FORD FIESTA 3D 1.0 125PS

FORD FIESTA 3D 1.0 125PS

Αν και δεν έχουν περάσει και τόσα πολλά χρόνια από το 2008 που είδαμε για πρώτη φορά την 6η γενιά του Fiesta, η Ford έκρινε ότι τα 4 χρόνια παραγωγής του supermini της είναι αρκετά και χρήζει ανανέωσης. Η αλήθεια είναι ότι η νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας επέβαλε ένα facelift στο Fiesta ώστε να εναρμονιστεί με την νέα ταυτότητα και ταυτόχρονα να υπογραμμιστεί η τοποθέτηση του φημισμένου χιλιάρη Ecoboost και στο μικρότερο του Focus μοντέλο. Με την ευκαιρία της ανανέωσης, τοποθετήθηκαν και μια σειρά ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας νέας γενιάς, που κάνουν το Fiesta πλέον ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Αλλαγές και βελτιώσεις

Οι εμφανισιακές αλλαγές είναι προφανείς όσο και διακριτικές και περιλαμβάνουν στοιχεία που πρωτοείδαμε στο concept car Ford Verve στην Φρανκφούρτη του 2007, με πιο εμφανές σημείο την εμπρός μάσκα με τις χρωμιωμένες γρίλιες (εκτός από την -παρούσα- έκδοση Sport) και τον πρόσθετο αεραγωγό από κάτω. Επανασχεδιασμένα είναι και τα εμπρός φώτα, με στάνταρ πλέον φώτα ημέρας, τα οποία είναι LED στις εκδόσεις Sport και Titanium (δηλαδή εκτός της Trend). Οι διαφορές συνεχίζονται στους εξωτερικούς καθρέφτες που έχουν τώρα ενσωματωμένα φλας, στα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα και στο επανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ. Οι αλλαγές  συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με νέα χρώματα και ταπετσαρίες, χρωμιωμένες λεπτομέρειες, διαφορετική κεντρική κονσόλα και εσωτερικά πάνελ στις πόρτες, νέο επιλογέα ταχυτήτων, ενώ οι εκδόσεις Sport και Titanium έχουν μερικές έξτρα διακριτικές λεπτομέρειες «πολυτέλειας», όπως ο κρυφός φωτισμός στα πόδια των εμπρός επιβατών, η κεντρική κονσόλα και η δερμάτινη λαβή στο χειρόφρενο.

Πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, μια σειρά από αλλαγές στις αναρτήσεις έρχεται να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά του Fiesta, αλλά κυρίως να εναρμονίσει την συμπεριφορά του πλαισίου με τις διαφορετικές ανάγκες του νέου κινητήρα Ecoboost 1.0. Μην ξεχνάμε ότι o τρικύλινδρος χιλιάρης ζυγίζει μόλις 97kg, με άλλα λόγια είναι 30kg ελαφρύτερος από τον παλαιότερο 1.6, διαφορά που παίζει σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση των αναρτήσεων. Έτσι, τα αμορτισέρ είναι πλέον νέα, η αντιστρεπτική δοκός είναι στιβαρότερη κατά 15% μειώνοντας τις κλίσεις στις στροφές και επίσης έχουν τοποθετηθεί  νέα bump-stops που προσφέρουν πιο προοδευτική συμπεριφορά στο όριο των αναρτήσεων, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών σε οριακές καταστάσεις. Νέα είναι και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα, προγραμματισμένη διαφορετικά ώστε να συμβαδίζει η αίσθηση στο τιμόνι με την νέα ρύθμιση της ανάρτησης.

Ecoboost power

Η γκάμα του νέου Fiesta στηρίζεται ουσιαστικά στον Ecoboost 1.0, αφού είναι ο μοναδικός βενζινοκινητήρας σε αυτήν, με εκδόσεις των 80, 100 και 125PS. Μαζί με τον diesel 1.6 των 95PS έχουμε μπροστά μας όλη την σειρά κινητήρων του νέου Fiesta! Είναι προφανές ότι η Ford δίνει μεγάλη σημασία στον Ecoboost και καλά κάνει, αφού το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε άλλη μια φορά: το μέλλον είναι οι βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού και υψηλής απόδοσης. Πάρτε για παράδειγμα την έκδοση 1.0 125PS του παρόντος άρθρου, η οποία έχει -ανακοινώσιμη- μέση κατανάλωση 4,3lt/100km. Αυτό το νούμερο είναι σχεδόν το... μισό σε σχέση με την μέση κατανάλωση του παλαιότερου Duratec 1.6 των 101PS (8,5lt/100km), αλλά και αρκετά χαμηλότερο από βασικούς ανταγωνιστές με κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού, αλλά αντίστοιχων επιδόσεων, όπως το ατμοσφαιρικό MINI Clubman 1.6 Cooper (122PS, 5,5lt/100km) ή το Audi A1 1.4TFSI (122PS, 5,3lt/100km).

Την εξελιγμένη τεχνολογία που κρύβει ο συγκεκριμένος κινητήρας την έχουμε δει αναλυτικά, τόσο στο Tech Corner του τ.154, όσο και στην παρουσίαση του Ford Focus με τον ίδιο κινητήρα (τ.157), οπότε εδώ αρκεί να αναφέρουμε επιγραμματικά ότι πρόκειται για τρικύλινδρο turbo κινητήρα με τροφοδοσία άμεσου ψεκασμού και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων Twin VVT, ο οποίος στην (μέχρι στιγμής) δυνατότερη έκδοση του, που βλέπουμε εδώ, αποδίδει 125PS στις 6.000rpm και 17,3kgm στο φάσμα 1.400-4.000rpm τα οποία γίνονται 20,4kgm στις 1.400-4.500rpm κατά την φάση του overboost. Στην καρότσα των 1.091kg του Fiesta αυτά τα νούμερα μεταφράζονται σε 9,4sec για το 0-100km/h και 196km/h τελικής ταχύτητας. Εντυπωσιακότατες επιδόσεις για «χιλιάρι»!

Μιας και αναφερόμαστε στον κινητήρα, να σημειώσουμε ότι στην γκάμα του Ecoboost 1.0 του Fiesta περιλαμβάνεται και η νέα έκδοση των 80PS (και 65PS, η οποία δεν θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα), όπου πρόκειται για την ατμοσφαιρική έκδοση του τρικύλινδρου κινητήρα από την οποία απλά απουσιάζει η τουρμπίνα, όλα τα άλλα περιφερειακά είναι ίδια. Η γκάμα των κινητήρων συμπληρώνεται από την diesel έκδοση 1.6D ECOnetic με την εξωφρενικά χαμηλή κατανάλωση των 3,3lt/100km. Είναι αξιοσημείωτο ότι όλοι οι κινητήρες του νέου Fiesta έχουν σύστημα StopκαιStart και εκπομπές CO2 κάτω από τα 100g/km, δηλαδή όποιο Fiesta και να αγοράσεις δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας.

Ηλεκτρονική Ασφάλεια

H Ford έχει ευαισθητοποιηθεί ιδιαίτερα στο κομμάτι της παθητικής ασφάλειας, καινοτομώντας σε αυτόν τον τομέα. Έτσι έχει εξοπλίσει το νέο Fiesta με σημαντικό αντίστοιχο εξοπλισμό, καθώς η αυξημένη ασφάλεια δεν είναι μόνο ένα trend της εποχής μας, αλλά καθολική απαίτηση. Το νέο Fiesta βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια από το EuroNCAP με συνολική βαθμολογία 83% και τα συστήματα MyKey και SYNC with emergency Assistance έπαιξαν βασικό ρόλο, καθώς είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούνται τέτοια συστήματα σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Για τα δύο συστήματα μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στα αντίστοιχα box, εδώ να σημειώσουμε ότι ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου ακόμη και στην «φθηνή» έκδοση Trend και το ίδιο ισχύει για το ESP και τους 7 αερόσακους, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι οροφής. Στον στάνταρτ εξοπλισμό ανήκει επίσης το Hill Assist και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα Active City Stop, για πρώτη φορά στην κατηγορία Β, το οποίο μέχρι τα 30km/h αναγνωρίζει σταθερό εμπόδιο και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει. Είναι φανερό ότι ο εξοπλισμός ασφαλείας του νέου Fiesta δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος στον υποψήφιο αγοραστή, καθώς περιλαμβάνει σαν στάνταρ συστήματα που δεν υπάρχουν καν στην κατηγορία και όλα αυτά με τιμή που βρίσκεται το πολύ στον μέσο όρο.

MyKey

Το MyKey είναι ο ηλεκτρονικός Μεγάλος Αδελφός (Μεγάλος Πατέρας καλύτερα) για τους οδηγούς νεαρής ηλικίας. Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας οδηγοί κάτω των 25 ετών έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε μοιραίο τροχαίο ατύχημα. Την ίδια στιγμή, έρευνα της Opinion Matters μεταξύ γονιών παιδιών ηλικίας 17-20 ετών αποκαλύπτει ότι το 46% έχει σαν μεγαλύτερη ανησυχία την υπερβολική ταχύτητα, ενώ οι περισσότεροι από τους μισούς θα ένιωθαν καλύτερα αν το αυτοκίνητο, που επιτρέπουν να οδηγήσει το παιδί τους, είχε σύστημα MyKey. To MyKey αναγνωρίζει διαφορετικά κλειδιά του ίδιου αυτοκινήτου και στη συνέχεια διαμορφώνει τις ρυθμίσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη. Έτσι ο γονέας μπορεί να προγραμματίσει στο κλειδί του παιδιού του την ανώτατη ταχύτητα, την ένταση του ηχοσυστήματος, το ESP να είναι πάντα ενεργοποιημένο, να αποτρέπεται η απενεργοποίηση ηχητικών υπενθυμίσεων για χρήση ζωνών ασφαλείας και να ορίσει μία πιο έγκαιρη προειδοποίηση χαμηλής στάθμης καυσίμου.

SYNC with Emergency Assistance

Το συγκεκριμένο σύστημα αναλαμβάνει να ειδοποιήσει για βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος αυτόματα, μέσω του κινητού τηλεφώνου του ιδιοκτήτη το οποίο είναι συνδεδεμένο μέσω Bluetooth στο σύστημα SYNC του αυτοκινήτου, ώστε να έρθει βοήθεια έγκαιρα, ακόμη και αν οι επιβάτες είναι αναίσθητοι, τραυματισμένοι ή σαστισμένοι. Το σύστημα αντιλαμβάνεται ατύχημα μέσω της ενεργοποίησης κάποιου αερόσακου ή από την διακοπή λειτουργίας της αντλίας βενζίνης και έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο μπορεί να ακυρωθεί, καλεί τον πανευρωπαϊκό αριθμό επείγουσας ανάγκης 112 και στέλνει προ ηχογραφημένο  μήνυμα στην κατάλληλη γλώσσα. Η λειτουργία SYNC Emergency Assistance χρησιμοποιεί πληροφορίες από την ενσωματωμένη μονάδα GPS του οχήματος, το χάρτη και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας για τον εντοπισμό της θέσης του ατυχήματος και την επιλογή της κατάλληλης γλώσσας στην οποία θα στείλει το προ-ηχογραφημένο μήνυμα. Το σύστημα μπορεί να προσδιορίσει ακόμα και τη σωστή γλώσσα για χώρες όπου μιλιούνται πολλές γλώσσες, με βάση τις συντεταγμένες του ατυχήματος. Η πολυγλωσσία εδώ είναι απαραίτητη, καθώς τα πέντε τελευταία χρόνια το 75% των Ευρωπαίων έχει οδηγήσει σε χώρες όπου δεν μπορούσε να καλέσει μία υπηρεσία επείγουσας ανάγκης στην τοπική γλώσσα, ενώ το 10% έχει εμπλακεί σε ατύχημα.

EcoMode

Στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου Fiesta ανήκει και το σύστημα EcoMode, το οποίο είδαμε και στην παρουσίαση του Ford Focus (τ.157). Δεν πρόκειται για σύστημα ασφαλείας αλλά για βοήθημα προς οικονομικότερη οδήγηση, αναγνωρίζοντας το στυλ οδήγησης του οδηγού, αξιολογώντας τον και επιβραβεύοντάς τον όταν συμβαδίζει με τα πρότυπα οικονομίας. Το EcoMode αξιολογεί τον οδηγό στους τρεις βασικούς τομείς που επηρεάζουν την κατανάλωση: Gear shifting - Αλλαγή Ταχυτήτων (όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα), Anticipation - Προνοητικότητα (όσο μικρότερες διακυμάνσεις της ταχύτητας, λόγω πρόβλεψης της ροής της κίνησης, τόσο καλύτερα) και Speed - Ταχύτητα Ταξιδιού (όσο χαμηλότερη, τόσο καλύτερα). Όσο ο οδηγός κινείται με αυτά τα πρότυπα τον φιλοδωρεί με πέταλα στα αντίστοιχα ηλεκτρονικά λουλούδια και όταν ανάψει τα πέταλα και στα τρία λουλούδια του απονέμει τον τίτλο «Advanced Eco Driver!». Είναι μια έξυπνη ιδέα που ανάγει την οικονομική οδήγηση σε παιχνίδι και σύμφωνα με την Ford αν ο οδηγός ακολουθήσει πιστά τους κανόνες μπορεί να επιτύχει μέχρι και 10% συνολική οικονομία.

Αρθρογράφος

 

Η Hyundai βγάζει φτερά!

Η Hyundai βγάζει φτερά!

To Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τη σύσταση της Supernal για ενίσχυση της Προηγμένης Εναέριας Κινητικότητας.