Giamaro Katla: Ιταλικό Supercar με 2.128 ίππους και Quad turbo V12
.jpg)
Στο μικρό Κάβετσο της Εμίλια-Ρομάνια, σε ένα πρώην εργοστάσιο ιατρικών προμηθειών, η Giamaro Automobili προετοιμάζει πυρετωδώς την είσοδό της στον κόσμο των hypercars. Το Katla είναι το πρώτο της δημιούργημα, και τα στοιχεία του τρομάζουν: V12 κινητήρας 7.0 λίτρων με τέσσερα τούρμπο, χειροκίνητο επτατάχυτο κιβώτιο, πίσω κίνηση και ισχύς 2.128 ίππων με 152kgm ροπής.
Η Giamaro είναι δημιούργημα της οικογένειας Commendatore. Ο πατέρας Giacomo, γνωστός συλλέκτης και παλιός υποστηρικτής της Pagani, χρηματοδότησε αρχικά την κατασκευή της Zonda. Ο γιος του, Pierfrancesco, έχει αναλάβει τα ηνία της νέας αυτής εταιρείας. Στόχος τους είναι μια μοναδική σύνδεση οδηγού και μηχανής, όπως δηλώνουν και οι δύο.
Η μηχανολογική καθοδήγηση γίνεται από τον θρυλικό Loris Bicocchi, έναν από τους πιο έμπειρους δοκιμαστές υπεραυτοκινήτων στον κόσμο, με ιστορικό που περιλαμβάνει Countach, Zonda και Bugatti Veyron. Η συμβολή του αφορά τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και τις δυνατότητες εξατομίκευσης του Katla.
Το πλαίσιο είναι μονοκόκ από ανθρακονήματα, χωρίς ξεχωριστό υποπλαίσιο πίσω, και ζυγίζει περίπου 1.450 κιλά. Η ανάρτηση είναι υψηλής ακριβείας, με διπλά ψαλίδια από αλουμίνιο, εσωτερικά ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο heave spring—μια τεχνολογία πρωτόγνωρη για αυτοκίνητο δρόμου.
Η Giamaro έχει ήδη εξασφαλίσει συνεργασία με τη Bridgestone για ειδικά εξελιγμένα Potenza Sport ελαστικά, ενώ ο κινητήρας αναπτύχθηκε μαζί με την Italtecnica, γνωστή για έργα όπως το Kimera EVO37. Η διάταξη των τεσσάρων τούρμπο (hot-vee) προσφέρει άμεση απόκριση, με κάθε turbo να υποστηρίζει τρεις κυλίνδρους.
Το Katla διαθέτει τρία κλειδιά: το λευκό περιορίζει την ισχύ μέχρι τους 789 ίππους, το μαύρο αγγίζει τους 1.647, και το κόκκινο ξεκλειδώνει το πλήρες δυναμικό των 2.128 ίππων. Επιπλέον, η Giamaro προσφέρει σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης, με τον ίδιο τον Bicocchi να βοηθά τους πελάτες να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 30 μονάδες ετησίως, ενώ ήδη έχουν δοθεί προκαταβολές για τον πρώτο χρόνο. Πέρα από την κλειστή έκδοση, η Giamaro σχεδιάζει και roadster, καθώς και ένα πιο ψηλό coupe με το όνομα Albor. Το Katla δεν είναι απλώς ένα ακόμη hypercar. Είναι μια ιταλική δήλωση υπερηφάνειας και καινοτομίας, με τις βάσεις για κάτι πολύ μεγαλύτερο στον κόσμο των supercars.
Αρθρογράφος