Citroen C4 1.6 e-HDI

Citroen C4 1.6 e-HDI

Η μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει το Citroen C4 απαιτεί να είσαι ανταγωνιστικός, αν θες να πρωταγωνιστήσεις. Το να είσαι ανταγωνιστικός σημαίνει να προσφέρεις πολλά και να ζητάς όσο το δυνατόν λιγότερα γίνεται. Η Citroen, με το ανανεωμένο σε εμφάνιση C4, τα καταφέρνει αρκετά καλά και του δίνει έναν καθαρά ταξιδιάρικο και οικογενειακό χαρακτήρα. Με κύριο χαρακτηριστικό του την μέγιστη δυνατή άνεση της ανάρτησης και παράλληλα με έναν αρκετά δυναμικό σχεδιασμό και με ποιοτικά υλικά κατασκευής, κεντρίζει, αν μη τι άλλο, το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή.

Εκ των έσω

195 citroen c4 1Ξεκινώντας με το ανανεωμένο εσωτερικό, αντικρίζουμε ένα αρκετά μοντέρνο ταμπλό κατασκευασμένο από αφρώδες μαλακό και ποιοτικό πλαστικό, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει μία οθόνη αφής των 7in. Από την οθόνη αυτή μπορούμε να χειριστούμε το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης και φυσικά μπορούμε να συνδέσουμε το κινητό μας. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τον ψηφιακό χαρακτήρα του προηγούμενου μοντέλου, αλλά ευτυχώς απουσιάζει η τεράστια πληθώρα διακοπτών και κουμπιών που προκαλούσε μία μικρή σύγχυση στο απερχόμενο μοντέλο, με αποτέλεσμα τώρα να είναι πολύ περισσότερο εργονομικός. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και ανατομικά, ενώ περιτριγυρίζονται από πολλές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, καθιστώντας το εσωτερικό πάρα πολύ πρακτικό. Τα πίσω καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα κάπως ψηλά, με αποτέλεσμα όσοι έχουν ύψος άνω του 1,85m, να ακουμπάει το κεφάλι τους στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος και φτάνει στα 408lt, ενώ μπορεί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, αν αναδιπλώσουμε τα πίσω καθίσματα. Εξωτερικά, οι διαφορές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στα διαφορετικά σχεδιασμένα πίσω φώτα, στην αλλαγή χρωματισμού των φλας εμπρός και στην διαφορά χρωματισμού στα led ημέρας, καθώς και στις ζάντες. Το γενικό σουλούπι του C4 παραμένει απαράλλακτο με το προηγούμενο, με αυστηρές και δυναμικές γραμμές, που εναρμονίζονται με τις καμπύλες του και δίνουν ένα όμορφο και ξεχωριστό τελικό αποτέλεσμα.

Smartcar!

195 citroen c4 2Ο κινητήρας του C4 e - HDi είναι ο γνώριμος από το Peugeot 308, αλλά και από την προηγούμενη έκδοση του C4. Έχει κυβισμό 1.560cc, αποδίδει 115Ps στις 3.600rpm, 27,5kgm ροπής στις 1.750rpm και φυσικά είναι εναρμονισμένος με την προδιαγραφή Euro 5. Για να το πετύχουν αυτό, κατέβασαν την στατική σχέση συμπίεσης από το 17,5:1 στο 16:1 που είχε, όταν παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2010. Ο κινητήρας έχει μεγαλύτερη κατά 10% διάμετρο στον θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα τον μειωμένο στροβιλισμό του μείγματος και την βελτιστοποίηση της καύσης, αλλά και την ελάττωση του θορύβου. Το turbo της Garrett που χρησιμοποιεί έχει μεταβλητή γεωμετρία και είναι μικρότερο από το αρχικό με αποτέλεσμα την πολύ καλύτερη απόκριση του κινητήρα. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ έχουν επτά οπές και η πίεσή τους φτάνει στα 1.650bar. Παράλληλα, ο κινητήρας χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία e - HDi, χάρη στην οποία εξοικονομεί καύσιμο. Είναι εφοδιασμένος, δηλαδή, με το σύστημα start and stop, το οποίο, όμως, σβήνει τον κινητήρα από την στιγμή που θα βάλουμε νεκρά και θα αφήσουμε το πετάλι του συμπλέκτη, αρκεί να έχουμε ταχύτητα μικρότερη από τα 20km/h. Εκείνη τη στιγμή, φορτίζεται μία μικρή μπαταρία μέσω του alternator, η οποία βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση, προστατεύοντας με αυτό τον τρόπο την κανονική μπαταρία.

Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετικά!

195 citroen c4 3Φαινομενικά το Citroen C4 και το Peugeot 308 είναι τα ίδια αυτοκίνητα, στην πράξη όμως διαπιστώνουμε το αντίθετο. Έχουν τόσα πολλά κοινά, αλλά παράλληλα και τόσες πολλές διαφορές, που κατά βάση έχουν και τα δύο τον δικό τους χαρακτήρα. Το Citroen C4 κινείται αρκετά γρήγορα και σε αυτό βοηθάει η ροπή του κινητήρα, που είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές rpm. Η μέση κατανάλωση που δηλώνει ο κατασκευαστής των 3,7lt/100km απέχει από τα περίπου 6,5lt που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής, αλλά δεν παύει να είναι αρκετά οικονομικό, ειδικά όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε στην εθνική οδό. Εκεί το C4 ξεδιπλώνει τις αρετές του, με την πάρα πολύ άνετη ανάρτηση και υπόσχεται ένα ευχάριστο, ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Είναι ένα κλασικό δείγμα της γαλλική σχολής και η αλήθεια είναι πως περιμέναμε η σχολή Peugeot και η σχολή Citroen να βρίσκονται πιο κοντά η μία στην άλλη, όμως το Peugeot έχει πιο fun to drive χαρακτήρα. Το C4 έχει τιμόνι με αργή απόκριση και μέτρια αίσθηση, ενώ όλο το αυτοκίνητο είναι αρκετά μαλακό και του λείπει η σπιρτάδα που έχει το 308. Παρά πάντως την άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων, το C4 δεν θα σε προβληματίσει στην οδήγηση. Οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές είναι μικρές, ενώ η συμπεριφορά του είναι πάντα προβλέψιμη και χωρίς ξαφνιάσματα.

Family guy

Με το 308 να έχει προσανατολισμό στον πιο ανήσυχο οδηγό, το C4, μπορώ να σας πω με σιγουριά, ότι θα το επιλέξει κάποιος οικογενειάρχης, που θα θέλει να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια την οικογένειά του από το σημείο Α στο σημείο Β. Σαν σύμμαχο το C4 έχει τον πολύ καλό κινητήρα του και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Στα συν ο εξοπλισμός και φυσικά η ποιότητα στο εσωτερικό και η όλη πρακτικότητα του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.560
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   75 x 88,3
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            16:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.280

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  6Jx16in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    205/55 R16

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          115 / 3.600
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      27,5/ 1.750
  • 0-100km/h      11,2sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  190

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       95

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  3,7
  • Δοκιμής (lt/100km)    7,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60     4,34

0-80     7,15

0-100   10,67

0-120   16,02

0-140   22,58

0-160   30,12

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80              4,04

80-110            5,47

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110            6,46

100-140        11,14

 

5η

KM/H             SEC

80-110            8,30

100-140        12,81

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,67     42,45

60        5,12     68,60

100      7,17     80,62

200      11,02   102,41

400      17,31   127,58

 

Αρθρογράφος

 

Το Fiat 500 στην Ιαπωνία

Το Fiat 500 στην Ιαπωνία

Μετά το Ισραήλ και τη Βραζιλία, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500 συνεχίζει το ταξίδι του στον κόσμο με το λανσάρισμα του στην Ιαπωνία.