Ford Kuga 1.5EcoBoost AWD Auto 182Ps

Ford Kuga 1.5EcoBoost AWD Auto 182Ps

Απαγορευμένος
1_Ford_Kuga_1.5EcoBoost 182Ps 1
Αναφέρομαι στον κινητήρα του πρώτου Kuga, τον πεντακύλινδρο με κυβισμό 2.500cc και turbo. Ναι, δυνατό δε λέω, απαγορευμένο όμως, για τη σημερινή οικονομική κατάσταση. Παρόλα αυτά, δεν παύει να είναι ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο, με στήσιμο Ford, ποιότητα και sport εμφάνιση. Το νέο Kuga κράτησε ευτυχώς όλα τα θετικά στοιχεία της προηγούμενης γενιάς και, με την προσθήκη του νέου EcoBoost κινητήρα βενζίνης, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση στα μεσαία SUVCrossover. Μην ξεχνάτε ότι για την ώρα το Kuga «βολεύει» μόνο με το βενζινοκινητήρα 1.5 Ecoboost, καθώς ο diesel είναι δίλιτρος. Το Kuga μπορείτε να το βρείτε και στην έκδοση των 150 ίππων με δικίνητη, όμως, πλατφόρμα. Στην περίπτωσή μας, δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση με το νέο αυτόματο σασμάν της Ford

Βολικό
Σίγουρα ένα αυτόματο κιβώτιο είναι υπερβολικά βολικό στην καθημερινότητα. Το κιβώτιο του Kuga είναι ένα απλό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Αυτό στην πράξη θέλει μια μικρή εξοικείωση αφού υπάρχουν στιγμές που το κιβώτιο πατινάρει έντονα με αποτέλεσμα η βελόνα του στροφόμετρου να μην πέφτει κάτω από τις 3.000rpm. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Η αλήθεια είναι ότι αρχικά βλέπαμε νούμερα γύρω στα 12+ lt/100km, πάντοτε σε πραγματικές συνθήκες κίνησης εντός της πόλης, με μπόλικο σταμάτα-ξεκίνα. Με τη χρήση, εξοικειωθήκαμε με τη λειτουργία του σασμάν και φτάσαμε να βλέπουμε «μεσαία» 10lt/100km νούμερα, που δεν είναι άσχημα για ένα αυτοκίνητο βάρους 1686kg, όταν η Ford ισχυρίζεται ότι, στον αστικό κύκλο, το νούμερο αυτό είναι 9,3lt/100km. Κοντά είμαστε. Σας θυμίζουμε και πάλι: ο κινητήρας είναι μόλις 1.5lt! Αυτός, πάλι, είναι γνωστός για την πλουσιοπάροχη ροπή του, από χαμηλές rpm –σχεδόν 25 κιλά από τις 1.500 έως τις 5.000- και γενικότερα η προσπέραση και η επιτάχυνση είναι εύκολη υπόθεση.


Τεχνολογίες
1_Ford_Kuga_1.5EcoBoost 182Ps 2Έξυπνη τετρακίνηση, Active Park Assist, Ford SYNC, Adaptice Cruise Control, ηλεκτρική αυτόματη πόρτα αποσκευών… Ας τα δούμε ένα-ένα. Καταρχάς, η τετρακίνηση του Kuga λειτουργεί συνεχώς, όπως πρέπει. Δηλαδή γνωρίζει κατά πόσο πρέπει να εμπλέξει τον κάθε τροχό αναλόγως των συνθηκών. Μπορείτε, μάλιστα, από τις ρυθμίσεις του πίνακα οργάνων να επιλέξετε να βλέπετε το πόση ροπή πηγαίνει σε κάθε τροχό. Λειτουργεί εντυπωσιακά σε off-road διαδρομές. Αξίζει να το δείτε. Με το Active Park Assist είστε πιο ήσυχοι, αν οδηγεί και η γυναίκα σας το αυτοκίνητο, καθώς σε χώρους που έχουν μικρότερη απόσταση του ενός μέτρου για εμπρός και πίσω, το Park Assist αναλαμβάνει να παρκάρει το αυτοκίνητο και εσείς το μόνο που κάνετε, είναι να ελέγχετε το γκάζι, το φρένο και να επιλέγετε D ή όπισθεν. Το ηχοσύστημα της Sony, σε συνδυασμό με το SYNC II σύστημα της Ford, λειτουργούν άψογα και, προσωπικά, βολεύτηκα πολύ με τη λειτουργία προεγκατάστασης τηλεφώνου μέσω Bluetooth, καθώς μιλάω αρκετά στο κινητό, όταν οδηγώ. Το adaptive cruise control είναι επίσης βολικό, καθώς μπορεί και επιβραδύνει το όχημα αναλόγως της ταχύτητας του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Καλά όλα τα παραπάνω. Τα έχουμε δει λίγο ως πολύ και σε άλλα αυτοκίνητα και δεν παύουν -μας αρέσει δεν μας αρέσει- να μας εξυπηρετούν στην καθημερινότητά μας. Αυτό, όμως, που με εντυπωσίασε και με βόλεψε περισσότερο από όλα, είναι η αυτόματη ηλεκτρική πίσω πόρτα. Πόσες φορές σας έχει τύχει να κρατάτε πράγματα στα χέρια και να πρέπει να τα αφήσετε, να βρείτε το κλειδί του αυτοκινήτου για να ξεκλειδώσετε και να ανοίξετε το πορτ-μπαγκάζ? Εμένα αμέτρητες. Ε, με το Kuga έχεις απλά πάνω σου το κλειδί, κουνάς το πόδι σου κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και… η πόρτα του πορτ μπαγκάζ ανοίγει μόνη της!!! 

Πίσω από το τιμόνι
1_Ford_Kuga_1.5EcoBoost 182Ps 3
Ό,τι περιμέναμε. Γνήσιο Ford, με τιμόνι ακριβέστατο, αμάξωμα και ανάρτηση να ακολουθούν τις εντολές «με τη σκέψη», φρένα, που θυμίζουν sport αυτοκίνητο. Σημειώστε ότι φοράει 300άρηδες δίσκους εμπρός και 280 πίσω, εξ’ ου και το πολύ αποτελεσματικό φρενάρισμα. Γενικότερα, οδηγώντας το, δεν θυμίζει SUV, αλλά αυτοκίνητο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και σε αυτό τους βγάζω το καπέλο. Με 0-100km/h σε μόλις 10,2sec, μιλάμε και για ένα σβέλτο –παρά το βάρος του- αυτοκίνητο. Το Ford Kuga με τον Ecoboost 1.5 σε δικίνητο ξεκινάει από τα 24.282 ευρώ με απόσυρση –όταν, με το καλό, αποφασίσουν τι θα γίνει- και η έκδοση 1.5 AWD Titanium Plus Auto των 182 ίππων ξεκινάει από τα 34.595 ευρώ με απόσυρση. Σίγουρα απευθύνεται μια ειδική «μερίδα» αγοραστών, αλλά το κοινό του Kuga ήταν πάντοτε ειδικό. Όταν κάποιος ήθελε να αγοράσει ένα sport SUV με 2.5lt turbo, σίγουρα δεν τον ένοιαζε η υψηλή κατανάλωση και στόχευε στη sport οδήγηση, σίγουρα πρόκειται για μία ειδική περίπτωση. Το Kuga, με τους νέους EcoBoost κινητήρες των 1.500 κυβικών εκατοστών, έρχεται σαφέστατα πιο κοντά στο αγοραστικό κοινό που θέλει ένα καλά εξοπλισμένο και σύγχρονο τεχνολογικά μεσαίο SUV με σπορ συμπεριφορά και εξαιρετικό στήσιμο.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ FORD KUGA 1.5 ECOBOOST 1.5 FWD Trend: €24.282 (με απόσυρση)
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ FORD KUGA 1.5 ECOBOOST 182PS AUTO AWD: €34.595

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.498
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   79 x 76,4
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            10:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων της BorgWarner
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.686

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Στους 4 τροχούς
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ηλεκτρονικά διαχειριζόμενο για κάθε τροχό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7,5Jx18in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    235/50 R18

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 280mm  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          182 / 6.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      24,4/ 1.600-5.000
  • 0-100km/h      10,1sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  200

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       171

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km) 
    Αστικός κύκλος 9,3
  • Δοκιμής (lt/100km)    10,4

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60     3,58

0-80     5,64

0-100   8,09

0-120   11,32

0-140   15,89

 

 

ROLL-ON με 2α
KM/H             SEC

60-120            9,87

60-160            25,04

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,49     45,92

60        4,98     73,72

100      6,73     89,84

200      10,24   114,23

400      15,87   139,93

 

Αρθρογράφος

 

Suzuki Vitara 4WD 1.6DDIS 120Ps Auto

Suzuki Vitara 4WD 1.6DDIS 120Ps Auto

Έχοντας δοκιμάσει όλες τις εκδόσεις του νέου Vitara, αυτό που σε εκπλήσσει με το συγκεκριμένο είναι η αμεσότητα στο γκάζι, αν και Diesel, αυτόματο και...