Feature: Τέρμα γκάζι με Ford Mustang Mach-E GT, Mercedes-Benz EQC 400 και Volvo C40 P8 Recharge

Feature: Τέρμα γκάζι με Ford Mustang Mach-E GT, Mercedes-Benz EQC 400 και Volvo C40 P8 Recharge

Με τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να επιβεβαιώνουν ότι θα καταργήσουν σταδιακά και τελικά θα σταματήσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με ημερομηνίες-στόχους γύρω στο 2030 (αν δεν το πήρατε χαμπάρι, πλέον και η χώρα μας έχει εναρμονιστεί με τον εν λόγω Ευρωπαϊκό κανονισμό..), η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι αναπόφευκτη. Είτε το θέλουμε είτε όχι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανέβηκαν με αστραπιαία ταχύτητα την τελευταία διετία στον όροφο με τα mainstream προϊόντα και δεν αποτελούν πλέον «εκκεντρικά ρούχα» σαν αυτά που περνάνε από τις επιδείξεις μόδας και οι περισσότεροι -normal- αναρωτιούνται -ποιος θα τόλμαγε να το φορέσει αυτό, ρε φίλε;

Φθάσαμε λοιπόν στην εποχή που αντί να ρωτάμε «πόσο 0-100km/h έχει», «τι τουρμπίνα φοράει» και «τι πίεση δουλεύει» στο «πόσο αυτονομία» έχει και «πόσες ώρες θέλει για να φορτίσει»; Ξέρω ότι πολλοί από τους petrolhead φίλους μας δεν είναι ικανοποιημένοι με τη μετάβαση αυτή, αλλά δυστυχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ακολουθούν τα θέλω των λίγων, αλλά «της μάζας». Και από τη στιγμή που πλέον περνάει ηλεκτρικό βασανιστικά αθόρυβα δίπλα από γιαγιά και δεν το κοιτάει σαν το Enterprise, να ξέρετε ότι έχουμε χάσει τη μάχη. Η μόνη παρηγοριά που μπορώ να σας δώσω είναι ότι και εμείς θα προσαρμοστούμε στα νέα αυτά δεδομένα της αυτοκίνησης και μάλιστα πολύ γρήγορα.

Της μπαταρίας το κάγκελο!

Η τεχνολογία των μπαταριών έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, μειώνοντας τις τιμές των νέων ηλεκτρικών οχημάτων, αυξάνοντας την ενεργειακή χωρητικότητα και ταυτόχρονα την αυτονομία των συστοιχιών, κάτι που μειώνει το άγχος που μπορεί να σου δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό όχημα στη μετακίνηση εκτός πόλεως. Μέσα στην πόλη τα ηλεκτρικά είναι καταπληκτικά. Άνετα, απολύτως αθόρυβα, εκτοξεύονται από κάθε φανάρι και από στενό σε στενό, σε σημείο που οποιαδήποτε σύγκριση με θερμικό -καθημερινό- μοντέλο (αναφέρω το καθημερινό γιατί όταν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο τα κριτήρια είναι διαφορετικά και τα θερμικά αντιπαραθέτουν τον ήχο, το σημαντικά μειωμένο βάρος και την αλληλεπίδραση στη γρήγορη οδήγηση) είναι ανούσια. Σε νορμάλ συνθήκες και σε αστικό περιβάλλον, τα περισσότερα σημερινά ηλεκτρικά με μπαταρίες σεβαστών διαστάσεων (60-70kWh) θα χρειαστούν δύο φορές φόρτιση μέσα στην εβδομάδα, ακόμα και μία αν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες και συχνές ανακτήσεις ενέργειας από το φρενάρισμα. Τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί να κινηθούν σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες; Σε παίρνει η Καλαματιανή πεθερούλα σου, βρε παιδί μου, Κυριακή πρωί και σου λέει ότι έχει ρίξει στο φούρνο γουρουνοπούλα με πατάτες baby... αν έχεις βγάλει τη βδομάδα με μακαρόνια, φακές και...πιτόγυρα, δεν θες να διακτινιστείς μέχρι το χωριό της γυναίκας σου μέσα σε ένα διωράκι; Εκεί το σενάριο αντιστρέφεται καθώς η μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει αυτομάτως και μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση, κάτι που απαιτεί περισσότερη ενέργεια για τη διατήρηση της ταχύτητας. Για πόση διαφορά όμως μιλάμε και μέχρι που φτάνει η κατανάλωση και η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων σε τέτοιες συνθήκες;

The Task at hand

Αυτές είναι απορίες που έχουν γεννηθεί στους περισσότερους που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, οπότε είχαμε την ιδέα για ένα ενδιαφέρον -όσο και διασκεδαστικό- real-world test: παίρνουμε 3 ηλεκτρικά και πηγαίνουμε τάπα μέχρι το Λουτράκι και πίσω. Επειδή όμως είμαστε Power, δεν επιλέξαμε όποια και όποια ηλεκτρικά για τη δοκιμή αυτή. Μιλάμε για τρία πληθωρικά σε διαστάσεις, ισχύ, μπαταρία και χαρακτήρα αυτοκίνητα. Τρία premium ηλεκτρικά crossover που διαθέτουν υψηλή τεχνολογία στα συστήματα κίνησής τους. Μιλάμε για τα Ford Mustang Mach-E GT, Mercedes-Benz EQC400 και Volvo C40 P8 Recharge. 1.303 άλογα και 246kWh θα έρθουν αντιμέτωπα με 170km και το σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο γρήγορης φόρτισης. Τι μπορεί να πάει στραβά; Να μείνουμε στη διαδρομή; Να μας μπουζουριάσει η Τροχαία που σωστά θα κάνει το έργο της και εμείς θα προσπαθούμε να εξηγήσουμε ότι είναι δοκιμή για επιστημονικούς σκοπούς; Να πάμε να παίξουμε στο Club Hotel Casino Loutraki χάνοντας όλα μας τα λεφτά και να γυρίσουμε με το ΚΤΕΛ, προσπαθώντας τις επόμενες μέρες να εξηγήσουμε στις 3 ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες ότι παίξαμε τα ηλεκτρικά τους καμάρια στη Ρουλέτα και στο Black-Jack; Όλα είναι πιθανά!

EV Contenders

Πρώτο στο ραντεβού στα γραφεία του περιοδικού φτάνει το Mustang Mach-E GT. To πιο δυναμικό εκ των τριών είναι φυσικά και το πιο ισχυρό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- να παράγουν 487Ps και 87,7kgm ροπής. Το battery pack των 376 κελιών διαθέτει ονομαστική χωρητικότητα 98,7kWh εκ των οποίων είναι ωφέλιμα τα 91kWh. Η ονομαστική αυτονομία του Mustang Mach-E GT φτάνει τα 500km και η φόρτιση με ταχυφορτιστή ισχύος 150kW απαιτεί 45min για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10 στο 80%.

Λίγα λεπτά αργότερα εμφανίζεται ο Τζέλλος με το Volvo C40 P8. Έτερο με δύο ηλεκτροκινητήρες, με την ισχύ να φτάνει εδώ όμως τα 408Ps, με 67kgm ροπής. Η χωρητικότητα 78kWh (75kWh ωφέλιμα) της συστοιχίας των μπαταριών υπόσχεται ονομαστική αυτονομία 444km και για να ανακτήσει το 80% (από το 10%) της ενέργειάς της απαιτεί 37 λεπτά με ταχυφορτιστή 150kW.

Φτάνουμε με τα δύο πρώτα αυτοκίνητα στην Mercedes Hellas όπου ρίξαμε το Βούρβαχη στο πολυτελές εσωτερικό του EQC 400. Οι μπαταρίες εδώ αποτελούνται από δύο modules, ένα με 48 κυψέλες και τέσσερα με 72, με τη συνολική χωρητικότητα να είναι στις 93kWh, από τις οποίες όμως οι 80kWh διατίθενται για την κίνηση του Γερμανικού SUV. H ισχύς αγγίζει και εδώ τα 408Ps, με περισσότερη ροπή από το Volvo, ήτοι 77,5kgm. Η EQC υπολείπεται ελαφρά στον onboard φορτιστή που δέχεται ρεύμα ισχύος μέχρι 110kW, που μπορεί να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10% στο 80% μέσα σε 40 λεπτά. H ονομαστική αυτονομία είναι επίσης λιγότερη από τα άλλα δύο μοντέλα και φτάνει έως τα 417km.

On with the Show!

Ξεκινάμε λοιπόν με 100% μπαταρία στο EQC, 85% στο C40 και 83% στο Mustang με προορισμό την Ελευσίνα για να παραλάβουμε τον φωτογράφο στον οποίο οφείλουμε τις καταπληκτικές φωτογραφίες μας, Γιάννη Στάθη. Απόσταση 30 ακριβώς χιλιομέτρων. Κλειδώνουμε τα Adaptive Cruise Control στα 140km/h γιατί δεν θέλουμε το επιστημονικό μας test να τελειώσει από νωρίς.

Η καμπίνα του Mustang Mach-E GT είναι η πιο hi-tech ακόμα και από την EQC. Την παράσταση κλέβει φυσικά το κάθετα τοποθετημένο τεράστιο “tabletτων 15,5in στο κέντρο του ταμπλό, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να ελέγξει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, εξαλείφοντας στην ουσία όλους τους φυσικούς διακόπτες. Ακούγεται τρομακτικό, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Η απόκριση και το λογισμικό είναι γρήγορα και το μενού αρκετά φιλικό στη χρήση.

Το EQC προσπαθεί περισσότερο να εντυπωσιάσει σε σημείο που αγγίζει το φλύαρο, αλλά το σώνει στο παρά πέντε χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής που υπερισχύει τόσο σε σχέση με το Ford όσο και με το Volvo. Μπλε δέρμα, μαύρη alcantara, μεταλλικές επιφάνειες στις επενδύσεις των θυρών και μπρονζέ αεραγωγοί δημιουργούν ένα καλαίσθητο, αλλά κάπως ψυχεδελικό εσωτερικό. Οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz προφανώς δεν μπορούσαν αποκλείσουν κάποια από τις ιδέες που έσκαγαν στο τραπέζι για το εσωτερικό της EQC και τις χρησιμοποίησαν όλες! -Ναι, κύριε Στέφανε και μπλε δέρμα, και μπόλικο μέταλλο και τρία κουτιά Piano Black, ναι, θα το κάψουμε! Το ταμπλό είναι πολυεπίπεδο, με πολλές γωνίες προκειμένου να ενσωματώσει με όμορφο τρόπο τις διπλές οθόνες 10,25in για τον πίνακα οργάνων και το infotainment MBUX που είναι πιο πολύπλοκο από τις υλοποιήσεις της Ford και Volvo. Μία λεπτομέρεια της Mercedes-Benz είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι που αλλάζουν το επίπεδο ανάκτησης μεταξύ των D auto, D+ (πιο ελεύθερο coasting), D, και D- που φτάνει στο επίπεδο του one-pedal drive. Τα μοντέλα της Ford και Volvo έχουν μόνο D και one-pedal drive.

Το C40 P8 έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση στη σχεδίαση. Οι Σουηδοί λατρεύουν τον μινιμαλισμό και έχουν προβεί σε έξυπνες λύσεις για να δημιουργήσουν ένα όχημα που αποδεικνύεται εξαιρετικά εύκολο για καθημερινή χρήση. Με το που ανοίγεις την πόρτα και κάθεσαι στο κάθισμα του οδηγού τα πάντα ενεργοποιούνται, απλά πατάς φρένο, επιλεγείς το D και φεύγεις. Ούτε κουμπί εκκίνησης, ούτε χρόνος φόρτωσης γραφικών, τίποτα. Και αν έχεις επιλέξει το One Pedal Mode, τότε το αντίστροφο είναι ακόμη πιο εύκολο... Με το που σηκώνεις το πόδι απ' το δεξί πεντάλ, αυτόματα οι δύο ηλεκτροκινητήρες γίνονται ηλεκτρογεννήτριες οπότε αρχίζει και φρενάρει μόνο του μέχρι να ακινητοποιηθεί. Η κεντρική οθόνη αφής των 9in δείχνει πολύ μικρή σε σχέση με τα άλλα δύο εσωτερικά, με το μενού του infotainment να είναι πολύ πιο απλό από Ford και Mercedes-Benz, με ελάχιστα υπομενού, διαθέτει όμως σχετικά μικρές και δυσδιάκριτες ενδείξεις. Αντίστοιχα απλός είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12in που διαθέτει μόλις δύο επιλογές απεικόνισης (Calm και Navi).

Στα 130-140km/h τα ηλεκτρικά μας SUV είναι εξαιρετικά. Και τα τρία είναι τρομερά αθόρυβα, με κατανάλωση ενέργειας 24kWh/100km το Ford, 26kWh/100km το Volvo και 27kWh/100km το Mercedes-Benz. Disclaimer: Ό,τι νούμερο αναφέρουμε σχετικά με κατανάλωση και αυτονομία είναι με τον κλιματισμό κλειστό (αρχές Μαΐου προτού πιάσουν τα 28άρια). Οι μεταβολές που προκύπτουν με τον κλιματισμό είναι αύξηση κατανάλωσης ενέργειας 2-2,5kWh/100km και περίπου 50km μειωμένη αυτονομία.

Φτάνουμε Ελευσίνα και φορτώνουμε φωτογραφικά, φωτογράφο και καφέδες. Βγαίνουμε Εθνική Οδό, πληρώνουμε διόδια και ΣΑΝΙΔΑΑΑ! Το Mustang Mach-E GT κολλάει βίαια τα βαριά σώματα του γράφοντα και του φωτογράφου (100+kg ο καθένας μας) και εκτοξεύεται στα 100km/h σε μόλις 4,14sec, τη στιγμή που το Volvo απαιτεί 0,62sec (4,76s) επιπλέον και το EQC 0,74sec (4,88s) περισσότερο. Η επιτάχυνση του Mach-E GT θυμίζει τρενάκι σε λούνα-παρκ την ώρα «που βουτάει» και τα κοριτσόπουλα ουρλιάζουν, όμως μετά τα 130km/h ο ρυθμός επιτάχυνσης μειώνεται αισθητά. Στην προσπάθεια όμως της διατήρηση του επίπεδου φόρτισης της μπαταρίας, αφήνει το Volvo να περάσει μετά τα 140km/h, ενώ το EQC έχει φτάσει ήδη στην ουρά του. Το Volvo είναι το ιδανικό αυτοκίνητο να τρομάζεις την παρέα σου. Σου ρίχνει την ίδια κλωτσιά στα 50km/h και στα 150km/h. Σε αντίθεση με τα Ford και Mercedes-Benz δεν κόβει ποτέ και πουθενά ρυθμό!

Σαν πας στον πηγαιμό για...

το Λουτράκι... να εύχεσαι να' ναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος σταθμούς φόρτισης. Στα δύο πρώτα είμαστε on target, κύριε Καβάφη μου, στο τρίτο φάγαμε...γλαρόσουπα! Κάναμε μία μικρή στάση στο ΣΕΑ Μεγάρων στο 40ο χλμ της Αθηνών-Κορίνθου, για έναν γρήγορο ανεφοδιασμό των οχημάτων, αφού τα συστήματα πλοήγησης των αυτοκινήτων μας είχαν ενημερώσει ότι εκεί διατίθεται σταθμός γρήγορης φόρτισης. Πάμε στη θέση φόρτισης και η μία μόνο υποδοχή ταχυφόρτισης (DC) είναι πιασμένη από ένα BMW i3. Θυμάστε που λέγαμε για το σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο γρήγορης φόρτισης; Ανεξάρτητα αν διαφημίζουν στην τηλεόραση ότι η τάδε εταιρεία «κάνει το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης πιο εύκολο», με μία μόνο πρίζα, δεν γίνεται δουλειά κύριοι... Είναι σα να έχεις μία μάνικα για βενζίνη και μία για diesel; Φαντάζεστε τι θα γινόταν στα βενζινάδικα σε τέτοιο σενάριο; Anyway, ο ευγενικός ιδιοκτήτης βλέπει τα τρία θηρία που περικύκλωσαν το μικρό μπεμβεδάκι και έρχεται και μας λέει -σε ένα 15λεπτο θα έχει τελειώσει η φόρτισή μου. Δεδομένου ότι το Mercedes είχε επίπεδο μπαταρίας 69%, το Volvo 64% και το Ford 62%, αποφασίσαμε ότι δεν είχε νόημα να κάτσουμε να περιμένουμε τουλάχιστον μία ώρα εκεί για να φορτίσουμε και τα τρία αυτοκίνητα έστω και ένα 10λεπτο το καθένα. Φύγαμε λοιπόν με μοναδική αναπλήρωση το στομάχι του Βούρβαχη και ξαναβγήκαμε με τέρμα γκάζι για τα τελευταία 41km μέχρι τον προορισμό μας στο Λουτράκι.

Το Mustang Mach-E GT σπάει και πάλι πλάκα με τα άλλα δύο μοντέλα που μερικά δευτερόλεπτα μετά γεμίζουν τους καθρέφτες του. Όμως το μοντέλο της Ford έχει έναν επιπλέον άσσο στο μανίκι. Εκεί που τα άλλα δύο περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 180km/h, εκείνο συνεχίζει μέχρι τα 200km/h και έτσι ξεφεύγει και πάλι. Το Volvo C40 P8 δεν έχει modes! Δεν επιλέγεις Sport, Normal, ECO ή οτιδήποτε άλλο, το κάνει ο εγκέφαλος του οχήματος για εσένα. Όσο κινείσαι κανονικά είναι σε δικό του οικονομικό mode που καταναλώνει λίγη μόνο ενέργεια (το πρόγραμμα διαχείρισης είναι πολύ καλό, «κόβεται» στην πρώτη θέση με το Ford, αφήνοντας την EQC στην τρίτη θέση), μόλις όμως βυθίζεις το πεντάλ του «ρεύματος», όλα μπαίνουν στο sport και ξεκινάει η εκτόξευση. Το Mustang Mach-E GT έχει συνολικά τέσσερα προφίλ οδήγησης: Whisper, Active, Untamed και Untamed Plus, με το τελευταίο να «ξεκλειδώνει» μόνο όταν δεχθεί στίγμα από το GPS ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κάποια πίστα αγώνων, απαιτώντας υψηλό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και λαμβάνοντας υπόψη και τη θερμοκρασία της συστοιχίας. Καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής ήταν κλειδωμένο στο Untamed, που αποδίδει την πλήρη ισχύ των ηλεκτροκινητήρων. H EQC έχει τις περισσότερες επιλογές σε προφίλ οδήγησης, 5 στον αριθμό (Eco, Max Range, Comfort, Sport και Individual), που αλλάζουν τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και της τετρακίνησης 4MATIC. Ακόμα και στα 180km/h του ηλεκτρονικού περιοριστή, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Τα διπλά κρύσταλλα στα τζάμια και η εξαιρετική ηχομόνωση απομονώνουν πλήρως την πολυτελή καμπίνα των επιβατών από το περιβάλλον. Σε παρόμοιο επίπεδο ποιότητας κύλισης και άνεσης βρίσκεται και το Volvo, με το Mach-E GT να διαβάζει περισσότερο τον δρόμο λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης και των πιο χαμηλοπρόφιλων ελαστικών Pirelli P Zero PZ4, διάστασης 245/45R20.

Electric Superstars

Φτάνουμε στο Club Hotel Casino Loutraki λίγο μετά τις 3μμ. Το Volvo έχει 52% μπαταρία με κατανάλωση 31kWh/100km, το Mercedes-Benz 51% με 33kWh/100km και το Mustang Mach-E GT 49% με 39kWh/100km (ήταν το μόνο που έφτανε όμως τα 200km/h...). H EQC «έφαγε» δηλαδή πρακτικά τη μισή της μπαταρία σε απόσταση 86km! Τα μοντέλα της Ford και Volvo έχουν αρκετά καλύτερη διαχείριση, αφού κατανάλωσαν για την ίδια απόσταση το 33% της μπαταρίας το C40 και 34% το Mustang.

Όμως ο Στάθης ήθελε επιπλέον φωτογραφίες και φύγαμε για να συγκεντρώσουμε επιπλέον υλικό κινούμενοι εντός και εκτός της όμορφης πόλης του Λουτρακίου. Όλοι έχουμε πλέον λίγο κάτω από 50% της μπαταρίας μας και ψάχνω μήπως υπάρχει κάποιος σταθμός φόρτισης έστω AC. Bingo! 2X22kW AC στο δημοτικό parking της πόλης! Φύγαμε! Γλαρόσουπα no.2. Λειτουργούσε μόνο η μία υποδοχή και καθώς προσπαθούσαμε να βάλουμε ένα εκ των τριών για φόρτιση, ήρθε κάποιος εκπρόσωπος του δήμου και μας ενημέρωσε ότι η φόρτιση γίνεται με κάρτες που θα μπορούσαμε να προμηθευτούμε από το Δημαρχείο, αλλά εκείνη την ημέρα δυστυχώς τους είχαν τελειώσει! Το ταξιδάκι μας αρχίζει να εξελίσσεται σε θρίλερ... Φεύγουμε για να ολοκληρώσουμε τις ανάγκες του φωτογράφου μας και κατευθυνόμαστε στο επαρχιακό κομμάτι Λουτρακίου-Σχίνου λίγο πριν την Περαχώρα. Όταν ανεβάσεις ρυθμό σε δρόμους με στροφές, το Mustang βρίσκεται σε εντελώς δική του κλάση. Έχει ξεκάθαρα πιο σπορ λογική, με το τιμόνι να είναι πιο άμεσο και ακριβές, τα καθίσματα της Ford Performance να διαθέτουν αυξημένη πλευρική στήριξη συγκρατώντας σωστά το σώμα και την τετρακίνηση να δίνει «προβάδισμα» στη μεταφορά της ροπής στον πίσω άξονα και την ουρά να μην λέει όχι σε παιχνίδια, χωρίς ωστόσο το ESP να αφήνει εντελώς ελεύθερο το πεδίο. Το άνοιγμα της ουράς όχι μόνο σε διασκεδάζει, αλλά σε βοηθάει και στην τοποθέτηση τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των στροφών.

Το C40 P8 είναι ταχύτατο, αλλά δεν πρέπει να το μπερδέψεις με 911 GT3, δεν επιτίθεσαι στις στροφές με πολλά γιατί ζυγίζει 2,2 τόνους, έχει αρκετά λιγότερο συμμετοχικό μπροστινό σε σχέση με το Ford και γενικά είναι φτιαγμένο για μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της ταχύτητας στις στροφές. Εδώ στρίβεις πιο ήρεμα και μόλις αρχίζεις και ισιώνεις το τιμόνι, πατάς τέρμα το δεξί πεντάλ και καταπίνεις τις ευθείες. Η ανάρτηση είναι πολύ καλή και σφιχτή, δεν παρέχει όμως τον ίδιο κορυφαίο έλεγχο του αμαξώματος όπως το Mach-E GT. Παρόμοια συμπεριφορά έχει και το EQC, με κάπως πιο αποστειρωμένο σε πληροφόρηση τιμόνι και με το υψηλότερο βάρος, 2.500kg, εκ των τριών να ζορίζει υπερβολικά τα λάστιχα στη γρήγορη οδήγηση. Όσο κι αν διασκεδάζω με το Mach-E GT, στο 41% είπα στο Γιάννη να επισπεύσουμε τη διαδικασία και να επιστρέψουμε στο Casino.

Παρκάρουμε τα 3 ηλεκτρικά SUV στο parking του Club Hotel Casino Loutraki και μέχρι να κανονίσουμε με τους υπευθύνους του χώρου, δεχόμαστε πλήθος ερωτήσεων για την τριάδα μας. Παρά το γεγονός ότι τα C40 και EQC είναι πολύ μοντέρνα και ευφάνταστα σχεδιασμένα, δεν έχουν ελπίδα δίπλα στο Mustang Mach-E GT. Ήταν ο superstar του Parking ακόμα και παρά το γεγονός ότι βρισκόταν δίπλα σε μία ολοκαίνουρια Ferrari. Σας πληροφορώ ότι περισσότερο κοίταζαν το Αμερικάνικο αλογάκι παρά το Ιταλικό. Οι υπεύθυνοι των εγκαταστάσεων ήταν πολύ εξυπηρετικοί και μας έβγαλαν 3 μπαλαντέζες για να αφήσουμε τα ηλεκτρικά θηρία να αναπληρώσουν ελάχιστο επίπεδο μπαταρίας μήπως και καταφέρουμε να γυρίσουμε με γρήγορο ρυθμό. Κάτσαμε ακριβώς 2 ώρες για καφέ και σε αυτό τον χρόνο τα αυτοκίνητά μας αναπλήρωσαν 6-8km αυτονομίας.

Δεν έχουμε ελπίδα να γυρίσουμε με γρήγορο ρυθμό και μετά το πέρας της νυχτερινής φωτογράφισης, ξεκινάμε τον δρόμο της επιστροφής... Νικημένοι... με την ουρά στα σκέλια... με κλειδωμένη ταχύτητα αυστηρά στα 120km/h... Το Volvo επέστρεψε στη βάση με 20% μπαταρία και αυτονομία για 79km, το Mustang Mach-E GT με 17% και υπόλοιπο 73km και το EQC με 19% και 70km. Τρεις τεράστιες μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 246kWh δυστυχώς δεν ήταν αρκετές για να ταξιδέψουν σε γρήγορο ρυθμό κάτι περισσότερα από 180km. Στους ρυθμούς που κινηθήκαμε προς το Λουτράκι, με καταναλώσεις από 30 έως και 39kWh/100km, ακόμα και αυτά τα αυτοκίνητα με τις μπαταρίες των 75-90kWh επαρκούν για 200-250km.

The conclusion

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη και αναπόφευκτη. Είναι ένα γεγονός που εμείς οι λάτρεις των αυτοκινήτων θα πρέπει να αποδεχτούμε και τελικά να ζήσουμε μαζί του. Τα ηλεκτρικά μοντέλα αποδεικνύονται ιδανικά για αστικό περιβάλλον. Φυσικά και μπορούν να κάνουν ταξίδια, εφόσον μιλάμε για αυτοκίνητα με συστοιχίες 70 ή 80kWh, όμως το πραγματικό αγκάθι -που αποτρέπει τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελέσουν πραγματική εναλλακτική έναντι των θερμικών- στη διαδικασία είναι, όπως είπαμε, το πρακτικά ανύπαρκτο δίκτυο φόρτισης. Οι φορτιστές είναι ελάχιστοι, οι εγκαταστάσεις εμβρυακού επιπέδου (ταχυφορτιστές σε μεγάλα πρατήρια με μόλις μία υποδοχή, φορτιστές που δεν λειτουργούν, πολύπλοκες εφαρμογές από τους διάφορους παρόχους ενέργειας) και ο μόνος τρόπος για να πραγματοποιήσει κάποιος ταξίδι πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων είναι είτε να κινείται στις εθνικές με ταχύτητες Daewoo Matiz στα 100km/h (κάτι που ακυρώνει αμέσως τα 50, 60 ή ακόμα και 80.000 ευρώ που μπορεί να πλήρωσε κάποιος για ηλεκτρικό με 200, 300 ή 400 άλογα...) είτε να κινείται με «πραγματικές» ταχύτητες εθνικής 130-150km/h, αλλά να διαθέτει επιπλέον χρόνο (30-40 λεπτά για να γεμίσεις και ελπίζοντας ότι δεν σου έχει πάρει άλλος τη θέση..) για να φορτίσει κάπου στα μέσα της διαδρομής του με το σχετικό τίμημα σε χρήματα.

Κατανάλωση δοκιμής Ford Mustang Mach-E GT Volvo C40 P8 Recharge Mercedes-Benz EQC 400

Min κατανάλωση         17,8kWh/100km                19,2kWh/100km           18,5kWh/100km

Max κατανάλωση         39kWh/100km                   31kWh/100km              33,3kWh/100km

Μέση κατανάλωση      22,5kWh/100km                22,8kWh/100km           23,1kWh/100km

Ευχαριστούμε το Club Hotel Casino Loutraki για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

Ποσειδώνος 48, Λουτράκι 20 300

Τηλ: +30 27440 60 300

Web: www.clubhotelloutraki.gr

Mail: info@clubhotelloutraki.gr

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

FORD MUSTANG MACH-E GT

Τιμή: €84.692

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 91kWH (Ωφέλιμα, 98,7kWh ονομαστικά)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 385x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με διπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 9Jx20in

Ελαστικά: Pirelli P Zero PZ4 245/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 487

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 87,7

0-100km/h (sec): 3,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (Ηλ. περιορισμένη)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 20,6kWh/100km (WLTP)

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 500 (WLTP)

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,19

0-80                 3,07

0-100               4,14

0-120               5,70    

0-140               8,32

0-160               11,36

0-180               17,79

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,15     @        59,68

60        4,06     @        98,22

100      5,41     @        116,87

200      8,21     @        139,51

400      12,87   @        166,34

VOLVO C40 P8 RECHARGE

Τιμή: €61.988

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω εγκάρσια

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 75kWH (Ωφέλιμα, 78kWh ονομαστικά)

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx20in εμπρός 8,5Jx20in πίσω

Ελαστικά: 235/45 εμπρός 255/40 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Συνδυαστική ισχύς (Ps): 408

Συνδυαστική ροπή (kgm): 67

0-100km/h (sec): 4,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 180

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 23,8kWh/100km (WLTP)

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 444 (WLTP)

@ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,50

0-80:         3,46

0-100:       4,76

0-120:       6,29

0-140:       8,32

0-160:       10,87

0-180:       14,26

@ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,27:          54,41

60:        4,27:          93,85

100:      5,65:         113,02

200:      8,47:         141,37

400:     13,01:        173,68

MERCEDES EQC 400 4MATIC

Τιμή: €78.400

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, ασύγχρονου τύπου

Θέση: Εμπρός και πίσω

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 80kWH (Ωφέλιμα, 93kWh ονομαστικά)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 370mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 325mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx20in εμπρός 8,5Jx20in πίσω

Ελαστικά: 235/50 εμπρός 255/45 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 408

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 77,5

0-100km/h (sec): 5,1

Τελική ταχύτητα (km/h): 180 (Ηλ. περιορισμένη)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 22,3-25kWh/100km (WLTP)

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 417 (WLTP)

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,54

0-80:         3,56

0-100:       4,88

0-120:       6,79

0-140:       9,32

0-160:       12,87

0-180:       17,26

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,29:          53,41

60:        4,37:          90,85

100:      5,72:         109,02

200:      8,67:         135,37

 

Αρθρογράφος

 

Η BMW γιορτάζει 50 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο του Dingolfing

Η BMW γιορτάζει 50 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο του Dingolfing

Επέτειος για το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής της BMW στην Ευρώπη