Advertisement

Ford Focus RS 360PS

Ford Focus RS 360PS

Θεσσαλονίκη,  η μόνη πόλη που γράφεται με δύο σίγμα και προφέρεται με δύο λάμδα, με την έντονη νυχτερινή ζωή της, τόσο στις πίστες των μαγαζιών, όσο και στις πίστες του δρόμου! Ο Taoul είναι ένας από τους νυχτερινούς πρωταγωνιστές των πιστών του δρόμου και με το RS του μοιράζει πόνο.

Τεστοστερόνη!

Το Ford Focus RS είναι ένα αυτοκίνητο που στην νορμάλ του κατάσταση μυρίζει τεστοστερόνη. Πρησμένο, με 18άρες λευκές ζάντες που χτυπάνε στο μάτι και  θηριώδη προφυλακτήρα, αποπνέει σκληρό και ατίθασο χαρακτήρα, έτοιμο ανά πάσα στιγμή να σε οδηγήσει σε στροφοδιαδρομές με το πόδι στο πάτωμα. Εμπνευσμένο από το αντίστοιχο μοντέλο του WRC, εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της Ford, έχοντας μάλιστα σαν δοκιμαστές τον Colin McRae και τον Carlos Sainz και η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2002 στην Διεθνή έκθεση του Παρισιού. Τότε μάλιστα είχα την τύχη να μπω στο δεύτερο μοντέλο της παραγωγής, από τα 4.501 που βγήκαν από το εργοστάσιο.

Είναι τόσο διακριτικό όσο είναι ένας bodybuilder και τόσο αποτελεσματικό όσο είναι ο Stalone στο Rambo Ι, ΙΙ και ΙΙΙ μαζί. Στην βελτιωμένη του έκδοση φωνάζει «ιπποδύναμη» με βροντερή φωνή από την σχεδόν ελεύθερη εξάτμιση και καλά θα κάνεις αν το δεις, να μείνεις δεξιά και να του ανοίξεις δρόμο!

Rally Sport

Πριν έρθει στα χέρια του Taoul, το RS αυτό είχε ένα πρόγραμμα της Dreamscience, τοποθετημένο από την Ford Kaklamanos. Με το που ήρθε στα χέρια του, αποφάσισε να αλλάξει την GT2560LS που φοράει ο Duratec του RS, με μία GT28RS με όλα της τα παρελκόμενα. Στην εργοστασιακή του μορφή ο Duratec αποδίδει 225Ps, χρησιμοποιεί σφυρήλατα πιστόνια τα οποία επαρκούν για ιπποδυνάμεις μέχρι και –οριακά- τα 400Ps, ενώ έχει την ιδιομορφία να χρησιμοποιεί υδρόψυκτο chargecooler το οποίο έχει κοινό ψυκτικό υγρό με το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα να φτάνει τους 102οC και πολλές φορές, όταν πιεστεί, ακόμα και τους 105οC, όπου και ανοίγου τα βεντιλατέρ, οπότε η θερμοκρασία πέφτει μεταξύ 95οC και 98οC.

Άλλη μία ιδιομορφία, που είχε προκαλέσει θύελλα σχολίων, ήταν η απουσία οργάνου θερμοκρασίας του κυκλώματος ψύξης, αν και μέσω κρυφής διαδικασίας, εμφανίζεται στον πίνακα στη θέση του χιλιομετρητή, μαζί με διάφορες άλλες ενδείξεις όπως ακριβή km/h, πίεση turbo κτλ.

Tuned Sport!

Ο Taoul αγόρασε ένα μεταχειρισμένο κιτ που φορούσε άλλο RS και περιλάμβανε την Garrett GT2860RS, το οποίο συνδύασε με ένα external wastegate των 38mm, μία πολλαπλή εξαγωγής δια χειρός NS Racing που καταλήγει σε downpipe των 76mm, ενώ η υπόλοιπη εξάτμιση των 70mm έχει ένα τελικό καζανάκι και είναι κατασκευασμένη από την Exhaust Center. Το γενναιόδωρο RS πρόσφερε και το intercooler της Autobahn88, το οποίο έχει σωληνώσεις από την PMC, μία “αγελάδα” της Roose Motorsport, φίλτρο αέρα της Graham Goode, ενώ παντού τοποθετήθηκαν σιλικονούχα κολάρα Samco. Η τοποθέτηση του intercooler καταργεί το chargecooler και έτσι το ψυκτικό υγρό χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την ψύξη του κινητήρα, χωρίς όμως απαραίτητα να βελτιώνεται το θέμα με τις θερμοκρασίες. Όλες οι τοποθετήσεις των aftermarket έγιναν από τους Μπαρέση και Ρούμελη στην Θεσσαλονίκη. Το αυτοκίνητο είχε ήδη πρόγραμμα της Dreamscience, το οποίο όμως ήταν ρυθμισμένο για το εργοστασιακό turbo. Ο Taoul ήρθε σε επαφή με την Ford Kaklamanos προκειμένου να αναβαθμίσει το πρόγραμμα ώστε να συνεργάζεται με την 28RS που φοράει τώρα. Οι πολλαπλασιαστές και τα μπουζοκαλώδια της MSD στέλνουν ισχυρό ρεύμα στα μπουζί της Denso, ενώ το κύκλωμα παροχής καυσίμου ενισχύθηκε από την αντλία βενζίνης της DeatschWerks που έχει παροχή στα 265cc/min. Την εικόνα στον χώρο του κινητήρα συμπληρώνουν ένα custom μεταλλικό δοχείο νερού, καθώς και ένα μεταλλικό κάλυμμα μπαταρίας.

Η απόδοση του κινητήρα έφτασε τα 360,8Ps στις 5.820rpm, με την ροπή να φτάνει στα 49,46kgm στις 3.990rpm, έχοντας διαθέσιμα πάνω από 40kgm από τις 3.800rpm μέχρι και τις 6.200rpm. Στους υπόλοιπους τομείς του αυτοκινήτου δεν έχει γίνει κάποια περεταίρω βελτίωση, μιας και τα αμορτισέρ της Sachs που έχουν χαμηλότερα κατά 25mm ελατήρια από το Focus ST, το κιβώτιο MTX75 με τις κοντές σχέσεις, το quickshift, τον δίσκο συμπλέκτη της AP Racing και το μπλοκέ διαφορικό της Quaife κάνουν την δουλειά τους, έστω και λίγο οριακά για τα 360Ps του κινητήρα.

Black dyno

Στις μετρήσεις, τα νούμερα που είδαμε ήταν αναμενόμενα για ένα Focus RS με 360Ps. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 5,68sec, ενώ τα 400 μέτρα από στάση σε 13,5sec, με ταχύτητα εξόδου στα 175,29km/h. Θα μπορούσαμε και λίγο καλύτερα, αλλά τα πρώτα 18 μέτρα χρειάστηκαν 2,73sec, λόγω της μέτριας κατάστασης των ελαστικών που είχε σαν αποτέλεσμα να σπινάρουμε αρκετά. Στην ρεπρίζ με 3η, χρειαστήκαμε 3,33sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, που είχε ξυπνήσει το turbo, μόλις 2,36sec ήταν αρκετά.

Joy machine!

Ο Taoul βελτίωσε το RS γιατί ήθελε ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, δηλαδή για κόντρες, για πίστα, για βόλτες και για στρίψιμο στο βουνό. Ο άνθρωπος ήθελε λίγο παραπάνω δύναμη, αυτό είναι όλο! Στις κόντρες μάλιστα τα πάει πολύ καλά μιας και έχει βρεθεί μπροστά από αξιοσημείωτα αυτοκίνητα, όπως Ibiza με VF35 και GT2871, Golf DSG με K04, Audi TT των 360Ps, ακόμα και από Μ5 το οποίο όμως τον πέρασε μετά τα 200km/h. Στον δρόμο πάντως έχει ιδιαίτερα στρωτή και πολιτισμένη λειτουργία όταν αποφασίσεις να πας χαλαρά. Όσο χαλαρά σε αφήνει τουλάχιστον η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, μην ξεχνάτε πως το Focus RS δεν θεωρείται άνετο και πολιτισμένο αυτοκίνητο, πιο πολύ σε αγωνιστικό δρόμου παραπέμπει. Όταν αποφασίσεις να πατήσεις τέρμα το γκάζι, η αδρεναλίνη ανεβαίνει κατακόρυφα και αν μάλιστα έχεις στροφές μπροστά σου, τότε θα ιδρώσεις προσπαθώντας να κρατήσεις το τιμόνι στα χέρια σου. Το μπλοκέ τραβάει προς το εσωτερικό της στροφής και αν μάθεις να το χειρίζεσαι σωστά, τότε μπορείς να κινηθείς με πολύ γρήγορους ρυθμούς και να αφήσεις πίσω σου αρκετά γρήγορα αυτοκίνητα

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα