Fiat 500X Urban 1.4T 140Ps

Fiat 500X Urban 1.4T 140Ps

Success Story

Δεν είναι εύκολο σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον όσο αυτό των βιομηχανιών αυτοκινήτου, να κάνεις ένα μοντέλο να πουλάει σαν λαχταριστό muffin. Όμως, όταν το 2007 η Fiat αποφάσισε να αναβιώσει το 500, έπιασε αμέσως jack - pot. Όλοι ήθελαν ένα 500αράκι! Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιό λόγο? Οι μισοί θα πουν ότι ήταν το χαριτωμένο look και το funky εσωτερικό, ενώ οι άλλοι μισοί λόγω των άπειρων δυνατοτήτων παραμετροποίησης. Μήπως, όμως, τελικά ήταν λόγω του εδραιωμένου ονόματος και του resemblance με το άκρως πετυχημένο 500 από τα 60’s? Αλλιώς, δεν εξηγείται η εμμονή της Fiat με την ονομασία 500. Το έκανε cabrio και το ονόμασε 500C. Το έκανε φορτηγάκι με την ονομασία 500L. Και τώρα η Ιταλική εταιρεία το παίζει ασφαλώς και το νέο της compact crossover λέγεται 500X. Άτιμο πράμα το marketing! Φυσικά, όσο δυνατό και να είναι το marketing, δεν έχει καμία αξία, αν το πράμα είναι πατάτα…και το Fiat 500X έχει τον χαρακτήρα και τις αρετές, που υποστηρίζουν το “marketing plan”, αφού είναι το πιο ολοκληρωμένο και χρηστικό Fiat των τελευταίων ετών. Πιθανότατα και το καλύτερο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας!

Now What?

195 fiat 500x 1Σχεδιασμένο από το τμήμα “Centro Stile” στο Τορίνο, το 500Χ υιοθετεί αρκετές λεπτομέρειες του 500 hatchback (όπως την χρωμιωμένη λεπίδα στη μάσκα και τα στρογγυλά φανάρια), χωρίς τις άστοχες υπερβολές, που είδαμε στο χοντροκομμένο  500L. Είναι ένα σχήμα ντελικάτο και ώριμο, που θα βρει απήχηση σε ένα μεγάλο εύρος κοινού. Χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα SCCS 4x4 (Small Common Components and Systems) με το Jeep Renegade, ωστόσο τα δυο αυτοκίνητα μοιάζουν ελάχιστα, αφού η Fiat φρόντισε να ευλογήσει το παιδί της με αστικά χαρίσματα, που απουσιάζουν από το Renegade, το οποίο από την μεριά του προορίζεται για πιο off -road κοινό. Τα 16,2cm, που απέχει από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα καθαρά ασφάλτινα ελαστικά 225/45 με τις 18άρες ζάντες της έκδοσης Lounge, περιορίζουν τις βλέψεις του 500X σε πεζοδρόμια και περιστασιακούς χωματόδρομους. Αν θέλετε το κάτι παραπάνω, θα πρέπει να κοιτάξετε τις εκδόσεις Cross και Cross Plus με τους “κοντύτερους” προφυλακτήρες, που είναι πιο αποτελεσματικοί off roaders!

Multiair II

195 fiat 500x 2To Fiat 500X έρχεται με μια αρμάδα από κινητήρες, αφού διατίθεται με τρία μοτέρ βενζίνης και άλλα τόσα Diesel. Το συγκεκριμένο λευκό Urban Lounge φοράει τον νέο Multiair δεύτερης γενιάς. Διατηρεί, φυσικά, τον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό, που μεταβάλλει το lift, αλλά και το προφίλ της κίνησης των βαλβίδων εισαγωγής, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα, όμως οι μηχανικοί της FPT έχουν βελτιώσει τις μηχανικές και θερμικές απώλειες με την χρήση ηλεκτρονικά ελεγχόμενου θερμοστάτη και της νέας αντλίας λαδιού μεταβλητής παροχής. Με σχέση συμπίεσης 10:1 και την βοήθεια τουρμπίνας της Honeywell, ο Multiair 2 αποδίδει 140Ps και 23,4kgm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750rpm. To Fiat 500X είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, αφού μόνο σε συνδυασμό με το νέο 9άρι κιβώτιο και τους κινητήρες 2.0MTJ 140Ps και 1.4Multiair 170Ps προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης.

SUV at it’s best!

195 fiat 500x 3Το εσωτερικό του Fiat 500X είναι ότι περιμένεις από ένα καλό Crossover SUV. Καλή ορατότητα, άνετα καθίσματα, μεγάλοι χώροι ακόμα και για 5 επιβάτες και μπόλικος εξοπλισμός. Ποιοτικά, είναι το κορυφαίο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Fiat μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας την μεγάλη προσοχή που έχει δώσει η εταιρεία στο 500X. Μαλακά και αφρώδη πλαστικά ντύνουν την πλειοψηφία του ταμπλό με μοναδική “παρασπονδία” το κάτω μέρος των χειριστηρίων του κλιματισμού, τα οποία προέρχονται αυτούσια από την Giulietta. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη με την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 5in και το ανανεωμένο σύστημα UConnect να παρέχει τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, των πολυμέσων, του Navigation και τη σύνδεση τηλεφώνου μέσω Bluetooth. Η εργονομία είναι πολύ καλή και το μόνο που δεν μας άρεσε ήταν ο πίνακας οργάνων, που είναι άτολμος και συντηρητικός για τα σχεδιαστικά δεδομένα του 500X. Η οθόνη 3,5in, ανάμεσα στα αναλογικά όργανα, έχει άπειρες ενδείξεις για το trip computer, το ηχοσύστημα, το navigation, την πίεση του turbo, ακόμα και G-meter! Μήπως το παράκαναν οι Ιταλοί προσπαθώντας να αναδείξουν ότι το X είναι πολύ, μα πολύ σπορ για την κατηγορία του? Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται με τον περιστροφικό διακόπτη του “Driving Mood Selector”, όπου ο οδηγός μπορεί μέσω των τριών θέσεων Normal, Sport και All Weather να αλλάξει την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και την επεμβατικότητα του ESP. 

Η αλήθεια είναι ότι το 500X είναι αποκάλυψη στο δρόμο. Δεν περιμένεις τέτοια χαρακτηριστικά από ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Το πάτημά του είναι αποφασιστικό, παρά το αυξημένο του ύψος, ακόμα στα πολλά χιλιόμετρα, αφού η ανάρτηση είναι πολύ σφιχτή, επιτρέποντας ελάχιστες κλίσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με τα 225/45 ελαστικά, σου προσφέρουν φοβερή εμπιστοσύνη, αλλά θα πρέπει να χωνέψεις ότι αφαιρούν και μερικούς πόντους άνεσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι άμεσο και βαρύ στην ρύθμιση sport, ωστόσο έχει μέτρια και τεχνητή πληροφόρηση για το τι ζόρι τραβάνε οι μπροστινοί τροχοί…

Ο κινητήρας είναι πολύ δυνατός, τόσο που δυσκολεύτηκα να πιστέψω ότι αποδίδει “μόνο” 140Ps. Η τουρμπίνα είναι πανταχού παρούσα, ακόμα και από τις πολύ χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα το 500X να είναι πολύ σβέλτο. Το εξάρι κιβώτιο έχει πυκνή κλιμάκωση, κολακεύοντας ακόμα περισσότερο τον Multiair II. Αν οδηγήσεις γρήγορα, η κατανάλωση μπορεί να περάσει εύκολα τα 9lt/100km, αλλά σε χαλαρές μετακινήσεις ακόμα και μέσα στην πόλη, παίζεις εύκολα κάτω από τα 8lt/100km. Όχι και άσχημα για τα 1.320kg που ζυγίζει!

Χ-citing

195 fiat 500x 4Το Fiat 500X καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών της κατηγορίας, που είναι φυσικά οι μεγάλοι χώροι, η ευελιξία μέσα στην πόλη, καθώς και οι αποδοτικοί κινητήρες και τα συνδυάζει όλα αυτά σε ένα πανέμορφο και τεχνολογικό αμάξωμα με ποιοτικό εσωτερικό. Αποτελεί, ουσιαστικά, το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο της σύγχρονης Fiat και η τιμή του, παρότι δεν είναι φτηνή, κυμαίνεται στα πλαίσια της κατηγορίας του, με την βασική έκδοση για τον κινητήρα 1.4Τ Multiair με τα 140Ps να είναι €20.620.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Fiat 500X Urban 1.4T 140Ps Pop Star: €20.620 (Με όφελος απόσυρσης).

Τιμή έκδοσης δοκιμής Fiat 500X Urban 1.4T 140Ps Lounge: €23.120 (Με όφελος απόσυρσης).

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.368

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   72 x 84

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης εξάτμισης

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.320

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,44:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/45

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      140/5.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   23,5/ 1.750

0-100km/h      9,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  190

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       139

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  6,0

Δοκιμής (lt/100km)    7,9

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     5,74

0-80     7,87

0-100   11,06

0-120   15,15

0-140   21,12

0-160   29,64

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   4,07

80-110   4,81

Ρεπρίζ 4ης

80-110 6,42

100-140  10,28

Ρεπρίζ 5ης

80-110 8,14

100-140  16,57

Roll-on με 2α

60-120  10,05

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,84     42,18

60        5,61     70,04

100      7,69     81,89

200      11,24   107,54

400      17,17   131,66

 

Αρθρογράφος

 

Lamborghini Vision GT

Lamborghini Vision GT

Όσοι είχατε παίξει το Gran Turismo, πολύ πιθανό να είχατε δει και την Lamborghini Vision GT, η Alexandra Mary Hirschi όμως οδήγησε το πραγματικό αυτοκ...