Dacia Duster 1.3TCE 130Ps

Dacia Duster 1.3TCE 130Ps

Εργαλείο

Πραγματικά, τα τελευταία χρόνια έχει καταντήσει αηδία το θέμα του πώς διαμορφώνονται οι τιμές των αυτοκινήτων από το συνδυασμό του εξοπλισμού και του βλακώδους συστήματος φορολογίας, που ευτυχώς σε λίγο καιρό απ’ ό,τι ακούμε θα αλλάξει. Υπάρχουν πλέον αυτοκίνητα που κοστίζουν στη βασική τους έκδοση 20.000 ευρώ και στην πλουσιότερη σχεδόν τα διπλά. Άλλα 20.000 δηλαδή για ένα tablet που έχει κόστος το πολύ 50 ευρώ, μία κάμερα χειρότερη από αυτές που έχει ένα φτηνό κινέζικο smartphone και μερικά ακόμα αξεσουάρ και κουμπάκια, μηδενικής σημασίας. Πράγματα που σου δίνουν την αίσθηση της κοροϊδίας, γιατί δεν είναι δυνατόν 1,5 τόνος ανταλλακτικών να κοστίζει όσο και τα 10 πλαστικά extras του. Το Duster απέχει από όλα αυτά, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο που θα το επιλέξει ο συνειδητοποιημένος αγοραστής γι’ αυτό που είναι και αυτός είναι και ο λόγος που βρίσκεται στην τέταρτη θέση της κατηγορίας πανευρωπαϊκά, μία εκπληκτική επίδοση για μία εταιρεία που γύρισε από το παρελθόν και μάλιστα από ένα παρελθόν όχι και τόσο ένδοξο.

1.3TCe

Το μοντέλο της δοκιμής είναι ένα εκτεταμένο facelift, με πιο έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, όπου το εμπρός μέρος με τη μεγάλη γρίλια και τα τοποθετημένα -στα άκρα- φώτα έχουν σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμα πιο πλατύ. Γενικά, κανένα τμήμα του αμαξώματος δεν είναι ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά η πλατφόρμα παρέμεινε ουσιαστικά η ίδια. Μόνο το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 26mm λόγω των ενισχύσεων για να περάσει το αυτοκίνητο τα αυστηρότερα crash-test και έτσι το νέο μοντέλο έχει μήκος 4.341mm, πλάτος 1.804mm, ύψος 1.682mm και μεταξόνιο στα 2.674mm. Είναι ένα αυτοκίνητο που διαθέτει επαρκείς χώρους για μία οικογένεια, κάνει άνετα ταξίδια και η απόσταση των 210mm από το έδαφος θα του επιτρέψει να πάει σχεδόν παντού. Ακόμη και το προσθιοκίνητο μοντέλο, όπως αυτό εδώ της δοκιμής, δεν βρίσκει εύκολα κάτω και η ανάρτησή του δεν τερματίζει πρακτικά ποτέ. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα φτάνουν τα 27,2lt και το πορτ μπαγκάζ τα 478lt. Το ταμπλό του είναι διαφορετικό, με καλύτερη -αν και λίγο μονότονη- σχεδίαση, εργονομία και αναβαθμισμένα υλικά.

Ο νέος κινητήρας 1,3lt της «μαμάς» Renault διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης σε όλο το φάσμα των στροφών, πολλαπλή εξαγωγής εντός της κυλινδροκεφαλής για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους, ενώ παράλληλα αυξάνει και τη διάρκεια ζωής του υπερσυμπιεστή. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος, με ένα μπεκ έξι οπών σε κάθε κύλινδρο, σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Επίσης είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, που είναι μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων. Αυτό δημιουργεί μία σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσίδηρου χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί. Οι μειωμένες τριβές που προσφέρει αυτή η εφαρμογή είναι ευεργετικές και για τις μηχανικές απώλειες του κινητήρα, αλλά και φυσικά για τη θερμοκρασία. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης.

Εκτός από τον νέο κινητήρα, το νέο Duster διαθέτει αρκετές βελτιώσεις σε ανάρτηση και ελαστικούς συνδέσμους, όπως τα silent blocks, αλλά και 0,35mm πιο χοντρά κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα. Για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού διαθέτει πιο αναπαυτικά καθίσματα με περισσότερες ρυθμίσεις, αλλά και τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι.

Καλύτερο και σβέλτο

Σε σχέση με το προηγούμενο Duster, το νέο είναι πιο ραφιναρισμένο, πολιτισμένο και στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει πλέον ξεκούραστα. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με το 65άρι προφίλ των ελαστικών, προσφέρει άνεση στις λακκούβες, με το ανάλογο τίμημα όμως της μειωμένης αίσθησης στο τιμόνι και των κλίσεων του αμαξώματος.  Τα λάστιχα, που είναι all season, δεν προσφέρονται για sport οδήγηση, αλλά έχουν δυνατό σκελετό και αντέχουν στην καταπόνηση. Η Dacia ανακοινώνει τιμή επιτάχυνσης για τα 0-100km/h τα 11,1sec, τιμή κοντά σε αυτήν που μετρήσαμε και εμείς στα 10,93sec, αλλά να ξέρετε ότι το αυτοκίνητο δείχνει στο δρόμο πιο γρήγορο και από αυτό. Δεν «κόβει» πλέον μετά τα 120km/h και μάλιστα βγαίνοντας από την αττική οδό με περίπου 100km/h στην εθνική, πάτησα γκάζι με 5η για να προλάβω να βγω μπροστά από ένα φορτηγό και όταν βγήκα κοίταξα το κοντέρ και έγραφε 160!

Η κατανάλωση των 7,7lt/100km είναι αρκετά χαμηλή για το είδος του αυτοκινήτου, αλλά και για τη χρήση στην οποία το υποβάλαμε, με αρκετή κίνηση μέσα στην πόλη, μετρήσεις και φωτογράφιση. Η τιμή του εξακολουθεί να είναι προσιτή, όχι όπως ήταν το προηγούμενο, που στη βασική έκδοση είχε περίπου 14.000 ευρώ, αλλά και ο 1,3lt turbo της τωρινής δεν έχει καμία σχέση με τον ατμοσφαιρικό 1,6lt του προηγούμενου. Είναι γενικώς αναβαθμισμένο σαν αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και το παραπάνω κόστος, που στην έκδοση με τα 130Ps είναι στα €15.980, είναι απολύτως δικαιολογημένο. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κάνει όλα αυτά που υπόσχεται και τα κάνει καλά, διατηρώντας μία εξαιρετική σχέση τιμής/απόδοσης. 

+

Καλές επιδόσεις

Κατανάλωση

Χώροι

Τιμή

-

«Μουντή» εικόνα στο εσωτερικό

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.980 (16.780) ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

Κυβισμός: 1.332cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2 x 81,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,6:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 250bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate 

Βάρος (kg): 1.234

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: MacPherson με κάτω τριγωνικά ψαλίδια

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο  

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα 9in

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6J x 16in

Ελαστικά: 215/65 R16

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):130/5.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24/1.600

0-100km/h (sec): 11,1

Τελική Ταχύτητα (km/h): 191

  

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 138-140 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,0-6,1

Δοκιμής (lt/100km): 7,7 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                  5,37

0-80                  7,40

0-100                10,93

0-120                14,30

0-140                19,87

0-160                26,78

0-180                37,89

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                3,83

80-110              4,69

KM/H             SEC

80-110              6,09

100-140            10,62

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,17     @        40,49

60        5,98     @        65,87

100      7,89     @        84,17

200      11,71   @        104,78

400      17,65   @        135,07

 

Αρθρογράφος

 

Nissan: Μπορεί ένα Qashqai να είναι ηλεκτρικό;

Nissan: Μπορεί ένα Qashqai να είναι ηλεκτρικό;

Την απάντηση έρχεται να δώσει το βίντεο της Nissan, για τον τρόπο λειτουργίας της αποκλειστικής  τεχνολογίας e-POWER, η οποία προσφέρει στον οδηγό όλα...