Chevrolet Nova 1972

Chevrolet Nova 1972

Το σχήμα της αυτόματα σου θυμίζει σκηνή από καταδίωξη ταινίας με πρωταγωνιστή είτε τον Clint Eastwood είτε τον Charles Bronson. Είναι φοβερό πώς ένα σχεδόν  τετράγωνο σχήμα, το οποίο όμως συνδυάζεται αρμονικά με απαλές καμπύλες, εκπέμπει τόσο δυναμισμό, κάτι που μόνο οι αμερικάνοι μπορούν να πετύχουν. Η Chevrolet Nova ανήκει σε μία περασμένη γενιά αυτοκινήτων, που αδιαφορούσαν πλήρως για τις εκπομπές ρύπων και θα μπορούσαν να κάνουν τη μικρή Greta να σκάσει από το κακό της κάθε φορά που θα πατούσε κανείς το πετάλι του γκαζιού τους. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο Nova, μοντέλο του 1972, είχε περιορισμένη ιπποδύναμη από το εργοστάσιο, αφού το είχε αγγίξει η Πετρελαϊκή κρίση.

Ένα ταξίδι αρκεί…

Ο Μιχάλης, πριν αγοράσει την Nova που δοκιμάζουμε σε αυτό το τεύχος, είχε πάει ένα ταξίδι στην Αμερική με τη γυναίκα του, κάνοντας ένα ονειρικό road-trip σε αρκετές πολιτείες, με μία Mustang. Αυτό ήταν το δεύτερο έναυσμα. Το πρώτο είχε έρθει από τον αδερφό του, ο οποίος, όντας μέλος των Detroit Cruisers, είχε και έχει στην κατοχή του μία Pontiac LeMans του 1972. Ο Μιχάλης τον είχε ακολουθήσει σε μερικές συναντήσεις και η επιθυμία του να αποκτήσει ένα δικό του muscle car άρχισε σιγά-σιγά να βρίσκει πρόσφορο έδαφος. Αυτό που τον προβλημάτιζε ήταν το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας, μιας και θα ήθελε να έχει κανονικές πινακίδες και να το κυκλοφορεί όποτε θέλει χωρίς περιορισμούς. Ένα ακόμα θεματάκι ήταν οι στενοί δρόμοι για τα δεδομένα των muscle cars, αλλά και το υψηλό κόστος συντήρησης. Η αρχική του βλέψη ήταν να πάρει μία Mustang, τελικά όμως αποφάσισε να ψάξει για κάτι πιο σπάνιο.

Ραντεβού στα τυφλά!

Για να βρεις ένα muscle car θα πρέπει κατά βάση να ψάξεις στο εξωτερικό, αφού εδώ στην Ελλάδα δύσκολα θα βρεις κάτι. Ο Μιχάλης άρχισε το ψάξιμο σε διάφορα ευρωπαϊκά site, μέχρι που εντόπισε έναν πωλητή στην Ολλανδία, ο οποίος έκανε συχνά ταξίδια στην Καλιφόρνια και εισήγαγε διάφορα αξιόλογα αυτοκίνητα, αφού πρώτα φρόντιζε να είναι σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση. Έχοντας μάλιστα διαβάσει κριτικές από τους ευχαριστημένους πελάτες της εταιρείας, ήρθε σε επαφή με τον Bram μόλις ανάρτησε προς πώληση μία Chevrolet Nova. Ο Bram ήταν πρόθυμος και τρομερά εξυπηρετικός, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο. Του ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι πάρα πολλοί Γερμανοί αγοράζουν αυτοκίνητα από αυτόν, μεταξύ των οποίων και έμποροι οι οποίοι στη συνέχεια τα μεταπωλούν μέσω του mobile.de. Ο Μιχάλης, βλέποντας τις φωτογραφίες και μιλώντας στη συνέχεια με τον Bram, αποφάσισε να αγοράσει τη Nova και η πρώτη επαφή μαζί της εκ του σύνεγγυς έγινε όταν την κατέβασε η αυτοκινητάμαξα έξω από την πόρτα του σπιτιού του!

Προσωπικές πινελιές

Μιας και η κατάσταση του αυτοκινήτου ήταν εξαιρετική, ο Μιχάλης δεν χρειάστηκε να ασχοληθεί με κάποια εργασία που να αφορά την αντικατάσταση ή την επισκευή οποιουδήποτε μέρους της Nova. Η πρώτη του κίνηση ήταν να αλλάξει τα ηχεία και το ραδιόφωνο, καθώς και το τιμόνι, το οποίο ήταν από πιο σύγχρονο μοντέλο και δεν ταίριαζε εμφανισιακά με το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Κατά κύριο λόγο έχει κάνει πολύ μικρές βελτιώσεις, κυρίως αισθητικές, όπως για παράδειγμα να βάλει τα σήματα και τον εξωτερικό διάκοσμο από την έκδοση SS. Ο διάκοσμος αυτός, εκτός από τα σήματα SS, περιελάμβανε δύο αεραγωγούς στο καπό και μία «φάσα» ανάμεσα από τα δύο πίσω φώτα. Σκοπός του είναι να το διατηρήσει σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση, προκειμένου να το χαρεί η κόρη του όταν μεγαλώσει! Ωραίος στόχος! Έτσι γεννιέται η αγάπη για το κλασσικό αυτοκίνητο… Περνάει από γενιά σε γενιά.

Ένα ακόμα muscle car γεννιέται

Τόση ώρα όμως σας λέω για την Nova του Μιχάλη, αλλά δεν σας έχω πει για το μοντέλο γενικά! Πριν αρκετά χρόνια, πίσω στο 1961, η Chevrolet παρουσίασε ένα μικρό -σε μέγεθος- αυτοκίνητο, με την ονομασία Chevy II Nova, θέλοντας να ανακτήσει τις χαμένες πωλήσεις της από την Ford. Τώρα βέβαια πώς λες μικρό ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο 2,79m και συνολικό μήκος που φτάνει τα 4,5m, είναι κάτι που μόνο οι Αμερικάνοι το ξέρουν! Όπως επίσης το γεγονός ότι φοράει έναν κινητήρα των 5,7lt, ο οποίος ονομάζεται Small Block… Είπαμε, Αμερικάνοι είναι αυτοί! Η Nova έβγαινε σε κουπέ, convertible, sedan και station wagon και παράχθηκε σε πέντε γενιές. Μόλις έναν χρόνο μετά την παρουσίαση του μοντέλου, η Chevrolet λανσάρισε την Chevy II Nova SS, που αρχικά ήταν εξοπλισμένη με έναν όντως μικρό κινητήρα των 194c.i., δηλαδή των 3.179cc. Το πακέτο SS κόστιζε μόλις $162 και περιελάμβανε bucket καθίσματα και επιλογέα ταχυτήτων στο πάτωμα του αμαξώματος. Το μοντέλο έγινε πιο γρήγορο την επόμενη χρονιά, όταν χρησιμοποιήθηκε ο V8 των 283c.i. (4,6lt), ο οποίος απέδιδε 195Ps και 29kgm ροπής, ενώ το 1965 εξοπλίστηκε με V8 των 327c.i. (5,4lt) των 300Ps. Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με την πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και το μικρό βάρος του αμαξώματος βοήθησαν την Nova να κοιτάζει κατάματα τόσο τις Mustang της εποχής όσο και τις GTO. Η πιο δυνατή Nova SS έφτασε να φοράει τον Big Block των 396c.i. (6,5lt) που απέδιδε 350Ps, αν και με αυτόν τον κινητήρα κυκλοφόρησαν μόλις 1.000 αυτοκίνητα. Το μοντέλο του Μιχάλη ανήκει στην τρίτη γενιά που κατασκευάστηκε μεταξύ 1967 και 1974 και είναι εξοπλισμένη με τον V8 των 5,7lt, ο οποίος αποδίδει περίπου 280Ps.

Μικρή προσαρμογή

Το μοντέλο του Μιχάλη είναι του 1972, το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε ως απλό Nova, αλλά στην πορεία εξοπλίστηκε με τον προαναφερθέντα κινητήρα. Στην πορεία δέχθηκε ορισμένες βελτιώσεις, όπως για παράδειγμα πολλαπλή εισαγωγής της Edelbrock και καρμπυρατέρ με τέσσερις πεταλούδες, Hedman πολλαπλές εξαγωγής, ηλεκτρονική ανάφλεξη από την MSD και σύστημα εξαγωγής από την Flowmaster που καταλήγει σε δύο τελικά καζανάκια. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο των τριών σχέσεων, κατασκευασμένο από την Hydramatic και ταιριάζει ιδανικά με τον κινητήρα και τη φιλοσοφία των «τότε» αυτοκινήτων.

Τόσο προσεγμένο!

Ο κινητήρας ξυπνάει αμέσως και γουργουρίζει δυνατά, με τη χαρακτηριστική χροιά που έχει ένας αμερικάνικος V8. Σχεδόν μπορείς να ξεχωρίσεις κάθε διαφορετικό εξάρτημα που περιστρέφεται στο εσωτερικό του και όταν πατήσεις δυνατά το γκάζι, η ουρά ξεκινάει να χορεύει αδιάκοπα και οι εξατμίσεις δονούν την ατμόσφαιρα εξαφανίζοντας κάθε οικολογική αναστολή που μπορεί να έχεις! Περιεργαζόμουν αρκετή ώρα το αυτοκίνητο του Μιχάλη και εντυπωσιάστηκα από την άριστη δουλειά που έχει γίνει από τον Ολλανδό έμπορο. Πουθενά δεν υπάρχει ίχνος σκουριάς και κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου δείχνει ότι κάθε εργασία αναπαλαίωσης έγινε σωστά και με ιδιαίτερη προσοχή. Απ’ ό,τι φαίνεται, δίκαια έχει αποσπάσει τόσες πολλές και θετικές κριτικές o Bram από τους αγοραστές των αυτοκινήτων του. Ακόμα και το μηχανοστάσιο έδειχνε αυτοκίνητο που δεν κάνει χιλιόμετρα, αν και σε αυτό συμβάλλει και ο Μιχάλης που το προσέχει ως κόρη οφθαλμού. Και ποιος δεν θα το έκανε άλλωστε στη θέση του…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 5.733cc

Κύλινδροι: 8

Διάταξη: V

Διάμετρος x Διαδρομή: 101,6mm x 88,39mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

Edelbrock κυλινδροκεφαλές

Performance εκκεντροφόρος

Edelbrock πολλαπλή εισαγωγής αέρα

Edelbrock καρμπυρατέρ

Hedman πολλαπλές εξαγωγής

MSD ηλεκτρονική ανάφλεξη

Flowmaster σύστημα εξαγωγής

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Hydramatic αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων

ΑΜΑΞΩΜΑ

Αυτοφερόμενο

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Rallye Wheels 7Jx15” εμπρός 9Jx15” πίσω ζάντες

Cooper Cobra Radial GT 215/65 εμπρός 235/60 πίσω ελαστικά

 

Αρθρογράφος

 

Νέος CEO για την Hyundai Motor Europe

Νέος CEO για την Hyundai Motor Europe

Ο Michael Cole νέος Πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Europe.