Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8

Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8

Οι Γάλλοι μας έχουν αποδείξει ότι ξέρουν να σχεδιάζουν αναρτήσεις. Είτε όταν έχουν σαν στόχο την άνεση είτε τις επιδόσεις. Ειδικά οι μηχανικοί της Citroen θα έλεγα ότι είναι πρωτοπόροι σε αυτόν τον τομέα, ξεκινώντας από τα μέσα του περασμένου αιώνα με τη θρυλική DS και συνεχίζοντας με τις GSA, BX, Xantia και πάει λέγοντας. Ξέρουν να σχεδιάσουν ένα σύστημα ανάρτησης που θα σε μεταφέρει ατσαλάκωτο όσα χιλιόμετρα κι αν κάνεις, σε κάθε είδους δρόμο. Το Citroen C5 Aircross έμεινε πιστό σε αυτήν την παράδοση και κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα. Σε μεταφέρει κυριολεκτικά οπουδήποτε, με τρομερή άνεση και σου δίνει επιπρόσθετα τη δυνατότητα να πάρεις μαζί σου και μισό διαμέρισμα σε αποσκευές. Γιατί το επόμενο χαρακτηριστικό του είναι οι εκπληκτικοί του χώροι.

Design

Οι σχεδιαστές της Citroen έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς από την στιγμή που θα ανοίξει την πόρτα και θα καθίσει στο αναπαυτικό κάθισμα του οδηγού. Η ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι αρκετά καλή, με τη συναρμογή τους να είναι άριστη. Θα θέλαμε βέβαια στο συγκεκριμένο price-range τουλάχιστον το πάνω μέρος του ταμπλό να ήταν από πιο μαλακό πλαστικό, αλλά ακόμα και έτσι η εικόνα είναι ευχάριστη και καλαίσθητη. Στην έκδοση Shine που δοκιμάσαμε, το σαλόνι έχει δερμάτινες επενδύσεις, έξτρα διακοσμητικές πινελιές στα όργανα και στην κονσόλα, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, οι οποίες μπορεί να χρεώνονται έξτρα, αλλά δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας στο ευρύχωρο εσωτερικό. Παραφωνία είναι η λίγο ιδιόμορφη εργονομία, όπως για παράδειγμα το σημείο που έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Αν ακουμπήσει κανείς το χέρι του στο υποβραχιόνιο που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα, θα πρέπει να προσέξει στο πώς θα πιάσει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, αν οι ποτηροθήκες είναι γεμάτες, γιατί εμποδίζουν. Στη θέση του «παραδοσιακού» πίνακα οργάνων θα συναντήσουμε πλέον μία οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία, εκτός από εντυπωσιακή, είναι και πλήρως παραμετροποιήσιμη. Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment, που διαχειρίζεται σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, δεν έχει πολύ άμεση απόκριση και θέλει επιμονή στο πάτημα της κάθε επιλογής. Τα πλήκτρα κάτω από την οθόνη, που λειτουργούν ως συντομεύσεις για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και την προεγκατάσταση τηλεφώνου, απαιτούν μία μικρή εξοικείωση, αλλά μόλις το συνηθίσεις, ξέρεις πού ακριβώς να πατήσεις. Αυτό που θα εκτιμηθεί αμέσως είναι οι τεράστιοι χώροι. Το μεταξόνιο των 2.730mm χαρίζει άνεση τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να ρυθμίσουν ανεξάρτητα ο κάθε ένας το κάθισμά του και στον οριζόντιο άξονα (συρόμενα κατά 150mm), αλλά και στην κλίση της πλάτης. Μεγαλεία! Ο χώρος αποσκευών, τώρα, ξεκινάει από τα 580lt και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 720lt, αν τα πίσω καθίσματα απλώς μετακινηθούν προς τα εμπρός. Αν μάλιστα διπλωθούν, ο χώρος που δημιουργείται φτάνει τα 1.630lt και είναι τόσο μεγάλος που θα χωρέσει αρκετά ογκώδη αντικείμενα, όπως ένας διθέσιος καναπές ή ένα μικρό ψυγείο! Ιδανικό δηλαδή για μετακόμιση!

Άνετη μετακίνηση

Οδηγικά, το C5 Aircross είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που μπορεί κανείς να οδηγήσει, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions, με τα δύο υδραυλικά ελατήρια στο εσωτερικό των αμορτισέρ, αναλαμβάνει να απορροφήσει κάθε είδους λακκούβα, σαμαράκι και κακοτεχνία που θα συναντήσει κανείς στο δρόμο και σε συνδυασμό με την εξαιρετική μόνωση της καμπίνας, χάρη στο ηχομονωτικά κρύσταλλα των εμπρός τζαμιών, ένα μακρινό ταξίδι μετατρέπεται σε μια εύκολη υπόθεση. Το C5 Aircross είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin EAT8 να έχει πάρα πολύ ομαλή λειτουργία και καλή απόδοση. Ο γνωστός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 PureTech αποδίδει 180Ps στις 5.500rpm και 25,5kgm ροπής μόλις από τις 1.650rpm και συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin. Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις και το C5 Aircross μπορεί να επιταχύνει από στάση το βαρύ αμάξωμα σε 8,2sec, ενώ μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 219km/h. Στο στρίψιμο τα καταφέρνει καλά, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην περιμένει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, με μικρές αναμενόμενες κλίσεις που δεν θα προβληματίσουν ιδιαίτερα. Γενικά πάντως είναι προβλέψιμο και ιδιαίτερα φιλικό στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι υπέρ του δέοντος αποδοτικά και ακούραστα. Παρά το ότι είναι δικίνητο, θα κινηθεί άνετα σε βατές -εκτός δρόμου- διαδρομές, χάρη στις διαθέσιμες επιλογές του γνωστού διακόπτη Grip Control, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα ακολουθήσετε κακοτράχαλα, αχαρτογράφητα μονοπάτια.

Με απλά λόγια

Το Citroen C5 Aircross με τον κινητήρα των 180 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8, ξεκινάει από τα €31.000 για την έκδοση Inspire, ενώ η πιο πλούσια Shine, που δοκιμάσαμε, ανεβαίνει αρκετά σε τιμή, αγγίζοντας τα €36.150. Σίγουρα είναι αρκετά για την κατηγορία, όμως παίρνετε ένα μεγάλο σε μέγεθος, άνετο και πρακτικό SUV, που μπορεί να αναλάβει με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας είτε σε καθημερινή βάση είτε στις εξορμήσεις στην επαρχία. Η εξαιρετική ηχομόνωση, ο πλούσιος εξοπλισμός, ο πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας και η άνετη ανάρτηση είναι όμως δυνατά εφόδια, ικανά να δελεάσουν τον υποψήφιο αγοραστή.

Μας Άρεσε (+)

Ποιότητα κύλισης

Design

Άνετοι χώροι

Πλούσιος εξοπλισμός

Εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα

Δεν μας άρεσε (-)

Ιδιότροπη εργονομία

Τιμή αγοράς

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ INSPIRE: €31.000

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ SHINE: €36.150

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx19in

Ελαστικά: 205/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 180/ 5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25,5/1.650

0-100km/h (sec): 8,2sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 219

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) WLTP: 129

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,2

Δοκιμής (lt/100km): 8,2

 

Αρθρογράφος

 

Test: BMW iX1 xDrive30 313Ps

Test: BMW iX1 xDrive30 313Ps

Η τετρακίνητη iX1 των 313 ίππων συνδυάζει όλες τις αρετές της πολύ πετυχημένης Χ1, με ένα κινητήριο σύνολο που εύκολα την κατατάσσει στην σπορ κατηγορ...