Honda Civic 1.6 I-DTEC

Honda Civic 1.6 I-DTEC

MY2014
Η Honda συγκέντρωσε πληροφορίες από τους dealers της αλλά και από τους δημοσιογράφους και αποφάσισε να πραγματοποιήσει ορισμένες αλλαγές με σκοπό να ανανεώσει ελαφρώς το ήδη πολύ καλό Honda Civic. Ο σκοπός, όπως δήλωσε η Honda, ήταν να μικρύνει το κενό που υπάρχει όσον αφορά την αίσθηση του απλού Civic σε σχέση με το Type R, αλλά και να του δώσουν μια εικόνα που να θυμίζει μοντέλα ακριβότερης κατηγορίας. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα υπέστη αλλαγές με αποτέλεσμα το τιμόνι να γίνει καλύτερο σε αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες. Η ανάρτηση πάλι, παρέμεινε ως έχει σε διάταξη, δηλαδή γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω, όμως τα αμορτισέρ έχουν μεταποιηθεί ελαφρώς με σκοπό να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του αμαξώματος. Επίσης, νέα ευθυγράμμιση για τον εμπρός και πίσω άξονα υπόσχεται καλύτερη οδική συμπεριφορά. Όλες οι αλλαγές έχουν γίνει από το εργοστάσιο της Honda στο Swindon, με σκοπό να ταιριάζει καλύτερα το νέο Civic στο προφίλ των ευρωπαίων οδηγών.

Και πώς είναι ?
Λευκές ραφές σε τιμόνι και επιλογέα και διάφορες ακόμα μικρές πινελιές, στο ήδη πολύ καλό σαλόνι του Civic
Έχοντας οδηγήσει το Honda Civic 1.6 i-DTEC MY2013, ήμουν περίεργος αν θα κατάφερνα να εντοπίσω τις διαφορές, κυρίως στην ανάρτηση. Το τιμόνι πράγματι μοιάζει καλύτερο και δείχνει πρόθυμο να σε πληροφορήσει σε μεγαλύτερο βαθμό, πράγμα που δεν θα έλεγε κανείς ότι έλειπε από το προηγούμενο Civic. Απλά αυτό είναι κατιτίς καλύτερο. Το νέο setup της ανάρτησης αναπτερώνει το ηθικό σου και σε κάνει να θες να ανεβάσεις ρυθμούς οδηγώντας το Civic, ακόμα και αν δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για μια Type-R έκδοση. Βέβαια, ο κινητήρας-διαμάντι με τα 120 άλογα και τα πάνω από 30kgm ροπής, είναι ορεξάτος συνεχώς. Πάντως, σε σχέση με το 2013 Civic, μούτρα και ουρά μοιάζουν να ακούν καλύτερα στις εντολές που τους δίνεις. Δεν γνωρίζω πόσο θα αλλάζει με τα ζαντολάστιχα της βασικής έκδοσης, η οποία διαθέτει 16άρια. Σίγουρα θα είναι λιγάκι πιο ήσυχο και μαλακό, σίγουρα όμως θα είναι αντίστοιχα πιο αργό σε αντιδράσεις και πληροφορία. Οι 17άρες με το χαμηλό προφίλ δημιουργούν ένα λιγάκι σκληρό συνδυασμό, που εμένα δεν με ενόχλησε αλλά ίσως κάποιον μη μυημένο στα σκληρά αυτοκίνητα να τον ξενίσει αρχικά.

Lifting
Ο κινητήρας-διαμάντι της Honda καταφέρνει να κινεί το Civic πολύ οικονομικά αλλά και γρήγορα αν χρειαστείΕξωτερικά δεν έχουν συμβεί κοσμοϊστορικές αλλαγές και φυσικά είναι λιγότερες και πιο διακριτικές από μια facelift έκδοση. Ένας έμπειρος, όμως, θα διακρίνει τις αλλαγές αυτές. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει αποκτήσει ένα μαύρο (piano black) κομμάτι και οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης. Πιο έντονες είναι οι διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος. Εκεί, το κάτω κρύσταλλο του πορτμπαγκάζ έχει γίνει σκούρο φιμέ και συνοδεύεται από ένα μαύρο πλαίσιο, το οποίο φιλοξενεί πάνω του το λογότυπο της Honda. Ο προφυλακτήρας έχει διαφοροποιηθεί στο κάτω μέρος του, αποκτώντας ένα μαύρο, (επίσης piano-black), πλαίσιο και τα λευκά φώτα της όπισθεν έχουν σκουρύνει λιγάκι. Στο εσωτερικό, ανοιχτόχρωμες ραφές πλαισιώνουν το τιμόνι και κάποιες μικρές πινελιές έχουν αναβαθμίσει τη συνολική εικόνα του ταμπλό. Γενικώς, το νέο Honda Civic δεν έχει τίποτα να φοβάται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα τρομερά δεμένο σύνολο, με πολύ καλό πάτημα, κιβώτιο και φυσικά, κινητήρα, ο οποίος χαρίζει στον ιδιοκτήτη ό,τι ακριβώς ζητήσει. Χαμηλή κατανάλωση ή επιδόσεις. Με εκπομπές ρύπων που πέφτουν κάτω από τα 100gr/km αλλά και με μέση κατανάλωση που μπορεί να πέσει και κάτω από 6lt/100km σε μεικτό κύκλο αλλά και κάτω από 5lt/100km σε ταξίδι, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να στεφθεί ο βασιλιάς της κατηγορίας, αν στο πακέτο προσθέσουμε και την αθάνατη αξιοπιστία της Honda -και μη μου αναφέρετε την πυρκαγιά του NSX στο Nurbrurgring ως παράδειγμα. Τυχαίνουν αυτά σε αυτοκίνητα εξέλιξης. Πόσο μάλλον σε Supercars…


Τι δεν μου άρεσε?
Κάτι που το κατάλαβα από την πρώτη στιγμή, μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο. Το κάθισμα του οδηγού, παρότι ρυθμίζεται σε ύψος, δεν φτάνει αρκετά χαμηλά ενώ παράλληλα το τιμόνι δεν έχει τη δυνατότητα να ανέβει λιγάκι ακόμα προς τα πάνω. Εγώ ψιλοβολεύτηκα, είμαι όμως κάτω από 1,60cm. Αλλά τουλάχιστον ότι μου λείπει σε μπόι το έχω πάρει σε πολύτιμους πόντους…U know where… Ξαναγυρίζω στο αυτοκίνητο… Πώς θα βρει άνετη θέση οδήγησης ένας ψηλός 1,90+cm ? Όσο για τις επιδόσεις, είναι ίδιες με του περσινού Civic και φυσικά μόνο απαρατήρητες δεν περνάνε. Με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε κάτω από 10sec και την τελική του ταχύτητα να ξεπερνά εύκολα τα 200km/h, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που εύκολα μπορεί να συνδυάσει τον σπορτίφ χαρακτήρα με την οικονομική οδήγηση. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα €21.170 με απόσυρση, νούμερο που ίσως σε κάποιους μοιάζει τσιμπημένο. Η Honda σε αυτούς τους ανθρώπους έρχεται να απαντήσει με τον απίστευτο κινητήρα της και την αποδεδειγμένη αξιοπιστία της σε βάθος χρόνου, κάτι που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, μιας και δεν αλλάζουμε αυτοκίνητα με την ίδια συχνότητα που το κάναμε παλαιότερα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.597cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 76mmx 88mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16:1
  • Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
  • Πίσω: Ημιάκαπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 293mm
  • Πίσω: Δίσκοι διαμέτρου 276mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 17 in
  • Ελαστικά: 225/45

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,59    

0-80                 6,80    

0-100               9,91

0-120               13,68  

0-140               19,20
0-160               27,58

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               4,47
80-110             4,81
100-140           7,82    

            ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,94     @        43,06

60        5,60     @        69,60

100      7,46     @        85,19

200      11,17   @        107,23
400      17,09   @        135,25
1000    31,30   @        166,88

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               7,03                

80-110             6,84
100-140           10,69

 

5η

KM/H             SEC

80-110             10,77                          

100-140           17,70

 

 

Αρθρογράφος

 

Το Nissan X-Trail στο φεγγάρι!

Το Nissan X-Trail στο φεγγάρι!

Το Nissan X-Trail e-4ORCE είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να πατήσει στο φεγγάρι!