Fiat 500X Sport 1.3 Firefly 150Ps DCT

Fiat 500X Sport 1.3 Firefly 150Ps DCT

New Look

Μετά το 500, το μοντέλο που τράβηξε στην πλάτη του ολόκληρη τη Fiat στην Ευρωπαϊκή αγορά, το 500Χ, κατάφερε να προσεγγίσει νέους πελάτες από άλλες εταιρείες, με το κλείσιμο της κάθε χρονιάς να το βρίσκει ανελλιπώς στην πρώτη 10άδα των πωλήσεων. Η έκδοση Sport είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα του μικρού SUV της Fiat που έρχεται για να καλύψει τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Στο 500Χ Sport, η ρετρό διάθεση έχει μειωμένο ρόλο και έχει αντικατασταθεί από σαφώς πιο δυναμικές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Το αεροδυναμικό bodykit έχει εξελιχθεί εκ νέου, αποκλειστικά από τους σχεδιαστές της Fiat, με την Abarth να μην έχει εμπλακεί ακόμα στο project 500X. Οι τεράστιοι τροχοί των 19in, ο πίσω διαχύτης με τη διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, η μικρή αεροτομή οροφής, τα λογότυπα Sport στα φτερά και οι γκρι ματ λεπτομέρειες αποτελούν μοναδικό προνόμιο της κορυφαίας έκδοσης του 500X. Ταυτόχρονα, οι επιθετικοί προφυλακτήρες, τα ένθετα στα φτερά και τα τονισμένα side-skirts κάνουν το αμάξωμα να δείχνει πιο χαμηλό απ’ όσο υποδηλώνουν τα 13mm της μειωμένης απόστασης που χαρίζει η νέα ρύθμιση της ανάρτησης. Πάντως, το γκρι χρώμα που είχαμε για δοκιμή δεν τονίζει τις διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα 500X, σε αντίθεση με το πανέμορφο κόκκινο που είχαμε οδηγήσει στο εξωτερικό.

 

Διακριτικά σπορ

Σε αντίθεση με το αμάξωμα που είναι εμφανώς πιο «τσαμπουκαλεμένο», οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο περιορισμένες. Το νέο τιμόνι με το ελαφρώς επίπεδο κάτω μέρος διαθέτει επένδυση alcantara και κόκκινες ραφές, με τα αλουμινένια πεντάλ και τη μαύρη επένδυση στις εμπρός κολώνες να καταφέρνουν να δώσουν την πολυπόθητη σπορ νότα της έκδοσης Sport. Η γνωστή ιταλική φινέτσα συνδυάζεται με ποιοτικά υλικά και σωστή εργονομία, συνθέτοντας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο χώρο που ξεχωρίζει στην κατηγορία των B-SUV. Ψηφιακό πίνακα οργάνων δεν έχουμε, όμως η ψηφιακή οθόνη των 3,5in στο κέντρο των αναλογικών οργάνων παρέχει πλήθος πληροφοριών. Προαιρετικά, εξοπλίζεται και με μία όμορφη επένδυση του πλαισίου των οργάνων από alcantara, που δίνει μία extra δόση premium χαρακτήρα. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect, παρότι δεν διακρίνεται έναντι άλλων πιο σύγχρονων υλοποιήσεων, παραμένει επίκαιρο και χρηστικό, χρησιμοποιώντας οθόνη 7in, με ματ επιφάνεια αφής και συμβατότητα με τις πλατφόρμες έξυπνης επικοινωνίας Apple CarPlay και Android Auto. Το τεχνολογικό ρεπερτόριο του 500X Sport διαθέτει φυσικά όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

 

Turbo-Fire

Ακολουθώντας την τάση της εποχής που θέλει πιο σπορ μοντέλα περισσότερο σε στοιχεία εξοπλισμού και setup ανάρτησης παρά ισχυρότερα μηχανικά μέρη, το 500X Sport εξοπλίζεται με τα ήδη γνωστά μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.3FireFly Turbo και τον diesel MTJ II. Στα χέρια μας έχουμε το πρώτο, που είναι σαφώς το πιο ενθουσιώδες σύνολο, με 150 ίππους και 27,5kgm ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το αλουμινένιο τετρακύλινδρο σύνολο με κυβισμό 1.332cc χρησιμοποιεί τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο actuator, το τρίτης γενιάς ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir, χάρη στο οποίο βελτιώνεται η ελαστικότητα του κινητήρα στις χαμηλές rpm και η απόδοσή του στις υψηλές. Το σύστημα αυτό, σε συνδυασμό με το νέο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF, παρέχει σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου που κατά τη διάρκεια της δοκιμής έφτασε τα 8lt/100km, πολύ εύκολα σκαρφαλώνει σε διψήφιο νούμερο όμως αν αποφασίσεις ότι θέλεις να εκμεταλλευτείς τη μέγιστη ισχύ από τον κινητήρα. Οι επιδόσεις βέβαια του 500X Sport είναι αρκετά καλές τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόλυτα νούμερα, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε κάτι λιγότερο από 9sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200km/h.

Μπορεί να μην ασχολήθηκαν με τα κινητήρια σύνολα, οι μηχανικοί όμως της Fiat προέβησαν σε αρκετές αλλαγές στο στήσιμο του μικρού SUV. Η έκδοση Sport διαθέτει αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης Koni FSD και σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, ενώ έγινε εκ νέου ρύθμιση στη μονάδα ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τους τεράστιους τροχούς των 19in, έχουν ως αποτέλεσμα ένα ενδιαφέρον οδηγικό αποτέλεσμα ανώτερο των προσδοκιών.

Το Fiat 500X Sport είναι πολύ πιο ακριβές από τις απλές εκδόσεις, με ακόμα καλύτερη σταθερότητα και σημαντικά περισσότερη όρεξη στη γρήγορη οδήγηση. Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη για να κινείσαι με σβέλτους ρυθμούς και καλή απόκριση αρκεί να βρίσκεται πάνω από τις 1.900rpm. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά ρυθμισμένη, δεν αφήνει την παραμικρή κλίση από το αμάξωμα, είναι αρκετά σκληρή, αλλά ποτέ κουραστική. Εδώ δεν βοηθάνε οι 19άρες ζάντες με το 40άρι προφίλ, συνεισφέρουν όμως στην αμεσότητα και στην ακρίβεια στις εναλλαγές κατεύθυνσης. Το τιμόνι έχει εξαιρετική σαφήνεια, όχι όμως κορυφαία αίσθηση, χωρίς ωστόσο να απογοητεύει. Το κιβώτιο από την άλλη είναι ομαλό και βολικό στην καθημερινότητα, όμως δεν ανταποκρίνεται όπως θα ήθελες για ενθουσιώδη οδήγηση, ιδιαίτερα στα κατεβάσματα. Τα φρένα ικανοποιούν με την απόδοση τους και το ESP επεμβαίνει μεν, αλλά δεν καταστρέφει τον υψηλό ρυθμό που μπορείς να ακολουθήσεις.

Συμπερασματικά, το 500Χ Sport δεν αποτελεί κάποια ανεξάρτητη σκληροπυρηνική έκδοση, όπως «τα παιδιά» της Abarth, ωστόσο τα πολλά σπορ στοιχεία που διαθέτει έναντι των απλών εκδόσεων και το ευχάριστο οδηγικό προφίλ που σου προσφέρει δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την τιμή του, η οποία φτάνει τα €25.177.

Μας Άρεσε (+)

Σχεδίαση

Απόδοση κινητήρα

Εξοπλισμός

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Λειτουργία κιβωτίου

Αίσθηση τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης: €17.467

Τιμή έκδοσης δοκιμής: €25.177

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.332cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 70mm x 86,5mm

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx19in

Ελαστικά: 225/40

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.264

Πλάτος (mm): 1.796

Ύψος (mm): 1.595

Μεταξόνιο (mm): 2.570

Βάρος (kg): 1.320

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 150/ 5.250

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27,5/1.850

0-100km/h (sec): 9,1sec

Τελική ταχύτητα (km/h): 200

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) WLTP: 140

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,1

Δοκιμής (lt/100km): 8,0

 

Αρθρογράφος

 

Ακριβά καύσιμα; Πιο αργή οδήγηση!

Ακριβά καύσιμα; Πιο αργή οδήγηση!

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οδηγοί μείωσαν την ταχύτητά τους προκειμένου να κάνουν οικονομία στα καύσιμα.