Chevrolet Corvette Z06 647wHP

Chevrolet Corvette Z06 647wHP

Η αγαπημένη μου κατηγορία στους αγώνες dragster είναι αυτή με τα street legal οχήματα. Καθημερινά και φυσιολογικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με άνεση στο δρόμο, που απλά φοράνε ένα καλό σετ ελαστικών, αλλάζουν μία ρύθμιση στην ECU, μπαίνουν στην πίστα και γράφουν χρονάρες. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι και το Chevrolet CorvetteZ06 του Σωτήρη. Κάποτε κόκκινο, τώρα πλέον ντυμένο με ένα μεταλλικό μαύρο αυτοκόλλητο και φουλ δερμάτινο εσωτερικό, με έναν κινητήρα κτήνος, σπάει το φράγμα των 10sec.

Americanbeast

Η C6 Ζ06 παρουσιάστηκε το 2006 και ήταν η ελαφρύτερη Corvette απ’ όλα τα προηγούμενα μοντέλα. Χρησιμοποιεί έναν τεράστιο V8 κινητήρα των 7,0lt, με ονομασία LS7, που αποδίδει 505Ps και 64,9kgm ροπής στις 4.800rpm, καθιστώντας την ως το δυνατότερο αυτοκίνητο της General Motors μέχρι τότε. Χρησιμοποιούσε ξηρό κάρτερ, ενώ οι ωστήριες ράβδοι, που μετέφεραν την κίνηση από τον εκκεντροφόρο στα κοκοράκια των βαλβίδων, είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου ήταν αλουμινένιο, με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται 62kg. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου έφτανε τα 1.420kg, αφού είχαν χρησιμοποιηθεί ελαφρύτερα υλικά σε αρκετά σημεία, όπως για παράδειγμα τα carbon μπροστά φτερά, το fiberglass για τα πίσω, το μαγνήσιο που χρησιμοποιήθηκε στις βάσεις του κινητήρα και με τους προφυλακτήρες να κατασκευάζονται από ειδικό θερμοπλαστικό. Ο κινητήρας βρίσκεται μπροστά, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους. Στα φτερά υπάρχουν αεραγωγοί για να ψύχουν τα φρένα, τα οποία αποτελούνται από εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω, με δίσκους 355mm εμπρός και 340mm πίσω. Όπως καταλαβαίνετε, η Corvette Z06 είναι μία ιδανική βάση για να παίξει κανείς μαζί της και να βγάλει σοβαρή δύναμη, ακόμα και σε ατμοσφαιρική μορφή. Αυτό ακριβώς είδε και ο Σωτήρης και την πήρε γι’ αυτόν το σκοπό.

Από τον Ιάπωνα, στον Αμερικάνο!

Ο Σωτήρης πριν την Corvette είχε ένα ιδιαίτερα δυνατό Mazda RX-7 FD, που έπαιζε στα 10άρια, οπότε ήταν λογικό το επόμενο αυτοκίνητο που θα ερχόταν στα χέρια του να κάνει αντίστοιχους ή ακόμα χαμηλότερους χρόνους. Κάθε αυτοκίνητο που έχει περάσει από τα χέρια του ήταν βελτιωμένο, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να την γλιτώσει και η Corvette του! Την Corvette την επέλεξε αφενός μεν γιατί δίνει μια πάρα πολύ καλή βάση για βελτίωση, αλλά και γιατί, σύμφωνα με τα πιστεύω του, δεν υπάρχει καλύτερο πισωκίνητο μετά από το RX-7 που είχε. Σκοπός που το βελτίωσε? Για τα πάντα! Για το δρόμο, για τις επιδόσεις, για την πίστα, ακόμα και για την εξωτερική εμφάνιση. Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να αλλάξει τον εκκεντροφόρο, μετά να ασχοληθεί με τη μετάδοση και στη συνέχεια με όλα τα υπόλοιπα. Η μόνη δυσκολία, που αντιμετώπισε, ήταν η αναμονή στο να έρθουν τα aftermarket από την Αμερική στην Ελλάδα. Μην ξεχνάμε ότι η Ζ06 δεν κυκλοφόρησε ιδιαίτερα στην Ευρώπη (πόσο μάλλον στην Ελλάδα), με αποτέλεσμα ό,τι aftermarket υπάρχει γι’ αυτά τα αυτοκίνητα να βρίσκεται στη μαμά πατρίδα.

Κινητήρας για πλοίο!

Με το μέγεθος που έχει, άνετα θα μπορούσε να κινήσει ταχύπλοο. Με τη ροπή που βγάζει, άνετα θα τραβούσε βαγόνια τρένου. Η κατανάλωση καυσίμου ντροπιάζει ακόμα και τους wankel, με τη βελόνα του ρεζερβουάρ να συναγωνίζεται σε ταχύτητα αυτήν του στροφομέτρου! Κατασκευασμένος με τελείως διαφορετική φιλοσοφία από τα ευρωπαϊκά και ασιατικά μοτέρ, ο LS7 υιοθετεί την αμερικάνικη φιλοσοφία there is no replacement for displacement. Επίσης, οι αμερικάνοι έχουν ακόμα μια φιλοσοφία, που στηρίζει πως ό,τι δουλεύει, δεν το αλλάζεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βλέπουμε τα τεράστια -σε μέγεθος και κυβισμό- μπλοκ των κινητήρων τους να έχουν έναν εκκεντροφόρο στην κορυφή της γωνίας των δύο κυλινδροσειρών τους, που ανοιγοκλείνουν τις βαλβίδες με ωστήριες ράβδους και κοκοράκια. Το μπλοκ του είναι αλουμινένιο και χρησιμοποιεί χιτώνια στους κυλίνδρους. Η διάμετρος του πιστονιού είναι στα 104,8mm, ενώ η διαδρομή στα 101,6mm, κάνοντας τον κινητήρα υπερτετράγωνο. Χρησιμοποιεί στρόφαλο από ατσάλι, ωστήριες ράβδους από τιτάνιο, όπως έγραψα και πιο πάνω και έχει δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν 56mm διάμετρο, ενώ της εξαγωγής 41mm. Στη θεωρία, μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 8.000rpm στην εργοστασιακή του μορφή, όμως αυτό στην πράξη δεν γίνεται γιατί δεν επαρκεί η λίπανση στο πάνω μέρος της κεφαλής, ενώ η πολλαπλή εισαγωγής δεν έχει επαρκή ροή αέρα στις υψηλές rpm του κινητήρα. Πέρα από αυτά, ο κινητήρας είναι ένα σωστό μοσχάρι και αντέχει αρκετό ξύλο. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα με LS7 που περνούν με άνεση τα 1.200Ps. Τα εργοστασιακά πιστόνια αντέχουν μέχρι και 750Ps, ενώ οι μπιέλες τιτανίου μέχρι και τα 850Ps, αντίστοιχα στρόφαλος και μπλοκ επαρκούν για ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 1.000Ps.

Heavyduty!

Ο κινητήρας ήταν ένας από τους τελευταίους που πρόλαβαν και φόρεσαν aftermarket της ERL Performance, μιας δυνατής -Αμερικάνικης φυσικά- εταιρείας με ειδίκευση στη σειρά LS της Chevrolet. Το νέο ενισχυμένο μπλοκ περιλάμβανε σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες και ονομαζόταν ERL Super Deck Sleeved LS block. Μία σημαντική αλλαγή ήταν η αντικατάσταση των εργοστασιακών αλουμινένιων χιτωνίων με αντίστοιχα από χυτοσίδηρο, τα οποία έχουν μεγαλύτερη ακαμψία και φυσικά αντοχή. Δυστυχώς, η ERL Performance έκλεισε το 2017 και στράφηκε στα ταχύπλοα σκάφη και έτσι δεν μπορέσαμε να βρούμε περισσότερες πληροφορίες. Ο εκκεντροφόρος προέρχεται από την Lingenfelter, με κωδικό GT21 και έχει 243ο διάρκεια για την εισαγωγή και 259ο για την εξαγωγή, με lift στα 12,7mm για εισαγωγή και 17,55mm για την εξαγωγή. Παράλληλα όμως αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά ελατήρια των βαλβίδων, γιατί τα εργοστασιακά δεν προλαβαίνουν πλέον να έχουν σωστή επαναφορά. Με όλη αυτή την υποδομή ήταν πλέον αναγκαία η αλλαγή τόσο της πολλαπλής εισαγωγής όσο και των δύο πολλαπλών εξαγωγής, μιας και τα αντίστοιχα εργοστασιακά δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του κινητήρα. Η πολλαπλή εισαγωγής που μπήκε εδώ ονομάζεται Atomic 2701 Airforce και είναι κατασκευασμένη από την MSDκαι συνδυάζεται ιδανικά με μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού των 102mm, όπως και αυτή που τοποθετήθηκε εδώ. Τα εργοστασιακά μπεκ μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 600Ps, εδώ όμως χρειάστηκαν αντικατάσταση και τη θέση τους πήραν οκτώ μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή στα 1.000cc/min, ενώ η αντλία καυσίμου παρέμεινε η εργοστασιακή, αφού επαρκεί μέχρι και 700Ps. Τα μπεκ πατάνε επάνω σε δύο μπεκιέρες της ΑΕΜ και έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνώσεις αεροπορικού τύπου στο κύκλωμα. Ο κινητήρας απέδωσε 647,6wHP στις 6.300rpm και 75,4kgm ροπής στις 4.800rpm, αφού πρώτα ανέλαβε τη διαχείριση της εργοστασιακής ECU ο Σπύρος Πανόπουλος της Extreme Tuners. Ειδικά το διάγραμμα της ροπής είναι πολύ εντυπωσιακό, αφού θυμίζει τραπέζι στο σχήμα του. Ο κινητήρας έχει πάνω από 65kgm διαθέσιμα από τις 3.250rpm μέχρι και τον κόφτη, ενώ η ιπποδύναμη ανεβαίνει σταθερά και κρατάει μια τιμή πάνω από τα 600Ps από τις 6.000rpm μέχρι τον κόφτη.

Τελευταία, αλλά σημαντικά

Στη μετάδοση, τώρα, χρησιμοποιείται το κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων T56 Magnum, το οποίο έχει βελτιωθεί από την RPM Transmissions. Η αναβάθμιση Stage 3 περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, καινούργιες φλάντζες, πιο ανθεκτικά τσιμουχάκια παντού, καινούργιους άξονες και φυσικά νέα γρανάζια για τις σχέσεις, ιδιαίτερα υψηλής αντοχής. Το κιβώτιο συνδυάστηκε με το δισκόπλατο της McLeod, το οποίο, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να αντέξει από 800Ps μέχρι και 1.200Ps. Τη μετάδοση συμπληρώνει το διαφορικό 3.90:1 της Corvette Mods, στο οποίο τα γρανάζια έχουν υποστεί κρυογενική επεξεργασία για υψηλότερη αντοχή. Μάλιστα, το συγκεκριμένο είναι σχετικά μακρύ και σε συνδυασμό με τα μπαλόνια των 28in που φόραγε στον αγώνα, το 9,976sec που πέτυχε στα 400 μέτρα ο Σωτήρης αποτελεί έναν άθλο, με αποτέλεσμα οι Αμερικάνοι να πάθουν την πλάκα τους! Τέλος, ολοκληρώθηκαν οι μηχανικές βελτιώσεις στο αυτοκίνητο με την αντικατάσταση των εργοστασιακών ελατηρίων και των αμορτισέρ με το αντίστοιχο ρυθμιζόμενο coilover kit της LGMotorsports, GT2. Η μοναδική επέμβαση στο εσωτερικό ήταν το ντύσιμο των καθισμάτων με δέρμα από την Connolly Leather, αφού πρώτα όμως φούσκωσε τα πλαϊνά, τα οποία στην εργοστασιακή μορφή ήταν σχεδόν τελείως επίπεδα. Πλέον, εκτός από όμορφα και εντυπωσιακά, συγκρατούν και σωστά το σώμα.

Τρομοκρατία!

Μπορεί να είναι full street legal αυτό το κτήνος, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν είναι σκέτη τρομοκρατία στο δρόμο. Κάθεσαι δίπλα του και νιώθεις τους κραδασμούς από το σφυροκόπημα των οκτώ πιστονιών. Με τέρμα γκάζι, το «εφτάλιτρο» τέρας ουρλιάζει σαν αγριεμένο Ροτβάιλερ και νιώθεις τα πίσω λάστιχα να χάνουν πρόσφυση σε ακαριαίο χρόνο. Στον τελευταίο αγώνα dragster που έτρεξε, στις 4 Νοεμβρίου, στην πίστα του Αγρινίου, έκανε 9,976sec στα 402 μέτρα, με 218,18km/h ταχύτητα εξόδου. Τότε μάλιστα ο κινητήρας έκανε κάποια μικρά μπερδέματα που αργότερα ανακαλύφθηκε ότι ήταν το μάτι του στροφάλου! Δοκιμάσαμε να το μετρήσουμε με το V-BOX, όμως το μάτι του στροφάλου πλέον παρέδωσε πνεύμα, με αποτέλεσμα από τη μία το στροφόμετρο να νεκρώσει τελείως και από την άλλη η ECU να μην μπορεί να διαβάσει στροφές κινητήρα και να κάνει αρρυθμίες. Ακόμα και έτσι όμως και με τρομερό σπινιάρισμα χρειαστήκαμε 6,6sec για το 100-200km/h. Ο Σωτήρης, που το είχε μετρήσει με το Draggy και με τον αισθητήρα στροφάλου να λειτουργεί σωστά, είχε κάνει για το ίδιο φάσμα χιλιομέτρων 5,87sec.

MadeinGreece

Μπορεί όλα τα aftermarket να προέρχονται από την Αμερική, η δουλειά, όμως, για την τοποθέτησή τους και τη ρύθμιση του κινητήρα έχουν γίνει από ελληνικά χέρια. Πίσω από το αυτοκίνητο κρύβονται οι Drag Warriors που είναι δίπλα του σε κάθε αγώνα, η Auto Technica Racing που έχει τη μηχανική επιμέλεια του αυτοκινήτου και οι Extreme Tuners που ρύθμισαν τη μονάδα διαχείρισης του κινητήρα. Είμαι σίγουρος ότι σε επόμενο αγώνα ο χρόνος του Σωτήρη θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, τώρα που πλέον άλλαξε αισθητήρα στροφάλου, αλλά και με νέα λάστιχα με κοντύτερο βήμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 7.012cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
ERL Super deck sleeved LS block

Lingenfelter GT21 εκκεντροφόρος

Aeromotive μπεκιέρα

MSD Atomic Aifroce πολλαπλή εισαγωγής

Σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

Injector Dynamics 1000cc/min μπεκ καυσίμου

Vararam εισαγωγή αέρα

Πεταλούδα γκαζιού 102mm

Πολλαπλές εξαγωγής

Σύστημα εξαγωγής 3,5in

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Magnum Τ-56 κιβώτιο ταχυτήτων

McLeod δισκόπλατο

3,90:1 διαφορικό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

LG Motorsports coilover kit


ΑΜΑΞΩΜΑ
Connolly επένδυση καθισμάτων

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 8,5Jx18in εμπρός 9,5Jx19in πίσω ζάντες
Michelin Pilot Sport 275/35 R18 εμπρός 325/30 R19 πίσω ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,444

100      4,115

200      6,377   @        199,66

400      9,976   @        218,18

Rollμε 2α

ΚΜ/Η             SEC

100-120           0,93

100-140           1,87

100-160           2,93

100-180           4,43

100-200           5,87

 

Αρθρογράφος

 

Abarth: Το Pulse σε ρόλο safety car

Abarth: Το Pulse σε ρόλο safety car

Το Νέο Abarth Pulse σε ρόλο αυτοκινήτου ασφαλείας στο Πρωτάθλημα F4 της Βραζιλίας.