Budget Test Peugeot 207 GT 1.6THP 224Ps

Budget Test Peugeot 207 GT 1.6THP 224Ps

Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν και η περίπτωση του Γιώργου. Ταλαιπωρήθηκε απίστευτα μέχρι να καταφέρει να έχει στα χέρια του ένα σωστά βελτιωμένο αυτοκίνητο που να λειτουργεί όπως πρέπει και σε καθημερινή βάση. Αρχικά, ο Γιώργος είναι μηχανόβιος σαν εμένα. Έχουν περάσει πολλές μηχανές από τα χέρια του και εδώ και αρκετό καιρό βολτάρει με ένα Kawasaki Z750. Όταν ήρθε η ώρα να πάρει αυτοκίνητο, ήθελε κάτι σβέλτο μεν, αλλά και όχι ιδιαίτερα ακριβό. Του άρεσε το Peugeot 207 GT, γιατί ήταν ένα από τα πιο καλοστημένα hot-hatch και ειδικά στην έκδοση που το πήρε, είχε και καλό εξοπλισμό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επειδή όμως τα 150Ps του GT του φάνηκαν λίγα, ήθελε κάτι παραπάνω, χωρίς όμως να χάσει την καθημερινή του χρηστικότητα. Εννοείται ότι δεν περίμενε τις επιδόσεις των δύο τροχών από τέσσερις, αλλά απλά ήθελε το κάτι παραπάνω από το μαμά. Αυτό όμως δεν ήταν εύκολη υπόθεση δυστυχώς…

Δύσκολος δρόμος

Αρχικά, το 207 βελτιώθηκε σε πρώτο στάδιο, με φίλτρο πρόγραμμα και εξάτμιση, έπαθε όμως ζημιά ο κινητήρας και για να έχει το κεφάλι του ήσυχο όταν αποφάσισε να τον επισκευάσει, τον έκανε σφυρήλατο. Τότε θεώρησε ότι θα ήταν μία καλή ευκαιρία να αλλάξει και το turbo και να βάλει ένα από το 207 RC, μόνο που ο μάστορας του, αν και του είπε ότι άλλαξε το turbo, στην πραγματικότητα είχε αφήσει πάνω το εργοστασιακό! Το αποτέλεσμα, φυσικά, ήταν να έχει πληρώσει €600 για τα σφυρήλατα πιστόνια της CP-Carrillo, άλλα €400 για τις μπιέλες της ZRP€700 για την εξάτμιση, €150 για την εισαγωγή και μερικά ακόμα «100ευρά» για τοποθέτηση και ρύθμιση, για να μην έχει ούτε 200 άλογα. Βέβαια το αυτοκίνητο όχι μόνο δεν απέδιδε τα υποσχόμενα άλογα, αλλά δεν δούλευε και σωστά! Είχε πολύ κακή απόδοση ως προς την ιπποδύναμη και το φάσμα που την απέδιδε και φυσικά δεν πήγαινε στο δρόμο…

Μην σας πιάνουν κότσους!

Δυστυχώς μερικές φορές ισχύει ότι πρέπει να πάθεις για να μάθεις. Αφού φας τα μούτρα σου καταλαβαίνεις ποιος σε σέβεται και ποιος όχι. Καταλαβαίνεις ποιος σέβεται τα λεφτά που του δίνεις και σου παρέχει ένα σωστό και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα και ποιος απλά κοιτάζει να σε κοροϊδέψει και να σου φάει τα λεφτά σου. Κάπου εδώ ο Γιώργος απηύδησε και απευθύνθηκε στον Αλέξανδρο και τον Ανδρέα, τους Tuning Advisors δηλαδή. Έχοντας αρκετή εμπειρία, ο Αλέξανδρος και ο Ανδρέας εντόπισαν το πρόβλημα και κατόπιν το διόρθωσαν. Σκοπός τους είναι να συμβουλέψουν ορθά τον Γιώργο και να βελτιώσει σωστά και αποδοτικά το αυτοκίνητό του. Το ζητούμενο ήταν να φτιάξουν ένα σύνολο που να αποδίδει και να δουλεύει σωστά, στο κάτω-κάτω με τόσα που τράβηξε και τα λεφτά που πέταξε, το άξιζε και με το παραπάνω κιόλας.

Από την αρχή σχεδόν

Το πρώτο πράγμα που έκαναν οι Tuning Advisors ήταν να ελέγξουν εξονυχιστικά το αυτοκίνητο και να δουν πού πάσχει και γιατί δεν δουλεύει σωστά. Ο κινητήρας ελέγχθηκε από την αρχή και κρίθηκε απαραίτητο να μπει μία σκάστρα κλειστού τύπου από Audi S3 2.0TFSI, με κόστος στα €70 και επόμενο βήμα ήταν να αναλάβει την εργοστασιακή ECU η Overload Performance. Με κόστος στα €400 έγινε remapping και πλέον ο κινητήρας λειτουργεί όπως πρέπει, με πιέσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Γιώργου και των Tuning Advisors, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντα safe. Επίσης, ένα μεγαλύτερο intercooler από Ibiza Cupra 20VT έλαβε θέση μπροστά από το ψυγείο και κόστισε €300.

Όλα είναι θέμα οδηγού

Πολλές φορές βλέπουμε σε κόντρες δύο αυτοκινήτων με ίδια setup και ίδια άλογα, το ένα να είναι μπροστά με διαφορά. Και ξεκινάνε μετά τα δεν είσαι όσα δηλώνεις, ψέκασες, σήκωσες πίεση και άντε να βγάλεις άκρη. Αυτό που ισχύει τις περισσότερες φορές είναι κάτι που πολλοί το ξεχνάνε και είναι το θέμα του οδηγού. Ναι, μην γελιόμαστε υπάρχουν αρκετοί που είτε δεν ξέρουν να πάνε τέρμα αλλαγές το αμάξι τους είτε το φοβούνται λίγο και βλέπουμε τέτοια αποτελέσματα. Στις μετρήσεις, οδηγούσα εγώ από στάση για να έχω μία εικόνα του αυτοκινήτου. Ξέρω ότι τα 207 έχουν ένα θέμα με τις γρήγορες αλλαγές και ειδικά από 1η σε 2α και έτσι το φοβήθηκα λίγο, με αποτέλεσμα να το χαντακώσω στους χρόνους. Όταν όμως το οδήγησα ξανά πιο ξεψάρωτος, με πιο γρήγορες και αποφασιστικές αλλαγές, οι χρόνοι έπεσαν αρκετά πιο κάτω. Στην πρώτη προσπάθεια, που δεν ήξερα ακριβώς σε τι rpm του κινητήρα να αφήσω συμπλέκτη, έκανα ένα αρκετά κακό 18άμετρο (3,2sec), με αποτέλεσμα για τα 100km/h να χρειαστώ 8,1sec και για το 400άρι 15,91sec. Όταν όμως βρήκα τις στροφές και το πόσο γρήγορα με παίρνει να κάνω τις αλλαγές, τα 18 μέτρα έγιναν σε 2,82sec, τα 100km/h ήρθαν σε 7,22sec και το 400άρι σε 15,23sec με 152,91km/h έξοδο. Αν τα λάστιχα ήταν σε λίγο καλύτερη κατάσταση και αν δεν το λυπόμουν τόσο στην εκκίνηση και τα 18 μέτρα γινόντουσαν σε 2,4sec, καταλαβαίνουμε όλοι ότι και οι χρόνοι θα ήταν αντίστοιχα καλύτεροι, έτσι? Αν σας φαίνεται αργό, ξεκολλήστε, 200Ps είναι με στοκ turbo, οπότε μια χαρά πάει για τα άλογά του.

Μεγάλο σχολείο

Τελικά, το συγκεκριμένο Peugeot 207 GT ήταν ένα μεγάλο σχολείο για τον Γιώργο, αφού έμαθε, δυστυχώς με τον άσχημο τρόπο, ότι μερικές φορές για να βελτιώσεις σωστά και αξιόπιστα ένα αυτοκίνητο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τώρα πλέον απολαμβάνει σε καθημερινή βάση το GT του, αφήνοντας ίσως παραπονεμένο το Ζ750!

 

BUDGET

CP-Carrillo πιστόνια: €600

ZRP μπιέλες: €400

Kit εισαγωγής: €150

Overload Performance ECU remapping: €400

Ibiza Cupra intercooler: €300

Custom σύστημα εξαγωγής: €700

Audi S3 TFSI σκάστρα: €70

Coilover ανάρτηση Bilstein B16: €1.600

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
CP πιστόνια

ZRP μπιέλες

Intuction kit

Overload Performance ECU remapping

Ibiza Cupra intercooler

Custom σύστημα εξαγωγής

Audi S3 σκάστρα

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Coilover πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Bilstein B16


ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός

ΤΡΟΧΟΙ
7Jx17in ζάντες
205/45 R17 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,67

0-80                 5,42

0-100               7,22

0-120               10,42

0-140               13,05

0-160               18,20

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,82     @        47,47

60        5,23     @        77,68

100      6,89     @        96,39

200      10,19   @        117,76

400      15,23   @        152,91

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

60-120             4,73

60-160             9,86

60-200             20,15

100-200           17,36

 

Αρθρογράφος

 

Volvo XC90 T8 Recharge 392Ps

Volvo XC90 T8 Recharge 392Ps

Το Volvo XC90 στην δεύτερη γενιά του μετράει ήδη έξι χρόνια παρουσίας στην αγορά και στην τελευταία του ανανέωση εμπλουτίστηκε σε επίπεδο εξοπλισμού δ...