Ford Focus ST-Line 1.5TDCi 120Ps 8at

Ford Focus ST-Line 1.5TDCi 120Ps 8at

Αναταράξεις

Το Ford Focus στην πρώτη του γενιά κλόνισε τα δεδομένα της κατηγορίας με τον ανατρεπτικό του σχεδιασμό και την οδική του συμπεριφορά που «έβγαζε στη σέντρα» πολλά από τα GTI της εποχής. Η 4η γενιά του μοντέλου έρχεται σε μία δύσκολη εποχή, αφού η SUV επέλαση έχει λάβει σημαντικό μέρος της πίτας, τα hatchback του C-segment, ωστόσο, συνεχίζουν να μονοπωλούν την κατηγορία. Με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, το Focus εξακολουθεί να είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Ford. Γι’ αυτό το λόγο του έδωσε και τη δέουσα προσοχή, με την εταιρεία να δηλώνει ότι το νέο Focus είναι το πιο ποιοτικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία, χάρη στη νέα δομή του πατώματος και τη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, βελτίωσε τη στρεπτική ακαμψία κατά 20% και μείωσε το βάρος από 70kg έως 88kg, ανάλογα με τη διάταξη της πίσω ανάρτησης.

 

ST-Lined

Το νέο Focus ακολουθεί τη νέα γλώσσα σχεδιασμού της Ford -η οποία ξεκίνησε με νέο Fiesta- αποχαιρετώντας τις αιχμηρές γραμμές και τα έντονα νεύρα. Το σύνολο είναι κομψό και αρμονικό, ευνοώντας την πρακτικότητα και την αεροδυναμική, με το συντελεστή να έχει πέσει στο Cd:0.273, παρέχοντας πλεονεκτήματα σε κατανάλωση, επιδόσεις και θόρυβο στην καμπίνα. Η έκδοση ST-Line προσφέρει δυναμισμό στο σύνολο χάρη στους διαφορετικούς -πιο επιθετικούς- προφυλακτήρες, στο μαύρο περίγραμμα της κυψελωτής μάσκας, στις σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες, στα side-skirts και στη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Το μήκος του νέου μοντέλου αγγίζει τα 4.378mm, το πλάτος τα 1.825mm και το ύψος τα 1.454mm. Συγκριτικά με το παρελθόν έχουμε μικρές διαφορές, με το νέο Focus να είναι 20mm μακρύτερο, 2mm πιο πλατύ και 30mm πιο κοντό. Μόνο το μεταξόνιο αυξήθηκε σημαντικά (+52mm), φτάνοντας τα 2.700mm. Αυτή η αύξηση είχε τεράστια επίπτωση στο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες. Πλέον, 5 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, με αρκετό διαθέσιμο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και στο κεφάλι.

Αύρα Premium

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί τα χνάρια του νέου Fiesta, με κύριο πρωταγωνιστή τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών να «αιωρείται» ψηλά στο ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 να δίνει τη δυνατότητα χειρισμού του κλιματισμού, της πλοήγησης και του ηχοσυστήματος με φωνητικές εντολές. Υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, η υλοποίηση όμως του νέου συστήματος infotainment έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να χρησιμοποιήσουν 50% λιγότερους διακόπτες, δίνοντας σαφές προβάδισμα στην εργονομία. Νέα προσθήκη αποτελεί και το ηλεκτρικό χειρόφρενο, δίνοντας extra χώρο στο τούνελ της κονσόλας, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι απλός και ευανάγνωστος, ακολουθώντας τη σχεδίαση που είδαμε στο νέο Fiesta. Στα μέσα της χρονιάς θα υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστεί με πλήρως ψηφιακό πίνακα, όπως πρωτοείδαμε στη Mustang! Ο διάκοσμος είναι σημαντικά αναβαθμισμένος με ποιοτικά και μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και τα panels των θυρών, δίνοντας μια premium αύρα στο εσωτερικό. Το ανανεωμένο σύστημα SYNC3 διαθέτει φωτεινές και ευανάγνωστες ενδείξεις, ενώ το FordPass Connect δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 10 συσκευών, αλλά και μετατροπής του Focus σε WiFi hotspot! Το τεχνολογικό οπλοστάσιο του νέου Focus ονομάζεται Ford CoPilot360 και περιλαμβάνει πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, όπως το Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop&go, το Speed Sign Recognision, το Lane Keeping Assist, το Pre-Collision Assist και το Active Park Assist 2.

Focusστην οδήγηση!

Ο κινητήρας πετρελαίου που είχαμε για δοκιμή είναι μία ανανεωμένη εκδοχή της σειράς EcoBlue της Ford, φέρνοντας λύσεις μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων προκειμένου να πληροί τις νέες προδιαγραφές Euro6d. Αποδίδει 120Ps, με τη μέγιστη ροπή να είναι 30,6kgm, μόλις από τις 1.750rpm. Στην πράξη, το μοτέρ έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, με ελάχιστο θόρυβο να φτάνει στην καμπίνα. Το Ford Focus εδώ και 20 χρόνια αποτελεί το μέτρο με το οποίο συγκρίνουν όλοι την οδική συμπεριφορά των μικρομεσαίων hatchback. Ναι, είχαμε υψηλές προσδοκίες από το Focus 4ης γενιάς. Οι προσδοκίες αυτές επιβεβαιώθηκαν στο έπακρο, αφού το νέο μοντέλο απέχει σημαντικά από τους αντιπάλους του σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Ακόμα κι αν έχασε τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στις εκδόσεις μέχρι 125Ps, έχει, ωστόσο, να επιδείξει επικοινωνιακή αίσθηση για σεμινάριο. Ο ημιάκαμπτος προέρχεται από το νέο Fiesta ST, μαζί με τα force vectoring ελατήρια. Ακόμα και με αυτή τη διάταξη και την πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης του ST-Line, φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες χάρη στο ιδιαίτερα δεμένο πλαίσιο. Το ST-Line κάθεται σε 10mm χαμηλότερα ελατήρια, με το setup της ανάρτησης να διαφοροποιείται σημαντικά από τα υπόλοιπα μοντέλα, δίνοντας σαφές προβάδισμα στη σπορ οδήγηση. Μάλιστα, η Ford είναι τόσο απόλυτη στην επίτευξη του ιδανικού στησίματος, που αλλάζει την προφόρτιση στα ελατήρια κάθε 20kg επιπλέον βάρους (ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό), φτάνοντας συνολικά τα 45 διαφορετικά setup αμορτισέρ-ελατηρίωνΤο τιμόνι είναι το καλύτερο της κατηγορίας σε ακρίβεια και αίσθηση, ενώ δενχρειάζεται να φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης για να διαπιστώσεις την εκπληκτική δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα στη ρύθμιση Sport, που το τιμόνι έχει και «extra» βάρος, σημαδεύεις και το ιδανικά ρυθμισμένο πλαίσιο ακολουθεί σε βαθμό που θα ταίριαζε σε hot-hatch. Τα αυξημένα μετατρόχια και το πληθωρικό μεταξόνιο συμβάλλουν στη σταθερότητα στα «πολλά» και δίνουν μια ακλόνητη αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες χωρίς αυτή να περιορίζεται στις ευθείες. Παράλληλα, το πίσω μέρος παραμένει ζωντανό, με την ουρά να ανοίγει ελαφρά συνεχώς την τροχιά της, βοηθώντας στην τοποθέτηση. Ταυτόχρονα, το Ford Stability Control χρησιμοποιεί torque-vectoring «φρεναρισματάκια» και στους 4 τροχούς, πριν επέμβει το ESP για να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την ιδανική γραμμή! Ο 1.5lt EcoBlue κινεί σβέλτα το αμάξωμα, θεωρούμε όμως ιδανικό συνοδοιπόρο των υψηλών δυνατοτήτων του ST-Line το τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης με τα 182Ps. Από την άλλη, το diesel σύνολο πετυχαίνει εύκολα νούμερα κατανάλωσης γύρω στα 6lt, κάτι που πολύ δύσκολα θα πετύχετε με τον ισχυρότερο EcoBoost. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο μας άφησε θετικές εντυπώσεις, αλλάζοντας αρκετά γρήγορα και ομαλά, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση πολύ πιο άνετη. Παρόμοιες εντυπώσεις έρχονται από την εξαιρετική ηχομόνωση και την «φινετσάτη» κύλιση παρά την ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα. Βλέπετε? Αν επιλέξετε την έκδοση με τα 182Ps, θα πάρετε παρέα και τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που προσφέρει ακόμα πιο «λιμουζινάτη» κύλιση. Win-Win κατάσταση! 

Bucket List

Το νέο Ford Focus ST-Line αποτελεί μία εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με σαφή προσανατολισμό προς τη σπορ διάθεση. Παραμένει κορυφαίο σε οδική συμπεριφορά, άκρως ανταγωνιστικό σε επιδόσεις και οικονομία, ενώ έχει πλέον φτάσει σε απόσταση αναπνοής τις κορυφαίες προτάσεις σε άνεση, χώρους, ποιότητα εσωτερικού και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Focus 1.0EcoBoost 125Ps 6MT (Trend): €17.894

Τιμή έκδοσης δοκιμής Focus 1.5EcoBlue 120Ps 8AT (ST-Line): €25.684

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ             Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73,5 x 88,3 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.280

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                    Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ             Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ  Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                215/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                          Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     120/ 3.600

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   30,6/ 1.750-2.250

0-100km/h   9,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 193

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      111

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,2

Δοκιμής (lt/100km)    6,1

 

Αρθρογράφος

 

Peugeot 308 GT 1.6THP EAT8 225Ps

Peugeot 308 GT 1.6THP EAT8 225Ps

Το Peugeot 308 GT είναι ένα ήπιων τόνων hatchback, με τιμή ανάλογη των  κορυφαίων hot-hatch της αγοράς. Μπορεί ο άνετος και ολοκληρωμένος χαρακτήρας κ...