Χαϊδεύοντας την αγριόγατα...

Χαϊδεύοντας την αγριόγατα...

Αρχίζει το ματς!

Πιάσαμε να λύσουμε τον ΧΚ για να βρούμε πού έχουν κρυφτεί τα άλογα: τα καρμπυρατέρ ήταν 48άρια με καπάκια από 50άρια, όπως φάνηκε βγάζοντας έξω τα βεντούρι. Παραδόξως η πολλαπλή εισαγωγής, ήταν ταιριαγμένη ροϊκά με την κυλινδροκεφαλή, και πουθενά δεν είχαμε σκαλοπάτια ή άλλες ανωμαλίες. Η κυλινδροκεφαλή, από μόνη της, ήταν ένα κόσμημα: με βαλβίδες 48/41mm σε εισαγωγή εξαγωγή, μεγάλα ωστήρια (και μπρούτζινα χιτώνια ωστηρίων) για να υποστηρίζει “μπαμπούλες” εκκεντροφόρους, και πολύ καλή δουλειά στη ροϊκη εξέλιξη. Πάλι καλά, γιατί αυτή θα βγάλει στο τέλος τη  δύναμη. Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι ο Αγγλάρας είχε αγοράσει “φασόν” την κεφαλή από άλλον Jaguarίστα, που φημίζεται για τις αγωνιστικές του κεφαλές ΧΚ.

Ομοίως, κάτω από το στρόφαλο, πάλι όλα είχαν γίνει σωστά: μεγάλη αντλία λαδιού, μεγάλοι σωλήνες αναρρόφησης και διανομής, ωραία διαφράγματα στο κάρτερ, και μετατροπή στην ουρά του στροφάλου για να δουλεύει με μοντέρνου τύπου λαστιχένια τσιμούχα, αντί για σαλαμάστρα. β Μέσα στο μπλοκ βρήκαμε ένα σετάκι μπιέλες από XJ6 (που είναι οι πιο ενισχυμένες στο οικογενειακό δέντρο των ΧΚ) και κάτι απλά “high compression” έμβολα ('high compression στον κόσμο των ΧΚ σημαίνει 9:1...). Ούτε λόγος για σφυρήλατα. Τόμπολα!

Κι αρχίζουν τα τηλέφωνα...

Βήμα 1: παίρνουμε τον Ισπανό

-Καλέ μου φίλε, τι έκανες τα χρυσοπληρωμένα μπιελοπίστονα του ΧΚ που μας πούλησες, γιατί αυτά που βρήκαμε μέσα δεν κάνουν ούτε ένα χιλιάρικο?

-Δεν σάς καταλαβαίνω.

-Κοίτα, αυτά που βρήκαμε μέσα στο μοτέρ δεν έχουν καμία σχέση μ' αυτά που λέει ότι σού έβαλε ο Αγγλάρας, και γι' αυτό το μοτέρ δεν πάει κάστανο. Τα έχεις βγάλει εσύ, ή δεν τα έχει βάλει εκείνος?

-Λόγω τιμής, δεν έχω λύσει ούτε μια βίδα από το κάρτερ. Δεν ξέρω τι μου λέτε, ή μάλλον, τώρα καταλαβαίνω γιατί απογοητεύτηκα και παράτησα το Project.

-ΟΚ, ευχαριστούμε, κάτσε να τα πούμε ένα χεράκι με τον Αγγλο

Βήμα 2: γαλλικά αλά αγγλικά

Εδώ να πω ότι με τον συγκεκριμένο Αγγλο “μοτερίστα” έχουμε προϊστορία και γνωριζόμαστε προσωπικά, από τη δεκαετία του '80. Για ευνόητους λόγους δεν θα αναφέρω συγκεκριμένα ονόματα, όσοι ξέρουν, ξέρουν... Και είχαμε γνωριστεί εκ μέρους ενός τότε συνεργάτη μου, του κ. Κορόιδου, που όντας κομμάτι ψωνισμένος θεώρησε ότι “gran gamao” μοτέρ για την XJ6  μπορούσε να φέρει μόνο έτοιμο από το Νησί. Τελικά ο ήρωας της ιστορίας μας έστειλε ένα καλοβαμμένο kai gamo ta moularia”. Τότε είχε συχνά σούρτα – φέρτα στην Αγγλία, και επισκέφθηκα αυτοπροσώπως το μαγαζί του, με ένα φάκελλο φωτογραφίες και δυναμομετρήσεις. Αφού κατάλαβε ότι δεν τον παίρνει να πουλήσει άλλα φούμαρα, δέχθηκε να πάρει το μοτέρ πίσω και να στείλει ένα άλλο, σωστό! Αυτά τότε, τώρα είναι ώρα να πέσει το τηλεφώνημα:

-Καλησπέρα σας, θα ήθελα να μιλήσω με τον Mr. Bollocks

-Ομιλείτε παρακαλώ, ο ίδιος

-Κύριε Bollocks, σας μιλώ εκ μέρους του ιδιοκτήτη που αγόρασε το τάδε μοτέρ, με τάδε τιμολόγιο και δείνα Build Sheet. Το μοτέρ μάς πούλησε ο τάδε Ισπανός πελάτης σας, και έχουμε πρόβλημα γιατί δεν βγάζει δύναμη. Το λύσαμε και τα μπιελοπίστονα δεν είναι αυτά που έχετε τιμολογήσει. Κάναμε ογκομέτρηση και βγάζουμε συμπίεση 9,1:1, ενώ εσείς δηλώνετε 11,2:1. Φαντάζομαι ότι υπάρχει κάποια εξήγηση...

-Κύριε δεν ξέρω τι μου λέτε, εγώ παρέδωσα το μοτέρ με τη δυναμομέτρησή του στον κ. Ισπανό, ο οποίος ουδέποτε με όχλησε σχετικά με την απόδοσή του

-Τι μονάδες μέτρησης χρησιμοποιείτε στις δυναμομετρήσεις σας? Ποιός είναι ο παράγων μετατροπής για αναγωγή σε kW σύμφωνα με τα ισχύοντα πρότυπα μέτρησης κατά ISO?

-Τι πράμα?

-Κύριέ μου, με τα άλογα δεν βγαίνει άκρη, μπορείτε να μου πείτε πόσα kW είναι το μοτέρ σας? (ενός λεπτού σιγή...)

-Μπορείτε να ανατρέξετε στη δυναμομέτρηση και...

-ΟΚ, πάμε από την αρχή. Είμαι ο Dr. Power (πάνω που χαρήκατε απότομα ότι θα έλεγα το όνομά μου, ε? Χα!). Αν δεν θυμαστε το το όνομα, να σας βοηθήσω: 1989, Αθήνα, XJ6, κος Κορόιδος. Ο κ. Michele είναι εγκάρδιος φίλος μου, όπως ήταν ο κ. Κορόιδος (Θεός 'σχωρέσ' τον), και μού ζήτησε να δω τι συμβαίνει με το μοτέρ του. Αυτή τη στιγμή έχω αφήσει όλες μου τις δουλειές στην Αθήνα και έχω έρθει στο Μιλάνο για το σκοπό αυτό. Συνεννοούμαστε?

-Τι θέλετε?

-Βρήκαμε τα τάδε βεντούρια στα καρμπυρατέρ, μετρήσαμε τους εκκεντροφόρους έτσι κι έτσι κ.λπ. και με αυτά τα δεδομένα είναι σαφές ότι τα άλογα της δυναμομέτρησης είναι SAE Gross. Πείτε μας σε πόσα kW μεταφράζονται τα δεδομένα σας!

-Εσείς έχετε στα χέρια σας δυναμομέτρηση?

-189.5kW μετρημένα σε Superflow SF-902S, διορθωμένα κατά ISO. Αυτό μας κάνει 254Ps DIN.

-Δεν είναι δυνατόν...

-ΟΚ, κ. Bollocks, να μιλήσουμε σοβαρά τώρα: μας χρωστάτε έξι σφυρήλατα μπιελοπίστονα τάδε κομπλέ με πείρους κι ελατήρια δείνα, μια σειρά μέταλλα βάσης – μπιέλας – θρος, ένα σετ φλάντζες γενικής με μεταλλική φλάντζα τάδε, κι επειδή είμαστε πολύ λαρτζιλήδες, δεν θα αξιώσουμε ούτε εργατικά, ούτε ζυγοσταθμιστικά, ούτε δυναμομετρικά ούτε αναλώσιμα. Καταλάβατε?

-Συγγνώμη κύριε, θα πρέπει να μιλήσετε με τον δικηγόρο μου κ. Λαμογιορντάν στο 0044...

-Κύριέ μου δεν συνεννοούμαστε. 'Η θα μάς στείλετε τα ανταλλακτικά που έπρεπε να βρίσκονται μέσα στο μοτέρ μας, ή θα φορτώσω τη μπαζαδούρα σ' ένα van και την επόμενη μέρα θα ανοίξουμε μαζί το μαγαζί σας. Αν δεν έχω στα χέρια μου τα πράγματά μου σε 48 ώρες, Παρασκευή πρωί θα τα πούμε από κοντά. Μην το σκεφτείς και πολύ, γιατί έχουμε και δουλειές!

Ο Αγγλος μου κλείνει το τηλέφωνο στα μούτρα, αλλά δύο ώρες αργότερα μας παίρνει πίσω:

-Dr. Power, βρήκα το πρόβλημα. Πρόκειται περί παρεξήγησης. Ο συνεργάτης μου μπέρδεψε τα Build Sheet και έβαλε λάθος πράγματα μέσα στο μπλοκ σας.

-Ναι, και μετά έκατσε στο δυναμόμετρο, έβαλε βεντούρι - σούφρες και εκκεντροφόρους... στρωσίματος, μπας και βγάλει καθόλου ροπή το σκουπίδι?

-Τέλοσπάντων, αυτό δεν είναι το θέμα μας, έχω ήδη φωνάξει Courier να παραλάβει τα ανταλλακτικά σας. Παρακαλώ δώστε μου τη διεύθυνσή σας. Μπορείτε, αν θέλετε, να μου στείλετε και τα ανταλλακτικά που θα βγάλετε στη διεύθυνση του αποστολέα, με δική μου χρέωση.

-Μπα? Θα τα ξαναπληρώσει κανένας άλλος Κορόιδος για καινούρια High Performance?

-Σάς ευχαριστώ για την κατανόηση και συνεργασία, καλημέρα. Και το ξανακλείνει!

Από εκεί και πέρα...

...Η ιστορία είναι εν πολλοίς αναμενόμενη. Αφού ζυγοσταθμίσαμε όλο το bottom end εκ νέου σε ένα ρεκτιφιέ που έφτιαχνε μοτέρ ITCC για ιδιώτες (πώρωση, πού να σας λέω τι είδα εκεί μέσα!), το μοντάρουμε και το στρώνουμε για κάνα δίωρο στο δυναμόμετρο. Ζιγκλερώνω με 43άρια βεντούρι και τους Iskenderian, και ήδη από τα πρώτα πατήματα βλέπω σταθερά πάνω από 215kW (288Ps) στις 6000rpm. Για πλάκα, ένα μεσημέρι, ξηλώνω το κάρτερ και προσαρμόζω (δηλαδή καλό ξημέρωμα) ένα Crank Scraper της Ishihara-Johnon, με λωρίδες teflon. Ξαναπάμε από την αρχή, και τσιμπάω άλλα 6Ps ακατέβατα, από τις 4.000rpm και πάνω, χωρίς άλλες επεμβάσεις, ούτε καν αλλαγή λαδιού. Με λίγο τσίγκλισμα ακόμη, εδώ κι εκεί, καταλήξαμε στα 222kW, δηλαδή σχεδόν 298 άλογα. Με 10,8:1 συμπίεση που έβγαζαν τα σφυρήλατα μπιελοπίστονα που μας έστειλε τελικά ο Αγγλος (και εννοείται ότι ποτέ δεν του στείλαμε τα άλλα πίσω), μάλλον μιλάμε για ένα σοβαρό νούμερο.

Τώρα ο Michele είναι χαρούμενος, η Ms. P νιαουρίζει εξίσου χαρούμενα γιατί μόλις τέλειωσε τις δουλειές της μετά από δέκα μέρες στο Μιλάνο, εγώ πήρα το αίμα μου πίσω δις με τον Κωλομπαρά που μπλέξαμε πάλι, και ο Mr. Bollocks ίσως τελικά να βάλει λίγο νερό στο κρασί του. Job Done!

Αρθρογράφος

 

Οι κινητήρες της Abarth επιστρέφουν στα grid των Πρωταθλημάτων της F4

Οι κινητήρες της Abarth επιστρέφουν στα grid των Πρωταθλημάτων της F4

Με την έναρξη του Ιταλικού και του Γερμανικού Πρωταθλήματος της Formula 4 αυτό το Σαββατοκύριακο, επιστρέφει στη δράση και ο κινητήρας Abarth T-Jet τω...