Fiat 500L Beats Edition 1.6MTJ 105Ps

Fiat 500L Beats Edition 1.6MTJ 105Ps

Η Fiat με το απλό 500 παρουσίασε διάφορες ενδιαφέρουσες εκδόσεις που αφορούν ένα μικρό και στιλάτο αυτοκίνητο πόλης. Εδώ όμως μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις και ξεφεύγει από τα όρια της πόλης, παρουσιάζοντας το μοντέλο 500L, επιτρέποντάς του να φιλοξενήσει μία οικογένεια και στις εκτός πόλης μετακινήσεις. Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση Trekking+ by Beats η οποία εξοπλίζεται αποκλειστικά με τον 1.600άρη κινητήρα diesel που αποδίδει 105Ps.

 

Moveinstyle!

Fiat 500L Beats Edition 1Κυκλοφορόντας με το Fiat 500L, διαπιστώσαμε πως τραβούσε τα βλέμματα. Σχεδόν όλοι γύριζαν και το κοιτούσαν και όχι άδικα. Ως γνήσιο ιταλικό αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του, το 500L έχει στιλ και συνδυάζει αρμονικά τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου απόδρασης με ενός πόλης. Η έκδοση Trekking+ του χαρίζει μερικά χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, χωρίς βέβαια να σημαίνει πως θα μπορέσει να κινηθεί εκτός δρόμου όπως ένα SUV, ή ένα καθαρόαιμο 4x4. Το σύστημα Trekking+, λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, μεταφέροντας την ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ελαστικά που έχουν mud&snow χαρακτηριστικά, μπορεί να κινηθεί με άνεση σε χιόνι, λάσπη και χωματόδρομο και να φτάσετε σε μέρη αρκετά μακριά από τα όρια της πόλης, ξεφεύγοντας από την καθημερινότητα. Σημαντικός βοηθός το άψογο ηχοσύστημα της Beats Audio αποτελείται από δύο mid-woofer των 80W, δύο mid-range ηχεία των 60W, δύο tweeter των 40W και ένα subwoofer που βρίσκεται διακριτικά τοποθετημένο στον χώρο αποσκευών, με ισχύ στα 80+80W. Με συνολική απόδοση στα 520W, ο πεντακάθαρος ήχος των ηχείων και το βαθύ μπάσο του subwoofer θα γεμίσουν νότες και μουσική τις καθημερινές σας μετακινήσεις.

 

Κλασικό ιταλικό design!

Fiat 500L Beats Edition 2Αφήνουμε για λίγο το πολύ ευρύχωρο εσωτερικό και περνάμε έξω, παρατηρώντας την ματ βαφή με γκρι χρώμα στο αμάξωμα, που συνδυάζεται με μαύρη ματ βαφή στον ουρανό, μαύρους καθρέφτες και γυαλιστερές μαύρες ζάντες. Όμορφα και αρμονικά δεμένα χρώματα που μαγνητίζουν το βλέμμα και αποτελούν ένα εντυπωσιακό και όμορφο οπτικό σύνολο. Στην ίδια φιλοσοφία είναι και το εσωτερικό του 500L, το οποίο αποτελείται από μαύρα δέρματα και πολύ καλής ποιότητας πλαστικά μέρη με γκρι πινελιές στο ταμπλό και αρκετές θήκες για διάφορα αντικείμενα. Οι χώροι του είναι υπέρ αρκετοί για πέντε επιβάτες, παρέα με τις αποσκευές τους, διασφαλίζοντας ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, ή και μία απλή και ευχάριστη μετακίνηση. Η θέση του οδηγού είναι τοποθετημένη ψηλά, προσφέροντας πολύ καλή ορατότητα. Το διπλό a-pillar με τα τρίγωνα παράθυρα βοηθάει πολύ στο να μην υπάρχουν τυφλά σημεία, όμως η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη. Σε αυτό σύμμαχος  μας είναι η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία βοηθάει αρκετά την κατάσταση, ειδικά στο παρκάρισμα. Η εργονομία των διάφορων χειριστηρίων και διακοπτών είναι πολύ καλή και τα καθίσματα αρκετά άνετα, αν και θα προτιμούσαμε να υπάρχει λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη στα μπροστινά. 

 

Οδηγώντας

Fiat 500L Beats Edition 3Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του σε σχέση με το μικρό του αδερφάκι, το Fiat 500L μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση μέσα στην πόλη και σε αυτό βοηθάει πολύ το τιμόνι με την επιλογή CITY. Το τιμόνι όμως ενώ έχει καλή ακρίβεια και κατευθυντικότητα, υστερεί σε αίσθηση. Τα πετάλια είναι κάπως σκληρά και χρειάζεται λίγη εξοικείωση για να συνηθίσει κανείς την δύναμη που θα πρέπει να ασκήσει για να τα πατήσει. Πολύ καλή απόδοση έχει ο diesel κινητήρας με τα 32,5kgm ροπής, η οποία εμφανίζεται στις 1.500rpm και συνδυάζεται ιδανικά με το πολύ καλής κλιμάκωσης εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Με δεδομένο το βάρος των 1.440kg αλλά και το ψηλό αμάξωμα, η μέση κατανάλωση που πετύχαμε στην δοκιμή έφτασε τα 6,4lt/100km με οδήγηση κατά βάση μέσα σε πόλη. Σίγουρα σε ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο μπορεί να κατέβει παρακάτω, κάνοντάς το ιδανικό αυτοκίνητο για κάποιον ο οποίος γράφει αρκετά χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση. Η ανάρτηση είναι άνετη και δεν σε κουράζει, συγκρατώντας με ασφάλεια το αυτοκίνητο στις στροφές, αν και στο όριο θα πάρει κλίση χωρίς όμως να σε τρομάξει ιδιαίτερα. Μην ξεχνάτε βέβαια πως η απόσταση από το έδαφος στην έκδοση Trekking+, είναι κατά 13mm μεγαλύτερη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, χαρίζοντάς του παράλληλα κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες. Είπαμε, δεν θα περάσετε το Rubicon trial με αυτό, αλλά θα κινηθείτε με άνεση σε αρκετές εκτός δρόμου διαδρομές. Αν πάλι θέλετε κάτι παραπάνω στο χώμα, θα περιμένετε λίγο καιρό για να βγει στην αγορά το 500X.

 

Wehaveawinner!

Μας κέρδισε το design του, οι άφθονοι χώροι του, το στιλ του, η απόδοση του ηχοσυστήματος, ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του, η ποιότητα κατασκευής του και η απόδοση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Το Fiat 500LTrekking+ byBeats είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όποιον διαθέτει τα παραπάνω χρήματα για να το αποκτήσει. 

Τιμή Βασικής Εκδοσης: €21.720 (Με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ            

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 79,5mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 17,6:1
  • Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.440

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
    • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 105/ 3.750
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 32,5/ 1.500
  • 0-100km/h (sec): 11,3sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 181
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      117
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 4,5
    • Δοκιμής (lt/100km): 6,4

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 305x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 264x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx17in
  • Ελαστικά: 225/45 R17

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,76:1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,32

0-80                 8,46

0-100               12,21

0-120               18,17

0-140               26,48

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               3,76

80-110             6,57    

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18            3,08 @ 40,21

60            5,65 @ 62,08

100          8,10 @ 73,61

200        12,07 @ 99,06

400        18,26 @ 122,73

4η

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             6,29

100-140           14,28

 

5η

KM/H             SEC

80-110            6,74

100-140           11,85

 

Αρθρογράφος

 

Η νέα ταινία της Yamaha: Ténéré 700

Η νέα ταινία της Yamaha: Ténéré 700

Τέσσερις ξεχωριστοί αναβάτες με διαφορετικές προσωπικότητες, ένας αγαπημένος πρωταγωνιστής και… μια κοινή ΑΓΑΠΗ: η Yamaha Ténéré 700.