Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8 453Ps
Κρατήστε αυτό το «συνεχίζει να εξελίσσεται» και δεχτείτε πως για να μπορέσει αυτό να συμβεί έπρεπε να υπάρχει, για πολλούς και διάφορους λόγους, η ηλεκτρική Mustang Mach-E. H Ford έκανε λοιπόν το καθήκον της και διατηρεί στην γκάμα της ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της αυτοκίνησης. Η Mustang, το πασίγνωστο Pony Car, περνάει στην 7η γενιά της και αν και ήταν ήδη σαφές το μεγάλο βήμα της να «εξευρωπαϊστεί» από την προηγούμενη γενιά της, τώρα αυτό το βήμα μπορείς να το πεις και άλμα. Η 7η γενιά της Mustang είναι η πιο «Ευρωπαϊκή» Mustang που φτιάχτηκε ποτέ, όσο κι αν αυτό τοποθετείται στα όρια του παραλόγου, όταν μιλάμε για μια Mustang που εισάγεται στην Ευρώπη αποκλειστικά με 5λιτρο μοτέρ που εκπέμπει 279gr CO2/km…
Αυτό βέβαια όχι μόνο δεν στερεί, αλλά μάλλον προσθέτει στοιχεία στην κορυφαία έκδοση της σειράς που ακούει στο όνομα «Dark Horse», η οποία συγκεντρώνει όλα τα «προαπαιτούμενα συστατικά» για να μείνει βαθιά χαραγμένη στην μνήμη μας, και, φυσικά, για να συνεχίσει την ιστορία του μοντέλου με τον καλύτερο τρόπο.
Και αυτό έχει αντίκτυπο και στους εξωτερικούς παρατηρητές. Γιατί όπως και στην προηγούμενη γενιά της -και όπως συμβαίνει με κάθε Mustang που κυκλοφορεί στους δρόμους- συνεχίζει να μαγνητίζει τα βλέμματα και τα σχόλια όσο ελάχιστα αυτοκίνητα σε αυτόν τον πλανήτη. Και η Dark Horse έκδοση είναι, αν μη τι άλλο, η καλύτερη έκδοση για να δηλώσει την παρουσία της 7ης γενιάς του μοντέλου.
Η κλασική fastback (σ.σ. για τους Αμερικανούς, η coupe για εμάς) φιγούρα της Mustang δεν έχει διαφοροποιηθεί, είναι όμως περισσότερο αιχμηρή σχεδιαστικά, ενσωματώνοντας νέες πιο έντονες ακμές. Τα στενά LED φωτιστικά σώματα εμπρός, η νέα μάσκα και ο εντυπωσιακός προφυλακτήρας της Dark Horse σηματοδοτούν την διαφορετικότητα και την πιο «επιθετική» διάθεση αυτής της έκδοσης, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως, για πρώτη φορά στην ιστορία της, κάθε έκδοση της νέας Mustang διαθέτει διαφορετικό μοτίβο μάσκας και προφυλακτήρα. Το σύνολο σε κερδίζει με την μυώδη εμφάνισή του, με κύρια χαρακτηριστικά το πρησμένο καπό, τα στενά LED φώτα, τα φουσκωμένα πίσω φτερά και τις έντονες γωνίες που δημιουργούν τα αντίστοιχα πίσω φώτα LED. Oι 19άρες ζάντες, η αεροτομή πίσω, τα μοναδικά αυτοκόλλητα και τα χρώματα τριπλής επίστρωσης, όπως το πανέμορφο Blue Ember, καθώς και οι λογότυποι της συγκεκριμένης έκδοσης, συμπληρώνουν την μοναδικότητα της Dark Horse και την αναγάγουν στην πιο ενδιαφέρουσα και θελκτική έκδοση της νέας Mustang.
«Ρετροσύγχρονο»
To εσωτερικό διατηρεί σχεδιαστικά τους δεσμούς με την προηγούμενη γενιά της Mustang, προβάλλοντας την ρετρό αισθητική που τη συνδέει και με τις παλαιότερες γενιές του μοντέλου της Ford, εκφράζει ωστόσο ένα πολύ πιο σύγχρονο προφίλ το οποίο δένει εξαιρετικά στο σύνολο.
Στο ταμπλό έχει βρει θέση το ψηφιακό πάνελ, το οποίο αποτελείται από δύο οθόνες 12,3in, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να έχει πολύ όμορφα γραφικά και να προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο mode οδήγησης, ενώ η οθόνη αφής του SYNC 4 της Ford στο κέντρο είναι πολύ πρακτική και εύχρηστη, ενσωματώνοντας όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου καθώς και το κορυφαίο ηχοσύστημα με 12 ηχεία και subwoofer της B&O.
Τα καθίσματα είναι άνετα και η θέση οδήγησης εξαιρετική, δεν προσφέρουν όμως την στήριξη που θες στο σώμα και, κατά την άποψή μου, δεν συμβαδίζουν με την «αύρα» της δυναμικής έκδοσης Dark horse, οπότε η λύση έρχεται από τον προαιρετικό εξοπλισμό, με τα bucket καθίσματα της Recaro να στοιχίζουν €1.800 επιπλέον και να αποτελούν must επιλογή. Η ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική, όπως και η συναρμολόγηση, το φινίρισμα όμως σε κάποια πιο κρυφά σημεία της καμπίνας της Mustang θα μπορούσε να είναι καλύτερο δεδομένης και της τιμής της που ξεπερνάει τα 90.000 ευρώ. Οι χώροι της παραμένουν περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες σε μια λογική ενός αυτοκινήτου κουπέ 2+2 θέσεων, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ικανοποιητικό όγκο 381lt με αρκετό βάθος.
Coyote
Το Coyote 5λιτρο V8 σύνολο της Mustang Dark Horse, στην 4η γενιά του, αποτελεί το ισχυρότερο ατμοσφαιρικό μοτέρ στην ιστορία του μοντέλου. Στην αυστηρή Ευρώπη βέβαια και για να περιοριστούν οι ρύποι του έχει έρθει με ένα ελαφρύ detune, αποδίδοντας 453 ίππους σε αντίθεση με την Αμερικανική αγορά όπου αποδίδει 500Ps! Διαθέτει νέους εκκεντροφόρους, ειδικά ζυγοσταθμισμένο στρόφαλο, σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες προερχόμενα από την Shelby GT500 της προηγούμενης Mustang, έχει διπλό μεταβλητό χρονισμό Dual Ti-VCT και γυρίζει άνετα έως τις 7.500rpm, παράγοντας έναν μοναδικό και γνήσιο hardcore ήχο που μπορεί να ρυθμιστεί σε 4 επίπεδα από τα ενεργά κλαπέτα των απολήξεων της εξάτμισης.
Η ροπή του είναι πλούσια από χαμηλά, η απόκριση απλά κορυφαία, με τα στοιχεία αυτά να συνθέτουν ένα μοτέρ διαμάντι εστιασμένο στις επιδόσεις και την αντοχή. Οι επιδόσεις της Dark Horse είναι αντάξιες των specs της, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 5,2sec και τελική στα 263km/h, ενώ, όπως είναι λογικό, έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Με το βάρος της Dark Horse να βρίσκεται στα 1.742kg, χρειάζεται πραγματικά πολλή προσπάθεια για να διατηρήσεις την μέση κατανάλωση κάτω από τα 18lt/100km. Στην πράξη δηλαδή και σε ένα χαλαρό ταξίδι (σ.σ που είναι απολαυστική), η Dark Horse καταναλώνει 15-16lt/100km, ενώ στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις που δεν τις «αρέσουν», μην περιμένεις κάτω από 18-19lt/100km. Σε κάθε περίπτωση το σύνολο μεταλλάσσεται ανάλογα και με το κιβώτιο που θα την επιλέξεις, για το οποίο χρειάζεται να κάνουμε ειδική αναφορά. Στα χέρια μας εμείς είχαμε την χειροκίνητη έκδοση, αυτή με το εξαιρετικό 6τάχυτο επιλογέα με την 3d printed «μπίλια» στο χρώμα του τιτανίου.
H Dark Horse συνδυάζεται με το Tremec TR-3160 κιβώτιο, αυτό που φορούσαν οι εκδόσεις Mach 1 και Shelby GT350 της προηγούμενης γενιάς της Mustang, το οποίο είναι “track friendly” και αξιόπιστο σε αυτές τις συνθήκες, αφού αντέχει την κακομεταχείριση, διαθέτει δικό του ψυγείο και επιτρέπει flatshift αλλαγές, σε σχέση με το Getrag MT-82 των συμβατικών εκδόσεων της νέας Mustang GT. Έχουμε λοιπόν ένα εξαιρετικό κιβώτιο (από τα κορυφαία manual των τελευταίων ετών, μαζί με το επίσης εκπληκτικό του FL5 Type R) που συνδυάζεται με έναν βαρύ συμπλέκτη και ενσωματώνει λειτουργία rev-matching στα κατεβάσματα, στοιχεία που συνθέτουν μια εξόχως διασκεδαστική διαδικασία. Οπότε βρίσκω εντελώς ανούσιο να χαλάσεις τον ρομαντισμό που της χαρίζει αυτός ο συνδυασμός του 5λιτρου V8 με το χειροκίνητο κιβώτιο, ανεξάρτητα από το γεγονός πως είναι πιο αργή κατά 0,8sec στο 0-100km/h, αλλά και φθηνότερη κατά €4.009 σε σχέση με την αυτόματη έκδοση με το 10τάχυτο κιβώτιο, οπότε δεν τίθεται θέμα για το τι θα επιλέγαμε…
Brutal σε όλα της
Στο δρόμο, η Mustang Dark Horse είναι πολύ πιο εστιασμένη στην ευχαρίστηση της οδήγησης από οποιαδήποτε άλλη Mustang στο παρελθόν, χωρίς να αποτάσσεται τον GT χαρακτήρα της. Η στάνταρ στην έκδοση Dark Horse ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ MagneRide 3ης γενιάς έχει πιο ενδοτική απόσβεση από όσο περιμένεις, με την «μετάλλαξη» σε κάθε οδηγικό προφίλ να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Γενικότερα είναι σίγουρα και η πιο πολυτάλαντη οδηγικά Mustang που φτιάχτηκε ποτέ και εξαίρετη στον τρόπο που στέκεται στο δρόμο και γι’ αυτά που προσφέρει, αποτελώντας ένα πολύ ικανό και fun to drive αυτοκίνητο. Δεν απειλεί τις σκληροπυρηνικές εκδόσεις του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, BMW M4, Porsche 911, Mercedes-AMG GT, αφού δεν εμφανίζει την αμεσότητα και την ισορροπία στην οδική της συμπεριφορά όπως αυτά και δεν έχει το γρήγορο τιμόνι που χαρακτηρίζει αυτές τις κατασκευές, έχει όμως έντονο fun to drive χαρακτήρα. Είναι ένα brutal drivers car, κάτι που σημαίνει πως είναι ευχάριστη παντού και πάντοτε, αλλά και πως χρειάζεται να βρεις τα κουμπιά της για να γίνει και πιο αποτελεσματική στη γρήγορη οδήγηση. Την ίδια στιγμή, είναι ίσως το πιο ικανό GT αυτοκίνητο του πλανήτη και αυτό είναι το στοιχείο που την ξεχωρίζει από τις παραδοσιακές σπορ προτάσεις του ανταγωνισμού. Tην ευχάριστη οδηγική της ταυτότητα συμπληρώνουν το torsen πίσω διαφορικό που κάνει εξαιρετική δουλειά μαζί με τα ελαστικά Pirelli P Zero PZ4 (255/40 μπροστά και 275/35 πίσω), καθώς και τα modes οδήγησης που διαθέτει (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track και Custom που μπορείς να φτιάξεις έως και 6 προφίλ) και που διαμορφώνουν ανάλογα τις δυνατότητές της, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζουν και τα εξαιρετικά φρένα της Brembo με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω που δαγκώνουν δίσκους 390mm και 355mm αντίστοιχα.
If you wanna ride, ride the dark horse!
Ο μοναδικός χαρακτήρας της Mustang Dark Horse σε όλα τα επίπεδα την καθιστά μια πρόταση που δεν βρίσκει ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά. Εκτός αυτού όμως είναι και ένα εντυπωσιακό all-rounder κουπέ αυτοκίνητο που δεν γίνεται να μην το αγαπήσεις και να μην δεθείς μαζί του. Και μπορεί τα €92.052 να είναι ένα υψηλό ποσό, μιλάμε όμως για την τιμή ενός εκ’ των πιο εμβληματικών μοντέλων της αγοράς και όχι για την πραγματική αξία του. Οπότε αν και σίγουρα δεν είναι λίγα, δεν είναι όμως και υπερβολικά πολλά για να βάλεις στο γκαράζ σου ένα αυτοκίνητο «θρύλο» με τις αυξημένες ικανότητες που φέρνει αποδεδειγμένα το όνομα Dark Horse.
Τιμή βασικής έκδοσης Fastback GT 5,0lt 446Ps 6MT: Από €76.295
Τιμή έκδοσης δοκιμής Fastback Dark Horse 5,0lt 453Ps 6MT: €92.052
+
Εμφάνιση
Χαρακτήρας
Κινητήρας-Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Εικόνα εσωτερικού
Φρένα
-
Χώροι
Κατανάλωση
Τιμή
@ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: V8 βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 5.038cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 93mm x 92,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 12:1
Τροφοδοσία: Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός
@ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 6τάχυτο χειροκίνητο
Διαφορικό: Περιορισμένης ολίσθησης Torsen
@ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.819
Πλάτος (mm): 1.917
Ύψος (mm): 1.403
Μεταξόνιο (mm): 2.719
Βάρος (kg): 1.742
Χώρος αποσκευών (lt): 381lt
@ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα ΜacPherson, MagneRide ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός 33mm
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, MagneRide ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός 24mm
@ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 390mm, με εξαπίστονες πιστονες δαγκάνες Brembo
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 355mm, με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo
@ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 9,5J x 19in
Ελαστικά: 255/40 εμπρός και 275/40 πίσω
@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 453/7.250
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 55/5.100
0-100km/h (sec): 5,2
Τελική ταχύτητα (km/h): 263
@ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 279
@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 12
Δοκιμής (lt/100km): 17,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Από τον Φλεβάρη του 2020 θα είναι διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Honda Civic.