Advertisement

 

Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line

Ford Kuga Plug-In Hybrid ST-Line

Modern Sport
Το Kuga είναι το Νο1 σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη, με 1,1 εκατομμύρια μονάδες από το 2008 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. Αυτό εδώ, το εντελώς νέο μοντέλο, βασίζεται στην πλατφόρμα C2 που χρησιμοποιούν όλα τα σύγχρονα Ford από το C-Segment και πάνω, προσφέροντας βελτιωμένη  στρεπτική ακαμψία κατά 10% και μειωμένο βάρος κατά 90kg σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το νέο Ford Kuga είναι 44mm φαρδύτερο και κατά 89mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20mm, προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το Kuga ST-Line της δοκιμής μας είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα Ford Performance και διαθέτει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές, μαύρη μάσκα, διαφορετική μπροστινή ποδιά, αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος και ράγες οροφής. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή, οι ζάντες αλουμινίου των 18in ή προαιρετικά των 19in και η διπλή απόληξη της εξάτμισης ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης.

Premium Tech
Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, ο οποίος αλλάζει γραφικά και ενδείξεις ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και η κεντρική οθόνη αφής 8in του συστήματος infotainment SYNC3 της Ford, που υποστηρίζει λειτουργίες με απλές φωνητικές εντολές ή gestures για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones. Φυσικά υπάρχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, με τις συσκευές να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth κατά τη διάρκεια της ασύρματης φόρτισης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν πολλά στοιχεία premium εξοπλισμού, όπως το ηχοσύστημα της B&O, απόδοσης 675watt, με 10 ηχεία και subwoofer, τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, το head up display και το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών.
Το Kuga προσφέρει τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Eco, Slippery και Deep Snow/Sand mode, για να παρέχει την ιδανική πρόσφυση αναλόγως των συνθηκών. Διαθέτει τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect με WiFi hotspot για μέχρι και 10 συσκευές και Live Traffic για την ενημέρωση της κυκλοφορίας μέσω του συστήματος πλοήγησης. Επίσης διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, όπως car tracker, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους, να ελέγχουν τη στάθμη του καυσίμου, να κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν τις πόρτες μέχρι και να πραγματοποιούν απομακρυσμένη εκκίνηση για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο. Άλλες τεχνολογίες περιλαμβάνουν το σύστημα ειδοποίησης και επέμβασης ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane-Centring, το Active Park Assist 2, που επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα και το σύστημα Active Noise Control, που παράγει αντίθετα ηχητικά κύματα μέσω του ηχοσυστήματος και περιορίζει τους θορύβους στο εσωτερικό της καμπίνας. Εντελώς νέο είναι και το σύστημα Lane-Keeping System, με Blind Spot Assist, που συνδυάζεται με το Pre-Collision Assist της Ford με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή που πλέον έχει και τη νέα λειτουργία Intersection για τις διασταυρώσεις. Το Adaptive Cruise Control, με λειτουργία Stop & Go, το Road Sign Recognition και το Lane-Centring κάνουν το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ευκολότερο από ποτέ. Για τους επαρχιακούς δρόμους υπάρχει το Road Edge Detection που ανιχνεύει τον δρόμο μπροστά, με ταχύτητες από 70 έως 110km/h και αναγνωρίζει τα άκρα του δρόμου 50 μέτρα μπροστά από το όχημα και σε πλάτος 7 μέτρων από κάθε πλευρά, διατηρώντας το όχημα εντός δρόμου ακόμα και χωρίς διαγράμμιση.

Plug-in Hybrid
Το νέο Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4kWh. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 225Ps, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50km, ενώ έχει κατανάλωση 1,4lt/100km, με εκπομπές CO2 32gr/km στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία φορτίζεται με οικιακή παροχή (230V) σε περίπου 3,5 ώρες, ενώ φυσικά φορτίζεται και εν κινήσει μέσω της πέδησης. Διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανά πάσα στιγμή το πότε θα χρησιμοποιεί τον  ηλεκτροκινητήρα και πότε τον κινητήρα βενζίνης 2,5lt λίτρων ή εναλλακτικά μπορεί να αφήσει το Ford Kuga να επιλέξει αυτόματα την ιδανική επιλογή. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, χάρη στη λειτουργία επαναφόρτισης, το αυτοκίνητο ανακτά ενέργεια κάθε φορά που επιβραδύνει ή φρενάρει. Στο προφίλ Auto EV, χρησιμοποιεί συνδυασμένη υβριδική λειτουργία κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το φορτίο του αυτοκινήτου. Στο EV Now, επιτρέπει να οδηγείς χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία, όπου θα επανέρθει αυτόματα στη χρήση της υβριδικής λειτουργίας. Στο EV Later, το υβριδικό σύστημα διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για να τη χρησιμοποιήσεις όποτε επιθυμείς, ενώ τέλος στο EV Charge, φορτίζει τη μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα (ως γεννήτρια) όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Η φόρτιση του Ford Kuga Plug-In Hybrid είναι εύκολη, είτε στο χώρο σας μέσω οικιακής πρίζας ή επιτοίχιου φορτιστή Elvi EVBox+ (διατίθεται στον extra εξοπλισμό) είτε στο δρόμο, σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης. Υποτίθεται ότι σύντομα θα αρχίσουμε να βλέπουμε αρκετούς από αυτούς... Για να δούμε...

ST-Drive
Tο νέο Kuga είναι ένα εξαιρετικό μεσαίο SUV, που μπορώ να πω ότι αποτελεί έναν εκπληκτικό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Φορτίζει τη μπαταρία του σε όλες τις επιβραδύνσεις και στις κατηφόρες και όταν «μείνει» από ηλεκτρική ενέργεια, ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα και ξαναφορτίζει τη μπαταρία αρκετά γρήγορα. Γενικά θα προσπαθήσει να κάψει όσο το δυνατόν λιγότερη βενζίνη γίνεται σε όλες τις συνθήκες. Η κατανάλωσή του μπορεί να κυμανθεί από το απόλυτο 0lt/100km, αν είναι πλήρως φορτισμένο και μπορείς να κινηθείς σχετικά αργά μέσα στην πόλη, όπως για παράδειγμα να πηγαίνεις το πρωί τα παιδιά σχολείο και διάφορες άλλες μικρές διαδρομές μέσα στη γειτονιά σου, μέχρι 6,2lt/100km αν κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο για αρκετή ώρα. Παρά την αύξηση του βάρους λόγω της συστοιχίας μπαταριών που πλέον φτάνει τα 1.844kg, το Kuga ST-Line συμπεριφέρεται εξαιρετικά στο δρόμο, με αρκούντως σπορ διαθέσεις. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, επιτρέποντας απειροελάχιστες κλίσεις στο αμάξωμα, ενώ το άμεσο και ακριβές τιμόνι σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση. Σε αυτό συντελούν και οι μεγάλοι τροχοί, το καλά ρυθμισμένο ESP, που δεν επεμβαίνει νωρίς και τα δυνατά του φρένα. Προσπαθεί να λειτουργεί κυρίως ως ηλεκτρικό και μόνο αν πατήσεις βαθιά το γκάζι, θα ενεργοποιήσει και τον θερμικό κινητήρα για να επιταχύνει χωρίς να γίνεται ποτέ σχεδόν αντιληπτή αυτή η μετάβαση από τους επιβαίνοντες. Είναι ένα εξαιρετικά οικονομικό και πολιτισμένο SUV, φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ένα αυτοκίνητο του 2020, που δείχνει τον δρόμο προς ένα οικονομικότερο και οικολογικότερο μέλλον, το μέλλον που θέλουμε και χρειαζόμαστε.


Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoBoost 150Ps Trend: €26.272
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.5Plug-In-Hybrid 225Ps ST-Line X: €45.078

 

Αρθρογράφος

 

H Volvo Car Hellas επιδοτεί την αγορά ποιοτικών ηλεκτρικών ποδηλάτων

H Volvo Car Hellas επιδοτεί την αγορά ποιοτικών ηλεκτρικών ποδηλάτων

Η Volvo Car Hellas προωθεί τις βιώσιμες μετακινήσεις προσφέροντας επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου