Ford Mustang Mach-E 351Ps AWD

Ford Mustang Mach-E 351Ps AWD

Παράδοση και τεχνολογία μαζί

Η Mustang Mach-E, εμπνευσμένη από το εμβληματικό pony-car της Ford στα δικά μας καλοπροαίρετα μάτια, αποτελεί φόρο τιμής και όχι ύβρη. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει καταφέρει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αν μη τι άλλο να δημιουργήσει “ντόρο” γύρω από το όνομά, αλλά και την εμφάνισή του. Μια επιλογή των ανθρώπων της Ford που σίγουρα δεν είναι τυχαία. Αυτό ήθελαν να πετύχουν και αυτό πέτυχαν. Ο κόσμος προχωράει μπροστά, προς το μέλλον, είτε το θέλουμε όλοι είτε όχι. Όταν όμως αυτό γίνεται με σεβασμό και αγάπη για το παρελθόν, μόνο με θετικό πρόσημο μπορεί να αξιολογηθεί το αποτέλεσμα.

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι ένα νέο και ξεχωριστό προϊόν με δύο διαθέσιμα μεγέθη μπαταριών και κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς που βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως το ηλεκτρικό σύστημα προς όφελος των επιδόσεων.

Ford Mustang Mach-E 351Ps AWD

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, όπως πρέπει να είναι σε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξ' αρχής ως ηλεκτρικό, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους, απαραίτητο συστατικό για τον σπορ χαρακτήρα που απαιτεί το σήμα στην μάσκα. Μια συμπεριφορά που είναι παρούσα σε όλες του τις εκδόσεις, από την “μικρότερη” με την βασική μπαταρία των 71kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range) όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 91kWh (extended-range). Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, ανάλογα με την έκδοση, με την Mustang Mach-Ε να διατίθεται είτε ως πισωκίνητη είτε με κίνηση σε όλους τους τροχούς, καθώς και σε διάφορες ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από τα 269Ps μέχρι τα 487Ps της θηριώδους έκδοσης GT. Η πανέμορφη λευκή που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι η δεύτερη δυνατότερη, με δύο ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία χωρητικότητας 91kWh με απόδοση 351Ps. Μια απόδοση αρκετή για να κινήσει το εντυπωσιακό coupe SUV, με ταχύτατους ρυθμούς, σε όλες τις συνθήκες.

Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E τον επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4kW και 11kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 7 ώρες και αποτελεί μονόδρομο, καθώς η φόρτιση σε απλή οικιακή παροχή διαρκεί περίπου 35 ώρες στην περίπτωση της έκδοσης με την μεγάλη μπαταρία. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα φόρτισης σε συνεχές ρεύμα, με ισχύ έως 150kW, χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή DC με την πισωκίνητη έκδοση με extended-range μπαταρία να ανακτά αυτονομία 119km, σε περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με την μεγάλη μπαταρία μπορεί να προσθέτει κατά μέσο όρο αυτονομία 107km, με φόρτιση περίπου 10 λεπτών.

Και Mustang και SUV

Με απόσταση από το έδαφος μόλις 147mm και μεγάλο μέρος της μάζας των 2.182kg χαμηλά στο πάτωμα (600kg είναι η μπαταρία), η οδική συμπεριφορά της Mach-E πλησιάζει το σημερινό coupe μοντέλο της εταιρείας και είναι σίγουρα καλύτερη από τις προηγούμενες γενιές του, χωρίς την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση Integral link. Οι διαστάσεις της είναι πληθωρικές με μήκος 4.731mm, πλάτος 1.881mm και ύψος 1.624mm, όμως ξέρει να τις κρύβει καλά, με το σχεδιαστικό τέχνασμα της χρωματικής διχρωμίας στο τελείωμα της οροφής να θυμίζει κουπέ χωρίς να «κλέβει» καθόλου χώρο από το κεφάλι των πίσω επιβατών. Το μακρύ καπό με τα έντονα νεύρα και τα χαρακτηριστικά τρία κάθετα φωτιστικά σώματα πίσω δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης πως κοιτάς μία Mustang.

Ford Mustang Mach-E 351Ps AWD

Η ίδια εντυπωσιακή εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό, το οποίο εκφράζει την απόλυτη ψηφιακή εποχή με premium αύρα, άριστης ποιότητας υλικά, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in και μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5in στο κέντρο του ταμπλό με ένα από τα πιο εξελιγμένα infotainment συστήματα της αγοράς. Διαθέτει όμορφα και ευκρινέστατα γραφικά, εξαιρετικά εύχρηστο μενού και το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 4 με gestures (pinch, ζουμάρισμα, περιστροφή κ.λπ.), ενώ επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος, χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές σε 15 γλώσσες, ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν τα πάντα, από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις τηλεφωνικές κλήσεις. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.984mm εξασφαλίζει την άνεση ακόμα και 5 επιβατών με τον χώρο αποσκευών να ικανοποιεί στα 402lt, ενώ κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχουν διαθέσιμα επιπλέον 82lt σε ένα ειδικά διαμορφωμένο Megabox που είναι αδιάβροχο και πλενόμενο.

One car for every occasion

Η Mustang Mach-E είναι αθόρυβη, ταχύτατη και παρά το μέγεθός της, αρκετά ευέλικτη και άνετη στην πόλη, με επαρκή αυτονομία ώστε να μπορεί να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Στην λειτουργία μάλιστα “one-pedal drive” είναι ακόμα πιο ξεκούραστη, αφού πραγματικά χρειάζεται να καταφεύγεις στο πεντάλ του φρένου μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως εντός μιας ολόκληρης εβδομάδας με κίνηση μέσα στην Αθήνα, ζήτημα είναι να πατήσαμε το φρένο 2-3 φορές, αφού ακόμα και η ακινητοποίηση και η αναμονή σε ανηφορικό δρόμο, δεν το απαιτεί. Το τιμόνι της είναι άμεσο και ακριβές, η απόκριση στο γκάζι ακαριαία, η δύναμη πάντα άφθονη και διαθέσιμη και οι επιδόσεις της σε κάθε περίπτωση καταιγιστικές. Για την έκδοση που είχαμε στα χέρια μας η αυτονομία ανακοινώνεται στα 540km, τιμή που δεν απέχει ιδιαίτερα από την πραγματική, χάρη στην εξαιρετική διαχείριση ισχύος και την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση εντός πόλης. Το σύστημα Intelligent Range υπολογίζει με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού, «προβλέποντας» με δυναμικό τρόπο την κατανάλωση ενέργειας και την υπολειπόμενη αυτονομία. Η τετρακίνηση παρέχει εξαιρετική ελκτική πρόσφυση και φροντίζει να περνά τους 351Ps και κυρίως τα 59kgm ροπής στον δρόμο, ενώ η ποιότητα κύλισης δεν επηρεάζεται ουσιαστικά από την σπορ ρύθμιση της ανάρτησης,  η οποία καταφέρνει να ισορροπήσει σε μεγάλο βαθμό αυτές τις δύο αιώνιες αντιπάλους.

Η Mustang Mach-E μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα (0-100km/h σε 5,78sec), αλλά και ήρεμα και αθόρυβα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Είναι πολυτελής, δυναμική, ταχύτατη, καλοστημένη και έχει πραγματικά υψηλή αυτονομία. Η τιμή της ξεκινάει από τα 63.799 ευρώ για την πισωκίνητη έκδοση με τα 269Ps, ενώ η τετρακίνητη έκδοση με την extended μπαταρία 91kWh και τα 351Ps, αγγίζει τα €76.178. Με αυτά τα χρήματα, αποκτάς ένα από τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά SUV της αγοράς, γεμάτο τεχνολογία, πολυτέλεια, δυναμισμό και χαρακτήρα που λίγα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν, χωρίς κανένα συμβιβασμό στις παραδοσιακές αξίες ενός καλού ποιοτικού αυτοκινήτου, όπως αυτή της ασφάλειας, αφού η Mach-E αρίστευσε με 5 αστέρια στις αξιολογήσεις τόσο του ανεξάρτητου οργανισμού ασφάλειας Euro NCAP με σκορ 92% για την προστασία ενηλίκων επιβατών και 86% για την προστασία των παιδιών. Οι στάνταρ προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, όπως τα Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Pre-Collision Assist με Auto Emergency Braking, και Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, συνέβαλαν επίσης στην κορυφαία βαθμολογία της Mustang Mach-E στον τομέα της ασφάλειας.

+

Σχεδίαση

Επιδόσεις

Αυτονομία

Οδηγική συμπεριφορά

Υψηλή τεχνολογία

-

Χώρος αποσκευών

Τιμή βασικής έκδοσης Mustang Mach-E RWD 269Ps: €63.799

Τιμή έκδοσης δοκιμής Mustang Mach-E AWD 351Ps: €76.178

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 91kWh ωφέλιμα (Extended Range ΜΥ22)

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 362x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: 225/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.713

Πλάτος (mm): 1.880

Ύψος (mm): 1.624

Μεταξόνιο (mm): 2.984

Βάρος (kg): 2.182

Χώρος αποσκευών (lt): 402-1.420

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 351

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 59,1

0-100km/h (sec): 5,1

Τελική ταχύτητα (km/h): 180 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 16,3kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km): 17,2kWh/100km

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,05

0-80:         4,23

0-100:       5,78

0-120:       7,76

0-140:       10,41

0-160:       13,83

0-180:       19,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:      2,64:       51,98

60:      4,77:       87,01

100:    6,22:       104,79

200:    9,29:       132,57

400:    14,16:     161,88

 

 

Αρθρογράφος

 

Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line 130Ps

Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line 130Ps

Το νέο Renault Clio είναι πλέον εδώ και δοκιμάζουμε τη σπορ έκδοσή του, το RS Line, με τον γνωστό μας 1.3TCe των 130Ps.