Daihatsu Charade 1.3Turbo 300wHP

Daihatsu Charade 1.3Turbo 300wHP

Αχχ αυτά τα 90's...

Αυτό το αυτοκινητάκι είναι παλιότερο και από εμένα. Από εμένα, όχι σαν ημερομηνία γέννησης, αλλά σαν ημερομηνία άδειας οδήγησης. Είναι ένα από αυτά τα μικρά, φτηνά και γρήγορα hot-hatch των αρχών της δεκαετίας του '90, που όλοι οι τότε πιτσιρικάδες ζαχαρώναμε. Μαζί με το Fiat Uno Turbo, το Suzuki Swift GTi, το Renault 5 GT και λοιπές άλλες μικρές βόμβες της εποχής, χωρίς ABS, αερόσακους, καρότσα της προκοπής και ανάρτηση.... Με λίγα λόγια αυτό που λένε “we die like men”. Μάθαινες να οδηγείς όμως μαζί τους, έπρεπε να ξέρεις πέντε δράμια για να τα πας γρήγορα, έπρεπε να έχεις αντίληψη του πόσο δρόμο χρειάζεσαι για να πατήσεις, πόσο για να φρενάρεις και πόσο για να στρίψεις, να κοιτάς την άσφαλτο και να υπολογίζεις τον συντελεστή πρόσφυσης, να μετριάσεις το σπινάρισμα, να αποφύγεις το μπλοκάρισμα, να μην πέσεις σε λακκούβες κτλ. Είχαν 100-130Ps και νόμιζες ότι ήταν πύραυλοι, γιατί δεν πατούσαν κάτω. Ήταν σαν μια μάχη που μέσα από το αυτοκίνητο φαινόταν ότι κάνεις ειδική διαδρομή στην Κορσική και από έξω σαν να βλέπεις σημερινό hot hatch σε slow motion...

Ο Σωτήρης από την Stroked-Up είναι ακόμα μεγαλύτερος από εμένα και αυτά τα αυτοκίνητα τα πρόλαβε κανονικά. Από τότε δεν τα έχει βγάλει από την καρδιά του και έτσι, ακόμα και σήμερα, έχει μερικά στο μαγαζί. Ένα από αυτά είναι και αυτό το κόκκινο Daihatsu Charade, που το έχει κάνει πειραματόζωο και πάνω του ετοιμάζει μοτεράκια, τα οποία πουλάει μετά έτοιμα και ρυθμισμένα να μπουν σε ό,τι αυτοκίνητο ταιριάζουν. Συνήθως, όντας γνωστός Toyota master, καταπιάνεται με δικά της μοτέρ, αλλά όχι μόνο. Το 1,3lt turbo, με τον κωδικό 4E-FTE, δεν είναι ένα συνηθισμένο μοτέρ στην Ελλάδα και δεν υπήρχε τότε μαζί με τα άλλα της εποχής, αλλά ήταν συνηθισμένο στους παλιατζήδες που φέρνουν ανταλλακτικά από την Ιαπωνία και το φόρεσαν πολλά Starlet-Corolla και εδώ. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών τα έχει φτιάξει ο Σώτος και ακόμα τα φτιάχνει. Για ένα τέτοιο ετοίμασε και το μοτέρ που φόραγε αυτό το Charade, που το βγάλαμε από το συνεργείο για να το φωτογραφίσουμε, να το μετρήσουμε και αμέσως μετά γύρισε πίσω να λυθεί και να φύγουν τα μηχανικά του πάνω σε μια καρότσα για κάποιο συνεργείο στο Άργος. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, δεν είναι ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στο δρόμο, μην περιμένετε να το πετύχετε κάπου να καίει τα λάστιχα του ή να κάνει κόντρες. Είναι ένα μικρό, κόκκινο φαντασματάκι, που βγαίνει κατά καιρούς σαν τον καλικάντζαρο, χαλάει τον κόσμο και ξανακρύβεται σε ένα σκοτεινό υπόγειο της Παλλήνης.      

Project 4E-FTE

Ένα από τα πολλά που έχει φτιάξει ο Σωτήρης όλα αυτά τα χρόνια, με συνταγή δοκιμασμένη και σίγουρη, τόσο από πλευράς εργοστασιακών μερών, όπως το μπλοκ και ο στρόφαλος όσο και από τα after market προϊόντα που χρησιμοποιεί. Απλά τα πράγματα εδώ, ανοίγεις το καπό και τα βλέπεις όλα. Ούτε καπάκια, ούτε πολλά καλώδια, ούτε άπειροι αισθητήρες και υποσυστήματα. Σωλήνες αέρος, νερού, τα βασικά περιφερειακά και το μοτέρ. Ό,τι χρειάζεται για να πηγαίνει γρήγορα, να δουλεύει σωστά και τέλος. Το μοτέρ του Starlet ανοίχτηκε για να φρεσκαριστεί και να ενισχυθεί ανάλογα, στα σημεία που πρέπει για να αντέξει την τριπλάσια ιπποδύναμη από αυτή που είχε εργοστασιακά. Τα έμβολα, οι μπιέλες και τα μέταλλα του στροφάλου και των μπιελών είναι όλα κατασκευασμένα από την ελληνική DP Engine Parts και είναι γνωστά για την άριστη ποιότητα και αντοχή τους. Οι εκκεντροφόροι είναι αλλαγμένοι με ένα set της Speedvision CPS, με διάρκεια 270ο στην εισαγωγή, 280ο στην εξαγωγή και συμμετρικό lift 8,7mm, ενώ τα ελατήρια των βαλβίδων είναι σκληρότερα για να αντέχουν στο στροφάρισμα, από την Comp Cams. Η τουρμπίνα είναι μία Garrett GTX2863R, που θα την κοιτάει το μοτέρ της δεκαετίας του '80 και θα λέει «τελικά έζησα για να το δω κι αυτό», η οποία είναι βιδωμένη σε ένα χειροποίητο χταπόδι της Power Up. Η ίδια εταιρεία έχει φτιάξει και την υπόλοιπη εξάτμιση, διαμέτρου 76mm. Η αλουμινένια εισαγωγή και οι σωληνώσεις του κυκλώματος είναι όλες κατασκευής Stroked-Up, ενώ η σκάστρα είναι της TiAl. Για την τροφοδοσία υπεύθυνη είναι μία αντλία της AEM που τροφοδοτεί τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 550cc/min. Η ανάφλεξη είναι της MSD και ο εγκέφαλος είναι ο εκπληκτικός stand alone Ultratech Pro EMS Evolution που υποστηρίζει σχεδόν τα πάντα και είναι απόλυτα παραμετροποιήσιμος για να χειρίζεται πολύ πιο δύσκολους κινητήρες από αυτόν εδώ, αλλά λόγω της καλής του τιμής και της άριστης ποιότητας δεν είναι ανάγκη να έχεις Porsche για να τον χρησιμοποιήσεις. Η καλωδίωση είναι φτιαγμένη από την Stroked-Up και τον προγραμματισμό του τον έκανε ο Γιώργος Ζόμπολας, στην Geartech Engineering, που γνωρίζει καλύτερα από όλους αυτούς τους εγκεφάλους και έχει και δικό του δυναμόμετρο. Έχει launch control, υποστηρίζει flat shift και όλες τις «μοντέρνες» λειτουργίες που είναι πολύ διασκεδαστικές όταν τις βλέπεις σε ένα Charade. Όπως για παράδειγμα κατά τη φωτογράφιση που κάναμε στο Ντράφι ένα μεσημέρι και μας λέει ο Σωτήρης «μην κάνετε φασαρία εδώ γιατί θα μας φέρουν την αστυνομία», πριν μπει στο Charade, πατήσει το γκάζι με νεκρά και ρίξει 5-6 μπαλοθιές χωρίς λόγο... Τελικά δεν αλλάζει ο άνθρωπος!

Mad Max

Έχει άπειρη πλάκα αυτό το αυτοκίνητο. Τώρα να μην αρχίσω τις κλισέ ατάκες του τύπου «τρενάκι του τρόμου» και τέτοιες σαχλαμάρες, λες και δεν είμαι ένας από αυτούς που έζησαν με τέτοιο αυτοκίνητο. Το ξέρουμε όλοι ότι δεν πατάει πουθενά, δεν στρίβει ποτέ με πατημένο γκάζι, τουρμπίζει μετά τις 5.000rpm και μπορεί να σπινιάρει μέχρι να ακουμπήσουν στην άσφαλτο οι δισκόπλακες. Μέσα σε όλη αυτήν την παράνοια, όμως, κρύβεται και η γοητεία του. Έχει δικό του, ειδικό τρόπο οδήγησης αυτό το αμάξι, όπως και όλα του είδους του. Ποιο είναι αυτό το είδος; Είναι τα αυτοκίνητα που θέλουν ειδικό χειρισμό για να πάνε σχετικά γρήγορα. Πρέπει να υπολογίζεις πού και πότε θα πατήσεις, (όταν μιλάμε για κανονική διαδρομή, όχι για κόντρες) και να το προετοιμάσεις με την ανάλογη σχέση στο κιβώτιο ακόμα κι αν πρέπει να στρίψεις με λιγότερα χιλιόμετρα απ’ όσο μπορούσε, ώστε να μην βγει «κρεμασμένο» από τη στροφή. Για παράδειγμα, μπορεί κάπου να έστριβε με τετάρτη και 3.500rpm, αλλά να είναι καλύτερα να στρίψεις πιο αργά, με τρίτη και 5.000rpm, ώστε να μπορείς να πατήσεις κατευθείαν στην έξοδο χωρίς να περιμένεις να σηκώσει πίεση το turbo. Βασικά, όλη σου η οδήγηση επικεντρώνεται στο να είναι έτοιμο να εκμεταλλευτεί την ευθεία και να μπορέσει να περάσει τη δύναμη στο δρόμο. Όσα, τέλος πάντων, από τα 300wHP (που έχει βγάλει στο δυναμόμετρο της Dynapack), που εμφανίζονται από το πουθενά στις 5.000rpm, μπορούν να περάσουν από τα 195/45 ελαστικά του με το σασί και το στήσιμο ενός Charade. Απ’ όσο μπόρεσε λοιπόν να πατήσει στη μικρή ευθεία χωρίς κίνηση που το μετρήσαμε, κατάφερε να κάνει 6,16sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και 14,11sec για το τετρακοσάρι, με 173km/h ταχύτητα εξόδου. Είναι πάντως ικανό να ζωγραφίσει όλη τη διαδρομή από το ένα σημείο στο άλλο σαν τον κοντορεβιθούλη. Αν πας κάπου και δεν θυμάσαι τον δρόμο για να γυρίσεις, απλά ακολουθείς τις μαύρες λωρίδες στην άσφαλτο που άφησες στο πήγαινε. Τώρα που το σκέφτομαι, δεν κάνει για getaway αυτοκίνητο. Θα σε βρουν. Πάντως, αν έχεις μυαλό και γνωρίζεις τι είναι αυτό που οδηγείς, τι μπορεί να κάνει και τι όχι, δεν είναι δύσκολο. Κανένα αυτοκίνητο δεν είναι δύσκολο αν έχεις την υπομονή και τη διάθεση να «το μάθεις», αλλά και την ικανότητα να συγκρατηθείς και να μην κάνεις τη βλακεία που μπορεί να είναι η τελευταία του ή ακόμα χειρότερα η τελευταία σου.    

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΥΠΟΣ:

Toyota 4E-FTE

Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1331cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74mm x 77,4mm

Σχέση συμπίεσης: 8,5:1

Εγκέφαλος Ultratech Pro EMS Evolution

Καλωδίωση Stroked-Up

Προγραμματισμός Geartech Engineering

Έμβολα DP Engine Parts

Μπιέλες DP Engine Parts

Μέταλλα στροφάλου DP  Engine Parts

Billet εκκεντροφόροι Speedvision CPS 270/280ο 8,7mm

Ελατήρια βαλβίδων Comp Cams

Τουρμπίνα Garrett GTX2863R

Τρόμπα βενζίνης ΑΕΜ

Μπεκ 550cc/minτηςInjector Dynamics

Custom πολλαπλή εισαγωγής Stroked-Up

Custom σωληνώσεις Stroked-Up

Χειροποίητο χταπόδι και εξάτμιση 76mm Power Up Exhaust

Ανάφλεξη MSD

Σκάστρα TiAl

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Σασμάν από Starlet 1.3 Turbo

Set συμπλέκτη Helix

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση τύπου Coiloverτης XYZ

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 6Jx15in Compomotive Sport

Λάστιχα 195/45

TUNED BY:

Stroked Up

Ελαιώνων 14, Παλλήνη

Τηλ: 210 60 30 976

Web: stroked-up.gr

 

Αρθρογράφος

 

Μία Ferrari 365 GT4 2+2 για πούλημα

Μία Ferrari 365 GT4 2+2 για πούλημα

Μια Ferrari 365 GT4 2+2 κατασκευής του 1976 και σχεδιασμένη από τον οίκο Pininfarina δημοπρατείται στο Monaco από τον οίκο RM Sotheby’s.