Advertisement

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110Ps

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110Ps

Το νέο Citroen C4 Cactus ακολουθεί τα πρωτοποριακά χνάρια του απερχόμενου μοντέλου και διατηρεί σχεδόν την ίδια γραμμή. Είναι κομψό, ξεχωριστό, με minimal σχεδιαστικές γραμμές σε αμάξωμα και εσωτερικό, χωρίς όμως να στερεί κάτι από την άνεση των επιβατών. Εξοπλίζεται με το γνώριμο τρικύλινδρο 1.2ltPureTech  κινητήρα που έχουμε δοκιμάσει ξανά σε άλλα μοντέλα του ομίλου και στοχεύει τόσο στο μέσο οικογενειάρχη όσο και σε κάποιον νέο οδηγό. Μπορεί λοιπόν οι άνθρωποι της Citroen να αφαίρεσαν από τις αναφορές τους το χαρακτηρισμό του crossover, ωστόσο η γαλλική πρόταση εξακολουθεί να διαφέρει από εκείνα τα μικρομεσαία που καλείται να ανταγωνιστεί.

 

Sominimal!

Αυτό που μου άρεσε πάντα στο Cactus ήταν ο minimal σχεδιασμός του. Ειδικά στο εσωτερικό, που οι μοναδικοί διακόπτες που υπάρχουν είναι για να ανοίξει κανείς τα παράθυρα, το ξεθάμπωμα για τα τζάμια, τα αλάρμ και ο χειρισμός του ηχοσυστήματος που γίνεται και από το τιμόνι. Όλα τα υπόλοιπα ελέγχονται από την οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Ο μινιμαλισμός συνεχίζεται και στον πίνακα οργάνων, ο οποίος, στην προκείμενη περίπτωση, είναι μια οθόνη με τις ελάχιστες δυνατές ενδείξεις. Ταχύτητα, πληρότητα ρεζερβουάρ σε καύσιμο, οδόμετρο και τέλος. Εδώ θα προτιμούσα να έχει και στροφόμετρο, αλλά και να δείχνει και τη μέση ή και τη στιγμιαία κατανάλωση. Τις δύο τελευταίες ενδείξεις μπορεί κανείς να τις βρει μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης και αυτό όχι και πολύ εύκολα. Ένα ακόμα minimal στοιχείο είναι ότι τα πίσω παράθυρα ανοίγουν προς τα έξω και όχι προς τα κάτω, με αποτέλεσμα να εξοικονομείται βάρος. Το ίδιο επιτυγχάνεται και από τις δερμάτινες χειρολαβές στις πόρτες και από διάφορα άλλα σημεία του αμαξώματος, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να μην ξεπερνάει τα 1.060kg. Αυτό φυσικά έχει σαν όφελος τη χαμηλή κατανάλωση, αλλά και τη σβελτάδα που αποκτά από το γνωστό τρικύλινδρο 1.2 PureTech κινητήρα. Εξωτερικά διαφέρει από το προηγούμενο μοντέλο σε αρκετά σημεία, με κυριότερο την απαλοιφή των προστατευτικών αεροθυλάκων στις πόρτες, τα διαφορετικά φανάρια εμπρός και πίσω και φυσικά από τη νέα μάσκα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Citroen προσφέρει 31 χρωματικούς συνδυασμούς για το εξωτερικό και αντίστοιχα πακέτα εξοπλισμού και εμφάνισης για το εσωτερικό, με αποτέλεσμα, αν έχει κανείς φαντασία, να φτιάξει το αυτοκίνητό του όπως ακριβώς το θέλει.

 

Ακόμα περισσότερη άνεση!

Ένα από τα κύρια ατού του νέου C4 Cactus είναι τα Progressive Hydraulic Cushions. Πρόκειται στην ουσία για δευτερεύοντα αμορτισέρ, τοποθετημένα στη θέση των bump-stops, που έχουν σαν στόχο την ακόμα πιο άνετη μεταφορά των επιβατών. Μάλιστα συνδυάζονται με πιο μαλακά ελατήρια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με αποτέλεσμα το νέο C4 Cactus να ταξιδεύει πραγματικά άνετα. Τόσο άνετα, που δεν υπάρχει λόγος να αποφύγει κανείς τα φρεάτια και τις λακκούβες! Επιπλέον, στα ήδη άνετα καθίσματα του απερχόμενου Cactus ενσωματώθηκε η τεχνολογία Advanced Comfort, με 15 mm παχύτερο «αφρό» για καλύτερη κατανομή του βάρους και περισσότερη άνεση, αλλά και αντοχή στο χρόνο, ενώ διαθέτουν στάνταρ ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. Η αίσθηση παραπέμπει περισσότερο σε πολυθρόνα, παρά σε κάθισμα αυτοκινήτου. Η εξαιρετική άνεση της ανάρτησης, βέβαια, επιτρέπει στο αμάξωμα να βουτάει προς τα εμπρός στο φρενάρισμα, αλλά και να παίρνει αρκετές κλίσεις, όταν στρίβουμε γρήγορα. Αυτό όμως συνηθίζεται και το αυτοκίνητο σου εμπνέει εμπιστοσύνη στο να κινηθείς γρήγορα. Αν και ο σκοπός του δεν είναι αυτός. Δεν πρόκειται για αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά για ένα άνετο και ξεκούραστο, όσο και σβέλτο μεταφορικό μέσο. Το C4 Cactus προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο και με το νέο αυτόματο ΕΑΤ6, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να έχει το απλό χειροκίνητο των πέντε σχέσεων και τον μέτριο -σε αίσθηση- επιλογέα. Οι σχέσεις έχουν αραιή διάταξη και η διαδρομή του επιλογέα είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα στις αλλαγές να μένει από δύναμη ο κινητήρας. Ο κινητήρας, από την άλλη, έχει δύναμη και μπορεί να κινήσει αρκετά γρήγορα το ελαφρύ αμάξωμα και το κυριότερο, αρκετά οικονομικά. Η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμαινόταν στα 6,8lt/100km, χωρίς να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για να οδηγήσουμε οικονομικά.

 

Με άλλα λόγια!

Το νέο Citroen C4 Cactus κρατά την πορεία που χάραξε το απερχόμενο μοντέλο, όντας κάτι ξεχωριστό και όμορφο, αν και προσωπικά θα το προτιμούσα με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT6. Είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε νέους οδηγούς, αλλά και σε οικογενειάρχες, που βάζουν πάνω απ’ όλα την άνεση στις μετακινήσεις τους. 

 

Μας Άρεσε (+)

Άνετη ανάρτηση

Minimal και άνετο εσωτερικό

Μοντέρνα σχεδίαση

Απόδοση κινητήρα

 

Δεν μας Άρεσε (-)

Ασαφής επιλογέας ταχυτήτων

Απουσία στροφόμετρου

Πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CITROENC4 CACTUS 1.2 PURETECH 110PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €16.840

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.199cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 90,5mm
  • Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.060

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Υστερούντες βραχίονες, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 110/ 5.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 10,30sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 196
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      117
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  5,1
  • Δοκιμής (lt/100km):    6,8

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6Jx17in
  • Ελαστικά: 205/50

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων   

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα