FIAT 126 YAMAHA 1000CC ENGINED 148PS

FIAT 126 YAMAHA 1000CC ENGINED 148PS

Πριν χρόνια είχαμε δει, δοκιμάσει και μετρήσει στο εξωτερικό ένα Rover Mini Cooper με κινητήρα Hayabusa Turbo (δεν τους έφτανε ένα απλό Hayabusa μοτέρ!). Κατά καιρούς ακούμε για διάφορα τέτοια project ανά τον κόσμο, αλλά σπάνια τυχαίνει να δεις κάτι τέτοιο από κοντά. Πως είδαμε το συγκεκριμένο Fiat και το «τσιμπήσαμε»? Βρισκόμασταν στο Kartodromo για το Trackday του WOT. Ξαφνικά, εκεί που χαζεύαμε τα περάσματα, σκάει μύτη ένα κόκκινο Fiat 126. Φαρδύ, με σηματάκια Abarth, ψαγμένη ζαντούλα και... περίεργο ήχο. Μαζί με εμένα, το κοιτούσαν κι άλλοι, έχοντας πάρει και αυτοί την ίδια γκριμάτσα απορίας. Τι είναι αυτό και γιατί κάνει έτσι? Όλα λύθηκαν όταν πήγα να το δω από πίσω, όπου και είδα το τελικό καζανάκι από μοτοσυκλέτα. Ρε τι γίνεται εδώ? Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ακόμα έβγαινε από το αυτοκίνητο όταν του συστήθηκα. Ο Αποστόλης λοιπόν, με ενημέρωσε πως πρόκειται για ένα full ανακατασκευασμένο Fiat 126 με κινητήρα από Yamaha FZ-1 Fazer 1000cc. "Θέλουμε να το παρουσιάσουμε στο POWER Techniques. Αυτό πρέπει να το δουν οι αναγνώστες μας", είπα. Αποκρίθηκε θετικά ο Αποστόλης και κλείσαμε ραντεβού για την μεθεπόμενη μέρα. Αν και έχω δει από κοντά ορισμένα από τα καλύτερα βελτιωμένα του κόσμου, περίμενα πως και πώς να περάσουν οι μέρες να το χαζέψω ξανά από κοντά και να μάθω τι ακριβώς έχουν κάνει στο αμάξωμα και έχουν προσαρμόσει τον κινητήρα και φυσικά, αν θα μπορέσω να «ψήσω» τον ιδιοκτήτη να κάνουμε και μία μέτρηση με VBOX στον δρόμο... Θα άξιζε!

Καθαρός ουρανός

Ευτυχώς, την ημέρα της φωτογράφισης ο καιρός ήταν με το μέρος μας. Το ραντεβού μας ήταν στο μαγαζί του Αποστόλη, ένα φανοποιείο στην Μεταμόρφωση. Εκεί συναντήσαμε και τον αδερφό του, έναν άλλο τρελό, ο οποίος κατασκευάζει roll cages, κοτσαδόρους, trailer και ότι άλλο βάλει ο νους σας. Πολλά αξιόλογα αγωνιστικά έχουν φτιαχτεί από τα χέρια του, όπως η driftάδικη Corolla του Τάκη Κωνσταντάρα ή η Corolla του Στάθη Παπαργυρόπουλου. Τώρα δουλεύει πάνω σε ένα δικό του project: Renault 5 GT Turbo με τετρακίνηση από Renault 21 Quadra. Αυτός είναι λοιπόν που σκέφτεται και φτιάχνει, μιας και οι κολλήσεις είναι το στοιχείο του. Η ιστορία έχει ως εξής: το 126αράκι ξεκίνησε αρχικά να γίνει ένα full ανακατασκευασμένο Fiatάκι με bodykit Abarth και φουσκωμένα φτεράκια. Έτσι κι έγινε. Σασί, σαλόνι, ακόμα και κινητήρας, μπήκαν στην θέση τους, αφού πρώτα είχαν γίνει καινούργια. Το μικρό αερόψυκτο μοτέρ της Fiat όμως δεν πήγαινε βήμα και ο Αποστόλης ήθελε κάτι παραπάνω. Έτσι, πλήρωσε μπόλικα χρήματα και αγόρασε ένα μοτέρ Abarth, το πιο δυνατό. Οκ, καλό ήταν και όταν πήγαινε ομαδικές εκδρομές με το club των Fiat 500, το κόκκινο 126αράκι έφευγε μπροστά. Όμως και πάλι... κάτι του έλειπε. Στο ψάξιμο όπως ήταν, έπεσε το μάτι του σε ένα 126αράκι με κινητήρα μοτοσικλέτας, ο οποίος όμως είχε τοποθετηθεί στις πίσω θέσεις. Αυτό ήταν! Ήθελε και αυτός κινητήρα μοτοσικλέτας αλλά τοποθετημένο κανονικά στο μηχανοστάσιο, χωρίς να χρειαστεί να κόψει πουθενά το αυτοκίνητό του. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι ο αδερφός του ο Κώστας, οποίος ανέλαβε να στριμώξει κινητήρα, μετάδοση, γέφυρες κλπ.

YamahaFZ-1 Fazer 1000cc

Ο κινητήρας αυτής της μοτοσικλέτας θα χρησιμοποιηθεί! Aποδίδει 148 άλογα στις 11.000rpm και 10,8kg.m ροπής στις 8.000rpm, νούμερα που δεν θα έβλεπε αλλιώς ποτέ το 126αράκι. Το ψυγείο της μοτοσικλέτας τοποθετήθηκε μπροστά και έτσι, το μόνο σημείο που έχει κοπεί λαμαρίνα του αυτοκινήτου είναι στην μούρη του μικρού Fiat, ώστε να αερίζεται το ψυγείο. Εκεί βρίσκεται και η μπαταρία, καθώς και τα παγούρια για το ψυκτικό υγρό και το νερό των υαλοκαθαριστήρων. Με χειροποίητες σωληνώσεις, το ψυκτικό υγρό πηγαίνει πίσω στον κινητήρα. Εκεί λοιπόν, στην πίσω μεριά, έχει γίνει η σοβαρή δουλειά. Χειροποίητη γέφυρα, με custom ρυθμιζόμενες βάσεις ώστε να δέσει ο κινητήρας στο αμάξωμα, χειροποίητες βάσεις αμορτισέρ, πατέντες για το διαφορικό... Ας τα πούμε λιγάκι αναλυτικά.

Καταρχήν, το διαφορικό είναι από Fiat Panda 4X4. Συγκεκριμένα είναι το πίσω διαφορικό, το οποίο έχει γυρίσει και ανάποδα, δηλαδή το πρώην πάνω μέρος τώρα κοιτάει κάτω και επίσης έχει περιστραφεί 180° ώστε ο άξονας μετάδοσης να κοιτάει πλέον πίσω. Γιατί? Για να προσαρμόσουν εκεί ένα χειροποίητο γρανάζι το οποίο θα παίρνει κίνηση από την αλυσίδα μετάδοσης του κινητήρα! Τα ημιαξόνια είναι και αυτά του Panda 4X4, τα οποία όμως έχουν κοπεί και κοντύνει και στο τέλος τους έχουν κολληθεί σταυροί, καθώς τα απλά ημιαξόνια, κόβονταν συνεχώς. Τα άκρα των ημιαξονίων έχουν καρέ για Fiat Uno Turbo. Αυτό έγινε για να ταιριάξουν στα ήδη προσαρμοσμένα άκρα από Uno Turbo, άρα μιλάμε για δισκόφρενα εμπρός πίσω! Και τα εμπρός είναι από Uno Turbo επίσης. Η γέφυρα του 126 μπορεί να δεχτεί αμορτισέρ μόνο για Fiat 126, πράγμα που σημαίνει μικρή γκάμα επιλογών. Έτσι ο Κώστας έφτιαξε νέες βάσεις αμορτισέρ και πλέον μπορείς να βάλεις ό,τι υπάρχει διαθέσιμο για Peugeot 106 Rallye/GTi-Saxo VTS. Όπως ξέρετε, η γκάμα γι αυτά είναι μεγάλη και τα συγκεκριμένα είναι της Bilstein.

Όλα πίσω!

Ωραία διάταξη: κινητήρας και κίνηση πίσω! Τι γίνεται μπροστά? Εμπρός λοιπόν, εκτός από τα άκρα του Uno που αναφέραμε, έχουν γίνει κι άλλες προσθήκες. Η μία είναι αυτή της αντιστρεπτικής, κάτι που δεν έχει κανονικά το Fiat 126, καθώς και η νέα κρεμαγιέρα, η οποία προέρχεται από Fiat 126 BIS, την τελευταία γενιά των 126 η οποία σταμάτησε το 1991. Το 126αράκι λοιπόν, έχει μετατραπεί σε ένα αρκετά πιο σύγχρονο αυτοκίνητο σε σχέση με το αρχικό πλάνο και στον δρόμο κινείται αξιοπρεπέστατα και φυσικά ΠΟΛΥ γρήγορα, μέχρι τα 166km/h, όπως θα δούμε παρακάτω. Τρομερή δουλειά έχει γίνει και στο σαλόνι του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα είναι χειροποίητα και έχουν επενδυθεί με ύφασμα, νέα μοκέτα, R/CD, όργανα... Τρομερή λεπτομέρεια, το ψηφιακό καντράν από την Yamaha FZ-1 Fazer  που έχει τοποθετηθεί πίσω από το τιμόνι, πάνω σε μία carbon πλάκα. Εντυπωσιακό να βλέπεις τα κόκκινα να ξεκινούν στις 12.000rpm...

Να τολμήσω...

...να σε ρωτήσω για μετρήσεις στον δρόμο? Ρώτησα τον Αποστόλη. Ναι, γιατί όχι! Έχει και καλό καιρό... Φύγαμε! απάντησε. Κοντά στο μαγαζί υπάρχει μια ευθεία με καλή άσφαλτο στην οποία θα κάναμε μία μέτρηση από στάση. Δεν θέλαμε να επιβαρύνουμε το αυτοκίνητο με δύο άτομα μιας και τα παιδιά έχουν ένα άγχος για τα ημιαξόνια. Το VBOX III βρίσκει τους δορυφόρους του και δίνουμε το «go» στον Αποστόλη. Αποφάσισε να μην ξεκινήσει σπινάροντας ώστε να αποφύγει την οποιαδήποτε ζημιά και καλά έκανε. Με το που το είδα να απομακρύνεται, αλλάζοντας στον κόφτη και με ήχο μοτοσυκλέτας που επιταχύνει... δεν άντεξα. Γέλαγα μόνος μου (με την καλή έννοια)! Έχει μεγάλη πλάκα! Λίγο μετά τα 400m από στάση, έπιασε κόφτη με έκτη. Προφανώς η ενδιάμεση μετάδοση από τον Yamaha κινητήρα στο διαφορικό του Panda είναι πολύ κοντύτερη σε σχέση με της orginal Μοτοσυκλέτας που ξεπερνάει τα 250km/h, κάτι λογικό, γιατί μπορείτε να φανταστείτε Fiat 126 στα 250km/h? Θυμίζει γνωστό ανέκδοτο...

Μου είχαν πει πως με αυτοκίνητο φίλων που βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, υπολόγισαν γύρω στα 180km/h τελικής, πράγμα που, όπως είδα όταν κατέβασα τις μετρήσεις του VBOX, ήταν λάθος. Παρόλα αυτά, το Fiatάκι «πατάει» μπόλικα Saxo/Rallye/Punto GT μιας και χωρίς ζόρικη εκκίνηση γράφει 7,29sec για 0-100km/h έχοντας αλλάξει ήδη τρεις σχέσεις στο σειριακό κιβώτιο και βγαίνει στο τετρακοσάρι με 155,26km/h σε χρόνο 15,37sec!

Το POWER Techniques δεν είναι μόνο για αυτοκίνητα με 1000 άλογα. Το περιοδικό «κολλάει» στα περίεργα, ιδιαίτερα και ξεχωριστά αυτοκίνητα και κατασκευές. Αυτό το Fiat 126 είναι μία τέτοια περίπτωση και θέλαμε να την μοιραστούμε μαζί σας! Πολλά ευχαριστώ στα παιδιά, Αποστόλη και Κώστα, για τον χρόνο που μας αφιέρωσαν! Περιμένουμε το τετρακίνητο 5άρι...

 

Αρθρογράφος