Ford Kuga PHEV: 225 ίπποι με κατανάλωση από 1,4lt/100km

Ford Kuga PHEV: 225 ίπποι με κατανάλωση από 1,4lt/100km

Plug-in Power

Το Kuga Plug-in Hybrid αξιοποιεί με ιδανικό τρόπο τα καλύτερα στοιχεία δύο διαφορετικών κόσμων, την αθόρυβη λειτουργία και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων που προσφέρει ένα ηλεκτρικό σύνολο κίνησης, με την ισχύ και την χωρίς περιορισμούς κίνηση που παρέχει ένας βενζινοκινητήρας υψηλού κυβισμού. Το εξαιρετικά προηγμένο υβριδικό σύστημα του Ford Kuga PHEV συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,4kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 225 ίππους, χάρη στους οποίους, το SUV της Ford μπορεί να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε 9,2sec, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 200km/h. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τύπου CVT και η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Το πρώτο, εναλλάσσει την λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού, ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ και πάντα σε συνδυασμό με το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας. Στο δεύτερο, το EV Now, η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο EV Later, διατηρείται η ισχύς της μπαταρίας με την κίνηση να γίνεται μέσω του θερμικού κινητήρα. Στο EV Charge, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία και παράλληλα να κινήσει το αυτοκίνητο. Το σύστημα κίνησης της Ford είναι ιδιαίτερα αποδοτικό στην πράξη, με πολύ καλή διαχείριση ενέργειας, με αποτέλεσμα η τιμή της μέσης κατανάλωσης να εντυπωσιάζει όποιον κοιτάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Με υψηλό απόθεμα ισχύος από την μπαταρία και επιλεγμένο το προφίλ EV Auto, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 2,5lt, ενώ ακόμα και όταν εξαντληθούν τα αποθέματα ισχύος της, θα δείτε νούμερα λίγο πάνω από τα 5lt/100km, που είναι εξαιρετική επίδοση για την κατηγορία και το βάρος του Kuga. Και φυσικά οι εκπομπές ρύπων των 32gr/km CO2 σημαίνουν ότι το Kuga στην  Plug-in υβριδική του έκδοση έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Πόσο χρόνο για φόρτιση;

Η φόρτιση του Kuga Plug-in Hybrid είναι εύκολη υπόθεση. Χρησιμοποιώντας απλή οικιακή πρίζα η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε 6 ώρες, ενώ με τη χρήση οικιακού ταχυφορτιστή Elvi EVBox+ ή σταθμό δημόσιας φόρτισης ο χρόνος φόρτισης μειώνεται στις 3-3,5 ώρες. Είτε χρησιμοποιείς μια απλή οικιακή παροχή ρεύματος είτε ένα wallbox, μπορείς να διαχειριστείς την προτίμηση φόρτισης μέσω της οθόνης SYNC του οχήματος ή μέσω της εφαρμογής FordPass. Η μπαταρία από την στιγμή που είναι γεμάτη, επαρκεί για να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά το Kuga για 56km.

Φρούριο άνεσης & ασφάλειας

Η Plug-in hybrid έκδοση του Kuga προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-Line X. Η έκδοση αυτή διαθέτει αρκετά πιο σπορ εμφάνιση χάρη στους πιο  επιθετικούς προφυλακτήρες, τα τονισμένα side-skirts, τις ράγες οροφής, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18in, αλλά και μία διακριτική αεροτομή.

Η σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις ενθέσεις σε carbon look, επενδύσεις αλουμινίου και κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά στην υφή, με πολύ καλή ποιότητα και με σωστή συναρμολόγηση. Ο δε εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνει οθόνη 12,3in στον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς και μια οθόνη αφής 8in στο κέντρο του ταμπλό, υπεύθυνη για την διαχείριση του infotainment SYNC3 της Ford, το οποίο υποστηρίζει λειτουργίες με gestures, σύνδεση μέσω Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth.

Το Kuga διαθέτει όλο το τεχνολογικό οπλοστάσιο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης της Ford με  πολλές επιλογές που θα κάνουν την καθημερινή σας διαβίωση με αυτό, κάτι παραπάνω από άνετη και παράλληλα, εξαιρετικά ασφαλή. Το Lane-Centering αναλαμβάνει να κρατήσει στο κέντρο της λωρίδας το αυτοκίνητο, το οποίο συνεργάζεται με το Blind Spot Assist και με το Pre-Collision Assist, ένα σύστημα που ανιχνεύει πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, καθώς και το Intersection το οποίο ελέγχει την διερχόμενη κίνηση στις διασταυρώσεις. Ένα ακόμα καινούργιο σύστημα υποβοήθησης, είναι το Road Edge Detection, το οποίο ενεργοποιείται σε ταχύτητες μεταξύ 70 και 110km/h και αναγνωρίζει τις άκρες του οδοστρώματος για τα επόμενα 50 μέτρα και σε μέγιστο πλάτος των επτά, αναλαμβάνοντας να κρατήσει στον δρόμο το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν δεν υπάρχει καν διαγράμμιση. Το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Road Sign Recognition και η δεύτερη γενιά του Active Park Assist κάνουν την ζωή σου πιο άνετα κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και εντός πόλεως.

In your pocket

Τα τεχνολογικά gadget δεν τελειώνουν όμως εδώ αφού το νέο Ford Kuga διαθέτει ηχοσύστημα της B&O, το οποίο αποτελείται από δέκα ηχεία και ένα subwoofer, συνολικής απόδοσης στα 675watt, head up display, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ασύρματη φόρτιση κινητών, αλλά και το μόντεμ FordPass Connect, που διαθέτει WiFi hotspot. Επιπρόσθετα, η εφαρμογή FordPass παρέχει πολλές νέες λειτουργίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης του Kuga Plug-In Hybrid, προσφέροντας δυνατότητες όπως:

Έλεγχος της στάθμης του καυσίμου, υπολογισμός της αυτονομίας οδήγησης, εκκίνηση του κινητήρα από απόσταση και εντοπισμό της θέσης του οχήματος.

Παρακολούθηση του επιπέδου της μπαταρίας και παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της.

Εντοπισμός σταθμού φόρτισης, που βοηθά τους πελάτες να εντοπίζουν και στη συνέχεια να καθοδηγηθούν σε περισσότερες από 125.000 τοποθεσίες του Δικτύου Φόρτισης σε 21 χώρες. Το σύστημα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, όπως ο τύπος του σταθμού φόρτισης (δημόσιος ή με περιορισμένη πρόσβαση) αλλά και τον τύπο της της πρίζας.

Ιστορικό ταξιδιών και φόρτισης, κάτι που βοηθά τους πελάτες να παρακολουθούν και να έχουν μία συνολική εικόνα από τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος και τη χρήση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που έχει χρησιμοποιηθεί, της απόστασης που έχουν διανύσει αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρική ενέργειας, καθώς και τη συνολική λειτουργία του συστήματος ανάκτησης πέδησης.

ST-Drive

Από τα πρώτα μόλις λεπτά οδήγησης του νέου Ford Kuga θα διαπιστώσεις ότι είναι εξαιρετικά άνετο. Χάρη στο Active Noise Control, που παράγει αντίθετης συχνότητας ήχους από το ηχοσύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εξωτερικοί θόρυβοι στην καμπίνα, το ταξίδι με αυτό γίνεται μια μοναδική εμπειρία. Αυτό που σε κερδίζει ξεκάθαρα όμως, είναι η τρομερά χαμηλή του κατανάλωση, αφού στην πράξη μπορείς να κινηθείς χωρίς να καταναλώνεις ούτε μία σταγόνα βενζίνης, εφόσον φυσικά η μπαταρία είναι φορτισμένη. Ακόμα και στην υβριδική λειτουργία, όπου χρησιμοποιείται και ο θερμικός κινητήρας, οι τιμές μέσης κατανάλωσης που θα δείτε θα σας κάνουν να τρίβετε τα μάτια σας. Τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης του Kuga, επιτρέπουν στον οδηγό να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, την εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, καθώς και τον βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι. Τα προφίλ είναι τα Normal, Sport και ECO, ενώ υπάρχουν δύο ακόμα, το Slippery Mode για οδήγηση σε ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες όπως η βροχή και ο πάγος, καθώς και το Deep Snow/Sand Mode που βελτιώνει την πρόσφυση σε αντίστοιχες συνθήκες.

Η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά πρακτικά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, περιορίζοντας παράλληλα τις κλίσεις στις στροφές. Τα επιπλέον κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και το υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαιρετική οδηγική συµπεριφορά για την οποία είναι γνωστό το Kuga. Το τιμόνι αν και λίγο ελαφρύ στην αίσθηση, δίνει πολλές πληροφορίες στον οδηγό και είναι άμεσο και ιδιαίτερα ακριβές, επιτρέποντάς του να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε κάθε συνθήκη. Το κινητήριο σύνολο λειτουργεί αρμονικά και ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κανείς τι γίνεται κάτω από το καπό, είναι να παρατηρεί τα όργανα στον πίνακα, αφού οι εναλλαγές στις διάφορες λειτουργίες του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετικά ομαλές. Το Kuga ST-Line δεν δυσανασχετεί ακόμα και αν ο οδηγός του αποφασίσει να το πιέσει καθώς παραμένει πάντα ουδέτερο και προβλέψιμο, με το ESP να λάμπει τόσο με την παρουσία του όσο και με την διακριτικότητα του. Τα 190mm της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα ανάλογα προφίλ οδήγησης, επιτρέπουν τις εκτός δρόμου διαδρομές, οι οποίες θα περιοριστούν μόνο από το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστά άξονα. Η ανάρτηση εξακολουθεί και είναι άνετη ακόμα και σε χωματόδρομο, καθιστώντας το Kuga σε έναν εξαιρετικό συνοδοιπόρο σε εκτός δρόμου περιπέτειες.  

Το κόστος αγοράς για το Ford Kuga Plug-in Hybrid με το υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού ST-Line Χ, ανέρχεται στα €49.989 και μπορείτε να το αποκτήσετε με το πρόγραμμα Ford Bonus με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, επιτόκιο 0,99% και διάρκεια αποπληρωμής δανείου έως 60 μήνες.

<SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B27743206.346030657;dc_trk_aid=537638914;dc_trk_cid=170832047;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=?"></SCRIPT>

 

Αρθρογράφος

 

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Σε δοκιμές που έκανε το περιοδικό FDM στη Δανία, η αυτονομία του Toyota bZ4X ήταν η μισή από όσο ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής!