Advertisement

Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Άξιο

Όντως είναι ένας άξιος συνεχιστής της παράδοσης που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια η Ford, ειδικά με τα γρήγορα Fiesta και Focus. Μιας παράδοσης που θέλει τα μοντέλα με το μπλε οβάλ στη μάσκα να βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους, ειδικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της ευχαρίστησης που προσφέρουν στον οδηγό. Αυτό ισχύει τόσο για τις απλές εκδόσεις όσο φυσικά και για τις καυτές, όπως αυτή εδώ του μικρού hot-hatch της Ford, που είχε στην πλάτη του το τεράστιο βάρος της κορυφής -κληρονομιά από το προηγούμενο- να αντιμετωπίσει. Το προηγούμενο με το σπιρτόζικο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του είχε κάνει όλους όσοι το είχαν οδηγήσει να το αγαπήσουν. Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι η Ford με το καινούριο μοντέλο θα κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, θα χτίσει πάνω σε αυτήν και θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του μοντέλου, κάτι που ισχύει κατά ένα μέρος, αλλά όχι απόλυτα. Το καινούριο Fiesta ST είναι παιχνιδιάρικο, είναι γρήγορο και διασκεδαστικό, αλλά με έναν πιο ώριμο τρόπο.

 

Τόσο ίδιο και τόσο διαφορετικό

Η πρώτη και καλύτερη διαφορά βρίσκεται στον κινητήρα, αφού το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουριο, τρικύλινδρο EcoBoost 1,5lt, απόδοσης 200Ps με 29,5kgm ροπής, που του χαρίζει επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,5sec και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 232km/h. Είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και ειδικά σχεδιασμένο σωλήνα τροφοδοσίας του turbo, ο οποίος -λόγω του σχήματος στο εσωτερικό του- στροβιλίζει τα καυσαέρια προς τη φορά που πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τη φτερωτή της τουρμπίνας από πριν, μειώνοντας τις αεροδυναμικές απώλειες και το χρόνο απόκρισής της. Η τουρμπίνα του είναι χαμηλής αδράνειας, με σύστημα RAAX που σημαίνει Radial/Axial και έχει να κάνει με τον τρόπο που εισέρχονται τα καυσαέρια στη φτερωτή, κατασκευάζεται δε από την Continental. Αυτό το νέο σχέδιο τουρμπίνας μειώνει τη ροπή αδράνειας των φτερωτών κατά 40% και βελτιώνει το χρόνο απόκρισης. Ο νέος 1,5lt ecoboost κατασκευάστηκε εξαρχής ως κινητήρας των 200Ps και στις μικρότερες εκδόσεις των μοντέλων της Ford που θα τοποθετηθεί θα γίνει detuned, σε αντίθεση με τον τετρακύλινδρο 1,6lt που αντικαθιστά, ο οποίος σχεδιάστηκε για 150Ps και μετά τον δυνάμωσαν μέχρι τα 200Ps. Αυτό έχει τεράστια διαφορά και στον τρόπο που αποδίδει αυτή τη δύναμη, αλλά και στην αξιοπιστία του. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου που ενεργοποιείται μέσα σε μόλις 14ms, όταν λειτουργεί σε πολύ χαμηλά φορτία και στο ρελαντί, το οποίο δεν γίνεται ποτέ αντιληπτό από τον οδηγό και προσφέρει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.Έχει ξεχωριστό knocksensor για κάθε κύλινδρο και διπλό ψεκασμό, υψηλής πίεσης εντός του κυλίνδρου και χαμηλής στους αυλούς εισαγωγής. Η τρόμπα λαδιού είναι δύο σταδίων για μείωση της κατανάλωσης στις χαμηλές rpm και υψηλή πίεση στις ψηλές.    

Το Fiesta ST διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας οδήγησης (Normal, Sport, Track) και η πίσω ανάρτηση είναι εξοπλισμένη με ελατήρια που έχουν τοποθετηθεί υπό κλίση και η Ford τα ονομάζει vectoring springs, τα οποία με αυτή την τεχνική εξομοιώνουν ένα σύνδεσμο Watt, που σημαίνει ότι ο πίσω άξονας μπορεί να κινείται πάνω-κάτω χωρίς να μετακινείται παράλληλα δεξιά και αριστερά, αλλοιώνοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης. Αυτή η διάταξη δεν επιτρέπει στους τροχούς να «κρεμάνε» όταν αποφορτίζονται, με αποτέλεσμα ο πίσω εσωτερικός τροχός να βρίσκεται στον αέρα όταν στρίβεις γρήγορα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσετε στη λίστα με τα extra. Στον υπόλοιπο εξοπλισμό συναντάμε διάφορα καλούδια, όπως bucket καθίσματα της Recaro, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη 8in που υποστηρίζει φωνητικές εντολές και σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης, στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει το εκπληκτικό ηχοσύστημα B&OPLAY. Γενικά, το εσωτερικό του καινούριου μοντέλου είναι κλάσεις ανώτερο από το προηγούμενο, με πολύ καλής ποιότητας πλαστικά και συναρμογή που δείχνει ότι θα αντέξει και στο χρόνο και στον ελληνικό καλοκαιρινό ήλιο.

 

Best buy

Όταν το είχα οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στους δρόμους πάνω από την πόλη της Νίκαιας, στη Γαλλία, είχα διαπιστώσει ότι κρατάει περισσότερο, έχει μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης, εμπνέει μεγαλύτερη σιγουριά στον οδηγό για να το πιέσει, αλλά δεν είναι τόσο παιχνιδιάρικο όσο το προηγούμενο. Αυτό τότε το είχα αποδώσει στην πολύ καλή ποιότητα της ασφάλτου που είχαν οι δρόμοι εκεί, διατηρώντας μία επιφύλαξη για τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους σε δρόμους που ξέρουμε και έχουμε δοκιμάσει και τα υπόλοιπα, ώστε να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης. Τελικά, η διαφορά βρίσκεται κάπου στη μέση. Είναι και αυτό παιχνιδιάρικο, με συμμετοχική ουρά και ζωντανή οδική συμπεριφορά, αλλά όλα αυτά για να φανούν θέλουν μεγαλύτερη ταχύτητα. Κρατάει περισσότερο από το προηγούμενο, τα όριά του έχουν ανέβει αρκετά και εδώ βρίσκεται και το μεγάλο του ατού. Όταν θα φτάσεις αυτό το όριο και το ξεπεράσεις, δεν θα αντιδράσει απότομα. Θα συμπεριφερθεί το ίδιο καλά με το παλιό, αλλά το κοντέρ θα δείχνει περισσότερα χιλιόμετρα και αυτό θα το καταλάβει κανείς καλύτερα σε πίστα, όπου θα του το δείξει και το χρονόμετρο. Είναι φυσικά και δυνατότερο κατά 20Ps -τα 200 που δηλώνει η Ford μοιάζουν πολύ συντηρητική τιμή- και έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Ο τρικύλινδρος κινητήρας σε κερδίζει με το προφίλ ισχύος του, με το soundtrack, αλλά κυρίως με την όρεξή του για στροφάρισμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα φρένα του, που όσο κι αν τα ζορίσαμε, μπορεί να μύρισαν, αλλά δεν έχασαν ιδιαίτερα σε απόδοση. Σε γενικές γραμμές, η εντύπωση που σου αφήνει είναι ότι πρόκειται για ένα πιο ώριμο, πιο σταθερό και πιο γρήγορο -από σημείο σε σημείο- αυτοκίνητο, με το μπλοκέ διαφορικό να βοηθάει πάρα πολύ τον εμπρός άξονα, ειδικά όταν η άσφαλτος είναι καλή. Όταν δεν είναι και με φθαρμένα λάστιχα, δεν γίνεται να κάνει κάτι, μιας και οι δύο τροχοί δεν θα μπορέσουν να βρουν πρόσφυση, συνεπώς η τροχιά του εμπρός μέρους θα αρχίσει να ανοίγει. Τα λάστιχα του είναι υπέρ υψηλών επιδόσεων, Michelin Pilot Sport 4 και όταν ζεσταθούν, είναι και αυτά κορυφαία, ενώ ακόμα και μετά τη μέση του πέλματος προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση. Σε καθημερινούς ρυθμούς, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μεν σφιχτή, αλλά χωρίς να κουράζει. Αν κάποιος θελήσει ένα ST για καθημερινό αυτοκίνητο, μπορεί να επιλέξει μία από τις εκδόσεις ST1 και ST2 που φορούν 17άρες και όχι 18άρες ζάντες, όπως το ST3 της δοκιμής μας για ακόμα περισσότερη άνεση. Συνοψίζοντας, η Ford με το νέο ST κατάφερε το ακατόρθωτο. Έκανε το απόλυτο hot-hatch πιο άνετο για καθημερινή χρήση και ταυτόχρονα άμβλυνε τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Οι οδηγοί αρκεί να κοιτάξουν το νέο Fiesta ST για να καταλάβουν τι εννοεί η Ford όταν εξηγεί ότι ST σημαίνει Sports Technologies.

 

Τιμή Βασικής Έκδοσης ST1 3θ: €20.264

Τιμή Έκδοσης Δοκιμής ST3 3θ: €24.875

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1497cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1

Τροφοδοσία: Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1262

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Περιορισμένης ολίσθησης Quaife

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 18in

Ελαστικά: 205/40 R18

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 200/6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 29,5/1.600-4.000

0-100km/h (sec): 6,5

Τελική Ταχύτητα (km/h): 232

ΕΚΠΟΜΠΕΣΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       136

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  6,0

Δοκιμής (lt/100km):    8,5

 

Πληρωμή με Κάρτα