Advertisement

Ford Fiesta ST-RX43 600Ps

Ford Fiesta ST-RX43 600Ps
Αν ήταν όπλο, θα ήταν Kalashnikov! Αυτό, που όποιος το δει μπροστά του, του κόβονται τα γόνατα. Αυτό, που φτιάχτηκε για τον πόλεμο και μετά από αυτόν συνεχίζει να τρομοκρατεί τις πόλεις.    

">

Rallybred

Ξέρετε, υπάρχει μια βασική διαφορά ανάμεσα σε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο δρόμου και σε ένα αγωνιστικό. Η διαφορά αυτή είναι ότι, αν βάλεις το βελτιωμένο να δουλεύει σε πλήρες φορτίο για πάνω από τέσσερα-πέντε, άντε στην καλύτερη, δέκα λεπτά, θα ανατιναχτεί, ενώ το αγωνιστικό θα αντέξει από μερικές ειδικές ή κάποιους γύρους σε πίστα ως και έναν εικοσιτετράωρο αγώνα. Που οφείλεται αυτή η διαφορά? Μα, που αλλού... στο τι πράγματα φοράει και στο πόσο έχει κοστίσει η κάθε κατασκευή. Το ξέρω ότι και τα αγωνιστικά τα λύνουν μετά από κάθε αγώνα, αλλά και πάλι δεν είναι το ίδιο. Αυτό εδώ το τέρας, για παράδειγμα, το έβλεπα στο Μαραθώνα να σβουρίζει ασταμάτητα τέρμα γκάζι για 4 μέρες, χωρίς να πηγαίνει γρήγορα, ώστε να ψύχεται από τον αέρα και αναρωτιόμουν, πόσα από τα αυτοκίνητα, που κάνουμε δοκιμή όλα αυτά τα χρόνια, θα μπορούσαν να κάνουν σβούρες με το anti-lag στο full για τόσες ώρες. Αλλά το Fiesta του Block δεν μασάει από τέτοια! Βλέπετε, το συγκεκριμένο Ford Fiesta με τον κωδικό RX-43 (Rallycross 43) είχε εξελιχτεί το 2013 από την M-Sportως το αυτοκίνητο, που θα έπαιρνε μέρος οKenBlock στο GlobalRallycrossChampionship, αλλά και σε διάφορα XGamesrallycrossevents. Επίσης, είναι το αυτοκίνητο, με το οποίο γυρίστηκε το έκτο και το όγδοο Gymkhana, αλλά χρησιμοποιείται και σε events σαν αυτό, που έγινε τον περασμένο μήνα στο Μαραθώνα. Δεν ξέρω, αν το παρακολουθήσατε από κοντά, πάντως, αν το είδατε, θα καταλάβατε ότι για τη συγκεκριμένη άσκηση χρειάζεται όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή, όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Αλλά και στους αγώνεςRallycross, αυτό είναι το ζητούμενο. Θέλει πρόσφυση και ροπή για να ξεκολλήσουν γρήγορα στην έξοδο της στροφής και να πεταχτούν στην επόμενη, μιας και δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες για να αναπτύξουν ταχύτητα. Όχι ότι δεν έχουν και δύναμη, ίσα ίσα που έχουν πολύ περισσότερη από τα αυτοκίνητα του WRC και είναι πολύ θεαματικότερα. Αυτό είδαν και στη FIA και από φέτος άλλαξαν οι κανονισμοί του WRC, επιτρέποντας πλέον μεγαλύτερα μετατρόχια και περισσότερη ιπποδύναμη. Επιτέλους.

 

Καθαρόαιμο

Θυμάστε που λέγαμε έτσι τα δίχρονα αγωνιστικά μηχανάκια, που δεν είχαν φώτα και πινακίδες. Πολύ πιθανόν να τα λένε ακόμα έτσι, απλά δεν τα βλέπω πια πουθενά, παλιότερα ήμασταν πιο αλάνια φαίνεται και τα έβρισκες και στη Μεσογείων να αλλάζουν 6 ταχύτητες σε 150m. Τέτοιο είναι και αυτό. Προλάβαινε να αλλάξει τις τρεις πρώτες μέσα σε ένα parking από βαρέλι σε βαρέλι. Ας πάμε, όμως, να δούμε τώρα τι χρειάζεται να κάνεις για να αποκτήσεις ένα τέτοιο όπλο, ικανό για το απόλυτο παιχνίδι και τη μέγιστη διασκέδαση. Λοιπόν, το μικρό αυτό τέρας φοράει το δίλιτρο Ecoboostμοτέραπό το μεγαλύτερο αδερφό του, το προηγούμενοFocusWRC, γιατί το 1,6lt δεν επαρκούσε για τη δύναμη, που χρειαζόταν ο κύριος Ken και αποδίδει με τον περιοριστή των 45mm στην εισαγωγή της GarrettTR30R, ούτε λίγο ούτε πολύ 600Ps και 92kgm ροπής!!! Χωρίς τον περιοριστή, τα κεφάλια της Hoonigan Racing υπολογίζουν λίγο πάνω από 800Ps. Πριν καν σκεφτείτε ότι έχουμε δει και περισσότερα από δίλιτρο, να σας θυμίσω ότι το 45άρι στόμιο κάνει την τουρμπίνα στην εισαγωγή μεγέθους GT28 αφού δεν έχει την πολυτέλεια να τουρμπίζει μετά τις 5.000rpm. Η Garrett TR30R είναι μια πολύ ειδική τουρμπίνα η οποία χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα WRC αλλά και μονοθέσια LMP καθώς είναι σχεδιασμένη να αντέχει τη βάναυση χρήση του anti-lag. Ο συμπιεστής είναι από μαγνήσιο, ενώ ο στρόβιλος από Inconel. Το cartridge δεν είναι υδρόψυκτο και τα ρουλεμάν είναι κεραμικά για την ελάχιστη τριβή και μικρό βάρος. Το συνολικό βάρος της τουρμπίνας είναι περίπου 4kg τη στιγμή που το εργοστασιακό turbo ενός Evo IX ζυγίζει τα διπλάσια! Η TR30R έχει φτερωτές σχεδιασμένες ειδικά για τη M-Sport, με μεγάλο A/R για λιγότερο back-pressure. Η κακομοίρα η Garrett δουλεύει υπερωρίες στα 3,1barγια να τα καταφέρει να δώσει τόνους δύναμης στις χαμηλομεσαίες rpm, δηλαδή στο φάσμα λειτουργίας των wrc-rallycross και φυσικά του Fiesta RX43. Τροφοδοτείται με καυσαέρια από ένα χταπόδι 4 σε 1 με μεγάλο υδρόψυκτο wastegate της TialΤα εντόσθια του μοτέρ είναι επτασφράγιστο μυστικό των ανθρώπων του Hoonigan Racing Division και όσο και αν ανακρίναμε τον head engineer, δεν μας έδωσε απάντηση! Εδώ δεν μας άφησε να βγάλουμε φωτογραφία του μηχανοστασίου λες και θα τους κλέβαμε τα μυστικά και θα τα πουλάγαμε σε ανταγωνιστές τους! Επειδή όμως θέλαμε πάση θυσία να διαβάσετε για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, στις σελίδες μας, δεν πιέσαμε την κατάσταση και μείναμε μόνο στο ότι το μοτέρ έχει προετοιμαστεί εξολοκλήρου από την Γαλλική PIPOMoteurs με δικό της στρόφαλο, μπιέλες, πιστόνια, εκκεντροφόρους και εξέλιξη κυλινδροκεφαλής. Μην φανταστείτε ότι στο μηχανοστάσιο βλέπεις και πολλά, κυρίως ένα τεράστιο ram-air το οποίο είναι ντυμένο με επένδυση χρυσού για απαγωγή της θερμοκρασίας.. Τα ηλεκτρικά του είναι όλα από την Cosworth, που ψάχνοντας πληροφορίες για το Fiesta, μπήκα στο site της και ακόμα σκουπίζω τα δόντια μου από το σανίδι... Μιλάμε για απίστευτα προϊόντα. Το Fiesta, λοιπόν, φοράει τον νέοPectelMQ12 εγκέφαλο, που είναι εξέλιξη της σειράς των SQ6 εγκεφάλων της εταιρείας, ο οποίος έχει τεράστια δύναμη επεξεργαστών και μπορεί να διαχειριστεί σχεδόν τα πάντα, περιλαμβανομένων των launchcontrol, tractioncontrol, knocksensors, μεταβλητό χρονισμό (ακόμα και τετραπλό VANOS), έλεγχο ημιαυτόματου σασμάν, ακόμα και μεταβλητής γεωμετρίας αυλούς εισαγωγής. Συμπληρωματικά, συνδυάζεται με το PowerControlUnitPectelHyllus,το οποίο αναλαμβάνει όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες του αυτοκινήτου, πέραν της διαχείρισης του κινητήρα και συνεργάζεται με το MQ12 τέλεια, απλοποιώντας την καλωδίωση και μειώνοντας τα προβλήματα.  Επίσης, οι δύο αυτές μονάδες επικοινωνούν μεταξύ τους, αλλά και με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά της Pectel, όπως το καντράν τοdatalogger και ηοθόνη πολλαπλών λειτουργιών  MFD με CanBus για αυξημένη ταχύτητα δεδομένων.  Το data logger συλλέγει πληροφορίες από 255 παραμέτρους ταυτόχρονα με ταχύτητα 8.000Hz, τα οποία μετά οι μηχανικοί αναλύουν για να δουν, αν όλα λειτουργούν σωστά και εντός προδιαγραφών. Μάλιστα... γι' αυτό δεν σπάει.

 

X-WRC

Η καρότσα του Fiesta προετοιμάστηκε στην Αγγλία από την M-Sport του MalcolmWilson (αν δεν ξέρετε ποιος είναι, μετεξεταστέοι για το Σεπτέμβριο) και είναι προδιαγραφών WRC. Έχει μόνιμη τετρακίνηση με μηχανικά μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω και ένα συμπλέκτη, που ελευθερώνει τον άξονα, που στέλνει την κίνηση πίσω, όταν τραβάει ο οδηγός το υδραυλικό χειρόφρενο για να μην φρενάρει και τους μπροστινούς ταυτόχρονα. Το σασμάν είναι εξατάχυτο σειριακό, κατασκευασμένο από την Sadev, όπως και το transfer, αλλά και το πίσω διαφορικό. Η καρότσα είναι «ραμμένη» και ενισχυμένη στα σημεία και διαθέτει rollcage προδιαγραφών FIA. Τα ψυγεία με τα βεντιλατέρ έχουν μεταφερθεί πίσω και γι’ αυτόν το λόγο έχουν ανοιχτεί είσοδοι αέρα στα πίσω φτερά, αλλά και έξοδος στην πίσω πόρτα και τον προφυλακτήρα. Η μετακόμιση αυτή έγινε, γιατί σε τέτοιου είδους χρήση, όπου το αυτοκίνητο δουλεύει σε πλήρες φορτίο, χωρίς, όμως, να κινείται με πολλά χιλιόμετρα, η ροή του αέρα δεν θα επαρκούσε για την ψύξη του νερού και χρειάζονται δύο τεράστια βεντιλατέρ και μεγαλύτερο ψυγείο για να το κρατήσουν κρύο, που μπροστά απλά δεν χωράνε. Η ανάρτηση είναι της κορυφαίας Reiger πλήρως ρυθμιζόμενη, με γόνατα McPherson εμπρός και πίσω και με ρυθμιζόμενα ατσάλινα φτιαχτά ψαλίδια.  Η κρεμαγιέρα είναι και αυτή αγωνιστική με σχέση 12/1, που μεταφράζεται σε μιάμιση στροφή από άκρη σε άκρη. Τα φρένα του είναι της Brembo προδιαγραφών WRC και χρησιμοποιεί διαφορετικά τακάκια ανάλογα με τις απαιτήσεις, για παράδειγμα, στο Μαραθώνα δεν ήθελε αγωνιστικά τακάκια, γιατί δεν θα ζεσταίνονταν ποτέ, θα μας πάταγε το Δήμαρχο και θα είχαμε επεισόδια του τύπου «άει μωρή κουλή, που σε φέραμε από του διαόλου το κέρατο να μας σκοτώσεις» και τέτοια! Οι τροχοί του είναι σφυρήλατες ζάντες της speedline με λάστιχα ToyoproxesR1-R και το συνολικό του βάρος είναι 1.250kg, 50 περισσότερα απ’ ότι δηλώνει η M-Sport. Μόνο που η Μ-Sport δίνει 1.200kg με 1,6lt κινητήρα, με τα ψυγεία εμπρός και με 80lt αγωνιστικό ρεζερβουάρ, που δεν νομίζω να το έχει αφήσει πάνω ο Block για το Gymkhana. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα πολύ πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους και είναι τα ανθρακονημάτινα ProRacerUltimaWRC της Recaro. Ψαρωτικό το σαλονάκι του Κένι έτσι? Και το κάθε κάθισμα ζυγίζει μόλις 9,7kg! Θέλετε τώρα να ξε-ψαρώσετε μαθαίνοντας και την τιμούλα του? 6.000 ευρώ έκαστο! Θα το σκεφτώ και αν είναι θα ξαναπεράσω…

 

HFHV

HybridFunctionHoonVehicle, με λίγα λόγια το παιδί για όλες τις δουλειές. Βλέπετε, όταν το έφτιαξαν στην Αγγλία αυτό το Fiesta, το προόριζαν αποκλειστικά για αγώνες WRC, αλλά ο κύριος Block είχε και άλλα σχέδια για το καμάρι του. Ήθελε να το τρέξει και Rallycross, να γυρίσει και τα βιντεάκια του Gymkhana, να τρέχει σε stage rallies, να το πηγαίνει και σε διάφορα events ανά τον κόσμο, σαν το Gymkhana Grid. Μάλιστα, για να μπορεί να συμμετέχει σε όλα αυτά, κάθε φορά πρέπει να γίνονται αλλαγές, όπως άλλες σχέσεις μετάδοσης, άλλη ανάρτηση, φώτα, μετακόμιση τα ψυγεία από πίσω πάλι μπροστά και τέτοια. Και έτσι μας προέκυψε αυτό το μπασταρδάκι, που και είναι WRC και δεν είναι και είναι Rallycross και δεν είναι και ούτω καθεξής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι όπλο. Τρελό όπλο και πυροβολάει ασταμάτητα, φτύνοντας μάλιστα και φλόγες από την εξάτμιση, με τον καταλύτη για τελικό καζανάκι. Από έξω, που το βλέπεις, νομίζεις ότι είναι μόνιμα τουρμπισμένο και δεν ξεφουσκώνει ποτέ, κάτι που παίζει να ισχύει, μιας και, όποτε άφηνε ο Ken το γκάζι, αυτό έσκαγε συνέχεια με το anti-lag. Δεν ξέρω πόσες ώρες λειτουργίας μπορεί να βγάλει με αυτόν τον τρόπο η κακομοίρα η Garrett, πάντως δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση της. Μάλιστα, δεν είναι υδρόψυκτη και λογικό μου φαίνεται, γιατί, αν είναι να την πηγαίνουν έτσι, θα έβραζε και τα νερά του κινητήρα. Όσο, όμως, θυμάμαι το πέταγμα, που έκανε το αυτοκίνητο από βαρέλι σε βαρέλι μέσα στην πίστα, χαλάλι και η τουρμπίνα και όλα. Όσο και να το δεις σε βίντεο, δεν φαίνεται το πως εκτοξεύεται από το πουθενά. Οι μηχανικοί του Block μας είπαν ότι κυμαίνεται στο 1,9-2sec! Θέλαμε να βάλουμε VBOX αλλά δυστυχώς δεν μας το επέτρεψαν… Όπως επίσης, δυστυχώς λόγω σφιχτού προγράμματος του event, δεν καταφέραμε να κάνουμε και μια βόλτα με τον Ken Block για να σας μεταφέρουμε την εικόνα του, πώς είναι από μέσα, αλλά δεν είναι και δύσκολο να το φανταστείτε. Πως είναι στο Playstation, ε, το ίδιο, αλλά με πονεμένα πλευρά, ιδρωμένα χέρια και ανακατεμένο στομάχι! Το πραματάκι είναι κυριολεκτικά αρρώστια! 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

  • Κυβισμός: 1999cc
    Διάμετρος x Διαδρομή:  87,5mm x 83,1mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

  • M-Sport

TUNINGSPECS

  • Ford "Ecoboost" 2.0 WRC
  • PIPO Moteurs στρόφαλος
  • PIPO Moteurs μπιέλες
  • PIPO Moteurs εκκεντροφόροι
  • PIPO Moteurs ελατήρια εμβόλων
  • Turbo Garrett TR30R με περιοριστή 45mm
  • Cosworth Electronics Pectel MQ12 ECU
  • Cosworth Electronics PectelHyllus power control module

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

  • Ατσάλινα ρυθμιζόμενα ψαλίδια
  • Γόνατα McPherson εμπρός-πίσω με ομόκεντρη Reiger

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Sadev σειριακό εξατάχυτο σασμάν
  • Sadev tranfer case
  • Sadev πίσω διαφορικό

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Σασί και Roll cage από την M-Sport
  • Cosworth Electronics Pectel DB1-RSHE card logger
  • Cosworth Electronics Pectel MK4 RS Driver's dash
  • Cosworth Electronics MFD I/O display
  • Καθίσματα Recaro Ultima WRC carbon fiber seat

ΦΡΕΝΑ

 

  • Brembo Monobloc WRC brakes

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

  • Ζάντες Speedline
  • Λάστιχα Toyo proxes R1-R

 

Πληρωμή με Κάρτα