Fiat Punto 1.3 MTJ 85PS

Fiat Punto 1.3 MTJ 85PS

Απαλλαγμένο
Παρά τα χρόνια του, το Punto παραμένει επίκαιρο και φρέσκο. Η ποιότητα και η  εφαρμογή των πλαστικών είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας
Με μόλις 90gr/km εκπομπές CO2, το ανανεωμένο Fiat Punto με τον MTJ κινητήρα, απόδοσης 85 ίππων, χτυπάει δυνατά το χέρι στο τραπέζι της κατηγορίας του. Κάποιοι ίσως σκεφτούν ότι «χορτάσαμε» από Fiat Punto και καιρός είναι να αλλάξει γενιά. Όμως, οδηγώντας το και ζώντας μαζί του για επτά ημέρες, δεν νιώθεις να χρειάζεται αλλαγή. Μοιάζει φρέσκο και επίκαιρο. Στο εσωτερικό, ταμπλό και πλαστικά έχουν άριστη ποιότητα και δεν έχουν μείνει πίσω σχεδιαστικά. Το κάθισμα του συνοδηγού, σε αντίθεση με του οδηγού, δεν ρυθμίζεται σε ύψος, πράγμα που σημαίνει ότι επιβάτες με ύψος άνω του 1,85cm θα βρίσκονται αρκετά κοντά στον ουρανό. Η δική μας έκδοση (Lounge) διέθετε πανοραμική οροφή, κάτι που στην Ελλάδα βρίσκει συχνά χρήση, ειδικά τους θερινούς μήνες. Η ευρυχωρία είναι μια λέξη που περιγράφει άψογα το εσωτερικό του και εύκολα το Punto μπορεί να γίνει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Με 275lt χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, εύκολα μεταφέρει όλα τα οικογενειακά… βάρη. Μιλώντας για οικογένεια, εκεί είναι που η ασφάλεια προέχει: το Punto διαθέτει έξι αερόσακους και ESP στη βασική έκδοση. Ευκολίες όπως ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (πανάλαφρη λειτουργία CITY), ηχοσύστημα και A/C ανήκουν επίσης στη βασική έκδοση. Δεν βλέπουμε να λείπει κάτι. Άνετα, ποιοτικά και όμορφα είναι και τα καθίσματα του Punto 1.3 MTJ, γεγονός που δεν κάνει αδιάφορη την είσοδό σου στο αυτοκίνητο.

Το σημαντικότερο
Και τώρα πάμε στη μεγαλύτερη επιτυχία του Punto, που δεν είναι άλλη από τον χαμηλό σε κατανάλωση κινητήρα του. Ο Multijet II των 1.300cc αποδίδει 85 ίππους και η ροπή του φτάνει τα 20,4kgm μόλις από τις 1.500rpm, σύμφωνα με τη FIAT. Το γεγονός ότι «γεμίζεις» ένα ρεζερβουάρ με περίπου 60 ευρώ και μπορείς να γράψεις περίπου 700-800km σε μεικτές συνθήκες, είναι κάτι που σε χαροποιεί ιδιαίτερα, και ακόμα και αν δεν δώσεις ιδιαίτερη βάση στην οικονομική οδήγηση, το trip computer σε ενημερώνει ότι η μέση κατανάλωση παίζει γύρω στα «μεσαία» 5lt/100km. Αν δε ασχοληθείς με τον τρόπο οδήγησης και βάλεις στόχο να κινηθείς οικονομικά, δεν θα μας φαινόταν περίεργο να δούμε μπροστά τον αριθμό 4! Προσωπικά θα ήθελα να διέθετε εξάρι κιβώτιο και όχι πεντάρι, κυρίως για να αποκτήσει πιο σβέλτο χαρακτήρα, χωρίς βέβαια να προβληματίζει το πεντάρι, το οποίο με την άφθονη για 1.3lt κινητήρα ροπή, σου επιτρέπει να έχεις «μια πάνω» από ό,τι συνήθως. Όλα τα παραπάνω μειώνουν σημαντικά την έξοδο των ευρώ από το πορτοφόλι και αν προσθέσετε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τότε μιλάμε για μια πολύ καλή περίπτωση.

Οδηγώντας
Με λίγες λέξεις, είναι μια χαρά. Μην ξεχνάτε ποιος είναι ο σκοπός του άλλωστε. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει άριστα τις καθημερινές μετακινήσεις, τις αποδράσεις, τα βάρη της οικογένειας κλπ. Έχουμε κουραστεί να διαβάζουμε δεξιά και αριστερά «…στο όριο», αναφερόμενοι σε αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Ποιο όριο, βρε παλικάρια? Δεν στρίβετε με GTi! Στα δικά μας, το Punto κινείται εύκολα, η ορατότητά του είναι αρκετά καλή, η εμπρός ανάρτηση σε συνδυασμό με τις 15άρες, άψογη. Η πίσω μας χαλάει λιγάκι αλλά σε δεδομένες στιγμές. Η σχετικά ξερή της αίσθηση κατά την απορρόφηση ανωμαλιών, μας ενόχλησε λιγάκι αλλά είναι κάτι που συμβαίνει υπό συνθήκες. Οι κακοί μας δρόμοι είναι ένας βασικός παράγοντας. Κάτι άλλο που θα θέλαμε είναι η καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι. Ναι μεν είναι υπερβολικά άνετο μέσα στην πόλη, ακόμα και χωρίς τη ρύθμιση CITY ενεργοποιημένη, όμως σε ανοιχτούς δρόμους κάποιες φορές το νιώθεις σχετικά νωχελικό. Εκεί βέβαια παίζουν τον ρόλο τους οι 15άρες με τα 65άρια σε προφίλ ελαστικά. Ξέρω. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Από φρένα μόνο καλά λόγια θα βγουν από τα πλήκτρα μου. Δυνατά και σίγουρα.

Έχει το πακέτο!
Χαμηλός κυβισμός, χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη. Καλά έως εδώ. Υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό, συμπαθητική οδική συμπεριφορά, άνετοι χώροι. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που είναι σίγουρα ένα από εκείνα που πρέπει να δουν και να κάνουν test drive όσοι έχουν οικογένεια και ψάχνουν κάτι προσιτό οικονομικά, το οποίο να τους παρέχει όλα τα παραπάνω συν ασφάλεια, και όλα αυτά σε τιμή που ξεκινάει, για την πεντάθυρη έκδοση, από τα €15.350 (€14.390 με όφελος απόσυρσης). Για τους μη οικογενειάρχες η τρίθυρη με όφελος απόσυρσης, ξεκινάει μόλις από τα €13.990.

MULTIJET II
Ο ανανεωμένος MultiJet II κινητήρας κινεί αξιοπρεπέστατα και ιδιαίτερα οικονομικά
Ο όμιλος Fiat ήταν πάντοτε πρωτοπόρος σε θέματα εξέλιξης των πετρελαιοκινητήρων. Πρώτη φορά παρουσίασε πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με turbo μεταβλητής γεωμετρίας το 1987 και συγκεκριμένα στο Fiat Chroma. Με 15% χαμηλότερη κατανάλωση από τους υπόλοιπους κινητήρες πετρελαίου, η Fiat άνοιξε τον δρόμο για χαμηλότερους εκπεμπόμενους ρύπους παγκοσμίως. Η Fiat ήταν αυτή που μετά από έρευνες ανέπτυξε την τεχνολογία Common Rail και σε συνεργασία με την Bosch, την παρουσίασε το 1997. Έξι χρόνια μετά είχε πλέον εξελίξει την τεχνολογία Multijet, δηλαδή τη δεύτερη γενιά Common Rail άμεσου ψεκασμού (έως πέντε ψεκασμοί καυσίμου ανά φάση καύσης) προσφέροντας κινητήρες με χαμηλότερους κραδασμούς και φυσικά, χαμηλότερη κατανάλωση. Πλέον ο κινητήρας Multijet έχει αναβαθμιστεί ακόμα παραπάνω. Τα μπεκ τεχνολογίας Injection Rate Shaping (IRS) καταφέρνουν να ψεκάσουν με ακρίβεια έως και οκτώ φορές ανά κύκλο λειτουργίας, με αποτέλεσμα ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, χαμηλότερο επίπεδο ρύπων.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.248cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  69,6mm x 82mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,8:1
  • Τροφοδοσία: Common Rail Multijet ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, turbo σταθερής γεωμετρίας και intercooler

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός:Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια
  • Πίσω: Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 284mm
  • Πίσω: Ταμπούρα διαμέτρου 228mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5J x 15 in
  • Ελαστικά: 175/65 R15

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,55    

0-80                 8,76    

0-100               13,02

0-120               16,82  

0-140               25,19

0-160               39,57

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               5,17

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,10     @        38,01

60        6,03     @        63,57

100      7,60     @        78,65

200      12,21   @        96,83

400      18,65   @        124,91

1000    33,95   @        152,48

ΡΕΠΡΙΖ 4ης

ΚΜ/Η             SEC               

50-80               8,42

80-110             9,28
100-140           18,96

 

ΡΕΠΡΙΖ 5ης

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             13,01

100-140           25,73

 

ΦΡΕΝΑ

KM/H             SEC    G         M

100-0               2,94     0,915   38,89

 

 

Αρθρογράφος

 

Teaser: Νέο Renault Austra

Teaser: Νέο Renault Austra

Μια τελευταία ματιά πριν την online αποκάλυψη του νέου μοντέλου, που είναι προγραμματισμένη για την Τρίτη 8 Μαρτίου 2022.