζίνης από μία Walbro των 255lt/hr, που κοστίζει €180. Η ολόσωμη εξάτμιση κατασκευάστηκε από την Maxmout Exhaust έναντι €700 και έχει διατομή 63,5mm και ένα τελικό καζανάκι. Η πίεση ρυθμίζεται από το boost controller GReddy Profec το οποίο στοίχισε €250 και μετά ανέλαβε ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motorsport να φτιάξει πρόγραμμα στην ECU με κόστος €600. Εξωτερικά, το Colt είναι τέρμα μαμά και τίποτα δεν προδίδει το χαρακτήρα του. Την περιποίηση του χρώματος την έχει αναλάβει ο κουμπάρος του Ορέστη, Γιώργος Δρίτσας, ιδιοκτήτης της Dritsas Spoiler και το κρατάει πάντα φρέσκο και κατακόκκινο. Ο Ορέστης είχε ασχοληθεί και με το στήσιμο του αυτοκινήτου, μιας και εκτός από τις ευθείες είναι και fan της πίστας. Είχε τοποθετήσει ένα coilover kit της MSTαξίας  €800, ένα σετ που είχε κατασκευάσει ο Μαλιώρας σε συνεργασία με τον Σαρακάκη και είχε βάλει μία μπάρα θόλων, που κόστιζε €150. Τα φρένα χρησιμοποιούν τακάκια Ferodo DS2500, που κοστίζουν €150 και σωληνάκια αεροπορικού τύπου αξίας €100, ενώ η μετάδοση έχει ένα συμπλέκτη της Racing, του οποίου το κόστος ανέρχεται στα €300.

Η ώρα της αλήθειας!

Μιας και η δοκιμή έγινε στο Άργος, δεν είχαμε τη δυνατότητα να πάμε στη γνωστή ευθεία των μετρήσεων και αρκεστήκαμε σε μία μικρή ευθεία της περιοχής με όχι και τόσο καλή πρόσφυση. Η πίεση στο turbo ήταν περίπου στο 1,25bar και η βενζίνη που είχε δεν ήταν τόσο καλής ποιότητας, με αποτέλεσμα να κάνει ο κινητήρας κάτι μικρά κοψίματα. Ακόμα κι έτσι πάντως κάναμε 0-100km/h σε 6,52sec, με το Colt να περνάει από τα 400 μέτρα σε 14,76sec, με 158,91km/h έξοδο. Το έντονο σπινιάρισμα φαίνεται και από το 18άρι του, για το οποίο χρειαστήκαμε 2,7sec. Το Colt του Χρήστου στέκεται εξαιρετικά σε σχέση με το εργοστασιακό, που χρειάζεται 8,4sec για τα πρώτα 100km/h. Στις μετρήσεις ήμασταν δύο άτομα και το αυτοκίνητο είχε κανονικά ντυμένο σαλόνι, με τα πίσω καθίσματα, που ζυγίζουν αρκετά κιλά, να βρίσκονται στη θέση τους.

Stock, όχι για πολύ ακόμα

Ο Χρήστος θα το κρατήσει για λίγο καιρό ακόμα σε αυτή τη μορφή. Σύντομα θα πάει στην Tsilivarakos Service και θα φτιάξει καινούργιο υβριδικό turbo setup και διάφορα άλλα για να κάνει το Colt και πάλι πρωταγωνιστή, όπως ήταν παλιά!

BUDGET:

Blitz φιλτροχοάνη €300

Maxmout exhaust σύστημα εξαγωγής €700

Maxmout exhaust σωλήνας εισαγωγής €100

Walbro αντλία βενζίνης €180

GReddy Profec B boost controller €250

ACE Motorsport ECU remapping €600

STI μπεκ καυσίμου €150

Samco Sports κολάρα σιλικόνης €100

Ferodo DS2500 τακάκια €150

Σωληνάκια φρένων αεροπορικού τύπου €100

G Racing δίσκος συμπλέκτη €300

Μπάρα θόλων €150

MST Coilover kit €800

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  84.8 × 88mm

Σχέση Συμπίεσης:

Blitz φιλτροχοάνη

STI μπεκ καυσίμου

Walbro αντλία καυσίμου 255lt/hr

GReddy Profec B boost controller

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

Maxmout exhaust σωλήνας εισαγωγής

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

ACE Motorsport ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
G Racing δίσκος συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

MST coilover kit

Μπάρα θόλων

Ferodo DS2500

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx18” ζάντες

Pirelli P Zero Nero 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,55

0-80                 4,95    

0-100               6,52

0-120               8,87    

0-140               11,26

0-160               15,03

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,70     @        49,24

60        5,03     @        81,18

100      6,61     @        100,96

200      9,77     @        127,82
400      14,76   @        158,91

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

80-110             3,22

100-140           4,44


Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             5,45

60-160             11,13

 

Αρθρογράφος

 

Γυναίκες στο αγωνιστικό τιμόνι!

Γυναίκες στο αγωνιστικό τιμόνι!

H FCA Heritage θυμάται τις γυναίκες που έσπασαν τα στερεότυπα στους αγώνες αυτοκινήτου.