Gymkhana Grid Final Round 29-30 Οκτωβρίου 2016

Gymkhana Grid Final Round 29-30 Οκτωβρίου 2016

Το Gymkhana Grid European Gauntlet ήρθε, με τη βοήθεια της Monster Energy, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο δήμο του Μαραθώνα, δίνοντας τη δυνατότητα στους fans του μηχανοκίνητου αθλητισμού να βρεθούν και να παρακολουθήσουν από κοντά αστέρες του παγκόσμιου motorsport, πιθανότατα για μία και μοναδική φορά! Βέβαια, εσείς, οι αναγνώστες του Power Automotive Magazine, ήσασταν προετοιμασμένοι για το θέαμα, που θα παρακολουθούσατε, αφού το περιμένατε μήνες, ενώ αρκετοί από εσάς κέρδισαν, μέσω του αγαπημένου τους περιοδικού, μία πρόσκληση για το απίστευτο αυτό event! Σίγουρα το Gymkhana Grid δεν είναι ένας συνηθισμένος αγώνας αυτοκινήτου. Είναι ένας μοναδικός συνδυασμός car show, ταχύτητας και δεξιοτεχνίας πάντα με αντίπαλο το χρονόμετρο.

 

Rules of Engagement

Η μορφή του αγώνα περιλαμβάνει δύο γύρους για κάθε οδηγό, ενώ τα ζευγάρια προκύπτουν ύστερα από κλήρωση. Όταν ολοκληρωθούν και οι δύο γύροι, ο πιο αργός οδηγός αποκλείεται, ενώ ο ταχύτερος προκρίνεται στην επόμενη φάση. Οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 50 με τους Block, Solberg, Bakkerud, Illyuk, Biagioni, Doran, Woodham και Sribnyj να πλαισιώνονται από τα κορυφαία ονόματα, από Ελλάδα και Κύπρο, των αγώνων drift και των αναβάσεων ταχύτητας, οι οποίοι προέκυψαν από τον προκριματικό γύρο, που έγινε στο Λουτράκι. Ο μόνος διαχωρισμός σε κατηγορίες γινόταν βάσει της μετάδοσης κίνησης, σε πισωκίνητα και τετρακίνητα.

Την πρώτη μέρα των δοκιμών, οι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούσαν να απομνημονεύσουν την πίστα, αφού, αν ξέχναγαν να περάσουν από κάποιο εμπόδιο, ο χρόνος τους δεν μέτραγε καθόλου, ενώ κάθε επαφή με οποιοδήποτε εμπόδιο κόστιζε δύο πολύτιμα δευτερόλεπτα. Οι Ξένοι και περισσότερο οι Έλληνες οδηγοί άρχισαν να καίνε λάστιχα προσπαθώντας να τιθασεύσουν το σπινάρισμα, που κοστίζει σε χρόνο, ανάμεσα από βαρέλια, βάρκες, λάστιχα, παλέτες και κάθε λογής εμπόδιο, αφού προηγουμένως, όμως, η αυλαία άνοιξε με τον εμπνευστή του Gymkhana, Ken Block. Ο Αμερικανός μπήκε στην πίστα με το Ford Fiesta ST RX43 και άρχισε να κάνει donuts γύρω από το Δήμαρχο του Μαραθώνα, Ηλία Ψηνάκη ο οποίος ήταν ατάραχος και έδειχνε να το διασκεδάζει φοβερά, με αποτέλεσμα αυτό το video να γίνει η «ατραξιόν» των social media!  

 

Σκληρές Μάχες

Στην κατηγορία των τετρακίνητων, τον καλύτερο χρόνο στα προκριματικά του Σαββάτου έκανε ο Petter Solberg, με το Citroen Xsara WRC, με συνολική επίδοση 2.01.280. Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (μία στο WRC και δύο στο World Rallycross) κυριολεκτικά πέταγε κάνοντας περάσματα πάντα στο 1 λεπτό (και πολλές φορές και κάτω από λεπτό…), παρά το γεγονός ότι το Xsara WRC δεν είναι στο ίδιο τεχνολογικό επίπεδο με τα πιο σύγχρονα, αλλά και ισχυρά Fiesta RX του Block και το Rallycross DS3 του Doran. Αλλά βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα καθεαυτό αυτοκίνητο WRC, το οποίο «πιλοτάρεται» από έναν οδηγό αγώνων, που επί σειρά ετών περνούσε ανάμεσα από δέντρα με τελειωμένες 6ες και 180+km στο χώμα! Με πολύ μικρή διαφορά -μόλις 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου- ακολούθησε στη δεύτερη θέση για την τελική 16άδα ο Ken Block με το Fiesta RX43, με το top 3 να συμπληρώνεται από τον Liam Doran με το απίστευτο Citroen DS3 Rallycross. Πρώτος Έλληνας ήταν ο Πάνος Κύρκος, με Mitsubishi Evo στην έκτη θέση, με δεύτερη Ελληνική συμμετοχή στην 14η θέση, τον Δημήτρη Παπαδόπουλο, το γνωστό σε όλους μας «Καταραμένο», με Mitsubishi Evo.

Στην κατηγορία των πισωκίνητων, τον καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Adam Elder με συνολική επίδοση 2.05.360 με Nissan Silvia S14, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε, με το ίδιο αυτοκίνητο, ο Luke Woodham σε απόσταση 2 δευτερολέπτων. Τα πισωκίνητα είχαν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό και οι δικοί μας δεν χαρίστηκαν στους πιο έμπειρους ξένους οδηγούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο teammate του Block, Andreas Bakkerud, ο οποίος ήταν ένα από τα φαβορί για τα πισωκίνητα, αλλά δυσκολεύτηκε να τιθασεύσει το ατμοσφαιρικό Ford Escort MK2 της Hoonigan Racing και αποκλείστηκε από τον Χρήστο Σάϊτα με BMW E30. Μαζί του προκρίθηκαν στη 16άδα και οι Χρήστος Χατζαράς, Αποστόλης Κυριακούδης, Αναστάσιος Χάρκας, Θανάσης Ξύστρας, Χαράλαμπος Χρυσαθόπουλος και Λεοντής Βράκας. Από αυτούς μόνο οι Χατζαράς, Χάρκας και Κυριακούδης πέρασαν στη φάση των 8, αλλά δυστυχώς αποκλείστηκαν από τους Elder, Woodham και Cross.

Όσο έπεφτε ο ήλιος της ημέρας, τόσο ανέβαινε η ένταση, με τα φώτα των αυτοκινήτων και της πίστας να ανεβάζουν το θέαμα παράλληλα με τις φλόγες από τις εξατμίσεις και τα external. Οι μάχες στις 4άδες –πολλές φορές- κρίθηκαν σε δέκατα του δευτερολέπτου. Ο περσινός πρωταθλητής Luke Woodham έδωσε επική μάχη με τον Adam Elder, με το πρώτο πέρασμα να τους χωρίζει 0,3sec, αλλά ο Woodham, στη δεύτερη μάχη, οδήγησε εκπληκτικά περνώντας τη γραμμή του τερματισμού με 1,64sec διαφορά! Λίγο μετά τη νίκη του δήλωσε: «Δεν μπορώ να εξηγήσω το συναίσθημα. Είναι τρίτη συνεχόμενη φορά και δεν ήταν εύκολο. Ο Adam με ανησύχησε. Σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές και εγώ ημουν δεύτερος. Κάναμε μερικές αλλαγές στο αυτοκίνητο. Δεν είχαν αποτέλεσμα και έτσι ξαναγυρίσαμε στα pits με όλους τους ανθρώπους της ομάδας μου και τους συναθλητές μου να προσπαθούν να βρουν μια ικανοποιητική λύση για τη ρύθμιση του αυτοκινήτου. Δεν ήταν εύκολο. Έπρεπε να προσπαθήσω πολύ στην οδήγηση, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος. Αυτό ήταν ένα από τα καλύτερα events, που έχω βρεθεί. Το κοινό ήταν τόσο ενθουσιώδες, υποστηρίζοντας πραγματικά κάθε οδηγό. Δεν βλέπω τη στιγμή να έρθω ξανά στην Ελλάδα στο μέλλον και να ξανατρέξω σε αγώνες!»

 

BloodonAll4

Στα τετρακίνητα, οι μάχες ήταν επικές, αφού εδώ έπαιζαν και τα μεγαλύτερα ονόματα με τους Solberg, Doran, Block και Nitišs να χαρίζουν πολύ δυνατό θέαμα με πολύ καμένο λάστιχο, αλλά και πολύ μικρές διαφορές σε όλες σχεδόν τις μάχες. Στα ημιτελικά, ο Liam Doran, με το τρομακτικά γρήγορο DS3 RallyCross, απέκλεισε τον Ken Block από το να φτάσει στον τελικό, αφού ο mr. Hoonigan έκανε αρκετά λάθη στο δεύτερο πέρασμα, τη στιγμή που ο Solberg νίκησε -κατά κράτος- τον έτερο Rallycross οδηγό, Reinis Nitišs, ο οποίος, όμως, έτρεχε με σαφώς υποδεέστερο αυτοκίνητο, ένα σχεδόν νορμάλ Evo X. Τη μάχη του μικρού τελικού κέρδισε ο Nitišs, με πολύ πιο στρωτή οδήγηση από τον Ken Block, που υπέπεσε ξανά σε αρκετά λάθη και δήλωσε ότι έφταιγε το Jet-Lag. Έτσι, η μάχη για την πρώτη θέση θα κρινόταν ανάμεσα στον Solberg και τον Doran. Σε μία επίδειξη υψηλής τεχνικής, οι δύο πρώην teammates στο Rallycross οδήγησαν αλάνθαστα, ενώ ξεκινώντας σε διαφορετικούς χρόνους, ανέβασαν την αγωνία στο κατακόρυφο, καθώς όλοι περίμεναν τα χρονόμετρα να σταματήσουν και να βγει το συνολικό αποτέλεσμα των δύο περασμάτων. Στο τέλος, όμως, της ημέρας τα 13 κερδισμένα Rally του Solberg δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης, με τον Νορβηγό να κερδίζει τον αστέρα των X-Games Liam Doran, με το εντυπωσιακό Citroen DS3 των 600+Ps και τη διαφορά των δύο οδηγών να φτάνει τα 1,7sec. «Δεν θυμάμαι την τελευταία φορά, που ήμουν τόσο αγχωμένος για έναν αγώνα. Ήθελα πάση θυσία να κατακτήσω το τρόπαιο. Είναι σαν όνειρο, δεν μπορώ να σας περιγράψω το πως αισθάνομαι αυτήν τη στιγμή, νιώθω ότι κέρδισα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μου έσβησε ο κινητήρας σε μία από τις μάχες λόγω άγχους, αφού το αυτοκίνητο μου δεν έχει launchcontrol και έπρεπε να ξεκινάω χειροκίνητα. Έπρεπε να ρισκάρω, αποφάσισα ότι η μόνη λύση είναι να πατήσω τέρμα το γκάζι. Όμως στον ημιτελικό και τελικό, ήμουν πιο συγκρατημένος για να μην κάνω λάθη και να έχω ένα άψογο πέρασμα. Ήταν ένα μοναδικό event, θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους, που το οργάνωσαν, αλλά και στον κόσμο, που ήρθε να μας υποστηρίξει» δήλωσε πανηγυρίζοντας έκδηλα ο παγκόσμιος πρωταθλητής, που κέρδισε το Gymkhana, παρότι αγωνιζόταν σε αυτό για πρώτη φορά!

Το διήμερο του Gymkhana μας άφησε μπόλικη γεύση καμένου ελαστικού και μας έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε θέαμα από παγκόσμια αστέρια του motorsport. Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε και του χρόνου, αλλά αυτό είναι μάλλον αμφίβολο, αφού τέτοια event συνήθως γίνονται one-off. Ο Δήμος του Μαραθώνα, η Monster Energy και η Pro Action Racing συντέλεσαν στο να ζήσουμε ένα πολύ δυνατό show-αγώνα, που απόλαυσαν όλοι οι φίλοι του μηχανοκίνητου. Μήπως τώρα, που είδαμε πως γίνεται, να καθιερωθεί κάθε χρόνο έστω σε Ελληνικό και όχι Παγκόσμιο επίπεδο? Ο Δήμαρχος σίγουρα θα δεχθεί!

Πληρωμή με Κάρτα