Ford Fiesta mk8 1.0EcoBoost 153wHp

Ford Fiesta mk8 1.0EcoBoost 153wHp

Στροφόμετρο στις 5.000rpm και παρατάς συμπλέκτη. Έντονο σπινιάρισμα, αυτό όμως δεν αρέσει στην ECU που ουρλιάζει αμέσως στο αντισπίν να κάνει τη δουλειά του. Το μοτέρ στραγγαλίζεται και το αποτέλεσμα είναι μία εκκίνηση «άστα να πάνε»...18άμετρο σε 4,93s, γελάνε και οι Καρέτα-Καρέτα!!! Στήσιμο πάλι για εκκίνηση. Τα λάστιχα αυτή τη φορά είναι πιο ζεστά, αλλά δυστυχώς το αντισπίν δεν απενεργοποιείται πλήρως στα mk8 Fiesta (εκτός αν τα έχεις σκάσει ν’ αγοράσεις το ST), οπότε αναγκαστικά πάμε με λιγότερες στροφές.

4.000rpm και αφήνεις απαλότερα συμπλέκτη. Η ECU κόβει πάλι το μοτέρ, αλλά αυτή τη φορά πολύ λιγότερο. Το κόκκινο Fiesta αρχίζει και επιταχύνει δυνατά, αρκετά πιο δυνατά απ' ό,τι περίμενα. 0-100km/h σε 7,2sec και τετρακοσάρι σε 15,22sec. Τι, σιγά τα νούμερα; Μιλάμε για χιλιάρι μοτεράκι, με μαμά turbo!!!

 

Χρόνοι σαν από Fiesta ST (Σχεδόν)

Το τρικύλινδρο 1.500άρι ST των 200Ps έχει Launch Control, πλήρως απενεργοποιούμενο ESP/Antispin και μπλοκέ διαφορικό. Αν το κόκκινο 1.000άρι ST-Line είχε έστω Launch Control, τότε μπορεί να βλέπαμε πολύ παραπλήσιους χρόνους με το κορυφαίο αδερφάκι του και αυτό είναι τρελό γιατί μιλάμε για ένα πρωτοσταδιάτο πεντάπορτο Fiesta, με μοτέρ ίδιων διαστάσεων με τη συσκευασία του PlayStation4. Αλλά ας ρίξουμε μια ματιά σε κάποια άλλα νούμερα. Είπαμε για το 7,2sec για το 0-100km/h (με πνίξιμο του κινητήρα), με 18άμετρο σε 2,85sec. Πιο ωραία όμως μου έκατσαν τα 80-110km/h με 3η, σε 3,13sec και 60-160km/h σε 14,12sec. Η Ford ανακοινώνει για το ST 0-100km/h σε 6,5sec, άλλα κάποια «ανεπίσημα» (γκουχ γκουχ, από άλλο περιοδικό, γκουχ γκουχ) νούμερα από Fiesta ST είναι 0-100km/h σε 7,1sec, 80-110km/h σε 2,7sec και 60-160km/h σε 12,2sec. Και όλα αυτά με το Κορβετάδικο κιβώτιο που είναι πραγματικά μακρύ, αφού η 3η  «σκάει» λίγο πάνω απ' τα 160km/h..... σε αμάξι με τριψήφιο κυβισμό!!!

Με ελάχιστα καλύτερη εκκίνηση, π.χ. με λίγο πιο φαρδιά λάστιχα, ώστε να αυξηθεί η πρόσφυση και να μειωθεί η παρέμβαση του traction control, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι το 15άρι στο τετρακοσάρι είναι παρελθόν. Σκέψου ότι έτσι έκανε 15,22sec. Οι καλοί dragsterάδες λένε «ό,τι κερδίσεις στην εκκίνηση, τριπλασιάζεται στον τερματισμό», άρα με μόνο 0,1sec κάτω στην εκκίνηση, καλώς ήρθε το 14! Αυτό δείχνει ότι ο μικρός αδερφός είναι πολύ πιο μάχιμος απ' ό,τι πιστεύει ο κόσμος και τσάμπα το κορόιδεμα που έχουν φάει τα χιλιάρια τόσο καιρό. Άτιμο, μη απενεργοποιούμενο, αντισπίν!

 

Μεγάλος κατάλογος βελτιώσεων (Σχεδόν)

Η P.P.M. Exhausts έβαλε μία ολόσωμη εξάτμιση 63,5mm και αλουμινένιες σωληνώσεις εισαγωγής αέρα, περασμένες με θερμομονωτική επίστρωση. Το μεγαλύτερο και αποδοτικότερο intercooler είναι απ' την Energie Racing Parts, ενώ το φίλτρο αέρα είναι της Aeroflow. Η θερμοασπίδα του φίλτρου είναι πάλι της  P.P.M. Exhausts. Μέτα ήρθε ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motosport και αναπρογραμμάτισε την ECU.

Ναι, όλο αυτό το βελτιωτικό σεντόνι έκανε το αθώο χιλιάρι των 125Ps, που αγοράστηκε τον Νοέμβριο του '19, να πάει προφυλακτήρες με τον μεγάλο του αδερφό ST. Έβγαλε στο δυναμόμετρο της Mustang 153wHp, στις 6.800rpm (1,5bar σταθερή πίεση, με 1,65bar overboost) και 23kgm ροπής στις 3.500rpm, χονδρικά δηλαδή 170+Ps, με περίπου 26kgm ροπής στο στρόφαλο. Βλέποντας το γράφημα της δυναμομέτρησης, το μάτι πέφτει αμέσως στο ότι η ροπή ξεπερνά τα 20kgm -τροχό- από τις 2.500 έως τις 5.000rpm, γι' αυτό το Fiestaκι τραβάει πολύ έντονα και με διάρκεια.

Η τουρμπινίτσα της Continental (ναι, της γνωστής, φυσικά και δεν φτιάχνει μόνο λάστιχα…), που εφοδιάζει όλα τα μικρά Ford, πρέπει -θεωρητικά- να έφτασε στα όριά της. Το περίεργο όμως είναι ότι ενώ την εργοστασιακή δύναμη των 125Ps την έβγαζε στις 6.000rpm, τώρα δίνει άλλα 50Ps σχεδόν 800rpm πάνω, χωρίς να βλέπεις τρελές θερμοκρασίες εισερχομένου αέρα ή έντονη πτώση δύναμης/ροπής! Μας είναι όλο εκπλήξεις η Ford...

Πάει σαν ST, μοιάζει σαν ST (Σχεδόν)

Μην φανταστείς πολλά, ίσα -ίσα να δείξει λίγο περισσότερο τον πιο άγριο χαρακτήρα του. Βέβαια ξεκίνησε σαν ST-Line, που δεν απέχει και πολύ εμφανισιακά σε σύγκριση με το ST. Κάτω απ' τον εμπρός προφυλακτήρα μπήκε το splitter της Maxton Design, ενώ πίσω, για να μην μείνει παραπονεμένος ο πίσω προφυλακτήρας, μπήκε το diffuser του Fiesta ST. Μόλις ανοίξεις την πόρτα νομίζεις ότι κλίκαρες διαφήμιση της PrintPeel&Stick, αφού το Full interior dress up kit για Fiesta mk8 κοσμεί πλέον όλο το εσωτερικό. Το τιμόνι ντύθηκε με Carbon look κάλυμμα, ενώ τα footwell lights της Autobeam σού αλλάζουν τη διάθεση τη νύχτα. Αν ο «καραβόλυκος» Μπάμπης σού επιτρέψει να κάτσεις και στο αριστερό κάθισμα του Fiesta του, τότε στο δεξί σου χέρι θα νιώσεις ένα κάπως πιο σφιχτό -στις αλλαγές- κιβώτιο κι αυτό γιατί το αλουμινένιο quickshift της Pumaspeed μαζεύει τους τζόγους και μειώνει τις διαδρομές του.

 

Προβληματισμοί (Σχεδόν)

Ναι, το Fiestaκι του Μπάμπη με προβλημάτισε κάπως. Δεν είναι τόσο η δύναμη, το έχουμε ξαναδεί αυτό σε βελτιωμένα. Ούτε η ταχύτητά του και αυτή δεν είναι πρωτόγνωρη, αν και είναι τα ταχύτερο 1.0EcoBoost που έχουμε μετρήσει και διαλύει τους μύθους ότι τα χιλιάρια Ford δεν γράφουν χρόνους. Είναι ότι όλα αυτά βγήκαν από ένα σύνολο με κυβισμό μικρότερο απ' όσο πίνω εγώ αναψυκτικό όταν τρώω πίτσα. Από ένα αλουμινένιο μοτεράκι Euro 6.2 που κατασκευάστηκε για οικονομία καυσίμου, τοποθετημένο σε ένα πεντάπορτο αυτοκίνητο πόλης με μακρύ κιβώτιο. Έφτασε σε απόδοση (σχεδόν!) κινητήρες ινδάλματα, χωρίς να αλλαχτούν εντόσθια και μάλιστα με την εργοστασιακή τουρμπίνα! Και όλες οι βελτιώσεις είναι πανεύκολα αναστρέψιμες.... Τι άλλο μας επιφυλάσσει το καταραμένο 2020;;;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

P.P.M. Exhausts ολόσωμη εξάτμιση 63,5mm

P.P.M. Exhausts αλουμινένιες σωληνώσεις εισαγωγής αέρα

P.P.M. Exhausts θερμοασπίδα φίλτρου αέρα

Energie Racing Parts intercooler kit

Aeroflow φίλτροαέρα

ACE Motosport αναπρογραμματισμός ECU

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Maxton Design εμπρός splitter

Fiesta ST diffuser

PrintPeel&Stick Full interior dress up kit

Carbon look κάλυμμα τιμονιού

Autobeam footwell lights

Pumaspeed αλουμινένιο quickshift

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx17in ζάντες

Λάστιχα Michelin Sport Pilot 4 205/45

Tuned by: ACE Motorsport

Tel: 210 41 01 250-9

Web: www.ace-motorsport.com

Mail: greg.ace.dimitriadis@gmail.com

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,61

0-80                 5,09

0-100               7,20

0-120               9,88

0-140               12,94

0-160               17,17

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC   @        ΚΜ/Η

18        2,85     @       45,71

60        4,98    @       77,64

100      6,61     @       94,78

200      10,02   @       113,9

402      15,22   @       156,14

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

50-80               2,84

80-110             3,13

100-140           5,62

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             6,37

60-160             14,12

 

Αρθρογράφος

 

SCHOOL n’ COOL by CITROËN

SCHOOL n’ COOL by CITROËN

Για να ξεκινήσετε την πιο “άνετη” σχολική χρονιά!