Ford Focus RS 2.3EcoBoost 350Ps

Ford Focus RS 2.3EcoBoost 350Ps

Team RS

Το Ford Focus RS, στην τρίτη του γενιά, μας άρεσε πολύ. Βέβαια, είναι αδύνατον να μην σου αρέσει αυτό το αυτοκίνητο. Η Ford φαίνεται να έχει καλά κρυμμένο ένα μαγικό ραβδάκι με το λογότυπο RS, που μόλις το αγγίζει στα μοντέλα της, τότε γίνεται κάτι μαγικό, κάτι που ποθείς να έχεις στο γκαράζ σου. Όχι όμως απλά και μόνο για να το χαζεύεις και να το δείχνεις στους φίλους σου. Τα μοντέλα με το λογότυπο RS ανέκαθεν ήταν αυτοκίνητα, που λάτρευαν να πηγαίνουν γρήγορα, να γράφουν χρόνους σε πίστες, να πιέζονται και να σου προσδίδουν απλόχερα οδηγική ευχαρίστηση. Κάθε μοντέλο Focus RS είχε στοιχεία, που μπορούσαν να εκτιμήσουν μονάχα οι λάτρεις της σπορ οδήγησης, κάθε ένα είναι και ένα μοντέλο που τιμάει το αρκτικόλεξο του Team RS, που σημαίνει Rally Sport. Στην πρώτη του γενιά, το Ford Focus RS ήταν ό,τι πιο κοντινό μπορούσες να οδηγήσεις σε σχέση με ένα καθαρό πιστάδικο, ενώ, στη δεύτερη του γενιά, εξέπληξε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι το απόλυτο όριο τα 250 ή 260Ps για κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, δημιουργώντας ένα σύνολο, που έστριβε με απίστευτο τρόπο και μάλιστα με 305Ps. Στην τρίτη του, όμως, γενιά «έπρεπε» να είναι τετρακίνητο, προκειμένου να γίνει ισχυρότερο και ακόμα πιο γρήγορο στις στροφές.

Tech Freak

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, που ήταν διαθέσιμο σε περιορισμένη παραγωγή, το νέο Ford Focus RS είναι το πρώτο μοντέλο RS, που θα πωλείται συνολικά σε 42 αγορές παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Β. Αμερικής και της Κίνας. Το νέο Ford Focus RS δεν μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με τα υπόλοιπα αδέρφια του, παρά το γεγονός ότι και αυτό είναι αποκλειστικά πεντάθυρο. Οι μηχανικοί της Ford ενίσχυσαν σημαντικά το μπροστινό, αλλά περισσότερο, το πίσω υποπλαίσιο και τις βάσεις στήριξης της πίσω ανάρτησης. Αποτέλεσμα των ενισχύσεων αυτών είναι το νέο Ford Focus RS να έχει 23% αυξημένη στρεπτική ακαμψία από το ST! Οι αλλαγές αυτές κρίθηκαν επιτακτικές λόγω του δυναμικού χαρακτήρα του νέου RS, αλλά και λόγω του νέου συστήματος τετρακίνησης. Το Ford Performance AWD, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Βρετανική GKN Automotive, βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, στο πίσω διαφορικό. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, ενώ, παράλληλα, ελέγχουν την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Μία ειδική μονάδα ελέγχου μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής, λαμβάνοντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες (όπως η γωνία του τιμονιού, το άνοιγμα πεταλούδας, η ταχύτητα του οχήματος, το yaw rate, η πλευρική επιτάχυνση κ.α.) 100 φορές το δευτερόλεπτο. Η κεντρική μονάδα ελέγχου, αναλύοντας τα δεδομένα, μεταφέρει μέχρι και το 70% της ροπής στο πίσω διαφορικό, το οποίο -μέσω του συστήματος Dynamic Torque Vectoring- μπορεί να τροφοδοτήσει μέχρι και το 100% αυτής της ροπής σε καθέναν από τους πίσω τροχούς σε μόλις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου!

FordPerformance+Cosworth=L.F.E.

Ο κινητήρας 2.3EcoBoost μας είναι γνωστός από τη Mustang, για την περίσταση, όμως, του Ford Focus RS έγινε περαιτέρω εξέλιξη από την Ford Performance και τους γκουρού της Cosworth, φτάνοντας την απόδοση στα 350Ps. Η κυλινδροκεφαλή του RS κατασκευάζεται από βελτιωμένο κράμα αλουμινίου, με μεγαλύτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ το μπλοκ των κυλίνδρων χρησιμοποιεί ανθεκτικότερα χιτώνια από χυτοσίδηρο. Η τουρμπίνα της Garrett (Honeywell για OEM εφαρμογές) είναι σχεδίασης twin-scroll, με μεγαλύτερο συμπιεστή κατά 3mm από τον EcoBoost της Mustang. Η φλάντζα καύσης αλλά και η κυλινδροκεφαλή έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά από την Cosworth. Ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή δόθηκε στο σύστημα ψύξης, με τους μηχανικούς της Ford Performance να αφήνουν πολύ μεγάλο ωφέλιμο χώρο στο μπροστινό μέρος του RS, για να τον εκμεταλλευτούν με ένα τεράστιο intercooler πάχους 100mm. Αναβαθμισμένα είναι επίσης και τα ψυγεία νερού και λαδιού. Το intercooler, σύμφωνα με τους μηχανικούς, ήταν το μεγαλύτερο, που μπορούσαν να τοποθετήσουν, προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει το απαιτούμενο επίπεδο ψύξης για οδήγηση σε πίστα.

 

Dr. Jekyll and Mr.Hyde

Το Ford Focus RS, στην απόχρωση Stealth Grey, είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει η λέξη. Σε αντίθεση με το «trademark», Nitrous Blue, στο συγκεκριμένο γκρι είναι ένας δολοφόνος sports-cars με πολλαπλάσια τιμή. Κανείς δεν θα σας δει να έρχεστε και κανείς δεν θα μπορέσει να σας ακολουθήσει μόλις τον περάσετε! Δηλαδή, wham bam, thank you ma'am! Δεν υπάρχει τίποτα εξωφρενικό ή ακραίο στη σχεδίαση του αμαξώματος για να εντυπωσιάζει τους περαστικούς, που το χαζεύουν, όταν είναι σταθμευμένο. Κάθε αεροδυναμικό βοήθημα, κάθε spoiler ή αεραγωγός είναι μελετημένα και αποσκοπούν σε κάτι. Οι μηχανικοί της Ford ήταν τόσο προσηλωμένοι στην επίτευξη της μηδενικής αεροδυναμική άνωσης, που το νέο RS πέρασε περισσότερες από 2.000 ώρες προσομοίωσης σε υπολογιστή. Από τα πρώτα χιλιόμετρα συμβίωσης, το RS σε εντυπωσιάζει με το δίπολο χαρακτήρα του. Στη ρύθμιση Normal, η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά καθόλου κουραστική, η εξάτμιση και ο κινητήρας ακούγονται ελάχιστα και το μόνο, που θα πρέπει να συνηθίσεις, είναι ο μεγάλος κύκλος στροφής (11,8m) λόγω της πολύ κοντής κρεμαργιέρας. Το εσωτερικό είναι πολύ άνετο για 4 επιβάτες και τα bucket καθίσματα της Recaro, αν και κοστίζουν επιπλέον €1.460, είναι πανέμορφα και έχουν φοβερή στήριξη. Το χαρακτηριστικό μπλε μοτίβο των Ford RS δίνει το παρόν στην επένδυση του τιμονιού, στα τρία όργανα στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων. Το ταχύτατο τιμόνι (2 στροφές από τέρμα σε τέρμα ) είναι ακριβέστατο, επιτρέποντας στον οδηγό να σημαδεύει την τροχιά, που θέλει να ακολουθήσει, με μικρές κινήσεις και το αμάξωμα του RS να ακολουθεί με χειρουργική ακρίβεια. Τα 350Ps, που αποδίδει ο κινητήρας και πολύ περισσότερο τα 47,9kgm ροπής στη φάση του overboost, κάνουν το RS να καταπίνει τις στροφές σαν αρπακτικό. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρίσκεσαι πάνω από τις 2.500rpm και μετά ξεχνάς ό,τι ήξερες για υστέρηση ισχύος, λαχάνιασμα ψηλά κλπ. Το μηχανικό εξάρι κιβώτιο είναι σφιχτό με σαφές κούμπωμα, ενώ η πυκνή κλιμάκωση σε βοηθάει στην επίτευξη απίστευτων ρεπρίζ! Τα 4,7sec για τα πρώτα 100km/h -χάρη στο launch control- και η τελική ταχύτητα των 266km/h είναι μόνο νούμερα, που δεν μπορούν να προσδώσουν τη μοναδική αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση, που σου δίνει απλόχερα το RS. Μόλις εξοικειωθείς λίγο, επιλέγεις το sport mode και το τοπίο αλλάζει δραστικά… Η εισαγωγή αυξάνει τα ακουστικά decibel, που φτάνουν στην καμπίνα, ενώ στο πίσω μέρος ανοίγει το κλαπέτο της κολάσεως! Κάθε άφημα του γκαζιού συνοδεύεται από μία αλληλουχία σκασιμάτων, θυμίζοντας πολιτισμένο WRC! Το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο και το ESP παραμονεύει για να επέμβει μονάχα σε πολύ άγριες καταστάσεις. Τα επίπεδα πρόσφυσης των Michelin Pilot Super Sport, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, είναι κυριολεκτικά ατελείωτα. Σε κάθε στροφή στρίβεις με απίστευτα χιλιόμετρα και το RS δείχνει να σε «τσιγκλάει» και να παίζει με τις ικανότητές σου, αφού έχει πολύ ακόμα για να φτάσει στο όριό του. Το πρόγραμμα Track είναι πραγματικά για χρήση σε πίστα, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση να γίνεται υπερβολικά σκληρή για τους Ελληνικούς δρόμους, προσδίδει, όμως, στο RS συμπεριφορά αγωνιστικού, με ανύπαρκτες κλίσεις. Εδώ, αν το λέει η καρδιά σου, μπορείς να κινηθείς με απαγορευτικούς ρυθμούς, αρκεί να θυμάσαι ότι το ESP σου έχει δώσει τα χαλινάρια σε ποσοστό 90%. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα με τις τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες της Brembo και τους μπροστινούς δίσκους 350mm είναι πανταχού παρόντα, με φοβερή δύναμη και ακούραστη επαναληψιμότητα. Στο track mode, ψάχνεις να βρεις πρώτα τα δικά σου όρια και έπειτα τα όρια του αυτοκινήτου και της πρόσφυσης. Σε κλειστές στροφές και με αρκετό γκάζι, διακρίνεις ένα ίχνος υποστροφής, το οποίο εξαλείφεται ταχύτατα με το τεχνητό pivot του πίσω μέρους, το οποίο ανοίγει ελαφρώς την τροχιά του για να σε βοηθήσει να στρίψεις πιο αποτελεσματικά. Αν εξοικειωθείς με το σύστημα τετρακίνησης, μπορείς να τοποθετήσεις το RS λίγο πριν την στροφή και να εκτοξευτείς προς την έξοδό της σαν καταπέλτης με απόλυτο έλεγχο και μοναδική πιστότητα πληροφορίας. Εάν πάλι θέλετε περισσότερο θέαμα παρά ουσία και από αυτό έχει το Ford Focus RS! Επιλέγετε το Drift Mode, στο οποίο η τετρακίνηση λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, που επιτρέπει στο RS ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, χαράσσοντας χαμόγελα στο πρόσωπό σου αρκεί να είσαι εξοικειωμένος με το γρήγορο ανάποδο και να μην φοβάσαι να μείνεις στο γκάζι. Τα υπόλοιπα θα τα κάνει το RS και εσύ θα φαίνεσαι…Ken Block!

Praise the Car Gods

Τα σημερινά hot-hatch είναι απίστευτα ολοκληρωμένα. Όμως αν και είναι ταχύτατα και πολύ αποτελεσματικά, τους λείπει κάτι που το Ford Focus RS διαθέτει σε αφθονία. Η συμμετοχή του οδηγού στη γρήγορη οδήγηση. Οδηγώντας σε μία στριφτερή ορεινή διαδρομή, όπως του αρμόζει, δεν μπορείς παρά να υμνήσεις την προσπάθεια της Ford Performance και του team RS για το μοναδικό αυτό δημιούργημα, που πραγματικά πάει την αυτοκίνηση ένα βήμα παραπέρα και δείχνει την τιμή των €50.205 να μοιάζει ως ένα απόλυτα λογικό αντίκρισμα. Να είστε σίγουροι, πάντως, ότι θα είναι τα πιο απολαυστικά χρήματα, που θα επενδύσετε ποτέ!

Ευχαριστούμε το McArthurGlen Athens για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Ford Focus RS 2.3EcoBoost 350Ps AWD: €50.205

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό Ti-VCT

ΘΕΣΗ              Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        2.261

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   87,5 x 94

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,4:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, twin-scroll υπερτροφοδότης καυσαερίων της Honeywell

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.588

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Dynamic Torque Vectoring Control, τελική σχέση μετάδοσης 2,96:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Integral strut, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων SLA, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Integral strut, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     8Jx19in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                235/35

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 350x25mm με αλουμινένιες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      350/6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   47,9/ 2.000-4.500

0-100km/h      4,7sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  266

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       175

Μέση κατανάλωση  (lt/100km)  7,7 

 

Αρθρογράφος

 

Ανάρπαστο το Nissan Note e-Power στην Ιαπωνία

Ανάρπαστο το Nissan Note e-Power στην Ιαπωνία

Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι παραγγελίες του Nissan Note e-POWER στην Ιαπωνία, αφού κατάφερε να ξεπεράσει τις 20.000 παραγγελίες, υπερβαίνοντας κατά δύ...