Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line 225Ps

Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line 225Ps

Όταν κάποιος έχει στα χέρια του ένα υβριδικό αυτοκίνητο, αυτόματα περιμένει να δει και χαμηλές καταναλώσεις. Το πόσο χαμηλές θα είναι, εξαρτάται από τον τρόπο που οδηγεί ο ίδιος, αλλά και από το πόσο εξελιγμένο είναι το υβριδικό σύστημα του εκάστοτε αυτοκινήτου.
Οδηγώντας το νέο Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line, που ήξερα ότι έχει χαμηλή κατανάλωση, αφού η Ford ανακοινώνει πως φτάνει τα 1,4lt/100km με μόλις 32gr/km εκπομπές ρύπων, στον κύκλο WLTP, περίμενα πως ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.844kg και έχει έναν κινητήρα των 2,5lt που αποδίδει 225Ps, δύσκολα θα έπεφτε κάτω από τα 6lt/100km. Έλα όμως που έκανα λάθος… Η μέση κατανάλωση που είδα κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ήταν μόλις 5,5lt/100km, τιμή τρομερά εντυπωσιακή για τον όγκο του αυτοκινήτου. Και μάλιστα χωρίς να προσπαθήσω να οδηγώ ιδιαίτερα οικονομικά. Το αντίθετο θα έλεγα, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω πλήρως τόσο τα 225 άλογα του 2,5lt κινητήρα όσο και την πλήρη ισχύ της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 14,4kWh. Και να σημειώσω πως το air condition ήταν σχεδόν πάντα σε λειτουργία.

Μια σωστή βάση
Έχοντας λοιπόν ένα αποδεδειγμένα καλό κινητήριο σύνολο, το Kuga δεν θα μπορούσε παρά να έχει και μια σωστή βάση, με άλλα λόγια, την πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία έχει 90kg λιγότερο βάρος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 10%. Βελτιωμένοι είναι και οι εσωτερικοί χώροι, αφού το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 20mm φτάνοντας τα 2.710mm, το πλάτος κατά 44mm και το συνολικό μήκος του οχήματος μεγάλωσε κατά 89mm, φτάνοντας τα 4.614mm, χαρίζοντας με αυτό τον τρόπο μια ιδιαίτερα άνετη και φιλόξενη καμπίνα. Τα 581lt του χώρου αποσκευών είναι ικανά να χωρέσουν τις αποσκευές πέντε ενηλίκων, οι οποίοι με την σειρά τους θα χωρέσουν με άνεση μέσα στην ποιοτική, πρακτική και φιλόξενη καμπίνα. Λέγοντας για καμπίνα, δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τον εντελώς καινούργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in ο οποίος συνδυάζεται με μια οθόνη αφής των 8in, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να χειριστεί το Infotainment SYNC3 της Ford. Το SYNC3 υποστηρίζει λειτουργίες όπως gestures και φωνητικές εντολές και με αυτό τον τρόπο ελέγχει κανείς το ηχοσύστηα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και γενικά όλες τις λειτουργίες του οχήματος. 
Θα σταθώ λίγο στον πίνακα οργάνων ο οποίος αλλάζει ενδείξεις ανάλογα με το mode οδήγησης που έχουμε επιλέξει, τα οποία είναι τα NormalEcoSlipperyDeep Snow/Sand και Sport, προκειμένου να παρέχει πάντα την ιδανική πρόσφυση αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν. Επιπλέον, το νέο Ford Kuga Plug-in Hybrid διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ λειτουργίας του υβριδικού συστήματος: το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Και τι κάνει το κάθε ένα? Στο πρώτο προφίλ, το Auto, χρησιμοποιείται τόσο ο θερμικός κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες οδήγησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Στο προφίλ EV Now, χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας και όταν η μπαταρία αδειάσει, επανέρχεται αυτόματα στην υβριδική λειτουργία εμπλέκοντας και το θερμικό μοτέρ. Στο EV Later τον κύριο λόγο τον αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος εκτός από την κίνηση του οχήματος, επιμελείται και την φόρτιση των μπαταριών και τέλος, στο  Charge, όταν ακινητοποιείται το αυτοκίνητο, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια φορτίζοντας τις μπαταρίες. Φυσικά γίνεται ανάκτηση ενέργειας κάθε φορά που αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και επιβραδύνουμε (είτε με την χρήση του φρένου είτε χωρίς). Η μπαταρία του για να φορτίσει πλήρως χρειάζεται 3,5 ώρες με κοινή οικιακή παροχή, ενώ μπορεί να φορτίσει είτε σε απλή πρίζα είτε με τον επιτοίχιο ταχυ-φορτιστή Elvi EVBox+ ο οποίος διατίθεται ως έξτρα.

Φουλ εξοπλισμένο!
Το νέο Ford Kuga έχει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με πάρα πολλές επιλογές που θα κάνουν την καθημερινή σας διαβίωση με αυτό, κάτι παραπάνω από άνετη και παράλληλα, εξαιρετικά ασφαλή. Και πώς να μην νιώθει κανείς ασφαλής, αφού ένα σωρό ηλεκτρονικά βοηθήματα αναλαμβάνουν να κρατήσουν εντός πορείας το Kuga; Το Lane-Centering αναλαμβάνει να κρατήσει στο κέντρο της λωρίδας το αυτοκίνητο, το οποίο συνεργάζεται με το Blind Spot Assist και με το Pre-Collision Assist, ένα σύστημα που ανιχνεύει πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, καθώς και το Intersection το οποίο ελέγχει την διερχόμενη κίνηση στις διασταυρώσεις. Ένα ακόμα καινούργιο σύστημα υποβοήθησης, είναι το Road Edge Detection, το οποίο ενεργοποιείται σε ταχύτητες μεταξύ 70 και 110km/h και αναγνωρίζει τις άκρες του οδοστρώματος για τα επόμενα 50 μέτρα και σε μέγιστο πλάτος των επτά, αναλαμβάνοντας να κρατήσει στον δρόμο το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν δεν υπάρχει καν διαγράμμιση. Με λίγα λόγια, για να τρακάρεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει όχι μόνο να το θες, αλλά να τραβήξεις τιμονιά προς τον γκρεμό! 
Το Adaptive Cruise Control η δεύτερη γενιά του Active Park Assist κάνουν την ζωή σου πιο άνετα κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και εντός πόλεως. Τα τεχνολογικά gadget δεν τελειώνουν όμως εδώ αφού το νέο Ford Kuga διαθέτει -ανάλογα με την έκδοση- ηχοσύστημα της B&O, το οποίο αποτελείται από δέκα ηχεία και ένα subwoofer, συνολικής απόδοσης στα 675watthead up display, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ασύρματη φόρτιση κινητών, το μόντεμ FordPass Connect, που διαθέτει WiFi hotspot, ενώ μέσω της εφαρμογής FordPass, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την στάθμη του καυσίμου, να εκκινήσει τον κινητήρα από απόσταση (αρκεί να είναι αυτόματο το κιβώτιο ταχυτήτων), να εντοπίσει την θέση του οχήματος και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει τις πόρτες.
Η έκδοση ST-Line που είχαμε στα χέρια μας, διαθέτει ορισμένες σπορ πινελιές επηρεασμένες από την Ford Performance, όπως για παράδειγμα τους πιο επιθετικούς σε σχήμα προφυλακτήρες, την μεγάλη μαύρη μάσκα, τις διαφορετικές πλαϊνές ποδιές, τις ράγες στην οροφή, την διακριτική αεροτομή, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τις ζάντες των 18in ή κατά επιλογή των 19in.

Οδηγώντας
Πίσω από το τιμόνι μπορεί να διαπιστώσει κανείς πως το Ford Kuga είναι εξαιρετικά άνετο. Χάρη στο Active Noise Control, που παράγει αντίθετης συχνότητας ήχους από το ηχοσύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εξωτερικοί θόρυβοι στην καμπίνα, το ταξίδι με αυτό γίνεται μια μοναδική εμπειρία. Αυτό όμως που σε κερδίζει ξεκάθαρα, είναι η τρομερά χαμηλή του κατανάλωση, αφού στην πράξη μπορείς να κινηθείς χωρίς να καταναλώνεις ούτε μία σταγόνα βενζίνης, εφόσον φυσικά η μπαταρία είναι φορτισμένη. Για τις καθημερινές διαδρομές εντός πόλης δηλαδή, το Kuga Plug-in Hybrid πραγματικά θα σας λύσει τα χέρια και θα μειώσει δραστικά τις επισκέψεις σας στο βενζινάδικο. Ακόμα πάντως και στην υβριδική λειτουργία, όπου χρησιμοποιείται και ο θερμικός κινητήρας, οι τιμές μέσης κατανάλωσης που θα δείτε θα σας κάνουν να τρίβετε τα μάτια σας.
Plug-in Hybrid έκδοση ζυγίζει περίπου 250kg περισσότερα από τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι κατά την οδήγηση του, όμως οι μηχανικοί της Ford έχουν επέμβει στην ανάρτηση για να διατηρήσουν τα εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά του Kuga. Μάλιστα, το ST-Line είναι πιο σπορ σε συμπεριφορά και αντιδράσεις από αυτό που περιμένεις. Ακόμα και σε δρόμο με απαιτητικές στροφές παίρνει ελάχιστες κλίσεις, είναι προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του και αποπνέει ένα γενικό συναίσθημα ασφάλειας. Το ESP επεμβαίνει όπου χρειάζεται διακριτικά, το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο με σωστή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα έχουν δύναμη και αντοχή.

Δεν θέλει βενζίνη!
Όσο περισσότερο οδηγούσα το Kuga, τόσο περισσότερο διαπίστωνα πως απέφευγε να χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα του. Όταν οδηγείς με φυσιολογικούς ρυθμούς, δουλεύει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας και ο θερμικός θα επέμβει είτε μόλις πέσει η τάση της μπαταρίας είτε όταν πατήσεις απότομα το γκάζι. Μάλιστα, η εκκίνηση του θερμικού κινητήρα είναι τόσο ομαλή, που θα πρέπει να κοιτάξεις στον πίνακα για να διαπιστώσεις την επέμβασή του. Τόσο η τεχνολογία που κουβαλάει πάνω του όσο και ο συνδυασμός οδηγικής συμπεριφοράς, χαμηλής κατανάλωσης και άνεσης, είναι ισχυρά όπλα για το Kuga Plug-in Hybrid που δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο που θα ακολουθήσουν τα αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον.
Σημειώστε επίσης πως χάρη στο Test Drive Bonus, μπορείτε να αποκτήσετε το Kuga με σημαντικά οφέλη!

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoBoost 150Ps Trend: €26.272 
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.5Plug-In-Hybrid 225Ps ST-Line: €45.978

 

Αρθρογράφος

 

2019: Έκτη συνεχής χρονιά ρεκόρ για τη Volvo με αιχμή την πολυβραβευμένη γκάμα των SUV της

2019: Έκτη συνεχής χρονιά ρεκόρ για τη Volvo με αιχμή την πολυβραβευμένη γκάμα των SUV της

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Volvo ξεπερνά τα 700.000 αυτοκίνητα, με νέο ρεκόρ πωλήσεων παγκοσμίως για το 2019