Advertisement"

 

Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Το νέο Ford Puma είναι ένα αυτοκίνητο που έχουμε αγαπήσει πολύ εδώ στο Power. Το έχουμε δοκιμάσει στις εκδόσεις Titanium με τα 125Ps και ST-Line με 155Ps, ενώ με αυτό ταξιδέψαμε το καλοκαίρι μέχρι τη Ζάκυνθο γράφοντας 1.300km. Είναι κατά γενική ομολογία ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα της κατηγορίας B-SUV (μαζί με τα Renault Captur και Nissan Juke), διαθέτει αποδοτικά κινητήρια σύνολα που με την βοήθεια του ήπιου υβριδικού συστήματος έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα οικονομικά και κάθεται στο θρόνο του κορυφαίου οδηγικά μικρού SUV. Το μόνο που του έλειπε ήταν ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο για ακόμα πιο άνετες καθημερινές μετακινήσεις. Μαζί με την πρόσφατη ανανέωση της γκάμας του μοντέλου στην οποία καταργήθηκε η Titanium και πλέον διατίθενται οι ST-Line, ST-Line X και ST-Line Vignale, ήρθε και το αυτόματο κιβώτιο.

Auto Future

Τα αυτόματα κιβώτια τα τελευταία χρόνια συνεχώς ανεβαίνουν σε ζήτηση, αφού εξασφαλίζουν στο χρήστη σημαντική ευκολία και άνεση στη μετακίνηση, μειωμένο θόρυβο από τον κινητήρα (με εξαίρεση μόνο τα κιβώτια CVT...) και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες τις Ford, η ζήτηση στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα είναι συνεχώς αυξανόμενη, με τις πωλήσεις των μοντέλων της Ford με αυτόματο κιβώτιο το 2020 να υπερβαίνουν σε ποσοστό το 30% σε σύγκριση με μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο, όταν πριν 4 χρόνια οι ταξινομήσεις των αυτόματων μοντέλων δεν έφταναν διψήφιο ποσοστό σε σχέση με τις manual εκδόσεις.

Ως εκ τούτου, η Ford, δεν μπορούσε να αφήσει τα πιο δημοφιλή παιδιά της Puma όπως και Fiesta χωρίς αυτόματο κιβώτιο. Εξέλιξε σε συνεργασία με την Getrag, ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.0EcoBoost κινητήρα απόδοσης 125Ps, χάνοντας όμως το υβριδικό σύστημα των υπολοίπων εκδόσεων. Διαθέτει όμως αυξημένη ροπή στα 21,4kgm μόλις από τις 1.750rpm και υπολείπεται σε επιτάχυνση έναντι της χειροκίνητης έκδοσης των 125Ps κατά 0,4sec μέχρι τα 100km/h (10,2sec έναντι 9,8sec). Στον κύκλο WLTP παρουσιάζει κατανάλωση μεικτού κύκλου 6lt/100km και εκπομπές ρύπων CO2 138gr/km. Φαίνεται ότι το πρωτόκολλο WLTP δεν απέχει και πολύ από τις πραγματικές μετρήσεις αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατανάλωση γύρω στα 7,1-7,3lt/100km. Η τιμή αυτή ισοφαρίζει στην ουσία την τιμή μέσης κατανάλωσης που είχαμε στην δοκιμή του Puma 155Ps, με τη διαφορά ότι το τελευταίο επωφελείται και με την extra ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας που φτάνει μέχρι τα 5,5kgm.  

Στο δρόμο

Το εσωτερικό του Puma είναι αυτό που γνωρίζουμε φυσικά από το Fiesta και παρότι δεν είναι τόσο ευφάνταστο σχεδιαστικά όσο το αμάξωμα του πανέμορφου μικρού Crossover, παραμένει ωστόσο σύγχρονο, αρκετά ποιοτικό και εξαιρετικά εξοπλισμένο. Ο έλεγχος όλων των συστημάτων γίνεται από την μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών μέσω του εύχρηστου συστήματος SYNC 3 της Ford. Παράλληλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in είναι πανέμορφος, μοντέρνος, με πολύ ευανάγνωστες ενδείξεις και διαφορετικό layout ανάλογα με ποιο προφίλ οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός. Ο εξοπλισμός της έκδοσης ST-Line είναι εξαιρετικός, αφού το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (με τιμή €23.757) διέθετε σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, επαγωγική φόρτιση smartphones, Adaptive Cruise Control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, Lane Keeping Assist και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Active Park Assist.

Τα καθίσματα τιμούν το λογότυπο ST-Line παρέχοντας επαρκή πλευρική στήριξη χωρίς να μειώνουν την άνεση, ενώ οι κόκκινες ραφές στο εσωτερικό προσφέρουν την απαραίτητη σπορ διάθεση. Το αυτόματο κιβώτιο παρέχει πολύ ομαλές αλλαγές και ενισχύει το αίσθημα άνεσης των επιβατών, ιδιαίτερα του οδηγού. Και αν το αυτόματο με τις 7 σχέσεις του, είναι μικρό προτέρημα σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, αυτό πολλαπλασιάζεται κατά την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Ο τρικύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό, δεν έχει το ίδιο τράβηγμα χαμηλά όσο τα υβριδικά αδερφάκια του, μόλις όμως περάσει τις 1.800rpm επιταχύνει αβίαστα με τις πυκνές σχέσεις του κιβωτίου να μην τον αφήνουν να πέφτει σχεδόν ποτέ σε μη αποδοτικό φάσμα λειτουργίας. Το αυτόματο διπλού συμπλέκτη αλλάζει γλυκά και χωρίς δισταγμούς και συντελεί στην σβέλτη και ευχάριστη διάθεση κίνησης του Puma.  

Ακόμα και στο πρόγραμμα Sport που θα ζητήσεις το πιο δυναμικό προφίλ του Puma, το αυτόματο κιβώτιο δεν υποβαθμίζει την εμπειρία, παρότι δεν έχεις φυσικά την ίδια «σύνδεση» σε επίπεδο αίσθησης. Αυτό είναι φυσικά κάτι που διαφοροποιεί το Puma από όλα τα μικρά SUV, αφού καταφέρνει να επιτεθεί σε στριφτερές διαδρομές σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό όσο ένα σβέλτο hatch-back, σε σημείο να ξεχνάς ότι οδηγάς ένα υπερυψωμένο όχημα με απόσταση από το έδαφος 16,6cm. Όσο γρήγορα και να του ζητήσεις να στρίψει, θα ανταποκριθεί πιστά, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του να σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και το ESP να παραμονεύει για την υπερβολή, όπου θα σε επαναφέρει στην τάξη χωρίς να σου κόψει εντελώς το ρυθμό. Για τους πιο petrolhead υπάρχει πάντα το Fiesta ST και προσεχώς το Puma ST!

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς ποτέ να κουράζει τους επιβάτες, ενώ πολύ σοφά η Ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να φέρει τις εκδόσεις ST-Line με ζάντες 17in και ελαστικά 215/55 «αφήνοντας» τις 18άρες στις εκδόσεις ST-Line X και ST-Line Vignale. Οι 17άρες είναι η χρυσή τομή για τους Ελληνικούς δρόμους που είναι γνωστοί για την ταλαιπωρία που δείχνουν στα αμαξώματα και τους τροχούς των αυτοκινήτων.

Mε την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ολοκληρώνεται η εξαιρετική γκάμα του Ford Puma, προσθέτοντας άνεση και ευκολία στην καθημερινότητα και διατηρώντας τον δυναμικό χαρακτήρα για τον οποίο είναι γνωστό το μικρό SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης Puma 125Ps mHEV ST-Line: €21.150

 

Τιμή έκδοσης δοκιμής Puma 125Ps DCT ST-Line: 23.757

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7Jx17in

Ελαστικά: 215/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.186

Ύψος (mm): 1.537

Πλάτος (mm): 1.805

Μεταξόνιο (mm): 2.588

Βάρος (kg): 1.326

Χώρος Αποσκευών (lt): 401

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):  125/ 6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 21,4/1.750

0-100km/h (sec): 10,2sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 191

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) κατά WLTP:  138

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική Κατά WLTP (lt/100km) : 6,0

Δοκιμής (lt/100km) : 7,1

 

Αρθρογράφος

 

Δοκιμές στη Νορβηγία με την Mustang Mach-E

Δοκιμές στη Νορβηγία με την Mustang Mach-E

Η εμπειρία οδήγησης της νέας, ηλεκτρικής Mustang Mach-E φέρνει το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων οδηγών, δείτε πώς!