Ford Fiesta ST-Line & Vignale 1.0EcoBoost 140Ps

Ford Fiesta ST-Line & Vignale 1.0EcoBoost 140Ps

Ωρίμανση

Το FordFiesta, το No 1ο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη στο B-Segment, στην 8η πλέον γενιά του, πέρασε από την αυτοκινητιστική εφηβεία και άφησε πίσω του το αιχμηρό και επιθετικό προφίλ για ένα look πιο ώριμο και κομψό. Το νέο Fiesta κέρδισε 71mm σε μήκος και 12mm σε πλάτος, ενώ το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 4mm. Η εμφάνιση του μπροστινού μέρους είναι πιο απλοποιημένη, με λιγότερα νεύρα και αιχμές, με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα να παραμένει και να τροποποιείται ανάλογα με την έκδοση. Σπορ πλέγμα για την ST-Line και ειδικές σατινέ επενδύσεις για την πολυτελή Vignale δηλώνουν άμεσα και ξεκάθαρα τον προσανατολισμό της κάθε έκδοσης. Τα μεγαλύτερα Full LED φωτιστικά σώματα ταιριάζουν με τους νέους προφυλακτήρες και τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης.

 

Το μικρό αδερφάκι του ST

Το ST-Line αποτελεί την πρόταση της Ford σε όσους θέλουν σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν χρειάζονται τα σκληροπυρηνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα και του στησίματος του Ford Performance ST. Το ST-Line διαφοροποιείται εμφανισιακά, αντλώντας έμπνευση από το τμήμα Ford Performance ST, για να προσφέρει ένα πιο δυναμικό look. Μπροστινός προφυλακτήρας με μεγάλες εισαγωγές αέρα στο μοτίβο του Focus RS, κυψελωτή μαύρη μάσκα, προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια, 17άρες ζάντες σε απόχρωση rock metallic, πίσω αεροτομή και αεροδυναμικός διαχύτης, sideskirts και μαύρο φινίρισμα περιμετρικά των παραθύρων ταυτοποιούν το ST-Line, που -κόντρα στην τάση των σύγχρονων hatch-back- διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα. Η νέα γενιά του δημοφιλούς supermini της Ford έφερε ένα καθολικά ανανεωμένο εσωτερικό, με σημαντικές βελτιώσεις σε ποιότητα, εργονομία και τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Στην έκδοση ST-Line αυτό μεταφράζεται σε ένα πολύ πιο σπορ αποτέλεσμα με bucket καθίσματα με κόκκινες ή λευκές ραφές (ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος και το εξοπλιστικό πακέτο), μαύρο ουρανό και κολώνες, δερμάτινο flat-bottom τιμόνι με χοντρή στεφάνη, διαφορετικής σχεδίασης επιλογέα, χειρόφρενο και πεντάλ, όλα με επένδυση αλουμινίου και προστατευτικά φιλέτα στο εσωτερικό των θυρών με το λογότυπο ST-Line. Πολύ όμορφη λεπτομέρεια οι carbon look φάσες γύρω από τον πίνακα οργάνων και την αιωρούμενη οθόνη αφής 8in, δίπλα από τον αεραγωγό στη μεριά του συνοδηγού.

Το νέο Ford Fiesta ST-Line είναι ο τέλειος χώρος να ζεις, αν σου αρέσει η σπορ οδήγηση, αλλά χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο που να σε πηγαίνει παντού. Πιστό στην παράδοση της Ford, αποτελεί ό,τι πιο οδηγοκεντρικό μπορεί να αποκτήσεις στη μικρή κατηγορία.Το άκαμπτο και καλορυθμισμένο πλαίσιο του ST-Line στρίβει κυριολεκτικά, όπως έρχεται. Κάθεται 10mm χαμηλότερα από τα κοινά Fiesta, ενώ το damping rate των αμορτισέρ-ελατηρίων είναι πιο σφιχτό κατά ποσοστό 15%. Η ανάρτηση επιτρέπει σημαντικά μειωμένες κλίσεις, το μπροστινό σύστημα -χάρη στη νέα χαρτογράφηση του EPAS- είναι αποκάλυψη για την κατηγορία, προσφέροντας πολύ καλή πληροφόρηση, φοβερή αμεσότητα και ακρίβεια. Οι 17άρες ζάντες φορούν ελαστικά 205/45 Michelin Pilot Sport 4, προσφέροντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Το ST-Line σε παρασύρει σε γρήγορο ρυθμό, αφού είναι πραγματικά ακλόνητο, θυμίζοντας συμπεριφορά hot-hatch. Ο πίσω άξονας -χάρη στη βελτιωμένη σχεδίασή του και τα νέα σινεμπλόκ- προσφέρει καλύτερο έλεγχο και είναι -σε γενικές γραμμές- βιδωμένος στην άσφαλτο. Αν όμως το επιδιώξεις -με μεταφορά βάρους-, το ST-Line πάει να γλιστρήσει γλυκά και διασκεδαστικά μέχρι να σου κόψει τη χαρά το μη-απενεργοποιούμενο ESP. Ο κορυφαίος Ecoboost ξεδιπλώνει τις αρετές του κυρίως στο φάσμα 2.000-5.000rpm. Τα 140Ps του EcoBoost προσφέρουν πολύ σβέλτες επιδόσεις (0-100km/h σε 9,0s και 202km/h τελική), ενώ ακούγεται φανταστικά για τρικύλινδρος. Το 6άρι κιβώτιο είναι απόλαυση, έχει σαφές κούμπωμα, ενώ τα δυνατά φρένα, με δίσκους μπροστά-πίσω, προσφέρουν ακινητοποίηση από τα 100km/h σε επίπεδα Porsche 911, 997!

Vignale, όπως λέμεSuper Lux.

Το Vignale, από την άλλη, σε ηρεμεί. Είναι ένας εντελώς άλλος κόσμος. Πολυτέλεια στο έπακρο, με τις δερμάτινες επενδύσεις να σε συνεπαίρνουν και να καλύπτουν τα καθίσματα, το ταμπλό, αλλά και τις επενδύσεις των θυρών. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι αντίστοιχη του εσωτερικού και δείχνει πολύ πιο premium από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, αλλά και από ολόκληρη την κατηγορία. Ξεχωρίζουν η νέα κυψελωτή μάσκα με περιμετρικό χρωμίου, οι προβολείς ομίχλης επίσης με χρώμιο περιμετρικά και η πλαϊνή, χαμηλά τοποθετημένη, χρωμιωμένη λωρίδα. Η μεγάλη πανοραμική οροφή δύο τμημάτων πλημμυρίζει το εσωτερικό με φυσικό φως και γενικότερα, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς μέσα σε αυτό το αυτοκίνητο είναι τέτοια που, όταν το παρκάρεις και βγαίνεις έξω να το δεις, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι Fiesta. Το Vignale είναι εντυπωσιακά άνετο παρά τις 17άρες ζάντες. Στο ταξίδι, με ταχύτητες 150-160km/h, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται ελάχιστα, σε σημείο που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα supermini αυτοκίνητο. Ο κρυφός φωτισμός αποτελεί βασικό στοιχείο εξοπλισμού στην έκδοση Vignale, όπως και η αυτόματη εναλλαγή των προβολέων, η αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων, ο αυτόματος κλιματισμός, αλλά και το εξαιρετικά βολικό, ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας ACC (Adaptive Cruise Control). Το σύστημα infotainment, που υιοθετεί την πλατφόρμα φωνητικών εντολών SYNC3, μας εντυπωσίασε γι’ ακόμα μία φορά με την απόκριση και την ταχύτητά του, όπως και το εκπληκτικό ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, με ψηφιακό ενισχυτή ισχύος 675watt και 10 -ρυθμισμένα ειδικά για το Fiesta-  ηχεία και subwoofer. Αυτό που βελτιώθηκε γενικά στο νέο Fiesta και είναι ιδιαίτερα εμφανές στην έκδοση Vignale είναι οι ομαλότερες αντιδράσεις της ανάρτησης σε ανωμαλίες, κακοτεχνίες, σαμαράκια κλπ, κάτι που οφείλεται όχι μόνο στην αναβαθμισμένη ανάρτηση, αλλά στη συνολικά αυξημένη ακαμψία του πλαισίου. Η πιο άκαμπτη -κατά 36%- δομή του αμαξώματος προσφέρει μειωμένους θορύβους και κραδασμούς, ενώ οι βελτιωμένες μονώσεις σε συνδυασμό με το ήχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλλουν σε μείωση του θορύβου, που φτάνει στο εσωτερικό σε ποσοστό 7%. Αν σας φαίνεται λίγο το 7%, αναλογιστείτε ότι υπάρχουν μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας που δεν φτάνουν σε αυτό το ποσοστό. Το Ford Fiesta Vignale είναι ένα αυτοκίνητο γι’ αυτούς που επιθυμούν ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά δεν θέλουν να στερηθούν την πολυτέλεια και τον εξοπλισμό που θα μπορούσε να τους προσφέρει ένα -συνήθως μεγαλύτερο- και πάντα ακριβότερο αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤιμήΈκδοσηςST-Line (3d 125Ps): €16.691

ΤιμήΈκδοσηςVignale (5d 100Ps): €17.396

 

1.0ECOBOOST 140PS

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71,9 x 82

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας Continental

ΒΑΡΟΣ (kg)               1.144

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      140/ 6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   18,3/ 1.500-5.000

0-100km/h      9,0sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           202

Εκπομπές Ρύπων C02 (gr/km)      102

Μέση κατανάλωση (lt/100km)  4,5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/45

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 252x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

Αρθρογράφος

 

Spyshots: Porsche Panamera

Spyshots: Porsche Panamera

Η Porsche προετοιμάζει τη νέα Panamera και δύο πρωτότυπά της εμφανίστηκαν να κάνουν δοκιμές.