Advertisement

Honda Civic 1.6 i-DTEC MY2015

Honda Civic 1.6 i-DTEC MY2015

Όχι, δεν είναι.
Βλέποντας από μακριά το λευκό Civic Sport με τις μαύρες ζάντες, αλλά και τις μαύρες λεπτομέρειες σε προφυλακτήρα και μάσκα νομίζεις ότι πρόκειται για το νέο Type-R. Όπως και να έχει, το εκκεντρικό αμάξωμα του Civic -που προσωπικά μου αρέσει, ενώ τους περισσότερους ξενίζει- καταφέρνει να ξεχωρίζει στη σχετικά συντηρητική κατηγορία των μικρομεσαίων. Το MY2015 Civic έχει βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία, καταφέρνοντας να παραμείνει επίκαιρο, αλλά παράλληλα να θεωρείται και ως μία εκ των κορυφαίων επιλογών της κατηγορίας.

Πιο καθαρός!
198 honda civic 1.6 diesel 1
Ο κινητήρας παραμένει ο εξαιρετικός i-Dtec των 1.600 κυβικών εκατοστών με τους 120 ίππους. Τον ακούς μόνο όταν είναι κρύος, όπου το έντονο και γνωστό κροτάλισμα ενός diesel κινητήρα κάνει την εμφάνισή του. Ύστερα από λίγο, ηρεμεί και σε συνδυασμό με την καλή μόνωση του Civic παύεις να ακούς πολλά-πολλά. Ωραίος, με ροπή από χαμηλά, αρκετή δύναμη, ιδανικός! Επίσης, με την προσθήκη του νέου καταλύτη αλλά και του νέου φίλτρου κατακράτησης μικροσωματιδίων, η Honda υπόσχεται και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, ο κινητήρας έχει δεχθεί επεμβάσεις στα πιστόνια και, πιο συγκεκριμένα, στην επίστρωσή τους, ώστε να μειωθούν οι τριβές. Το turbo είναι το γνωστό της Garrett, μεταβλητής γεωμετρίας, το οποίο σηκώνει περίπου 1,5bar overboost στο κύκλωμα. Σοβαρό νούμερο! Παρά τα 1.307kg του, το Civic κινείται ιδιαίτερα σβέλτα, με το εξάρι σασμάν του να βοηθάει πολύ και σε σχέσεις αλλά και σε κούμπωμα.

Sport στο μάτι
198 honda civic 1.6 diesel 2
Η έκδοση Sport, που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι όντως πιο επιθετική οπτικά. Δεν διαθέτει, όμως ,κάποια άλλη ρύθμιση και δεν έχει κάποια διαφορά στην απόδοση κλπ. Το Civic MY2015, όμως, έχει ορισμένες διαφορές από το μοντέλο του 2014, οι οποίες γίνονται αμέσως αντιληπτές. Αμορτισέρ με νέες ρυθμίσεις, νέα σινεμπλόκ σε αντιστρεπτικές και συνδέσμους κάνουν το τιμόνι λίγο πιο άμεσο και την ανάρτηση ακόμη πιο αποδοτική. Η τροποποιημένη, επίσης, κρεμαγιέρα έχει βελτιώσει την αίσθηση στο τιμόνι. Το κάθισμα του οδηγού εξακολουθεί να έχει σχετικά ψηλή θέση, ενημερωθήκαμε, όμως, ότι κάτω από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το 50άρι ντεπόζιτο καυσίμου,  προκειμένου να προκύψει μεγαλύτερος χώρος για τους πίσω επιβάτες αλλά και περισσότερα διαθέσιμα λίτρα για τον χώρο αποσκευών. Το μάτι κερδίζει η οθόνη πολλαπλών επιλογών στο κέντρο της κονσόλας. Μία μονάδα, η οποία έχει λειτουργικό σύστημα Android, συνδέεται με ό,τι υπάρχει (Bluetooth, WiFi, HDMi, USB κλπ), αλλά δεν διαθέτει navigation στη βασική έκδοση. Επιπλέον, διαθέτει και το HondaApp, με χρήσιμες εφαρμογές σχετικά με το αυτοκίνητο. Αρκετά, όμως, με αυτά μιας και θεωρούμε την οδήγηση και τα τεχνικά πιο σημαντικά. Δύο συστήματα ελέγχου, το AHA και το EPS, βοηθούν στην καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το AHA είναι ένα σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας. Συγκεκριμένα, όταν η ECU εντοπίσει έντονες κινήσεις στο τιμόνι, στέλνει alert στα φρένα και εκείνα με τη σειρά τους επεμβαίνουν σε όποιον τροχό χρειαστεί, ώστε να ακολουθήσει το αυτοκίνητο την κατεύθυνση, που έχει ορίσει ο οδηγός. Το EPS έχει να κάνει με την αίσθηση του τιμονιού. Αναλόγως με την ταχύτητα, που ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, το σύστημα προσπαθεί να διατηρήσει την υποβοήθηση σταθερή. 


Τι σου μένει?
198 honda civic 1.6 diesel 3
Η εμπειρία μας με το facelift Civic ΜΥ2015 ήταν σίγουρα θετική. Η Honda έχει καταφέρει με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα-πλαισίου-εμφάνισης να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία και να κάνει ορισμένους αγοραστές να στρέψουν το κεφάλι τους προς αυτό, ενώ στο παρελθόν δεν θα το έκαναν για Honda Civic. Ο κινητήρας είναι διαμάντι και ταιριάζει κουτί στο Civic, η ανάρτηση -αν και με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος- αποδίδει άριστα και η ποιότητα στο εσωτερικό παραμένει σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Σίγουρα όχι όσο κάποια Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, είναι, όμως, σε ένα πολύ καλό επίπεδο συναρμογής και στιβαρότητας, που δεν θυμίζει, σε καμία περίπτωση, παλαιότερες γενιές της Honda. Η τιμή της βασικής έκδοσης του Civic 1.6 i-Dtec Sport ξεκινά από τα 24.520 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Ναι, δεν είναι το φθηνότερο, που θα μπορούσατε να βρείτε, είναι, όμως, ένα από τα καλύτερα και θα σας αποζημιώσει μελλοντικά με το παραπάνω.  

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

HONDACIVIC 1.6 I-DTECSPORTMY2015
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €24.520 με απόσυρση

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

  • Κυβισμός: 1.597cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 76mmx 88mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16:1
  • Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια Πίσω: Ημιάκαπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 293mm
  • Πίσω: Δίσκοι διαμέτρου 276mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 17 in
  • Ελαστικά: Michelin Primacy HP 225/45 R17

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,59    

0-80                 6,80    

0-100               9,91

0-120               13,68  

0-140               19,20
0-160               27,58

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               4,47
80-110             4,81
100-140           7,82    

            ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,94     @        43,06

60        5,60     @        69,60

100      7,46     @        85,19

200      11,17   @        107,23
400      17,09   @        135,25
1000    31,30   @        166,88

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               7,03                

80-110             6,84
100-140           10,69

 

5η

KM/H             SEC

80-110             10,77                          

100-140           17,70

 

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα