Ford Sierra 4x4 Cosworth 538Ps

Ford Sierra 4x4 Cosworth 538Ps

«Παναγία βόηθα»…

…το θεριό πλησιάζει και εγώ πρέπει να το παίξω ψύχραιμος! Ο χασάπης με το κόκκινο (τυχαίο? δεν νομίζω…) Sierra, σου κόβει τον τσαμπουκά με το μπαλτά, δίχως πολλά-πολλά! Με μια κοφτή κίνηση, καθαρίζει το τραπέζι του από τα υπολείμματα, ακονίζει και…από εδώ πήγαν και άλλοι! Οι δυο τους, ο Νίκος και το Sierra, έχουν ταιριάξει μια χαρά και χρόνο με το χρόνο, ξεπαστρέφουν «γίδια της ασφάλτου» για την πλάκα τους! Από κοντά στο ξεκαθάρισμα, οι αδελφοί Θάνος και Γιώργος, της Power Wolf Service, φροντίζουν, ώστε ο χασάπης να είναι πάντα σε φόρμα για «κυνήγι»...

Ο λύκος στο μαντρί…

Ford Sierra 4x4 Cosworth 1Επτά χρόνια ταϊζει το θεριό ο Νίκος και χορτασμό δεν έχει! Δώσ’ του Cosworth μοτέρ, δώσ’ του αναβολικά, δώσ’ του και άλλα αναβολικά, δώσ’ του και δώσ’ του…Η διακριτική, τηρουμένων των αναλογιών, περιβολή, κρύβει μέσα της έναν YBB κινητήρα «χτισμένο» από το μηδέν για παλαβά νούμερα. Ξεκινώντας από το κάτω μέρος, συναντάμε μια Group A αντλία λαδιού, τον «heavy duty» ΟΕΜ ατσάλινο στρόφαλο και ACL Race τριμεταλλικά κουζινέτα στροφάλου και μπιελών. Οι τελευταίες έχουν αντικατασταθεί με ενισχυμένες της DP engine parts ενώ τα πιστόνια είναι και αυτά πλέον σφυρήλατα της Wiseco. Η εμπειρία έχει δείξει ότι πάνω από τα 320-330Ps απαιτείται αντικατάσταση της φλάντζας της κυλινδροκεφαλής, που -στην περίπτωση μας- έχει δώσει τη θέση της σε μια MLS της Cometic, με πάχος 1,3mm, διατηρώντας την εργοστασιακή σχέση συμπίεσης στο 8:1. Ο κορμός του κινητήρα έχει δεχθεί το λεγόμενο long stud conversion. Έως τα 500Ps, αρκεί η τοποθέτηση 6 μακρύτερων μπουζονιών συγκράτησης της κυλινδροκεφαλής με το μπλόκ, ενώ, για ακόμα μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις, συνίσταται η τοποθέτηση 10 μπουζονιών. Στη δική μας περίπτωση, που είναι πιο αντρική, έχουν τοποθετηθεί 10 μακρύτερα μπουζόνια, προέλευσης, όπως και οι μπιελόβιδες, της ARP. Η κυλινδροκεφαλή έχει δεχθεί ροϊκή εξέλιξη και έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερες βαλβίδες της Ferrea, με αυξημένη +1mm (44,5mm) διάμετρο στην εισαγωγή και +0,5mm (38,1mm) στην εξαγωγή. Το valvetrain ολοκληρώνουν τα ελατήρια και retainers της Kent, οι εκκεντροφόροι της Cat Cams και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων της Piper Cams. Στην custom πολλαπλή εξαγωγής με τους ισομήκεις αυλούς «πατάει» μια Garrett GT3582, παρέα με μια Tial MV-R 46mm external. Στη μικρή πίεση, η Garrett σηκώνει 1,4bar, ενώ η -προς το παρόν- μεγάλη πίεση αντιστοιχεί σε 1,9bar, 538Ps και σχεδόν 58kgm ροπής, σύμφωνα με την πρόσφατη δυναμομέτρηση στο Vamag dyno της Dynoworx του Δημήτρη Αλουμανή. Το downpipe, όπως και ολόκληρη η εξάτμιση, έχουν διάμετρο 90mm και καταλήγουν σε ένα τελικό καζάνι. Αντικριστά, στην πλευρά της εισαγωγής, συναντάμε ένα custom plenum με χωνιά, μια BBK πεταλούδα εισαγωγής με διάμετρο 76mm και μια 4άδα μπέκ της Bosch, παροχής 1.600cc/min. Τη σωστή και επαρκή τροφοδοσία καυσίμου εξασφαλίζουν τόσο ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive, όσο και το ζεύγος αντλιών Bosch 044. Τα αναβαθμισμένα περιφερειακά συμπληρώνουν το RS500 intercooler με διάμετρο σωληνώσεων 70mm από το turbo προς το intercooler και 76mm από αυτό προς την εισαγωγή, ακριβώς πίσω του το Pace αλουμινένιο ψυγείο νερού με χωρητικότητα 7lt και ακριβώς πάνω από αυτό ένα Sable ψυγείο λαδιού. 

…και τα σκυλιά δεμένα…

Ford Sierra 4x4 Cosworth 2Προκειμένου να κάνεις δουλειά, θέλεις και μετάδοση αντάξια των ανωτέρω. Έτσι, σχετικά πρόσφατα, παρέα στον 3δισκο Tilton συμπλέκτη κάνει ένα SQS 5άρι σειριακό κιβώτιο, που έκτοτε έχει φάει μπόλικο ξύλο σε δοκιμές, πατήματα καθώς και στον πρώτο αγώνα του Sierra στο Drag Battle της Κωπαϊδας στις 24-25 Οκτωβρίου του 2015, όπου και «έγραψε» 11,8sec 400άρι με έξοδο 191km/h. Η ροπή και η δύναμη κατανέμεται ισόποσα στα εμπρός και πίσω διαφορικά (50-50) της Quaife, που είναι περιορισμένης ολίσθησης, με ποσοστό εμπλοκής 50% και τελική σχέση μετάδοσης 3,9:1, μέσω του κεντρικού διαφορικού, που βρίσκεται μέσα στο τροποποιημένο MTX-75 κιβώτιο. Κινητήρας, κιβώτιο και πίσω διαφορικό εδράζονται σε βάσεις Group A, ενώ αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και τα ημιαξόνια. Στα πίσω ημιαξόνια, που δέχονται τη μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκκίνηση, έχουν τοποθετηθεί επιπλέον ενισχυμένοι μπιλιοφόροι. Όπως διακρίνεται και από τις φωτογραφίες, το Sierra είναι ελαφρώς «μουριασμένο», κατόπιν κατάλληλης ρύθμισης της εμπρός coilover Bilstein PSS9 ανάρτησης, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί ένας συνδυασμός Bilstein αμορτισέρ με Apex ελατήρια. Στις τέσσερεις άκρες, το δύσκολο έργο ανεύρεσης πρόσφυσης έχουν αναλάβει τα semi-slick Toyo Proxes R888 διαστάσεων 235/40/17. Το Sierra χρησιμοποιεί -προς το παρόν- αποκλειστικά και μόνο το σύστημα πέδησης του για να επιβραδύνει, το οποίο είναι και αυτό αναβαθμισμένο και αποτελείται από 4πίστονες AP Racing Galfer δαγκάνες μπροστά, με Ferodo DS 2500 τακάκια, διαιρούμενους αεριζόμενους-τρυπητούς δίσκους 330mm και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης. Στον πίσω άξονα έχουν διατηρηθεί οι ΟΕΜ δαγκάνες, με αναβαθμισμένα υλικά τριβής (Ferodo DS 2500 τακάκια), χαρακτούς δίσκους 272mm και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης.   

Ραντεβού στην «Κρυφή»…

Ford Sierra 4x4 Cosworth 3…στα γνώριμα λημέρια του Sierra, εδώ, που τα outlaw street meets ακόμα ζουν και βασιλεύουν! Το πράμα δυσκολεύεται και δείχνει να δυσανασχετεί έντονα κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, την οποία φροντίζουμε να ολοκληρώσουμε ζητώντας όσο το δυνατόν λιγότερες μανούβρες, ώστε να περιορίσουμε την ταλαιπωρία της μετάδοσης. Το Sierra ανυπομονεί να ξεχυθεί στην ευθεία, να λυσσάξει, να απλώσει και να ξεκαπνίσει… Δένομαι στο δεξί bucket (που τοποθετήθηκε κατά παραγγελία, ώστε να μπορώ να μπω συνοδηγός), παρέα με το μετρητικό εξοπλισμό και αρχίζω να δέχομαι τις «κλωτσιές» της μετάδοσης στο πρώτο light δοκιμαστικό πέρασμα μέχρι να βρούμε δορυφόρους στο Performance Box. Το πράμα έχει έντονο lag, αλλά, άμα «φουσκώσει», πετάγεται μπροστά και 200αρίζει για πλάκα… Ο Merphy, πάλι, είχε άλλα σχέδια για σήμερα και από ό,τι φάνηκε, χαριστικά μας άφησε να κάνουμε τις ρεπρίζ 3ης-4ης … Ότι ξεμούδιασε η Fordάρα και ανάψανε τα αίματα, στο roll πάτημα από 50km/h με 2α, η 3η αρνήθηκε να κουμπώσει και δεν ξαναθέλησε ποτέ της… Μην φανταστείτε ότι έγινε κάτι τρελό, έστω και έτσι, όμως, δεν μπορέσαμε, δυστυχώς, να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία των μετρήσεων. Κρίμα… Τι να πεις, έχουν και οι λύκοι τις στραβές τους… Την επόμενη φορά θα φάει το κοπάδι…ολόκληρο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Κυβισμός: 1.993cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 90,8mm x 76,95mm

Σχέση Συμπίεσης: 8:1

Tuned by:

Power Wolf Service, Λεωφ. Γραμματικού & Κοραή 10, Μαραθώνας.

TUNINGSPECS:

Sable ψυγείο λαδιού

RS 500 intercooler με σωληνώσεις 70mm (turbo), 76mm (εισαγωγή)

Pace αλουμινένιο ψυγείο νερού 7lt

Group A αντλία λαδιού

ACL Race Series μέταλλα στροφάλου/μπιελών

DP σφυρήλατες μπιέλες
Wiseco σφυρήλατα πιστόνια
ARP 2000 μπουζόνια

Cometic φλάντζα κυλινδροκεφαλής 1,3mm
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Ferrea βαλβίδες εισαγωγής +1mm

Ferrea βαλβίδες εξαγωγής +0,5mm

Kent ελατήρια βαλβίδων
Cat Cams εκκεντροφόροι

Pipercross ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων
Custom εισαγωγή με χωνιά

BBK πεταλούδα εισαγωγής 76mm

Bosch 4 x 1.600cc/min μπέκ

Bosch 044 x 2 αντλίες βενζίνης

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Garrett GT35 turbo, 90mm downpipe και εξάτμιση με ένα τελικό

Tial 46mm external

Godzilla σκάστρα

Electromotive πολλαπλασιαστές

DTA άγραφος εγκέφαλος

Group A βάσεις μηχανής

AEM wideband

Greddy πυρόμετρο

Greddy μπαρόμετρο

Greddy θερμοκρασία νερού

Greddy θερμοκρασία λαδιού

Greddy πίεση λαδιού

Greddy πίεση βενζίνης

Apexi AVCR boost controller
Custom δοχείο αναθυμιάσεων
Pipercross φίλτρο αέρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Μπροστά: Bilstein PSS9 coilover

Πίσω: Bilstein αμορτισέρ, Apex ελατήρια

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

SQS 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο, 3δισκος Tilton συμπλέκτης, μετατροπή σε υδραυλικό συμπλέκτη, Quaife εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με βήμα 3,9:1, μεσαίο διαφορικό με κατανομή 50% - 50%,  Quaife πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με βήμα 3,9:1, Group A εμπρός - πίσω ημιαξόνια, ενισχυμένοι πίσω μπιλιοφόροι, Group A βάσεις κιβωτίου - διαφορικού

ΑΜΑΞΩΜΑ:

Μπάρα θόλων μπροστά - πίσω

RCi ρεζερβουάρ 40lt

ΦΡΕΝΑ:

Μπροστά: AP Racing Galfer 4πίστονεςδαγκάνες, Ferodo DS 2500 τακάκια, διαιρούμενοι αεριζόμενοι - τρυπητοί δίσκοι 330mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής

Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo DS 2500 τακάκια, ΟΕΜ δίσκοι 272mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής

 

ΤΡΟΧΟΙ:

A-Tech 8Jx17in, ελαστικά Toyo Proxes R888 235/40/17 μπροστά - πίσω

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΡΕΠΡΙΖ         

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             4,34

100-140           2,54

ΚΜ/Η             SEC   

100-140           5,78

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Τρίτη νίκη στη σειρά για TH DS Automobiles και τον Antonio Felix Da Costa!

Τρίτη νίκη στη σειρά για TH DS Automobiles και τον Antonio Felix Da Costa!

Ο Antonio Felix Da Costa κυριάρχησε και στον δεύτερο αγώνα του φινάλε της σεζόν των έξι συνεχόμενων αγώνων, μετά τη δεύτερη σερί νίκη του μέσα σε δύο ...